بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تاثیر شخصی سازی کردن بر بهینه سازی سایت

امتیاز بدهید
(4 امتیاز)
تاثیر شخصی سازی بر بهینه سازی سایت تاثیر شخصی سازی بر بهینه سازی سایت بهینه سازی وب سایت

شخصی سازی کردن (Personalization) و رتبه بندی در موتورهای جستجو

سال ها پیش، تمام افرادی که عنوان خاصی را جستجو می کردند دقیقا نتایج یکسانی از موتورهای جستجو دریافت می کردند. امروزه نتایج جستجوی هیچکس دقیقا با دیگران یکسان نیست، این مساله هم در مورد گوگل و هم بینگ صدق می کند. در این حالت در حقیقت همه افراد نتایج شخصی سازی شده را می بینند.

Pc:کشور

Pl:مکان

Ph:تاریخچه شخصی (Personal history)

Ps:ارتباطات اجتماعی

البته تشابهات و موارد مشترک زیادی در نتایج وجود دارد و اینگونه نیست که هر فرد نتایج کاملا متفاوتی نسبت به دیگری ببیند، در حقیقت بسیاری از موارد دیده شده توسط هر فرد نتایجی است که دیگران نیز می بینند یعنی نتایج "عمومی" هستند. برخی از نتایجی که برای یک فرد نمایش داده می شود ممکن به دلیل تفاوت محل افراد، کسانی که می شناسند و نحوه جستجوی آن ها در اینترنت با دیگر افراد فرق کند.

Pc:کشور

یکی از ساده ترین فاکتورهای شخصی سازی کردن، فهمیدن کشوری که جستجوکننده در آن سکونت دارد و شخصی سازی  نتایج بر اساس آن است. شخصی که در آمریکا زندگی می کند اگر کلمه "فوتبال" را جستجو کند نتایج مربوط به فوتبال آمریکایی برای او نشان داده می شود ولی یک فرد ساکن انگلستان در جستجویی با همین عنوان، نتایج مربوط به فوتبال رایج و محبوب را خواهد یافت به بیان دیگر با توجه به کشور این نتایج شخصی سازی
 می شوند.

 

اگر سایت شما مرتبط با یک کشور خاص نباشد، شما شانسی برای حضور در نتایج در هنگام شخصی شدن نتایج بر اساس کشور نخواهید داشت. اگر احساس می کنید که سایت تان باید مربوط به کشور خاصی است شاید بهتر باشد کمی روی سئوی بین المللی خود کار کنید.

Pl:مکان

موتورهای جستجو به ارائه نتایج بر اساس کشورها اکتفا نمی کنند بلکه آن ها نتایج را بر اساس شهر و محدوده مشخص کاربر سازماندهی می کنند. به مانند شخصی سازی بر اساس کشور، در اینجا نیز اگر خواهان حضور در نتایج ویژه یک شهر هستید باید سایت خود را به ن شهر مربوط سازید. امروزه با رایج شدن استفاده از موبایل برای جستجوی اینترنتی، بهره گیری از موقعیت جغرافیایی به عنوان یک راه اصلی و مهم برای دستیابی به نتایج شخصی سازی شده اهمیت فزاینده ای یافته است. علاوه بر این آپدیت ونیز گوگل  (google venice update) نیز تاکید بیشتری بر سایت هایی دارد که به طور فیزیکی در محدوده حضور کاربر قرار دارند.

امروزه اگر شما به دنبال یک دندان پزشک بگردید تعداد بیشتری از نتایج مربوط به محل و منطقه شما خواهد بود و نتایج کمتری به دندان پزشکان سایر نقاط مربوط خواهد بود.

موتورهای جستجوی محلی و اختصاصی نیز وجود دارند، افراد هنگامی که به صورت خاص خواهان نتایج محلی باشند می توانند از آن ها استفاده کنند (در این حالت موتور جستجو به جای حدس زدن نتایج و محل فرد، نتایج مربوط به محل خاصی را برای شما ارائه می دهد).

محل و فاکتورهای جستجوی موبایل

نتایج جستجوی محلی ممکن است بسته به این که جستجو بر روی موبایل یا رایانه شخصی انجام شده باشد، تفاوت هایی داشته باشند. در همین راستا در ژوئیه 2013 عنصری به نام سئوی موبایل (Mobile SEO) به جدول تناوبی سئو افزوده شد و بعد از آن گوگل، بهینه سازی سایت موبایل را به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی در نظر گرفت.

Ph:تاریخچه شخصی (Personal history)

چیزهایی که یک فرد جستجو می کند و روی آن ها کلیک می کند چه تاثیری در نتایج جستجوی او دارد؟ افراد از چه سایت هایی بیشتر بازدید می کنند؟ لایک کردن یک سایت از طریق فیسبوک، اشتراک گذاری توسط توییتر و +1 های شما چه تاثیری در نتایج جستجوی تان خواهد داشت؟

این نوع از تاریخچه شخصی به منظور تاثیر گذاشتن بر نتایج جستجو، توسط گوگل و بینگ مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف شخصی سازی بر اساس کشور و شهر، هیچ راه آسانی برای این که بتوانید خود را مرتبط تر و متناسب تر به موضوع جستجو نشان دهید، وجود ندارد.

در عوض این فاکتور از نظر تاثیر اولیه و موضوع وفاداری به برند اهمیت ویژه ای دارد. زمانی که یک کاربر به صورت منظم و مشخص روی یک نتیجه جستجو کلیک می کند، شما به عنوان میزبان قصد دارید بهترین نمایش را برای بازگشت دوباره او انجام دهید. با گذشت زمان، آن ها ممکن است به دنبال نام تجاری شما در نتایج جستجو بگردند و با وجود این که ممکن است سایت های دیگری در نتایج بالاتر از شما قرار گرفته باشند ولی آن ها باز هم سایت شما را انتخاب می کنند.

این رفتار از این نظر که باعث می شود تعداد دفعات بیشتری وب سایت شما برای این کاربر نشان داده شود، می تواند برای تقویت سایت شما مفید باشد. اتفاق بهتری که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد این است که این کاربر به وسیله حرکات اجتماعی خود مانند لایک و توییت در مورد وب سایت و صفحه شما باعث تقویت هر چه بیشتر سایت تان شود.

تاریخچه در اینترفیس های جدید جستجو مانند Google Now اهمیت بیشتری پیدا می کند که در آن موتور جستجو به صورت فعالانه ای مواردی را فرد ارائه می کند که بر اساس تاریخچه جستجو و فعالیت های آشکار فرد تنظیم شده اند.

Ps:ارتباطات اجتماعی

دوستان فرد در مورد یک وب سایت چه فکری می کنند؟ این فاکتور اثرگذار در نتایج یکی از فاکتورهای جدید رتبه بندی به شمار می آید. ارتباطات اجتماعی یک فرد در شبکه های اجتماعی بر روی نتایجی که فرد در گوگل و بینگ خواهد دید تاثیر می گذارند.

این ارتباطات بسیار مهم هستند زیرا موتورهای جستجو به این ارتباطات به چشم مجموعه ای از توصیه های شخصی نگاه می کنند. در دنیای واقعی شما ممکن است به دوستان خود اعتماد کنید و از آن ها در مورد یک رستوران یا باغبانی مشورت بگیرید.

موتورهای جستجوی امروزی به طور فزاینده ای قصد دارند در زمان جستجو این سناریو دنیای واقعی را شبیه سازی کنند. بنابراین اگر یک کاربر با شخصی در شبکه اجتماعی دوست باشد و این دوست یک رستوران را مورد نقد و بررسی قرار داده باشد و یا در مورد رویش گوجه فرنگی مقاله ای به اشتراک گذاشته باشد، در این شرایط ممکن است این رستوران و مقاله برای کاربر در نتایج جستجو جایگاه بالاتری کسب کنند.

اگر فردی مطالب شما را دنبال کند و به آسانی آن را به اشتراک بگذارد، این مساله می تواند باعث ورود سایت شما به چرخه اعتماد این کاربر شود و این شانس که افراد آشنا با آن فرد وب سایت شما را پیدا کنند نیز افزایش خواهد یافت. هیچ کجا به مانند گوگل پلاس این تغییرپذیری مشهود نیست، وقتی یک صفحه از سایتی در گوگل پلاس وارد چرخه (circle) شما می شود، نتایج جستجو برای شما شخصی سازی می گردد.

با افزایش درصد داده های کلیدواژه، تعداد افرادی که نتایج جستجوی شخصی سازی شده دریافت می کنند به سرعت در گوگل افزایش می یابد.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت