بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تاثیر مثبت صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی

امتیاز بدهید
(9 امتیاز)
تاثیر مثبت صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی تاثیر مثبت صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی تاثیر مثبت صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی

صفحه فرود یا landing-page چیست

در صورتی که در مورد بازاریابی اینترنتی تحقیق می کنید قطعا تابحال به واژه صفحه فرود در اینترنت در مطالب فارسی و یا landing page در مطالب انگلیسی برخورد کرده اید و شاید با این موضوع آشنایی کافی نداشته باشید. در این مطلب با مفهوم صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا می شوید.

صفحه فرود يا لندينگ پيج ها به صفحاتي از وب سايت گفته مي شوند كه كاربران با كليك بر روي بنر هاي تبليغاتي شما در وب سايت هاي ديگر و يا از موتور هاي جستجو در آن فرود مي آيند

در تجارت آنلاین یک صفحه ی هدف به عنوان یک صفحه ی معرف و یا هدایت کننده معرفی میشود.یک صفحه که در پاسخ کلیک بر روی تبلیغ به نمایش در می آید.

بطور مثال عمل انتقال ترافیک به صفحات فرود را به بازی گلف می‌توان تشبیه کرد. که تمامی هدف بازیکنان این ورزش انتقال توپ بازی به درون گودال‌های با پرچم نشانه گذاری شده است. هر زمان یکی از بازیکنان موفق به انتقال توپ به درون یکی از گودال‌های هدف بشود، برنده این بازی بوده و تمامی جوایز را خواهد برد.

 توجه در مطلبی جداگانه در مورد بهینه سازی صفحه فرود برای شما آموزشی قرار داده ایم

هدف از ساخت صفحه فرود؟

براي ايجاد يك صفحه فرود در مرحله اول نياز به يك متن قوي داريم در مورد پزشكان عزيز مي توانم همان متن رپورتاژ آگهي را مثال بزنم كه در مجلات به چاپ مي رسانند ، البته در انتهاي اين مقاله چند نمونه از صفحات فرودي كه براي پزشكان انجام شده است را قرار مي دهم.
در صفحه فرود با نوشتن يك مقاله خاص و همچنين نمايش فيلم و يا عكس و يا ارايه پيشنهاد هاي جالب مي توان مغز بيننده را به حالت بتا برد، در مورد حالت بتا مغز بعدا مفصلا توضيح خواهم داد، و بيننده را مجاب كرد تا عملي را براي ما انجام دهد، يا به عبارت ديگر call to action ، بهترين درخواست براي انجام كار مي تواند پر كردن يك فرم ساده دو مرحله اي مانند نام خودش و شماره موبايل كه از شما درخواست وقت ملاقات نمايد، به محض ارسال فرم براي موبايل پزشك يك پيامك مبني بر رزرو از سايت خواهد امد و اطلاعات مشتري براي پزشك پيامك خواهد شد.

ویژگی های صفحه فرود

ترافیکی ورودی سایت صفحه لندینگ پیج
صفحه فرود اختصاصی برای منابع ترافیکی مختلف
استفاده از آزمون A/B
استفاده از عنوان یکسان در صفحه فرود و تبلیغات
وجود فایل ویدویی در صفحه فرود
استفاده از علائم جهت دار جلب کننده در صفحه فرود
واضح بودن درخواست شما در نگاه اول خواننده
دریافت اطلاعات مناسب در فرم صفحه فرود
مشخص بودن هدف صفحه فرود برای کاربر
حذف محتوای اضافی در صفحه فرود
موردی کردن محتوا در صفحه فرود
قراردادن کلیدهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در صفحه فرود
متوجه شدن کاربران در سریع ترین زمان
حذف منوهای ورودی به سایت در صفحه فرود
حذف لینک های ورودی از صفحه فرود
حذف لینک های خروجی از صفحه فرود
ارائه در خواست پس از ارسال در صفحه فرود

 

ترافیکی ورودی سایت صفحه لندینگ پیج

تمامی تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا فروم ها و البته ترافیکی که درصورت تبلیغات در سایت های دیگر انجام می دهید به این صفحه منتقل شود

صفحه ورود اختصاصی برای منابع ترافیکی مختلف

درصورتی که از تبلغات متفاوتی استفاده می کنید پیشنهاد می شود چند صفحه فرود مجزا داشته باشید تا آمار دریافتی از تبلیغاتی که انجام می دهید را  داشته باشید

استفاده از آزمون A/B

در A/B Testing شما از یک عنصر، دو نمونه A و B را دارید و یک معیاری هم در نظر می‌گیرید که میزان موفقیت را به شما نشان می‌دهد. برای اینکه متوجه شوید کدام یکی از این دو نمونه بهتر جواب داده باید از آزمایشات هم زمان بهره ببرید. در انتها شما نمونه موفق را انتخاب کرده و از آن نمونه به عنوان محتوای ثابت خود استفاده می کنید.

استفاده از عنوان یکسان در صفحه فرود و تبلیغات

 پیشنهاد میگردد که از عناوین یکسان در تبلیغات با عنوان صفحه فرودتان استفاده کنید این امر باعث اعتماد بیشتر مخاطب و تاثیر در سئو وب سایتتان دارد

وجود فایل ویدویی در صفحه فرود یا لندینگ پیج

در صفحه فرودتان از ویدیو آموزشی استفاده کنید تا مخاطبان هدف این صفحه را مطلع شوند و این باعث اعتماد بیشتر و در نهایت قرار دادن اطلاعات کاربر در فرم  صفحه فرود می شود

استفاده از علائم جهت دار  جلب کننده در صفحه فرود

در لندینگ پیج از علائم زیبا و جهت دار استفاده کنید تا نطر مخاطب به قسمت مهم صفحه فرود جلب بشود

واضح بودن درخواست شما در نگاه اول خواننده

در نگاه اول مخاطب وقتی به صفحه شما رجوع می کند باید متوجه شود هدف این صفحه چیست و در صورت دادن اطلاعت در فرم این صفحه چیزی را میخواهد بدست آورد

آیا اون چیزی که در صفحه لندیگ پیج در قبال دریافت اطلاعانی مثل (موبایل ،ایمیل،نام و...) دریافت می شود ارزش دارد ؟ که مخاطب این اطلاعات را قرار دهد

دریافت اطلاعات مناسب

از گرفتن اطلاعات اضافی جدا خود داری کنید هرچفدر فرم شما اطاعات مختصر تر و مفیدتری بخواهد ، کاربران بیشتر راغب می شوند اطلاعات خود را قراردهند.

مشخص بودن هدف صفحه فرود برای کاربر

هدف صفحه هدف یا فرود شما باید بسرعت برای کاربران مشخص شود که قرار است در ازای دادن اطلاعات چه چیزی بدست آورند.

حذف محتوای اضافی

اطلاعات اضافی و خسته کننده را در صفحه فرود قرار ندهید.

موردی کردن محتوا

اطلاعات را به صورت موردی و زیر هم حالت bullet  قرار دهید که کاریران یرای مطالعه راغبتر باشند.

قراردادن کلیدهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

قراردادن پلاگین های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می تواند در انتشار و تبلیغ صفحه فرود موثر باشد.

متوجه شدن کاربران در سریع ترین زمان

کاربران پس از ورود به  landing-page شما کمتر از 5 ثانیه باید به هدف این صفحه پی ببرند.

حذف منوهای ورودی به سایت

صفحه فرود نباید دارای منو باشد . زیرا احتماال دارد کاربرشما از صفحه به صفحات دیگر برود و کلا صفحه فرود فراموش شود

حذف لینک های ورودی

در متن هم از قرار دادن لینک به قسمت های مختلف سایت خودداری کنید . هدف اصلی این صفحه که دریافت اطلاعات از کاربران است

حذف لینک های خروجی

در متن هم از قرار دادن لینک به سایت های دیگر خودداری کنید . هدف اصلی این صفحه که دریافت اطلاعات از کاربران است و با مراجعه به سایت دیگر صفحه شما فراموش می شود. 

ارائه در خواست پس از ارسال

پس از اینکه فرم را ارسال کرد با پیامی از کاربران تشکر کنید و میتوانید برای مثال درخواست به اشتراک گذاشتن صفحه را از کاربران داشته باشید

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت