بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

گوگل پیج رنک چیست

امتیاز بدهید
(16 امتیاز)

 

 

پیج رنک

پیج رنک رتبه‌ای است بین ۰ تا ۱۰ که توسط  گوگل و توسط معیار‌های خاص که در ادامه به آن می‌پردازم محاسبه می‌شود .

آیا  پیج رنک مهم است؟

معیار‌هایی که پیج رنک توسط آن محاسبه می‌شد و می‌شود ، تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما ، ارزش آن‌ها ، هویت یا authority آن‌ها ، و . . است . گوگل برای محاسبه پیج رنک و همین‌طور ، رتبه‌بندی سایت‌ها دارای یک الگوریتم اختصاصی است که هرروز در حال به‌روزرسانی یا آپدیت است . مثلاً به‌روزرسانی‌های مختلفی مثل پاندا و پنگوئن ، توانسته‌اند بر روی سئو تأثیرهای مثبت و منفی‌ای بگذارند . مثلاً ، با آپدیت پاندا ، سایت‌هایی که دارای مطالب کپی بودند تمام از صفحات اول موتور‌های جست‌وجو دور شدند و جای خود را به سایت‌های دارای مطالب مفید و یکتا دادند. با آپدیت پنگوئن ، سایت‌هایی که لینک‌های خریداری‌شده و یا تبادل لینک و . . داشتند ، دچار مشکل شدند و پیغامی از طرف گوگل دریافت کردند . البته این پیغام‌ها حتی زمان پاندا نیز برای وبمستر‌ها ارسال می‌شد .

بعد از به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل ، بازهم گوگل در حال به‌روزرسانی است و همین‌الان آپدیت دیگری را منتشر کرده است !

پیج رنک هم نشان نحوه فعالیت یک سایت در زمینه‌های لینک بیلدینگ است ، اما باید در نظر گرفت که گوگل هر از چند گاهی پیج رنک را بروز می‌کند و این کار دارای یک‌زمان خاص و مشخص نیست . شاید از این نظر ، الکسا بیشتر قابل‌اعتماد باشد ! چون الکسا هرروز رتبه‌ها را بروز می‌کند. در سال ۲۰۱۰ گوگل به مدت ۹ ماه پیج رنک‌ها را بروز نکرد . ولی در سال ۲۰۱۱ در یک دوره زمانی کوتاه ، چندین بار پیج رنک‌ها را بروز کرد . پیج رنک بر روی رتبه کلمات برخلاف چیزی که فکر می‌کنید تأثیری ندارد . به‌طور مثال ممکن است با کلمه خاصی یک سایت با پیج رنک کمتر صفحه اول باشد و سایت دیگری که پیج رنکش بیشتر است در صفحه دوم.

بهتر است به‌جای نگاه کردن به ارقام و رتبه‌ها ، ببینیم که آیا واقعاً این سایت با کلمه کلیدش صفحه اول جای دارد یا نه ؟ مثلاً به سایت fxmarketcenter بروید ، این سایت دارای پیج رنک پایینی است . اما با کلمه کلیدی خود ، ” فارکس ” در صفحه اول گوگل جای دارد . درحالی‌که سایت‌های رقیب ، دارای پیج رنک‌های ۳ و ۴ می‌باشند اما در صفحه اول جای ندارند.

پس مهم‌تر از هر چیز پیدا کردن سایت با کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل است

 

 

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت