بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

چهار رکن یک استراتژی سئو و بهینه سازی وب سایت مؤثر

امتیاز بدهید
(3 امتیاز)

چهار رکن یک استراتژی سئو مؤثر

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) می‌تواند پیچیده باشد، اما مارکوس میلر مقاله‌نویس با تقسیم عناصر کلیدی آن به چهار دسته اصلی آن را ساده‌تر می‌کند.

 سئو می‌تواند پیچیده باشد و در بسیاری موارد، حتی بیش‌ازحد پیچیده هستند. چند عامل رتبه‌بندی در تولید نتایج جستجوی ارگانیک قوی دخیل هستند؟ ده؟ بیست؟ سی؟ دویست؟

یک جستجوی سریع برای "عوامل رتبه‌بندی SEO" تمام این پاسخ‌ها و موارد دیگر را در اختیار شما قرار خواهد داد. اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد. و واقعیت این است که درحالی‌که احتمالاً صدها متغیر در کنار یکدیگر تعیین‌کننده و نهایی هستند، بسیاری ازآنچه که پیشنهاد می‌شود، برمبنای حدسیات است. و مطمئناً، همه عوامل رتبه‌بندی مربوط به هر کسب‌وکاری نیستند.

نکته قابل‌توجه این است که گم‌شدن در سوراخ خرگوش الگوریتمی (algorithmic rabbit hole) آسان است. این اطلاعات بیش‌ازحد در آنجا موجود است درحالی‌که شما می‌توانید تمام‌وقت خود را در یک چرخ جستجوی همستر صرف کنید و اطلاعات بسیار کمی را به دست آورید.

در این مقاله، من درصدد ساده‌سازی موضوعات و مشخص کردن چهار حوزه اصلی را که باید با بهینه‌سازی موتور جستجوگر (SEO) خود تمرکز کنید هستم. درواقع، وقتی‌که این موارد مشخص می‌شوند، SEO در سطح استراتژیک واقعاً بسیار ساده است.

چهار رکن سئو

چهار حوزه کلیدی سئو که صاحبان سایت‌ها باید در نظر بگیرند عبارت‌اند از:

  1. سئوی فنی: چقدر محتوا شما می‌تواند خزنده و نمایه شود.
  2. محتوا: داشتن متناسب‌ترین و بهترین پاسخ‌ها برای سؤال یک چشم‌انداز.
  3. SEO درون سایتی: بهینه‌سازی محتوای و HTML شما.
  4. SEO برون سایتی: ایجاد اتوریتی به‌منظور تضمین این‌که گوگل (Google) موارد را به نفع شما ترتیب می‌دهد.

البته، این چهار حوزه تا حدودی پیچیدگی و همپوشانی دارند، اما درک نقاط قوت و ضعفتان در رابطه با آن‌ها، کلید تمرکز بر تلاش‌هایتان است.

  1. سئوی فنی

سئو با بهینه‌سازی موتور جستجوگر تا حدودی دلهره‌آور به نظر می‌رسد، اما درواقع، آنچه ما در حال صحبت کردن در مورد آن هستیم حصول اطمینان از این موضوع است که یک موتور جستجو قادر به خوانش محتوای شما و کشف سایت شما باشد. بخش اعظمی از این کار توسط سیستم مدیریت محتوا مورداستفاده شما مدیریت خواهد شد و ابزارهایی مانند Screaming Frog و Deep Crawl می‌توانند وب‌سایت شمارا بررسی کنند و مشکلات فنی را برجسته‌سازی و مشخص کنند.

زمینه‌های اصلی مدنظر در اینجا عبارت‌اند از:

  • crawl(خزیدن). آیا یک موتور جستجو می‌تواند سایت شما را کشف کند؟
  • نمایه (شاخص). آیا مشخص است که موتور جستجو کدام صفحات را باید نمایه‌سازی کند و بازگرداند؟
  • mobile (تلفن همراه). آیا سایت شما برای کاربران تلفن همراه سازگار است؟
  • سرعت. دفعات بار سریع صفحه، عامل مهمی در حفظ رضایت بازدیدکنندگان است.
  • فنّاوری. آیا شما از فن‌آوری دوستدار- موتور جستجو یا CMS برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید؟
  • سلسله‌مراتب. محتوای شما چگونه در وب‌سایت شما ایجادشده است؟

اگر شما یک شرکت کوچک و در حال کاربرد ورد پرس برای وب‌سایت خود هستید، سئوی فنی چیزی است که شما به‌واسطه آن می‌توانید لیست خود را به‌سرعت بررسی کرده و علامت‌گذاری کنید. درصورتی‌که شما دارای وب‌سایتی بزرگ با میلیون‌ها صفحه هستید، درنتیجه سئوی فنی به‌مراتب حائز اهمیت بیشتری خواهد بود.

بخش عمده‌ای ازآنچه به‌عنوان "SEO فنی" مدنظر قرار می‌گیرد، درواقع در اینجا بخشی از طراحی و توسعه وب‌سایت شماست. این ترفند روشی برای اطمینان از این مطلب است که توسعه‌دهنده وب‌سایت شما، اثر متقابل میان طراحی وب‌سایت، توسعه و سئو را درک می‌کند و همچنین از چگونگی ساخت یک سایت بهینه‌سازی شده تلفن همراه و بسیار سریع آگاه است.

  1. بهینه‌سازی سئوی درون- سایتی

وب‌سایت شما باید به‌عنوان یک مجموعه کامل و در یک سطح صفحه شخصی بهینه‌سازی شود. در اینجا برخی از کراس اوور سئوی فنی شما وجود دارد، و شما می‌خواهید با یک سلسله‌مراتب محتوای کاملاً ساختاریافته برای سایت خود شروع کنید.

با فرض اینکه شما یک سایت کاملاً ساختاریافته داشته باشید، به‌کارگیری بهینه‌سازی منطقی مجدداً نسبتاً ساده است. زمینه‌های اصلی تمرکز بر این موارد عبارت‌اند از:

  • بررسی کلمه کلیدی هدف. زبان مخاطبان موردنظر خود را درک کنید.
  • URL های توصیفی. اطمینان حاصل کنید که هر URL ساده و توصیفی است.
  • عناوین صفحه. از کلمات کلیدی به‌طور طبیعی در عنوان صفحه استفاده کنید.
  • توضیحات متا. توضیحات متا را مانند آنچه بودند بسازید و به‌منظور انجام کلیک‌ها نسخه‌برداری کنید.
  • بهینه‌سازی محتوا. به‌طور نمایان و محسوس از کلمات کلیدی و تغییرات در کپی صفحه خود استفاده کنید.
  • تجربه کاربری خوب (UX). اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای استفاده و ناوبری لذت‌بخش است.
  • دکمه مؤثر فراخوان مخاطب. این دکمه آگاهی از انجام اقدامات بعدی را برای کاربران شما تسهیل می‌کند.
  • نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته. به‌منظور بهینه‌سازی نرخ‌های کلیک نسبت به رتبه، بر روی دکمه ویژگی‌های اخیر SERP کلیک کنید.

هنگام بهینه‌سازی سایت خود، برای بررسی مشتریان خود وقت بگذارید. اگر شما دارای یک کسب‌وکار محلی هستید، سئو محلی یا لوکال سئو مهم‌تر است، و آدرس و موقعیت مکانی شما تبدیل به نقاط بهینه‌سازی حیاتی می‌گردد.

با سئو جامع فنی در محل، لایه‌بندی بهینه‌سازی در صفحه سایت شما بسیار ساده است. از ابزارهایی مانند Screaming Frog برای خزیدن و شناسایی نقاط ضعف استفاده کنید و ازنظر روش‌شناختی از طریق صفحات خود عمل کنید.

  1. محتوا

محتوا پادشاه است (یا محتوای به سایت شما حکمرانی می‌کند). این حرف درست است؟ به نحوی واقعیت دارد. وب‌سایت شما درواقع صرفاً یک بسته‌بندی برای محتوای شماست. مطالب شما به گویای چشم‌اندازهایی ازآنچه شما انجام می‌دهید، جایی که شما آن را انجام می‌دهید، چه کسی آن را برای سایت انجام داده است و چرا کسی باید از کسب‌وکار شما استفاده کند است. و اگر شما هوشمند باشید، محتوای شما نیز باید از این عناصر نوع بروشور آشکار فراتر رود و به مشتریان بالقوه شما در دستیابی به اهدافشان کمک کند.

برای کسب‌وکارهای خدماتی، می‌توانیم به‌طور آزادانه محتوای شمارا به سه دسته‌بندی تقسیم کنیم:

  • محتوای خدمات. چه‌کاری انجام می‌دهید و کجا آن را انجام می‌دهید.
  • محتوای اعتبار سازی. چرا یک‌چشم انداز باید با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کند.
  • محتوای بازاریابی. محتوایی که شمارا در جایگاه یک کارشناس قرار می‌دهد و کسب‌وکارتان را در چرخه خرید زودتر از موعد پیش روی چشم‌اندازها قرار می‌دهد.

این واقعاً مهم است که متوجه باشید که سئو برای همه این نوع محتویات مهم است، اما اغلب فقط برای محتوای نوع خدماتی موردتوجه قرار می‌گیرد. سئو در زمان مطرح‌شدن موضوع محتوای اعتبار سازی مانند بررسی‌ها، توصیفات و مطالعات موردی، فراموش می‌شود.

به‌عنوان یک مثال ساده، من به‌تازگی خانه مجلل دوره- ویکتوریا واقع در انگلستان را بازسازی کرده‌ام و در طول فرآیند، به دنبال متخصصین مختلفی بودم که بتوانند تجربه مربوطه را به نمایش بگذارند. در این مورد، داشتن یک مطالعه موردی کاملاً بهینه‌شده که کار تعمیر مجدد یک‌خانه مشابه در منطقه محلی را نشان می‌داد به‌عنوان محتوای بزرگ سئوی طولانی- مدت به کار گرفته شد_همچنین کاملاً نشان می‌دهد که پیمانکار می‌تواند وظایف کاری مربوطه را انجام دهد، که کاملاً روایی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

استراتژی برنده- برنده

اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای بازاریابی خود، ازجمله مطالعات موردی، ورودی‌های پرتفوی‌ها و گواهی‌نامه‌ها را بهینه‌سازی می‌کنید و فقط صفحات خدمات مشخص بهینه نمی‌شوند.

 استراتژی سئو و بازاریابی محتوای یکپارچه نیز مقیاس‌پذیرترین راهبرد برای ارتقاء کسب‌وکار شما در سطح مخاطبان گسترده است. و این استراتژی به‌طورکلی داراب بهترین ROI ( نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی یا تبلیغات) است چراکه انجام هر کلیک هیچ هزینه‌ای در برندارد - بنابراین شما بازاریابی خود را بدون مقیاس‌گذاری هزینه‌های خود موردسنجش قرار می‌دهید. این نوع استراتژی SEO برای هر کسب‌وکاری مناسب نیست، اما زمانی که مناسب باشد، تقریباً بی‌نظیر است.

نکته‌های کلیدی به شرح زیر هستند:

  • بهینه‌سازی تمام مطالب در کل سفر کاربر.
  • تعیین اینکه آیا بازاریابی محتوا از طریق جستجوی ارگانیک مناسب و شایسته است.

ما هنوز هم رویکردهای رنگ- بر اساس- اعداد زیادی را برای سئو بررسی می‌کنیم، جایی که در آن کسب‌وکارهای محلی، برای استخراج پست‌های وبلاگی که به لحاظ استراتژیک مناسب نیستند، هزینه‌ای را به سازمان‌ها پرداخت می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما بهینه‌سازی می‌شوند و اگر در حال انجام بازاریابی محتوا هستید، اطمینان حاصل کنید که برای تاکتیک‌های بازاریابی شما مناسب است.

 

  1. اتوریتی بیلدینگ برون- سایتی

درنهایت، تمام انشعابات سئو به این نقطه می‌رسند: اتوریتی بیلدینگ. بخش اعظمی از ایجاد اتوریتی شما شامل لینک بیلدینگ است. لینک‌ها هنوز هم مؤلفه مهمی برای ایجاد رتبه‌بندی قوی ارگانیک هستند؛ بااین‌حال، مشخص کردن و ایجاد لینک‌ها می‌تواند سخت‌ترین بخش از بهینه‌سازی موتور جستجو باشد.

این واقعاً مهم است که فلسفه پیوند خود را قبل از شروع کار درک کنید، زیرا این امر واقعاً می‌تواند باعث تحقق یا عدم موفقیت تلاش‌های لینک- بیلدینگ شما شود. درحالی‌که ایجاد لینک یا لینک بیلدینگ، یک موضوع پیچیده و بغرنج است که ما در اینجا نمی‌توانیم آن را به‌طور کامل پوشش دهیم، اگر حداقل بتوانید فلسفه مثبتی از ایجاد لینک را توسعه دهید، شما در اکثریت رقابت‌های خود پیشرو خواهید بود.

بهترین روشی که برای توصیف ذهنیت صحیح از لینک بیلدینگ مشاهده کرده‌ام، توسط اریک ورد، دیر نوشته‌شده است: " ایجاد اتصال به آنچه باید متصل شود."

سادگی این فلسفه زیبا است و به‌منظور اصلاح "بیشتر، بیشتر و بیشتر" ذهنیت مربوط به ایجاد لینک مورد کاربرد قرار می‌گیرد. ما صرفاً خواستار لینک‌هایی از منابع مرتبط هستیم. اغلب این به این معنی است که به‌منظور سنجش تلاش‌های ایجاد پیوند فراتر از تاکتیک‌های مبرهن، باید چیزی را که شایسته پیوندها است، ایجاد کنیم. شما درجایی دارای لینک هستید که داشتن لینک برای شما مفهوم داشته باشد. به همین سادگی.

ویکی‌پدیا دارای میلیون‌ها لینک است، اما من کاملاً مطمئن هستم که آن‌ها هرگز هیچ‌گونه لینک بیلدینگ را انجام نداده‌اند. به این دلیل که آن‌ها دارای محتوای مفید بی‌حدوحصری هستند که با آن‌ها پیوند ایجاد کرده‌اند. این پیوندهای واقعی و طبیعی هستند که صفحه پیوند را غنی‌سازی می‌کنند، زمینه بیشتری را فراهم می‌کنند و به‌عنوان بافت همبند واقعی این دنیای فرا پیوندی که در آن زندگی می‌کنیم، به کار گرفته می‌شوند.

این نوع از پیوند طبیعی باید ستون اصلی تلاش‌های ایجاد پیوند شما باشد. این ممکن است به این معنی باشد که شما مجبور هستید محتوای سایت خود را بازبینی کنید و ابتدا چیزی باارزشی را ایجاد کنید، اما اگر بتوانید از آن استفاده کنید، درنتیجه شما در نیمه‌راه قرار دارید.

هر استراتژی ایمن و مقیاس‌پذیر لینک بیلدینگ باید بر اساس این تفکر ذهنی باشد.

نکات کلیدی در اینجا به شرح زیر است:

  • اطمینان حاصل کنید که شما در حال ایجاد نوعی از لینک واقعی هستید که در دنیای واقعی منطقی و دارای مفهوم هستند و بخش‌های کیفی و گاهی اوقات سیاست آمیز از الگوریتم را مختل نخواهند کرد.
  • اطمینان حاصل کنید که دارای محتوایی هستید که ارزش رتبه‌بندی و ایجاد پیوند با آن را دارد.

خلاصه مطالب

SEO نیازی به پیچیدگی بیش‌ازحد ندارد. چهار بخش کلیدی سئو وجود دارد که شما ملزم به مدنظر قرار دادن آن هستید و یک فرایند ساختاریافته و روشمند وجود دارد که می‌تواند برای بهینه‌سازی سایت شما مورداستفاده قرار گیرد.

من صمیمانه امیدوارم که این پست به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به‌خوبی مطرح کنید و از این گذر عبور کنید، رتبه‌بندی‌های خود را بهبود بخشید و کسب‌وکار بیشتری را از جستجوی ارگانیک ایجاد کنید!

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت