بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

یک استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا چیست؟

امتیاز بدهید
(2 امتیاز)
یک استراتژی خوب بازاریابی محتوا چیست؟ یک استراتژی خوب بازاریابی محتوا چیست؟ آموزش بازاریابی اینترنتی

شرکت ها بیشتر از قبل به دنبال انتشار محتوا هستند. آنها تصمیم می گیرند محتوای بیشتری تولید کنند تا بتوانند نیاز مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی خود را برآورده سازند. قبل از اینکه بخواهید کورکورانه این فرضیه را قبول کنید باید نگاهی به فرایندهای موجود بیندازید تا مطمئن شوید زمانبندی ارسال نوشته در سایت می تواند شما را به اهداف کسب و کاریتان نزدیک تر کند. زمانی که می خواهید استراتژی خود را اجرا و برنامه ریزی کنید می توانید از بخش های کلیدی که در این مقاله بیان می شود استفاده نمایید. اما اول از همه باید تعریف بازاریابی محتوا را به خوبی بدانید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی است که شامل ایجاد و اشتراک اطلاعات ارزشمندی است که آموزنده، سرگرم کننده و جذاب است و می تواند احساسات مخاطب را تحریک کند. محتوا در انواع مختلفی همچون ویدئو، پست وبلاگ، پادکست؛ کتاب های الکترونیکی، خبرنامه ها، پیام های رسانه اجتماعی و سایر موارد تولید می شود.
با انتشار چنین محتوای ارزشمند، مفید ، مرتبط و تعاملی به صورت منظم و ارائه آن به مخاطبان مناسب می توانید برند خود را به یک منبع معتبر تبدیل کنید. در چنین شرایطی مشتریان زمانی که به اطلاعاتی نیاز داشته باشند به سمت سایت شما می آیند و در میان رقبا شما را انتخاب می کنند.

استراتژی بازاریابی محتوا در برابر استراتژی محتوا:

استراتژی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا اغلب با همدیگر اشتباه گرفته می شوند. اگرچه این مورد با هم همپوشانی دارند اما مفاهیم متفاوتی هستند. بهتر است استراتژی بازاریابی محتوا را همانند یک تصویر بزرگ از چرایی کار بدانیم و استراتژی محتوا را به عنوان موضوعی بپنداریم که چگونگی تولید محتوا و نحوه استفاده از آن را توضیح می دهد.استراتژی بازاریابی محتوا به دنبال درک داستانی است که شرکت یا سازمان مورد نظر قصد بیان آن را دارد و به دنبال روش های مختلف برای تعامل مخاطبان است. استراتژی محتوا در مقابل،  تاکتیک های موجود ا که برای ایجاد چنین محتوایی به کار می رود را به بخش های مختلف تقسیم می کند و محتوای ایجاد شده را ترویج می نماید و نتیجه آن را پیگیری می کند.

کنترل مشتریان:

روش های بازاریابی سنتی که در آن  تداخلی در تصمیم گیری مشتری ایجاد می شد  موثر نیست. زیرا همه افراد آگاهانه و ناخودآگاه  پیام های نامرتبط را نادیده می گیرند و توجهی به آن نمی کنند.  استراتژی مناسب استراتژی است که بتواند مشتری را در مسیری قرار دهد که ارزش های مناسب برای او فراهم گردد تا او را به انتخاب اطلاعات مناسب تشویق نماید. محتوای شخصی سازی  شده و با ارزش می تواند به جذب مخاطب کمک کند.


اجزای تشکیل دهنده استراتژی بازاریابی محتوا:

خوب حالا که به خوبی می دانید بازاریابی محتوا چیست می توانید اجزای تشکیل دهنده استراتژی بازاریابی محتوا را به خوبی درک کنید. این اجزا عبارتند از:


•    اهداف کسب وکار:

اولین مرحله ایجاد  نتایجی است که دوست دارید به آن دست یابید. این اهداف باید به دقت ایجاد شود.  موفقیتی که شما به دنبالش هستید دقیقا چگونه است؟  آیا همه افرادی که در شرکت حضور دارند با این بینش موافق هستند؟ این اهداف را به روشنی تعیین کنید و روش هایی را برای دستیابی به اهداف مشخص کنید.


•    نظارت و بررسی رقبا:

در این مرحله باید لیستی از رقبای خود ایجاد کنید. این افراد محتوای خود را کجا منتشر می کنند؟ آنها چه نوع محتوایی را ترجیح می دهند؟  به روش های انتشار و مدت زمان آن توجه داشته باشید. در این شرایط قادر خواهید بود موضوعاتی که آنها پوشش می دهند را به دست آورید. به این موضوع توجه داشته باشید که آیا آنها بر روی محتوای طولانی مدت تمرکز دارند یا خیر. تا جایی که می توانید به جزییات فکر کنید.


•    بررسی محتوا

دارایی هایی که در دسترس دارید را به خوبی شناسایی کنید. جزییات هر بخش از محتوا را در این بررسی قرار دهید.  نوع رسانه های اجتماعی، کانال های بازاریابی، پرسوناهای مخاطبان  را تعیین کنید.  باید بدانید چه محتوایی عملکرد خوبی داشته است، چه محتوایی نیاز به آپدیت دارد  و چه محتوایی می تواند بهبود یابد.


•    پرسونای مشتریان:

  لیست کاملی از پرسونای مشتریان فعلی و احتمالی را ایجاد کنید. علاقه مندی ها، ترس ها و تمایلات این افراد دقیقا چه چیزی است؟ چه چیزی باعث می شود این افراد به سمت سایت شما بازگردند؟


•    موانع و فرصت ها: 

باید قبل از ادامه کار به این موضوع توجه داشته باشید که چگونه می توانید چالش هایی همچون نبود منابع کافی، کیفیت ناپایدار، نبود کارمندان آموزش دیده،مدیریت نامناسب و رقابت شدید را هدف قرار دهید و بر آنها پیروز شوید.


•    داستان برند:

داستان برند شما دقیقا همان چیزی است که قصد دارید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این داستان گزاره های ارزشی شما را تعریف می کند و روابط طولانی مدت مشتری با شرکت را  مشخص می سازد. استراتژی بازاریابی محتوا باید به طور کامل با  داستان برند همتراز باشد.


•    اکوسیستم محتوا:

این گزینه برنامه رسانه اجتماعی پولی، اکتسابی و شخصی است. رسانه های شخصی وب سایت ها و سایر دارایی هایی است که در دسترس خود دارید. رسانه های اکتسابی به مواردی اطلاق می شود که برند شما در آن مورد اشاره قرار می گیرد. رسانه های پولی نیز شامل کشف محتوا یا پست های منتشر شده در رسانه هایی همچون فیس بوک است. باید محتوایی که قرار است در این رسانه ها توسعه یابد را ترسیم کنید. در این شرایط باید بتوانید اکوسیستم محتوا را به طور کلی ترسیم نمایید.


•    برنامه توزیع محتوا: 

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید محتوای خود را به مخاطبان مورد نظر ارائه کنید. باید بدانید این افراد در حال حاضر محتوای شما را از چه مکان هایی به دست می آورند.مخاطبان شما دقیقا چه نوع محتوایی را دوست دارند. کانال هایی که بهترین نتیجه را دارد شناسایی کنید و همیشه رویکرد خود را به روزرسانی و اصلاح نمایید.


•     اندازه گیری: 

چگونه موفقیت خود را ارزیابی می کنید؟ KPI های مهم شما چه چیزهایی هستند؟ KPI های کوچک تری که شما را برای دستیابی به اهداف بزرگتر کمک می کند چه چیز هایی هستند؟ بازدید از صفحه، اشتراک، زمان سپری شده در سایت و سایر موارد می تواندبسیار مهم باشد اما مشترکین خبرنامه و فالوورها نیز باید مد نظر قرار گیرند زیرا برای ساخت مخاطبان ضروری هستند. سرنخ های اصلح، خرید ها و مشتریان با ارزش دقیقا همان چیزی است که شما برای بازگشت سرمایه گذاری خود به آن نیاز دارید.


•    جعبه ابزار:

چه ابزارهایی را برای ایجاد محتوا مورد استفاده قرار می دهید؟  به عنوان مثال، ایا شرکت شما در حال حاضر از سیستم مدیریت محتوایی همچون وردپرس استفاده می کند؟ باید به خوبی تعیین کنید که محتوا توسط چه کسی باید نوشته شود.  همچنین به یک نرم افزار آنالیتیکی خوب نیاز دارید تا بتواند هر بخش از محتوا را اندازه گیری و پیگیری نماید.  گوگل آنالیتیکس همیشه بهترین گزینه بوده است اما شما می توانید از ابزارهای دیگری همچون Kissmetrics یا TrenDemon نیز استفاده کنید.


نتیجه گیری:
فکر می کنید تمامی موارد بیان شده به کار و انرژی زیادی نیاز دارد؟ قطعا همین طور است. اما صرف زمان و انرژی در این مرحله بسیار ارزشمند است زیرا می توانید استراتژی خود را تعیین کنید، اهداف را تعریف نمایید و قبل از شروع کار تاکتیک های خود را برنامه ریزی کنید.  شرکت های زیادی هستند که تلاش می کنند روزانه محتوای زیادی را منتشر کنند بدون اینکه برنامه خاصی برای آن داشته باشند. وجود یک برنامه منظم و دقیق که در برگیرنده تمامی بخش های ذکر شده در بالاست می تواند تاثیر بیشتری بر روی فروش داشته باشد.  اگر سهام داران کلیدی را در استراتژی بازاریابی محتوا درگیر نکرده اید بهتر است قبل از شروع اینکار را انجام دهید. تمامی قدرت خود را برای برقراری ارتباط با مدیریت، مهندسان، فناوری اطلاعات، مدیران محصول، کارمندان بخش حقوقی و سایر موارد به کار گیرید. مطمئن شوید که در این مسیر از تست و بررسی استفاده می کنید. نظارت مداوم باعث می شود تاثیر برند، آگاهی از برند ، فروش و  سود بیشتر شود.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت