کشف موضوع های غیرعادی در طراحی آگهی تبلیغاتی از کتاب تبلیغات خلاق
پیکاسو قبل از اینکه هر دو چشم را در یک طرف بینی در نقاشیاش قرار دهد،بهاحتمالقوی،رسم یک صورت معمولی را یاد گرفته بود.
بعد از یادگرفتن اصول رایج انجام کار،حالا نوبت آن رسیده است که کمی بیشتر برویم.بنابراین چیزهایی را که تاکنون یاد گرفتهاید،برداشته،در گوشهای قرار دهید و اصول را دور بریزید.
هل موت کرون،کارگردان هنری درباره این مطلب سخن جالبی دارد:
"وقتی به شما بگویند "استاندارد عالی شما" مفهومش این است که هنوز موفق به انجام کار چشمگیر و خلاقی نشدهاید.وقتی روی یک قطعه کاغذ چیزی بنویسید که تاکنون نظیرش را ندیدهاید،آن چیز"جدید"است.آن چیز جدید را اگر کسی هم درگذشته ندیده باشد،آنوقت ارزشگذاری برای آن کار،کار دشواری است.در این هنگام،بهطورمعمول،شخص دیگری به شما درباره ارزشمند بودن آن،چیزی خواهد گفت."
دوستان خوبم،جلی هلم(Gelly Helm)و جمی بارت(Jamie Barret)،هنگامیکه برای تایک،آگهی زیر را آماده می کردند،به طور قطع،چنین دیدگاهی داشتند.
فکر نمی کنم که هیچ یک از اصولی که تاکنون گفته ام،برای ساخت یک آگهی خلاق کارآمد باشد،برای عبور از بعضی دره ها،پلی وجود ندارد.این تنها قدرت خیال شماست که امکان عبور از آن را به شما می دهد.از این لحظه به بعد،از فنهای متفاوت بحث نمیکنیم،موضوع بحث ما،زاویهی دید جدید و موضوعهای جدید است.
آخرین اصل،اصولی را که یاد گرفتهایم،دور بریزید.
تنها چیزی که در این مرحله باید به آن دقت کنید،این است که به بیننده و شنونده کارتان توجه داشته باشید،هرچقدر هم که خلاق باشید،اگرفکر و اندیشه شما برای بیننده،معنی و مفهومی نداشته باشد،بدین معنی است که تبلیغی در کار نیست.کار شما نه یک آگهی تبلیغاتی،بلکه تنها یک کار هنری است.