بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

10 مهارتی که بازاریابان اینترنتی باید داشته باشند

امتیاز بدهید
(2 امتیاز)
10 مهارتی که بازاریابان اینترنتی باید داشته باشند 10 مهارتی که بازاریابان اینترنتی باید داشته باشند 10 مهارتی که بازاریابان اینترنتی باید داشته باشند

بازاریابان عالی از همان ابتدا با مهارت بازاریابی به دنیا نیامده اند.در این  مقاله قصد داریم 10 مهارتی که بازاریابان آنلاین باید داشته باشند را مرور کنیم.


در دنیای بازاریابی اینترنتی ، همه چیز در حال تغییر است. هیچ منحنی در این مورد وجود ندارد. در این زمینه شاهد منحنی نمایی و شارپی هستیم که نشان دهنده موفقیت بازاریابی است. اکثریت قریب به اتفاق  تاکتیک های بازاریابی به خصوص آنهایی که در حوزه بازایابی داخلی ( بازاریابی رسانه اجتماعی و محتوا) وجود دارد بازگشت سرمایه زیادی ندارند. 

کیفیت و اصل بودن، فاکتورهای بزرگی برای موفقیت محسوب می شوند اما زمان نیز در این موضوع مهم است. اگر بر روی موارد سنتی یا جلسات طوفان فکری اجباری تکیه شود، دستیابی به تمامی این موارد امکان پذیر نخواهد بود. خوب حالا سوال اینجاست که این بازاریابان باهوش به چه موارد دیگری نیاز دارند تا به موفقیت دست یابند؟


باهوش تنها یک کلمه است:


اول از همه باید بدانید که هیچ بازاریابی دارای استعداد ذاتی برای ایجاد کمپین های فوق العاده نیست.

برای برخی از افراد مهارت های خاصی به راحتی به دست می اید یا به صورت طبیعی در آن ها وجود دارد اما این موضوع بدین معنا نیست که سایر افراد نمی توانند  چنین مهارت هایی را کسب کنند. هر بازاریاب متوسطی از طریق تمرین ، تکرار، آموزش می تواند به یک بازاریاب با هوش و نابغه تبدیل شود.


اگر شما نیز می خواهید  کمپین های اینترنتی قدرتمندی ایجاد کنید و تاثیر زیادی در حوزه کاری خود داشته باشید باید مهارت های زیر را یاد بگیرید:


•    آشنایی فنی دومین مهارت بازاریابان اینترنتی : 

اول از همه باید  اشنایی کافی با استراتژی هایی همچون سئو، طراحی سایت و تجربه کاربری داشته باشید.  داشتن دانش تخصصی در این حوزه ها نیاز نیست اما باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید تا بتوانید از آن در جلسات فکری و  کاری خود استفاده نمایید. در چنین شرایطی تمامی استراتژی های شما به هم وصل خواهند بود و مزایای زیادی به همراه خواهند داشت.


•    استعداد تحقیقات مهارت سوم بازاریابان اینترنتی:

تحقیقات، بنیان و اساس هر استراتژی بازاریابی است. شما نه تنها به پژوهش و تحقیق در مورد آخرین گرایش ها نیاز خواهید داشت بلکه باید بتوانید بازار هدف و رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید.دسترسی به اطلاعات اخیر و دانستن  نحوه به کارگیری درست آن، یک موضوع کلیدی برای ایجاد فعالیت های بازاریابی موفق است.


•    نویسندگی حرفه ای مهارت مهم بازاریابان اینترنتی: 

اگر شما در حوزه بازاریابی محتوا کار کرده باشید به خوبی  اهمیت نویسندگی حرفه ای را می دانید. شما باید بتوانید محتوای شخصی، تعاملی، منحصر به فرد  و مهم بنویسید تا از برند حمایت کنید. اما علاوه بر این موارد، شما در تمامی مراحل به نویسندگی نیاز خواهید داشت. پس این موضوع را جدی بگیرید.


•    مدیریت تیم و ارتباطات مهارت پنجم بازاریابان اینترنتی: 

اگر یک کارآفرین تنها نباشید، بخشی از یک تیم بازاریابی خواهید بود که باید مدیریت شود. اینکه بدانید چگونه افراد و مسئولیت های آنان را مدیریت کنید و به طور موثر با آنها ارتباط داشته باشید بسیار مهم است. این موضوع به شما کمک می کند کمپین خود را به خوبی به پیش ببرید.


•    مدیریت مشتریان و برآورد انتظارات مشتریان از مهارت های بازاریابان اینترنتی است:

به عنوان یک بازاریاب، مسئولیت دیگری نیز در شرکت دارید و آن هم مدیریت مشتریان است.  تعادل برقرار کردن بین چیزی که مشتری می خواهد و چیزی که برای کمپین بهتر است بسیار مهم و ضروری است.  اگر می خواهید موقعیت بهتری داشته باشید باید بدانید چگونه می توانید انتظارات مشتریان را برآورده کنید.


•    تجزیه و تحلیل داده ها:

ایده های خوب از الهام و انگیزه به دست می ایند. بهترین روش برای به دست آوردن الهام و انگیزه این است که ببینید چه چیزی کارساز است و چه موردی نمی تواند زیاد موثر باشد. کمپین شما داده های متعددی دارد. این اطلاعات و داده ها می تواند به شما کمک کند در مقابل رقبای خود بایستید و با آنها مبارزه کنید. با استفاده از چنین اطلاعاتی می‌توانید بفهمید دقیقا کار بعدی شما چیست و در اینده چه کاری باید انجام دهید. اگر بتوانید داده ها و اطلاعات موجود را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید موفق خواهید بود.

•    یادگیری و آموزش سریع:

  در دنیای بازاریابی آنلاین همه چیز به سرعت تغییر می کند.  به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید از ویژگی های کمپین قدیمی برای انجام کمپین های جدید استفاده کنید. اگر می خواهید بازاریاب باهوشی باشید باید همه چیز را به سرعت یاد بگیرید، خود را  با شرایط جدید وفق دهید و شک نکنید.


•    جلسات طوفان فکری خلاقانه:

ایده هایی که از طرف یک فرد ارائه می شود ممکن است محدود باشد اما اگر شبکه ای از افراد در کنار یکدیگر قرار گیرند این ایده ها گسترده شده و بهبود می یابند. به همین خاطر، دانستن اینکه چگونه می توانید جلسات طوفان فکری را مدیریت کنید و از قدرت آن استفاده کنید یک نکته کلیدی برای تولید ایده های شگفت انگیز و به یادماندنی است.


•    پیش کنشگری:

بازاریابان باهوش به همه شرایط واکنش نشان نمی دهند. آنها از همه گرایش ها و روندهای موجود استفاده نمی کنند. این افراد تنها در موقعیت هایی شرکت می کنند که امیدوار کننده است. آنها گرایش های جدید را از ابتدا آغاز می کنند. یادگیری چنین موردی کمی دشوار است اما از طریق تکرار و تجربه می توان به آن دست پیدا کرد. با به دست آوردن تجربه می توانید فرصت های موجود را از قبل بشناسید و به آن روی آورید.


•    سازگاری با محیط :

کمپین شما به احتمال زیاد همان راهی که شما انتظار داشتید را طی نخواهد کرد اما پایبند بودن به ایده های قبلی همه چیز را بدتر می کند. در عوض سعی کنید ایده های خود را با شرایط موجود وفق دهید و سازگار کنید. آن ها را اصلاح کنید و بر اساس شرایط موجود تغییر دهید.

 


کارهایی که  برای تبدیل شدن به یک بازاریاب اینترنتی  باهوش می توانید انجام دهید:


این مهارت ها نمی تواند تضمین کننده این مورد باشد که همه محتوای تولید شده از طرف شما به صورت ویروسی پخش خواهد شد . حتی چنین مهارت هایی نمی تواند شما را از باگشت سرمایه گذاری بالا مطمئن سازد. این یک فرایند جادویی نیست. هنوز هم، بازاریابان موفق این مهارت های مهمی که بیان کردیم را دارند بنابراین اگر می خواهید آن ها را یاد بگیرید و توسعه دهید به احتمال زیاد به اهداف بازاریابی خود خواهید رسید.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت