بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

عوامل رتبه بندی سئو برای 4 عامل عمودی کسب و مفهوم آنها در کسب و کارهای محلی

امتیاز بدهید
(3 امتیاز)

عوامل رتبه بندی سئو برای 4 عامل عمودی کسب و مفهوم آنها در کسب و کارهای محلی

همانطور که جستجوی ارگانیک یا طبیعی هدفمندتر می‌شود، SEO در مسیرهایی قرار می‌گیرد که نیاز به سفارشی سازی بیشتری دارند. وسلیی بانگ، مطالعه تازه‌ای را در مورد عوامل رتبه بندی مورد بررسی قرار می‌دهد و 7 اقدام عملی را برای افزایش رتبه جستجو فراهم می‌کند.

سئو در چهار چوب کسب و کار محلی، متحمل تعدادی ازتغییرات بوده است. در وهله اول، کسب و کارهای محلی باید الگوریتم گوگل را تشخیص می‌داند تا وب سایت‌های آنها در نتایج جستجو ظاهر شوند. مورد بعدی، عوامل رتبه بندی جستجوی محلی مطرح می‌شد که بر عوامل مبتنی بر موقعیت مکانی تاکید داشتند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که به روز رسانی‌های گوگل‌های مستلزم بررسی جدید عوامل رتبه بندی خاص-عمودی خواهند بود.

این واقعاً موج سومی از بهینه سازی موتور جستجوگر (سئو) نیست - بلکه روند تکاملی از عوامل رتبه بندی عمومی گوگل است. در راستای دستیابی به اهدافش در زمینه ارائه نتایج جستجویی که به بهترین نحو با آنچه مشتریان در جستجوی آن هستند مطابقت دارد و محتوایی که بیشتر مفید باشد، گوگل به طور دقیق‌تر و خاص‌تر به بررسی عواملی می‌پردازد که تعیین کننده نتایج جستجو هستند.

به این معنا که پیگیری عوامل عمومی مانند " backlinks بیشتر " یا "کلمات کلیدی مرتبط" به سادگی این موضوع را حذف نمی‌کند. این بدان معنا نیست که این عوامل دیگر مرتبط نیستند؛ آن‌ها وجود دارند. اما پیچیده‌تر می‌شوند.

 

یک اندازه دیگر متناسب با همه موارد نیست

در حالی که بحث به شدت حول محور اهمیت وب سایت‌ها و یا اینکه آیا صفحات در سیستم عامل‌های شخص ثالث مانند Yelp، فیس بوک و یا حتی Google My Business نیاز به آنها را کاهش می‌دهد می‌چرخد، احتمالاً اقدام گوگل به خودی خود پاسخ واقعی را در اختیار قرار می‌دهد.

اساساً، گوگل به بیان این نکته می‌پردازد که یک پاسخ قابل قبول متناسب با همه موارد (one-size-fits-all) وجود ندارد. مصرف کنندگان متقاضی اطلاعات خاص‌تر و پاسخ‌های هدفمندتری حتی از تبلیغات هستند. بنابراین، SEO برای عوامل رتبه بندی دیگر نمی‌تواند یک راه حل تک قاعده-متناسب با همه موارد باشد.

گاهی اوقات وب سایت‌ها بهترین گزینه هستند؛ گاهی فهرست برداری Google My Business یا Yelp کافی است. به عنوان مثال، هنگامی که موضوع رستوران‌ها مطرح می‌شود، اطلاعاتی مورد نیاز شما برای تصمیم گیری در مورد کجا می‌توانید غذا میل کنید، می‌تواند در یک عنوان نمایشی کوتاه قرار گرفته باشد که به سادگی در بردارنده موقعیت مکانی، غذا، نرخ قیمت و بازنگری‌هاست. از سوی دیگر، قبل از تصمیم گیری در مورد این که چه مشاور مالی جهت مدیریت امور مالی خود می‌خواهید، احتمالاً تمایل به انجام تحقیقات بیشتری خواهید داشت_ و شما احتمالاً این تصمیم را بر اساس صفحه فیس بوک مشاور مربوطه اتخاذ نخواهید کرد.

گسترش منابع اطلاعاتی ممکن است به مزیت گوگل کمک کند. اگر گوگل بتواند نتایج مناسب و مرتبط‌تری را ارائه دهد که به طور مستقیم به پرس وجوی کاربر پاسخ دهد، از تحت نفوذ قرار گرفتن پلت فرم جستجو خود در برابر سایر دامنه‌ها محافظت خواهد کرد. به عبارت دیگر، گوگل می‌خواهد وب سایت‌ها مرتبط باقی بمانند.

علاوه بر این، تضاد رو به رشد بین تجارت آنلاین و آفلاین به این معنی است که کسب و کارهای محلی مستلزم حفظ حضور گسترده در فروشگاه آنلاین دارند. این دیگر صرفاً در مورد پیشبرد تراکم آمدو شد (foot traffic) از تبلیغات آنلاین یا نتایج جستجو محلی نیست. مصرف کنندگان ممکن است به صورت آنلاین خرید کنند و خرید خود را در فروشگاه تحویل بگیرند. یا در فروشگاه خرید کنند و سفارش مجدد خود را به صورت آنلاین انجام دهند. یا قرار ملاقات‌های خود را به صورت آنلاین برای بازدیدهای آفلاین ثبت کنند.

مصرف کنندگان انتظار دارند که این تسهیلات و تعاملات چند رسانه‌ای یکپارچه باشند. بنابراین، کسب و کارهای محلی مستلزن در دستری بودن آسان به صورت آنلاین و آفلاین هستند تا تجارب آنلاین مطلوبی را ایجاد کنند و ویترین‌های فروشگاه خود را به گونه‌ای طراحی کنند که موجب استمرار این تجربه کاربر آنلاین گردد.

به تازگی، معیارهای جستجو، مطالعاتی در مورد وب سایت‌هایی با بالاترین-رتبه را برای جستجوی کلمات کلیدی در چندین مورد عمودی از جمله امور مالی، مسافرت، رسانه‌ها و تجارت الکترونیک اجرا کرده‌اند. نتایج این مطالعات شامل هر دو عوامل رتبه بندی و سایر گرایش‌ها است که ممکن است همانطور که به طور مستقیم توسط الگوریتم گوگل در نظر گرفته می‌شود شناسایی نشود اما در سرتاسر سایت‌ها همبستگی دارد. از آنجا که گوگل به طور گسترده‌ای تجربه کاربر را از نظر حجم بازدید یا میزان کلیک کردن اندازه گیری می‌کند، این همبستگی‌ها که مصرف کنندگان را جذب می‌کنند یا سایت‌های مورد علاقه را بازتاب می‌دهند، هنوز هم ممکن است بر روی رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد.

 

خلاصه‌ای از نتایج مطالعه

 

در مبحث زیر خلاصه‌ای از چگونگی ارزیابی 10 وب سایت برتر برای جستجوی کلمات کلیدی در یک روند عمودی فرضی در مقایسه با معیارهای میانگین برای نتایج جستجوی جهانی ارائه شده است.

وب سایت‌های مالی

  • 30 درصد کوچکتر در اندازه فایل است.
  • 40 درصد تصاویر کمتر.
  • یک ثانیه سریعتر بارگذاری کنید
  • 23 درصد احتمال بیشتر برای اینکه فهرست‌هایی با نقطه گذاری (bullet point) داشته باشند.
  • کلمات کلیدی به صورت مکرر در یک سوم متن ظاهر می‌شوند.
  • 81 درصد لینک‌های داخلی کمتر.
  • 20 درصد معیار برای سیگنال‌های فیس بوک؛ 70 درصد سیگنال‌های LinkedIn بیشتر.
  • 14 درصد URL های طولانی‌تر.

 

در بالا نشان داده‌شده است که کاربران در وب‌سایت‌های مالی، محتوای مرتبط و به‌وضوح تبادل شده ای را ارزشگذاری می‌کنند که در قالب قابل خوانشی سازمان دهی شده اند و جزئیات خاصی را در مورد موضوع مطروحه ارائه می‌دهد.

مدت‌زمان بارگذاری سریع‌تر درنتیجه وجود تصاویر کمتر است که در انتقال واقعیت‌ها یا شرایط سخت بااهمیت کمتری جلوه می‌کنند.

به نظر می‌رسد کاربران خریداران آیتم-واحد هستند، و علاقه کمتری به انواع مختلف محصولات و یا اطلاعات دارند، بنابراین آن‌ها در اطراف سایت کمتر گشت‌وگذار می‌کنند و از صفحات هدف خاصی استفاده می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی، به‌استثنای LinkedIn و تمرکز حرفه‌ای آن، در تصمیم‌گیری‌های مالی معتبر نیستند.

 

وب‌سایت‌های سفر

  • 38 درصد تصاویر بیشتر
  • 23 درصد لینک‌های داخلی بیشتر.
  • 57 درصد تعداد کل کلمات بیشتر.
  • مدت‌زمان بارگذاری به‌طور متوسط، سه ثانیه آهسته‌تر.
  • 27 درصد نکات نقطه‌گذاری شده و فهرست شده بیشتر
  • 50 درصد کلمات کلیدی کمتر در صفحه.
  • 50 درصد نتایج کمتر، HTTPS رمزگذاری شده هستند.
  • 11 درصد فیس‌بوک و 2 درصد توییت ها در با شاخص 100 درصدی مقایسه شدند.

 

کاربران جستجو کننده اطلاعات سفر نیز نیاز به مطالب مرتبط‌تر و پیچیده‌تر در رابطه با کلمات کلیدی دارند، اما برخلاف وب‌سایت‌های مالی، تصاویر برای وب‌سایت‌های سفر بسیار مفید هستند. همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که این کاربران در یک دامنه گشت‌وگذار کنند-برای مثال کاربران در یک سایت معرفی هتل ممکن است به دنبال محصولات دیگری نظیر اتاق‌های مختلف، املاک مختلف یا سایر مقاصد باشند.

اطلاعات عمومی دارای حساسیت کمتر از سوی وب‌سایت‌های ایمن حفاظت نمی‌شوند و کاربران به‌احتمال‌زیاد برای انجام خریدها، رزرو و معاملات مالی  خود به سایت‌های مجزا و ایمن منتقل می‌شوند.

بدیهی است که سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی برای سایت‌های مسافرتی در سطح پایینی امتیازدهی می‌شوند. بنابراین، تحقیق پیش از سفر را با به اشتراک‌گذاری اجتماعی پس از سفر اشتباه نگیرید.

 

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

 

  • 40 درصد عناصر تعاملی بیشتر مانند دکمه‌ها، منوها، دکمه فراخوان.
  • بیش از دو برابر میزان فروشگاه‌های آنلاین در بالای صفحه
  • 70 درصد بولت های بیشتر در هر فهرست و 25 درصد تعداد کلمه بیشتر.
  • 73 درصد لینک‌های داخلی بیشتر.
  • 32 درصد اندازه فایل بزرگ‌تر.
  • 30 درصد یکپارچه‌سازی ویدیویی کمتر.
  • 74 درصد یکپارچگی کمتر فیس‌بوک.

جای تعجب نیست که سایت‌های تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های آنلاین و فراخوان مخاطب را از طریق دکمه‌ها و منوهای تعاملی اولویت‌بندی می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای پیوندهای قابل‌توجه داخلی هستند، احتمالاً به این خاطر که مصرف‌کنندگان تمایل به مقایسه یا در نظر گرفتن سایر محصولات یا خدمات ارائه‌شده در سایت دارند. توصیفات دقیق محصول از طریق فهرست‌ها بر روی ویدیو ارزش‌گذاری می‌شوند. و درنهایت سایت‌های تجارت الکترونیک اتکای کمتری به رسانه‌های اجتماعی دارند.

 

وب‌سایت‌های رسانه‌ای

 

  • 106 درصد سیگنال‌های اجتماعی بیشتر Pinterest (نام وب‌سایت شبکه اجتماعی شناخته‌شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر)؛ 39 درصد بیشتر سیگنال‌های فیس‌بوک مطلوب‌تر، 29 درصد سیگنال‌های + Google بیشتر و 17 درصد توییت های بیشتر.
  • 16 درصد لینک‌های خارجی بیشتر.
  • 7 درصد تصاویر بیشتر.
  • 12 درصد استفاده بیشتر از کلمات کلیدی؛ 16 درصد متن بیشتر.
  • مدت‌زمان بارگذاری کمتر از چهار ثانیه.
  • 75 درصد نتایج کمتر، HTTPS رمزگذاری شده هستند.
  • 24 درصد یکپارچه‌سازی بالاتر Google AMP برای وب‌سایت‌های رسانه‌ای؛ 43 درصد بالاتر برای نتایج جستجوی خبری در سایت‌های ناشر.

ارزش بالای سیگنال‌های اجتماعی تولیدشده توسط سایت‌های رسانه‌ای نشان‌دهنده اهمیت ترافیک تولیدشده توسط رسانه‌های اجتماعی برای اخبار و مقالات است.

تعداد بالاتر کلمات کلیدی و متن نشان‌دهنده اهمیت مطالب مرتبط است که به‌صورت انتخابی با تصاویر تکمیل می‌شوند.

کمبود اطلاعات حساس و محرمانه در نرخ‌های رمزگذاری پایین تفسیر می‌شود. و وابستگی گسترده- صنعت به درآمد تبلیغاتی به‌منظور پرداخت هزینه محتوا منجر به مدت‌زمان بارگذاری بیشتر می‌شود.

اتخاذ سطح بالایی از یکپارچه‌سازی AMP به جبران سرعت بار آهسته کمک می‌کند.

 

نکات عمده

نتایج مطالعه معیارهای جستجو در مبحث فوق نشان می‌دهد که سئو اغلب به کاربرد درک عام از مطابقت محتوای مربوطه با مخاطبان هدف خلاصه می‌شود و تأکید کمتری بر روی تطابق کلمات کلیدی یا چک کردن جعبه‌های عوامل رتبه‌بندی عمومی دارد. در مبحث زیر برخی از نکات توصیه‌شده من ارائه می‌گردد که موجب رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت شما خواهد شد:

  1. به کاربران درزمینهٔ درک موضوعاتی که نیاز به تحقیقات عمیق‌تر دارند کمک کنید

 محصولاتی مانند دستگاه‌های الکترونیکی، لوازم‌خانگی و تجهیزات رایانه‌ای اغلب با مشخصات فنی و قابلیت‌های عملکردی شناسایی و متمایز می‌شوند. دانستن اینکه چه ویژگی‌هایی برای قیمت‌گذاری مدنظر قرار می‌گیرند، به تعیین ارزش آن‌ها کمک می‌کند. گوگل نتایج جستجویی را اولویت‌بندی خواهد کرد که به مصرف‌کنندگان در اتخاذ این تصمیمات کمک می‌کند.

به همین ترتیب، توصیه‌های بهداشتی یا اطلاعات پزشکی مربوط به نسخه‌ها یا شرایط نیاز به توضیحات مفصل دارد. مصرف‌کنندگان به‌طور مختصر و اما عمیق در مورد موضوعات خاص تحقیق می‌کنند. به نظر می‌رسد کمک به تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به سرفصل‌ها و نکات نقطه‌گذاری شده قابل‌درک آسان‌تر از سوی گوگل ارزش‌گذاری می‌شوند.

حرفه‌هایی مانند وکلا، دندان‌پزشکان و برنامه ریزان مالی نیز باید تخصص خود را در زمینه‌های خاص توصیف کنند. برای مثال، وکلا باید زمینه فعالیت خود را در طلاق، دفاع جنایی یا برنامه‌ریزی مستقلات توضیح دهند.

مصرف‌کنندگان نیز زمان بیشتری را صرف تحقیق در مورد خریدهای نقدی بالا مانند خرید اتومبیل، خانه و لوازم الکترونیکی گران‌قیمت می‌کنند. اقدام به تسهیل مقایسه کردن مزایا و ویژگی‌هایی کنید که آن‌ها پولی که به‌سختی به دست آورده‌اند را برای آن‌ها خرج خواهند کرد.

کیفیت محتوای در حوزه‌هایی که در آن مصرف‌کنندگان به‌صورت دقیق تحقیق خواهد کرد دارای اهمیت عمده است.

  1. صرفاً درزمانی از تصاویر استفاده کنید که موجب افرایش تجربه کاربر شوند.

آمارها نشان می‌دهد که در هنگام استفاده از تصاویر، افزایش مشارکت کاربر اقناع‌کننده است. اما بیش‌ازحد از آن استفاده نکنید. مطالعات فوق نشان می‌دهد که متن کاملاً سازمان‌دهی شده می‌تواند در تقسیم‌بندی موضوعات پیچیده مانند محصولات مالی، روش‌های پزشکی، خدمات قانونی و اطلاعات فنی مؤثرتر باشد.

حوزه‌هایی که در آن استفاده از تصاویر به‌خوبی صورت می‌گیرد شامل سایت‌های مد، غذا، طراحی و مسافرت می‌گردد که در آن ارزیابی بصری نقش مهمی دارد.

  1. رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن محصولات نهایی مؤثرتر هستند، و در مورد ایجاد راهی برای خرید تأثیر کمتری دارند

رسانه‌های اجتماعی نیز در محیط بازاریابی امروز در سطح جهانی موردانتقاد قرارگرفته‌اند. قطعاً محتوای منتشرشده مانند رسانه، اخبار، مقالات و وبلاگ‌ها بسیار وابسته به رسانه‌های اجتماعی است.

بااین‌حال، بر اساس نتایج جستجوی گوگل، سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیک، مالی و حتی سفر بسیار کم‌اهمیت است. این تمایز ممکن است در این حقیقت نهفته باشد که کاربران تمایل به اشتراک‌گذاری تجربیات سفر پس از سفر دارند، و در حین برنامه‌ریزی یک سفر تمایلی به کار نشان نمی‌دهند - و یا نشان دادن ساعت مچی جدیدی که خریده‌اند در رسانه‌های اجتماعی، نه جایی که آن را خریداری کرده‌اند.

درحالی‌که نتایج پایانی ممکن است توجیه‌کننده مفاهیم باشند، اما همیشه به اشتراک‌گذاری این مفاهیم را توجیه نمی‌کنند.

 

  1. بک لینک‌ها را از منابع مربوطه دنبال کنید.

این نکته، برداشتی از نتایج سیگنال رسانه اجتماعی برگرفته از وب‌سایت‌های مالی در مطالعه معیارهای سنجش جستجو است. درحالی‌که سیگنال‌های فیس‌بوک تنها در یک‌پنجم از معیار مربوط به وب‌سایت‌های مالی همبستگی داشتند، سیگنال‌های سایت LinkedIn، در 70 درصد بیشتر این معیار همبستگی بسیار بالایی داشتند. بنابراین، نمی‌توان قوانین گسترده‌ای را در مورد سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی به دست آورد. در عوض، رسانه‌های اجتماعی از منابع مناسب یا منابع مربوطه خبر می‌دهند.

بک لینک‌ها ( بک لینک به‌طورکلی هر لینک خروجی از صفحه‌ای به صفحه دیگر است) به‌طور گسترده‌ای به خاطر ارزش بهینه‌سازی موتور جستجوی‌شان پیگیری می‌شوند، بااین‌حال این منطق در مورد بک لینک‌ها نیز به کار می‌رود. اگر شما یک فروشگاه دوچرخه دارید، و یک بک لینک از یک وب‌سایتی که خدماتی درزمینهٔ ورزش‌های سه‌گانه ارائه می‌کند، دریافت می‌کنید، این‌یک بک لینک باکیفیت است. دریافت لینکی از یک وب‌سایت ماهیگیری در اعماق دریا، بک لینک زیاد مطلوبی محسوب نمی‌شود.

 

  1. از درک عام یا حس مشترک در بازاریابی‌های عمودی نیز استفاده کنید

 این مفهوم که یک اندازه متناسب همه موارد نیست حتی در بازاریابی‌های عمودی نیز صدق می‌کند. زیرگروه‌های متغیر زیادی .......... وجود دارد.

 

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت