بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

بررسی مهمترین فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت در سال 2017 میلادی

امتیاز بدهید
(2 امتیاز)
بررسی مهمترین فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت در سال 2017 میلادی بررسی مهمترین فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت در سال 2017 میلادی آموزش سئو 2018

 فاکتورهای رتبه بندی سئو [1] (بهینه‌سازی موتور جستجو) [2] در سال 2017: چه چیزهایی در این زمینه مهم هستند و چه چیزهایی دارای اهمیت زیادی نمی‌باشند.

این روزها، مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندیِ یک  موتور جستجو چیست؟ اعضای میزگرد یا هیئت مشاوران در جلسه پرسش و پاسخِ SMX East که  در نیویورک برگزار شد، یافته‌های خود را مورد بحث قرار دادند و برای عملیاتی نمودن اطلاعات ارائه شده در این کنفرانس، توصیه‌های عملی را ارائه نمودند.

 

باپیشرفت علم و فن‌آوری، موتورهای جستجو می‌توانند الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را،  برای ایجاد تناسب بیشتر و بهتر نمودن نتایج بازگردانده شده، با توجه به قصد و هدف فرد جستجوکننده، بهبود بخشند. از آنجا که این الگوریتم‌های رتبه‌بندی به طور مداوم در حال بهبود و  اصلاح هستند، فاکتورهای رتبه‌بندیِ  موتورهای جستجوگر، همواره در حال تکامل است. فاکتورهایی که زمانی دارای تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی‌های جستجو بودند، ممکن است دیگر به آن اندازه دارای اهمیت نباشند، و ممکن است برای بازتاب دادنِ فن‌آوری های در حال تغییر و رفتارهای کاربران، فاکتورهای رتبه‌بندی جدیدی ( از قبیل موبایل دوست بودن و HTTPS) ، ظهور کنند.  بنابراین، امروزه و در سال 2017، مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی، چه مواردی هستند؟   یک هیئت در SMX East‎ ، با موضوع " فاکتورهای رتبه‌بندی سئو در سال 2017: چه چیزهایی اهمیت دارند و چه چیزهایی دارای اهمیت نمی‌باشند" ؛ بدنبال پاسخگویی به این پرسش می‌باشد. این هیئت، اطلاعات به دست آمده از مطالعات ِمقیاس بزرگِ انجام شده توسط   SEMrush‎ و سایت Searchmetrics‎؛ و همچنین، مطالعات موردی و توصیه‌های عملی برای تطبیق استراتژی‌های سئوی شما با واقعیت‌های جاری را به نمایش گذاشتند.

فاکتورهای رتبه‌بندی SEMrush ‎

اولین عضو هیئت ، اولگا آندریکوکو، از SEMrush بود، وی، نتایج حاصل از یک تحقیق انجام شده در مقیاس بزرگ، در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی؛ که 100 جایگاه را برای 600000 کلمه کلیدی مورد بررسی قرار دادند، با سایرین به اشتراک گذاشت. کلمات کلیدی، از نظر  حجم جستجو،  به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی شدند:

  • حجم جستجوی خیلی بالا: 10،001 جستجو  در ماه و بیشتر.
  • حجم جستجوی ‏ بالا: 1011 تا 10،000 جستجو در ماه.
  • حجم جستجوی متوسط: 101 تا 1000 جستجو در ماه.
  • حجم جستجوی پایین: 1 تا 100 جستجو در ماه.

SEMrush،   به فاکتورهای On Page   (درون یک صفحه)[3]  ؛ که شامل دامنه‌ها، ترافیک داده‌ها  بود، نیز توجه کرد و سپس یافته‌های خود را جمع‌آوری کرد تا متوجه شود که کدام عوامل رتبه‌بندی، دارای اهمیت بیشتری هستند. برخی از یافته‌ها، در ادامه بیان می‌شوند:

پروتکل امن انتقال ابرمتن ‎(HTTPS)‎

SEMrush متوجه شد که 65 درصد از دامنه‌های موجود در سه موقعیت (جایگاه) برتر، از نظر کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی بسیار بالا، در حال حاضر امن هستند. اگر چه این مورد، یک فاکتور بزرگ رتبه‌بندی نیست، آندریکو، تغییر به  HTTPS  را برای کمک به تبدیل و ایجاد اعتماد، توصیه کرده است.

 

طول محتوا

SEMrush  دریافت  که طول محتوا، به طور کلی، دارای رابطه مثبتی با رتبه‌بندی‌های جستجو می‌باشد؛ محتوای صفحات  واقع سه جایگاه برتر، به طورمتوسط، 45 درصد طولانیتر از محتوای صفحات واقع در 20 امین جایگاه می‌باشد. با این حال، آندریکوکو، نوشتن حجم زیادی از مطالب را  به منظور رتبه بندی بهتر توصیه نمی‌کند – کلید اصلی، نوشتن محتوای دارای طول کافی و مناسب است که با اهداف کاربر مرتبط بوده و با آن تطبیق داشته باشد. به آنچه که رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید و دریابید که چگونه می‌توانید محتویاتی را ایجاد کنید که ارزش بیشتری برای کاربران داشته باشد.   

کلمات کلیدی

SEMrush ،  در ارتباط با کلمات کلیدی، به یافته‌های جالبی دست یافت. آنها دریافتند که:

  • 35 درصد از رتبه‌بندی  دامنه‌ها،  برای کلمات کلیدی با حجم  جستجوی بالا،  کلمات کلیدی را در عنوانِ خود ندارند. این نشان می‌دهد که الگوریتم‌های گوگل، در درک مفاهیم / مترادف‌ها بهتر هستند و / یا اینکه آن کلمات کلیدی در عنوان صفحه، به یک فاکتور رتبه‌بندی دارای اهمیت کمتر تبدیل شده‌اند.
  • لینک‌های بسیار کمی، محتوی یک کلید واژه در انکر تکست [4] می‌باشند- در حقیقت، حتی در میان کلید واژه‌های دارای حجم جستجوی بسیار بالا نیز، فقط 8%   انکر  لینک‌ها، شامل یک کلید واژه است. این امر، نشان می‌دهد که وجود کلید واژه‌ها در انکر تکست، یک فاکتور رتبه‌بندی عمده نیست، ولی همچنین می‌تواند بازتابی از پیرویِ بیش از حد سئوها  از بهترین شیوه‌های ایجاد لینک باشد، زیرا استفاده‌ی نادرست و اشتباه از آن منجر می‌شود که لینک‌های انکر تکست به عنوان اسپم شناخته  شوند. 

ترافیک وبسایت

SEMrush، به طور انحصاری تاثیر ترافیک وب سایت بر رتبه‌بندی را مورد بررسی قرار داد. آنها دریافتند که تعداد بازدیدها، برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا دارای اهمیت می‌باشد. جالب توجه است که به نظر می‌رسد که ترافیک جستجو، به طور خاص، دارای تاثیر زیادی بر  رتبه بندی‌ها نمی‌باشد، بهرحال، ترافیک مستقیم[5] اینگونه است ( دارای تاثیر زیادی می‌باشد).

سیگنال‌های کاربران

همچنین، مطالعه SEMrush، به سیگنال‌های مختلف کاربران نیز توجه کرد، این سیگنال‌ها عبارتند از:

  • ضریب بازگشت [6]: بطور کلی، ضریب بازگشت، برای سه سایت دارای جایگاه برتر، پایین است ولی هرچه به سایت‌های دارای جایگاه‏ پایین‌تر بیشتر توجه کنیم، این ضریب بالاتر می‌رود. این، می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که سایت‌های دارای رتبه‌بندی بالا، دارای محتواهای مناسب‌تر، سرعت سایت بالاتر، اعتماد بالاترِ کاربر و غیره می‌باشند.
  • صفحات به ازای هر نشست ( Session)[7]: تعداد صفحات بالاتر به ازای هر نشست نیز با رتبه بندی‌ها در ارتباط می‌باشد.

لینک‌ها

ساخت لینک‌های دارای کیفیت بالا، هنور هم دارای اهمیت زیادی می‌باشد، هم از لحاظ تعداد بک لینک‌ها (بک پیوندها) به ازای هر دامنه[8]  و هم از لحاظ بک لینک‌های دنبال شده.  اندریکو ، اشاره کرد که بک لینک‌ها، دارای اهمیت زیادی هستند، به ویژه برای سایت‌هایی که کلمات کلیدیِ دارای کمتر از 10000 جستجو در ماه را هدف قرار می‌دهند.

کدام فاکتور دارای اهمیت بیشتری است؟

جالب توجه است، SEMrush دریافت که سیگنال‌های کاربر و ترافیک (مستقیم) وب سایت؛ در حقیقت بهترین پیش‌بینی‌کننده‌ها در مورد رتبه بندی‌های بالای یک سایت هستند.  آندریکوو این نظریه را بیان نمود که  دلیل این امر، این است که سایت‌های دارای رتبه‌بندی بالا ( یعنی سایت‌هایی که در صفحه اول نتایج جستجو هستند)، همگی بهینه‌سازی درون صفحه را انجام داده‌اند، بدین معنی که گوگل، برای تمایز قائل شدن بین این سایت‌ها، نیاز به یک معیار جدید دارد. در ادامه،   عنوان کنفرانس اولگا آندریکو آورده شده است:

عوامل رتبه بندی SEMrush 2.0: مطالعه  SEMrush 2017 با به روز رسانی‌های منتشر نشده، ارائه شده توسط الگا آندریکو از نمایشگاه  جستجوی بازاریابی – SMX.

چرا عوامل رتبه‌بندی عمومی مُرده‌اند!

نفر بعدی، مارکوس توبر‎، از Searchmetrics بود. شرکت وی نیز فاکتورهای رتبه‌بندی را مورد بررسی قرار داده بود، ولی بجای بررسی فاکتورها، بر اساس حجم جستجوی کلمات کلیدی، وی، رتبه‌بندیِ فاکتورها را بر اساس روندهای کلی، در مقابل روندهای صنعت/ یا بازار جاویژه [9] مورد بررسی قرار داد. توبر ‎، بیان کرد که در حالیکه روندهای کلی از نظر فاکتورهای کلی رتبه‌بندی گسترده هستند، بنظر می‌رسد که صنایع خاص و بازارهای جاویژه، می‌توانند روند کلی وزنِ برخی از فاکتورهای رتبه‌بندی خاص را سنگین‌تر نمایند. در ادامه برخی از یافته‌های Searchmetrics’ ‎ آورده شده است:

روندهای کلی

هر فردی، به بهبود زمان بارگذاری صفحه خود تمایل دارد. در حالیکه، این مورد، یک فاکتور رتبه بندی عمده نیست، مهم است که بدانیم چگونه شما می‌توانید خود را با رقبای خود مقایسه کنید، و از آنها عقب نمانید. توبر، همانند اندریکو دریافت که وجود کلمات کلیدی در عناوین، دارای اهمیت زیادی نمیباشد. علاوه براین، فقط 48% از وبسایت‌های دارای رتبه‌بندی بالا (موقعیت #1) کلمات کلیدی خود را در تگ عنوان خود دارند، که نشان می‌دهد که گوگل، در قضاوت در مورد تناسب و مرتبط بودن (هدف جستجو یا نتایج ارائه شده) ، بدون لحاظ کردنِ این فاکتور، بهتر شده است. همچنین، Searchmetrics، دریافت که شمارش کلمات برای صفحات دارای رتبه بندی بالا، در حال افزایش است.  توبر و آندریکو، خاطر نشان کردند که شمارش کلمات، با رتبه بندی‌ در ارتباط می‌باشد، ولی آنها همچنین توصیه کردند که به امید به دست آوردن رتبه‌بندی بالاتر، فقط محتوا را زیاد نکنیم .

روند‌های خاصِ صنعت

توبر، دریافت که فاکتورهای رتبه‌بندیِ مختلف، بسته به پرس و جو، به صورت متفاوتی وزن‌دهی می‌شوند، بنابراین، Searchmetrics، در مطالعه خود، فاکتورهای رتبه‌بندی را به زیر بخش‌های کوچکتری تقسیم نمود ( با نگاه ویژه به تجارت الکترونیک، مالی، رسانه‌های بهداشتی و مسافرت ).  این مطالعه، به بررسی این موضوع پرداخت که فاکتورهای رتبه‌بندی در هر یک از این صنایع، چگونه در مقابل میانگین وزن‌دهی شده‌اند- اینکار، دیدگاه بهتری را در مورد اینکه کدام فاکتورهای رتبه‌بندی، برای هر یک از این صنایع مناسب‌تر هستند ، ارائه می‌دهد. بعنوان مثال، HTTPS ‎، یک مساله مهم برای سایت‌های مالی است، چرا که این سایت‌ها، به اعتماد بیشتری نیاز دارند؛ بهرحال، به نظر نمی‌رسد که این مورد، برای سایت‌های مسافرتی ، دارای چنین اهمیت بالایی باشد. از سوی دیگر، استفاده از تصاویر، برای سایت‌های مالی، دارای اهمیت زیادی نیست ولی برای سایت‌های مسافرتی دارای اهمیت زیادی می‌باشد. نکته مهم در اینجا، قصد و هدف کاربر است: یک کار بر چه چیزی را می‌خواهد؟ این موضوع، به صورت طبیعی، برای سایت‌های مختلف، متفاوت می‌باشد.

روندهای خاصِ جاویژه

فقط، صنایع مختلف نیستند که دارای فاکتورهای رتبه بندی متفاوتی هستند،  Searchmetrics ‎ ، انواع بازارهای جاویژه‌ی وبسایت‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد تا ببیند چه روندهایی می‌توانند مناسب و خوب باشند.  این موارد، شامل سایت‌های دوستیابی، سایت‌های خدمات سئو‎ ‎ و سایت‌های آشپزی می‌باشد. توبر، دریافت که برخی از فاکتورهای رتبه‌بندی خاص، بر اساس جاویژه، می‌توانند به صورت متفاوتی وزن‌دهی شوند. بعنوان مثال، استفاده از HTTPS ‎، در میان سایت‌های سئو ‎ بالا است، ولی در میان سایت‌های دوستیابی و سایت‌های آشپزی،  اینگونه نیست. از سوی دیگر، استفاده از داده‌های ساختار‌مند، و نشانه‌گذاری [10]Schema.org، در میان سایت‌های آشپزی، دارای بالاترین میزان بوده است – و به احتمال زیاد، دلیل آن؛ این است که دستورالعمل‌ها، در صفحه نتایج موتور جستجو ( SERPs)، دارای پاسخ‌های غنی‌تری بوده‌اند. بطور کلی، پیام توبر این بود که سیگنال‌های رتبه‌بندی، نسبت به صنعت و بازار جاویژه‌ی شما نسبی هستند ، بنابراین، در ساختار‌بندی سایت خود، این مورد را در نظر بگیرید که کاربرانِ شما به چه چیزی نیاز دارند و بر اساس نیازهای کاربران، محتوای صفحات خود را ایجاد نمایید. عنوان کنفرانس توبر در ادامه آورده شده است:

" چرا فاکتورهای کلی رتبه بندی، مُرده اند!. نوشته شده توسط مارکوس توبر، از Search Marketing Expo – SMX ‎.

چگونه این یافته‌ها را به مرحله عمل در آوریم؟

 آخرین سخنران، Herndon Hasty‎، مدیر بازاریابی دیجیتال ِ Container Store بود. تمرکز کنفرانس وی، بیشتر بر روی دریافت داده‌ها و یافته‌های سخنرانان قبلی و ارائه راه‌حل‌های عملیاتی بود. وی، برای نشان دادن یافته‌های خویش، از مطالعات موردی نیز استفاده کرد.

سرعت سایت

سرعت سایت، از دیرباز، یک فاکتور رتبه‌بندی بوده است، و با افزایش استفاده از موبایل، این اهمیت بیشتر شده است. در ادامه، مهمترین توصیه‌های Hasty  ‎برای بهبود سرعت سایت ذکر می‌شود:

  • نهان‌سازی :  المان‌هایی را در سایت خود پیدا کنید که تاکنون آنها را نهان‌سازی نکرده‌اید، یا باید آنها را برای یک دوره زمانی طولانی‌تر نهان‌سازی نمایید. ( اساساً، اینکار اطمینان می‌دهد که صفحه می‌تواند برای هر کسی که قبلاً در سایت شما بوده است، سریعتر بارگذاری شود).
  • ترکیب نمودن فایل‌های خارجی شما: کاهش سایز صفحه شما با میزبانی جاوا اسکریپت و CSS در فایل‌های خارجی؛ می‌تواند یک ایده بزرگ باشد، ولی در صورتیکه  شما 30 تا 40 منابع خارجی داشته باشید که باید فراخوانی شوند، انجام اینکار، ایده خوبی نیست. سعی کنید فایل‌های خارجی خود را در صورت امکان، ترکیب کنید.
  •   مدیریت تگ‌های شما: برچسب‌های یا تگ‌های فروشندگان که استفاده نمی‌کنید، را حذف کنید و مطمئن شوید آخرین نسخه تگ‌های مورد استفاده را داشته باشید.
  • بهینه‌سازی تصویر: Hasty ‎، بر این اعتقاد است که اندازه تصویر، یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر روی سرعت سایت می‌باشد. هرچه بتوانید یک تصویر را کوچکتر کنید، سرعت صفحه شما نیز بهبود می‌یابد. از تصاویر خیلی بزرگ استفاده نکنید- فقط در صورت تقاضای مشتری، تصاویر بزرگ را بارگذاری نمایید!
  • بر حسب اینکه  تصاویر ، مربوط به محصول، عناصر تکراری یا آرم‌ها هستند یا خیر، اطمینان حاصل کنید که تصاویر را به فضای دقیق خود متصل می‌کنید.

HTTPS

از آنجاییکه در سال 2014 ، گوگل اعلام کرد که HTTPS ، به بهبود رتبه بندی کمک کمی می‌کند، سئوها شروع به مطالعه و فعالیت در زمینه ایمن نمودن سایت‌های خود کرده‌اند. در هنگام تغییر به HTTPS، لازمست که شما، سرعت سایت را مد نظر قرار دهید، چرا که HTTPS، سرعت سایت را کمی کُند می‌کند- ولی افراد زیادی بر این عقیده‌اند که انجام این تغییر، هنوز ارزشمند است، چرا که ممکن است روزی فرابرسد که گوگل، همانندِ بروز رسانی‌های موبایل دوست[11] خود،  استفاده از HTTPS را یکی از الزامات خود قرار دهد. بخشِ ناگوار در مورد تغییر به HTTPS ، این است که انجام اینکار، تمام ریسک‌ها و چالش‌های طراحی مجدد سایت را با خود  بهمراه دارد .   از آنجا که شما نیاز به پیاده‌سازی راهنمایی مجدد[12] از  HTTP به HTTPS   در سراسر سایت خود دارید، حداقل اینکار، یک فرصت عالی برای مراقبت از هر تغییر URLای که می‌خواهید ایجاد کنید، است. بزرگترین عناصری که  اغلب در مهاجرت از  HTTP به HTTPS مفقود می‌شود، تگ‌های استاندارد هستند.  به روزرسانی تگ‌های استاندارد شما، دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد؛  زیرا ممکن است سایت شما، به علت استفاده از استانداردهای قدیمی؛ ترافیک و عملکرد خود را از دست بدهد.

فراداده‌ها[13]

Hasty ‎،   بر خلاف یافته‌های فوق‌الذکرِ بیان شده توسط  SEMrush و Searchmetrics، متوجه شد که عناوین می‌توانند تأثیرگذار باشند؛ و به ویژه، برای صفحات دارای رتبه‌بندی پایین، موجب ایجاد تفاوت شوند. البته، توضیحات‌ِ ِمتا یا فوق‌توصیف‌ها[14] ،  از جمله فاکتورهای رتبه‌بندی نیستند، ولی می‌توانند نرخ کلیک[15][ به معنی نرخ کلیک نسبت به رتبه است]  را بهبود بخشند. چه چیزی، در توضیحات متا ‏ موثر واقع می‌شود؟ این امر، بسته به هر  بازار جاویژه و صنعت  می‌تواند متفاوت باشد، ولی Hasty ‎ دریافت که گنجاندن توضیحات متای زیر می‌تواند موجب بهبود عملکرد سایت شود:

  • کلمات کلیدی
  • حمل و نقل رایگان / پس فرستادن
  • نام برندها یا مارک‌های تجاری‌ای که افراد آنها می‌شناسند
  • سایت‌های " رسمی" (یک علامت اعتماد)
  • تبلیغات و فروش

تغییرات صفحه نتایج موتور جستجو

تغییرات در صفحات نتایج موتور جستجو ‎(SERPs) ‎، می‌تواند به معنای واقعی، نرخ کلیک را کاهش دهد- پاسخ‌های تاثیرگذار، پاسخ‌های ویژه غنی‌تر/ کامل‌تر، لیست تبلیغات محصولات، اضافه کردن تبلیغات به اندازه یک چهارم متن، به برخی از SERP‌ها (صفحه نتایج موتور جستجو )، همگی می‌توانند منجر به این شوند که در بخش بالایی صفحه که باید موارد مهم آورده شوند، بجای نتایج اصلی، بطور مثال، آگهی‌های مربوط به املاک و مستغلا‌ت کمتر نشان داده شود.  این‌ها، مواردی هستند که شاید نتوانید به میزان زیادی آنها را کنترل کنید، ولی شاید هنوز بتوانید استراتژی‌های خود را با این واقعیت‌های در حال تغییر تطابق دهید. بعنوان مثال، Hasty ، قرار دادن "جعبه پاسخ فوری"، را نیز بعنوان یک پاسخ ویژه در سایت، توصیه کرده است. اینها، بیشتر برای شرایط عمومی‌تر نمایش داده می‌شوند و 15 تا 90درصد از فضای بخش بالایی صفحه SERP ‎ را بخود اختصاص می‌دهند- به علاوه، دستیارهای دیجیتال شما اینها را در پاسخ به جستجوی صوتی می‌خوانند. برای بدست آوردن پاسخ ویژه[16]، شما باید در صفحه جستجو اول باشید، ولی حتی لازم نیست که جزو پنج مورد برتر باشید. Hasty،   استفاده از داده‌های ساختارمند را تا حد امکان   پیشنهاد می‌دهد- این، به شما کمک می‌کند که هدف از جستجو را تصحیح کنید، چرا که گوگل، در درک قصد پرس و جو، هوشمندتر  و بهتر شده است.

 

 

 

[1] SEO

[2] Search engine optimization (SEO)

[3] آنچه که شما در سایت تان می نویسید و برای سئو و بهینه سازی آنها به صورت دستی دسترسی دارید (‏On ‎Page Seo‏)  نامیده می شود

[4] انکر تکست یا Anchor Text به کلمه ای گفته میشود که قابل کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد ؛ انکر تکست، متن قابل کلیک در یک لینک است. این متن، با یک متن و یا محل دیگری بر روی وب، لینک است و موتورهای جستجو از متن استفاده می کنند تا ارتباط و موضوع متنی که به آن لینک شده است را تعیین کند.

[5] ترافیک مستقیم (Direct traffic) به کاربرانی اشاره دارد که به طور مستقیم URL شما را در مرورگر خود تایپ کنند، در حالی که ترافیک ارجاعی (referral traffic) تعداد کاربرانی که به واسطۀ لینک های خارجی از وب سایت شما بازدید کرده اند را نشان می دهد

[6] ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. ضریب بازگشت Bounce Rate به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است.

[7]   به طور خلاصه، به فعالیت ها و کارهایی که کاربران در هنگام بازدید از وب سایت، و معمولا در یک چهارچوب زمانی مشخص انجام می دهند، Session می گویند. Session وقتی شروع می شود که یک کاربر وارد وب سایت شما می شود، و در محدودیت زمانی پیش فرض و یا زمانی که کاربر از وب سایت خارج می شود نیز به پایان می رسد.

[8] referring domains ‎

[9]  Niche، بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است

[10]  Schema.org  در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را بعنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ آغاز کرده و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده دارد. دستورالعمل های موجود در این سایت برای بیشتر موتورهای جستجو قابل فهم بوده و مثال های کاربردی بسیاری در آن یافت میشود.

[11] mobile-friendly ‎

[12] redirect

[13] راداده،[۱] داده‌نما یا مِتادیتا (به انگلیسی: Metadata) به آن دسته از داده‌ها گفته می‌شود که جزئیات یک دادهٔ دیگر را تشریح می‌کند. به عبارت دیگر فراداده‌ها، دادههایی هستند دربارهٔ داده‌های دیگر. برخی این واژه را اَبَرداده یا فوق‌داده هم ترجمه کرده‌اند.

[14]  : Meta description توضیح متا یا فوق توصیف عبارتی است که محتوای خلاصه صفحه را به نمایش می گذارد، این توضیح برای گوگل نباید بیشتر از ۱۵۰ کارکتر (حرف) باشد و به صورت مستقیم روی سئو تاثیر ندارد ولی می تواند باعث جذب کاربر برای کلیک شود. پس در نوشتن آن دقت لازم را بکنید.

[15] Click Through Rate‏ ‏

[16] featured snippet

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت