بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

13 کاربرد پژوهش کلیدواژه که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو موفق باشید

امتیاز بدهید
(5 امتیاز)
13 کاربرد پژوهش کلیدواژه که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو موفق باشید 13 کاربرد پژوهش کلیدواژه که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو موفق باشید آموزش بهینه سازی وب سایت

گوگل در سال های اخیر تمرکز خود را از کلیدواژه به ورودی ها داده است اما هنوز هم پژوهش کلیدواژه بخش مهمی از فرایند سئو محسوب می شود و انجام صحیح آن می تواند بسیار موثر باشد.

از زمانی که گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را در سال 2013 معرفی کرد، سوالاتی در مورد ارزش پژوهش کلیدواژه ها در میان افراد ایجاد شده است. انتقال از یک فرایند کلیدواژه محور به فرایند موضوع محور، باعث شده است برخی از افراد پژوهش کلیدواژه را بی ارزش بدانند. برخی از افراد بر این باورند که در گذر زمان این گزینه بی ارزش تر خواهد شد.

خوب حالا سوال اینجاست که  اگر گوگل نگاهی به کلیدواژه ها نمی کند و افراد نیز بر اساس کلیدواژه جستجو نمی کنند باز هم نیازی به پژوهش کلید واژه هست؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است . بله شما باز هم به پژوهش کلیدواژه های مد نظر خود نیاز دارید. از آنجایی که بیشتر این پیش بینی ها  در دنیای وب و بازاریابی وب انجام می شود ممکن است به وقوع پیوستن آن صحیح نباشد.  اینکه بگویید پژوهش کلیدواژه برای سئو مهم نیست یک بحث اشتباه است. شما نمی توانید این گزینه را کنار بگذارید. من می توانم ده ها دلیل و منطق برای این موضوع بیاورم که هنوز هم پژوهش کلیدواژه یک مسئله مهم و ضروی است.


1.سلطه بر حوزه کاری:


برای اینکه بتوانید بر روی حوزه کاری خود تسلط داشته باشید هیچ چیزی بهتر از پژوهش کلیدواژه ها نخواهد بود. اینکه بخواهید یک مقاله موثر بنویسید یا مجموعه ای از مقالات مرتبط به هم را در سایت خود منتشر کنید زیاد مهم نیست.

پژوهش کلیدواژه اطلاعات بسیار مهمی را در مورد تمایلات افراد در موتورهای جستجو ارائه می کند. پژوهش کلیدواژه نه تنها به شما کمک می کند محتوای مفیدی برای محصولات و خدمات خود بنویسید بلکه اطلاعات زیادی در مورد سایر محتواها همچون پست های وبلاگی، کتاب های الکترونیکی، وایت پیپرها و اینفوگرافیک ها  ارائه می کند.


2. پاسخ دادن به سوالات مهم:

پاسخ به سوالات مهم برای بهبود بهینه سازی سایت
 بخشی ازسلطه بر حوزه کاری، پاسخ دادن به سوالاتی است که جستجوکنندگان در ذهن دارند. سایت های عالی در این زمینه وجود دارد که افراد سوال هایی که نیاز به پاسخ دارند را می نویسند. رسانه های اجتماعی نیز  مکان مناسبی برای بررسی این سوالات است.  بیشتر افراد هنوز هم سوالات خود را در موتورهای جستجو می پرسند. این موضوع می تواند فرصتی را برای ارائه پاسخ فراهم آورد. معمولا به خاطر حجم پایین جستجو در مورد کلیدواژه ها و عبارت هایی که در گوگل پرسیده می شود، این موارد توسط بازاریابان نادیده گرفته می شوند. با این وجود شما نیز همانند سایر افراد به دنبال بهینه سازی مواردی هستید که درآمدزایی خوبی دارند.  این سوالات را نادیده نگیرید. استفاده از این سوالات می تواند در تولید محتوای وبلاگ به شما کمک کند.


3.قوی تر کردن محتوای موجود:


شما همیشه می توانید محتوای فعلی خود را بهبود ببخشید. استفاده از کلیدواژه می تواند فرصت بسیار خوبی را برای بهبود محتوای فعلی ایجاد کند.  شما می توانید از کلیدواژه هایی که بدست می آورید برای توسعه محتوا استفاده کنید و آن را مفیدتر سازید. این نوع کلیدواژه ها به شما کمک می کنند اطلاعات جدیدی را به محتوای فعلی اضافی کنید یا برخی از بخش هایی که در محتوا بیان نشده است را به آن بیفزایید. مطمئن باشید این روش باعث می شود بازدیدکننده بیشتری به دست آورید. به خاطر داشته باشید که کلیدواژه هایی که بطور مکرر جستجو می شوند همیشه در حال تغییر هستند. کلماتی که چند سال قبل در موتورهای جستجو دیده می شدند ممکن است امروز محبوبیت زیادی نداشته باشند. سعی کنید پژوهش کلیدواژه ها را به صورت منظم انجام دهید و محتوای خود را بر اساس آن به روز نمایید.

4. یادگیری زبان مشتریان:

یادگیری زبان مشتریان
تقریبا هر کسب وکاری زبان مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال افراد می دانند در کسب وکارشان محصولات و خدمات با چه نام هایی بیان می شوند. اما چیزی که بیشتر کسب وکارها نمی دانند زبانی است که بیشتر افراد ناآشنا با محصولات و خدمات موجود، به کار می برند. پژوهش کلیدواژه تفاوت ظریف بین توضیح محصول  و حتی مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را آشکار می سازد. زمانی که  تنها از زبان شناخته شده صنعت خود استفاده می کنید، فرصت برطرف کردن نیازهایی که بقیه افراد دارند را از دست می دهید. چرا؟  چون آنها به دنبال چیزی هستند که خودشان درک می کنند.  پژوهش کلیدواژه به شما اجازه می دهد  نحوه تعامل مشتریان احتمالی با محصولات و خدمات موجود را درک کنید و محتوایی را بنویسید که با زبان آنها متناسب و هماهنگ است. این موارد به شما کمک خواهد کرد بازدید کنندگان تعاملی داشته باشید.

5. بهبود ناوبری سایت:


یکی از کاربردهای مهم و ضروری پژوهش کلیدواژه، بهبود ناوبری سایت است. نه تنها پژوهش کلید واژه به شما کمک می کند صفحات جدیدی از محتوا را بر اساس نیاز مخاطبان ایجاد کنید بلکه  این کلیدواژه های یکسان می تواند لینک متنی برای گزینه ناوبری ایجاد کند. این یک مرحله دیگر برای یادگیری است. زمانی که بازدید کنندگان وارد سایت شما می شوند، داشتن یک نوار ناوبری عالی می تواند به آنها کمک کند دسترسی بهتر و سریع تری به محتوای مورد نیاز خود داشته باشند. زمانی که این افراد کلمات آشنایی را مشاهده نکنند، زمان گشت و گذار و یافتن محتوا طولانی تر می شود و همین امر موجب خستگی آنها خواهدشد. در این شرایط بیشتر بازدید کنندگان سایت را ترک می کنند و به دنبال گزینه های راحت تر می روند.


6. پژوهش خدمات و محصولات جدید:

پژوهش خدمات و محصولات جدید
زمانی که پژوهش کلیدواژه ها را انجام می دهید، بهتر است خود را محدود به کلیدواژه هایی که مرتبط با نیاز امروزی شماست نکنید. با گسترده تر کردن محدوده تحقیقات می توانید اطلاعاتی را به دست آورید که در ارائه محصولات و خدمات جدیدی که می تواند در آینده مورد نیاز باشد به شما کمک می کند. پژوهش کلیدواژه می تواند فرصت های ارزشمندی برای ارائه محصولات و خدمات ایجاد کند که امروز به آن دسترسی ندارید. این موضوع بدین معنی نیست که همین حالا باید به سراغ این موارد بروید بلکه باید آن ها را در اختیار خود داشته باشید تا در یک زمان مناسب به توسعه آن بپردازید.

7. یافتن فرصت های ارزشمند:


زمانی که صحبت از به دست آوردن ترافیک به سمت سایت می شود هیچ چیزی بهتر از بهینه سازی برای کلیدواژه های جستجو شده نخواهد بود. این مورد یکی از معیارهایی است که باعث می شود پژوهش کلیدواژه ها بسیار ارزشمند باشد. بهینه سازی برای کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارد می تواند فرصتی را برای بدست اوردن ترافیک بیشتر به سمت سایت فراهم آورد.  البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که حجم جستجو به تنهایی نمی تواند معیار مناسبی برای بهینه سازی باشد. زمانی که می خواهید محتوای خود را برای بدست آوردن ترافیک بیشتر بهینه سازی کنید باید به کیفیت ترافیکی که از طریق این کلیدواژه ها به دست می آید نیز خوب دقت کنید.

8. یافتن کلمات کلیدی دم دراز بدون رقابت:

یافتن کلمات کلیدی دم دراز بدون رقابت
برخی از اوقات شما می توانید از کلیدواژه هایی استفاده کنید که  رقابت اندکی در مورد آن ها وجود دارد.  به این موضوع دقت داشته باشید که  ما به دنبال کلیدواژه هایی هستیم که حجم رقابتی پایینی دارند نه اینکه اصلا جستجویی در آن انجام نمی شود.  اینکه عبارتی بتواند ترافیکی را وارد سایت کند،  بدین معنی است که می توانید آن را در کمپین بهینه سازی خود قرار دهید. بیشتر اوقات این عبارت های کلیدی که دارای حجم جستجوی پایینی هستند رقابت اندکی خواهند داشت و همین امر موجب می شود فرصت بسیار خوبی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد داشته باشید. در این شرایط محتوای شما رتبه بندی خوبی برای محتوا خواهد داشت. پس سعی کنید این عبارات و کلیدواژه ها را شناسایی کنید و محتوای خود را برای آن بهینه سازی نمایید.


9.افزایش نرخ کلیک از طریق نتایج موتورهای جستجو:


از آنجایی که بهینه سازی کلیدواژه  برای ایجاد محتوایی که از زبان یکسان مخاطبان استفاده می کند بسیار ضروری است،  باید بتوانید به گونه ای از کلیدواژه ها استفاده کنید که کاربران را به کلیک کردن بر روی آن تشویق می کند و می تواند رتبه ای در موتورهای جستجو به دست آورد. اینجا دقیقا همان جایی است که تگ عنوان و توضیحات متا به میان می آید.بهینه سازی های خود را تنها برای موتورهای جستجو  و رتبه بندی در آن انجام ندهید. عناوین و توضیحات متای اغواکننده ای بنویسید که می تواند جستجوگران را به کلیک بر روی آن تشویق کند.


10. درک نیاز جستجوکنندگان:

درک نیاز جستجوکنندگان
 علاوه بر اینکه باید بتوانید از طریق موتورهای جستجو کلیکی دریافت کنید، باید بتوانید مخاطبان را به صفحه ای هدایت کنید که با نیازها و تمایلات آن سازگار است.  پژوهش کلیدواژه ها می تواند در این زمینه به شما کمک کند.  ما اغلب چنین می پنداریم که پژوهش کلیدواژه ها فرایندی برای کشف عبارت هاست اما این فرایند برای درک چنین فرایندهایی نیز به کار می رود. این فرایند اغلب برای ارزیابی نتایج بسیار موثر است.  لینک هایی که وجود دارد را دنبال کنید و نگاهی به محتوای آن بیندازید. اگر همه نتایج به دست آمده محتوای یکسانی را نمایش داد، می توانید ایده خوبی در مورد چیزی که افراد به دنبال آن هستند به دست آورید. اگر محتوای به دست آمده کاملا متفاوت باشد شاید گوگل نیز نمی داند افراد واقعا چه چیزی می خواهند. زمانی که بتوانید اطلاعات مورد نیاز کاربران را درک کنید، فرصت به دست آوردن ترافیک و بازدید را خواهید داشت.


11. ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطبان:


تنها زمانی می توانید افراد را به صفحه مورد نظرشان بفرستید که نیازهای آنان را دقیقا بشناسید.  همه افراد به دنبال کلیدواژه های یکسان نمی گردند و همه نیازهای آنان یکسان نیست.  بنابراین باید مطمئن شوید که محتویات شما بر اساس نیاز مخاطبان ایجاد شده است.  برخی از افراد تنها جستجو می کنند اما برخی از افراد به دنبال خرید محصول یا خدمات مورد نیاز خود هستند.  هر کدام از این نیازمندی ها، به محتوای متفاوتی نیاز دارد. اگر بتوانید  محتوای مناسبی برای جستجوکنندگان فراهم کنید قادر خواهید بود آنها را در سایت درگیر کنید.


12. ارزیابی رقبا:

ارزیابی رقبا
 با اینکه پژوهش کلیدواژه به تنهایی نمی تواند  اطلاعاتی در مورد رقبا ایجاد کند اما می توانید از کلیدواژه هایی که به دست می آورید برای جستجوی رقبا استفاده کنید.  از کلیدواژه های خود برای یافتن کلیدواژه های رقبا استفاده کنید.  ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که به شما اجازه می دهد اینکار را به درستی انجام دهید.  اگرچه دانش موجود به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند به رقبای موجود غلبه کنید، اما شما را قادر می سازد استراتژی های خوبی ایجاد کنید.


13.  ایجاد و توسعه انتظار موفقیت:


یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال تنظیم انتظارات مناسب است. بدون اینکه بدانید چه انتظاری از برنامه خود دارید و به دنبال چه موفقیتی هستید نمی توانید کمپین خود را ارزیابی کنید.
با استفاده از دانشی که در مورد کلیدواژه های مدنظر خود به دست اورده اید، می توانید انتظارات و معیارهای موفقیت را با هم تنظیم کنید. این موضوع به شما کمک می کند افراد مناسبی را هدف قرار دهید و انتظارات آنها را برآورده سازید. اگر بتوانید زمان کافی برای پژوهش کلیدواژه های خود صرف کنید قادر خواهید بود اطلاعات مورد نیاز برای موفقیت کمپین بازاریابی خود را کسب کنید و با اطمینان کامل در این مسیر گام بردارید.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت