بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تفاوت copywriting و Content Writing و تاثیرشان در بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(7 امتیاز)
تفاوت copywriting  و Content Writing| تفاوت copywriting و Content Writing| آموزش بهینه سازی وب سایت|

در این مطب آموزش سئو در مورد تفاوت های   copywriting و Content Writing توضیحاتی مفصل ارائه شده است

سر فصل های این مقاله آموزشی به شکل زیر می باشد

راهنمای غیررسمی در مورد Content Writing و تفاوت آن با Copywriting

Content Writing چیست

 آیا Content Writing وسیله ای برای بازاریابی محتواست؟

 Copywriting چیست ؟

Copywriting برای برندینگ بسیار مهم است.

خصوصیات Copywriting

آیا ما  باید از Copywriting استفاده کنیم؟

تقابل Content Writing و Copywriting

Copywriting همه چیز نیست.

Content writing را نادیده نگیرید

کارهایی که لازم است انجام دهید

 

 

راهنمای غیررسمی در مورد Content Writing و تفاوت آن با Copywriting

فرق اساسی بین Content Writing  و Copywriting در هدف آن‌ها از نوشتن نهفته است. Copywriting بیشتر به‌عنوان ابزاری برای نوشتن در حوزه تبلیغات و بازاریابی مورداستفاده قرار می‌گیرد. هدف از Content Writing جلب نظر و سرگرم کردن مخاطبان آنلاین می‌باشد تا آن‌ها زمان بیشتری را در وب سایت ها صرف کنند و نتیجه این کار چیزی جز تعامل بهتر مخاطب بانام تجاری نخواهد بود.

Copywriting در حقیقت به نوعی Content Writing را نیز شامل می شود ولی در یک فرم جذاب تر که بتواند به سرعت نظر مخاطب را جلب کند. توجه کنید که Copywriting وظیفه بزرگ‌تری دارد و این وظیفه چیزی نیست جز ارائه ارزش واقعی نام تجاری کالا یا سرویسی که ارائه می‌دهید.

اما تفاوت بین این دو در چیست؟ استفاده از آن‌ها چگونه می‌تواند برای ما و اهداف ما سودمند باشد؟

Content Writing

Content writing وسیله‌ای برای تولید محتوای ارزشمند با اهداف خاص می باشد این اهداف می تواند مواردی همچون کسب‌وکار و بازاریابی و به طور کلی امور تجاری را نیز شامل شود. در حقیقت از آن برای جذب خریداران بالقوه و آشنا کردن آن ها با محصولات و سرویس‌های یک نام تجاری استفاده می شود.

Content Writing وسیله ای برای بازاریابی محتواست

این نوع از تولید محتوا برای ایجاد محتوایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که بتواند به‌خوبی در راستای فروش حرکت کند. به‌بیان‌دیگر کمک می‌کند شما بازاریابی نام تجاری خود را انجام دهید. این محتوای خوب باید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد و بتواند به اهدافی که برای آن تعیین‌شده است نزدیک شود.

در قسمت زیرین چند راهکار برای تولید یک محتوای خوب در حوزه بازاریابی برای شما آورده شده است:

1.سعی کنید محتوای خود را با المان های صحیح بنویسید. به‌عنوان‌مثال، اهداف و ساختار ...

2.ماهیت محتوای شما باید به گونه ای باشد که بتواند تجربه خوبی برای خواننده ایجاد کند.

3.محتوای خود را صریح و شفاف بیان کنید.

4.استدلال‌های قوی استفاده کنید.

5.میان محتوایتان و مخاطبان اعتماد ایجاد کنید.

اگر جملاتی در مورد نام تجاری می‌نویسید سعی کنید از زبان و کلام صریح استفاده کنید زیرا این کار باعث ارتباط سریع شما با مخاطبان می‌شود. هر کجا که نیاز به شرح دادن بیشتر باشد سعی کنید جزئیات بیشتری را بیان کنید. هیچ‌گاه این طرز فکر را نداشته باشید که مردم به صورت خودکار حرف شما را می فهمند ولی بااین‌حال سعی کنید از بیان ساده و سطح پایین نیز اجتناب کنید.

 

Copywriting

نوشتن نسخه به منظور تبلیغات یا بازاریابی است.که به منظور متقاعد کردن کسی که برای خرید یک محصول، و یا تحت تاثیر قراردادن باور های افراد می باشد

 

Copywriting ابزاری است که می‌توان به‌وسیله آن محتوایی باارزش را در زمان اندک و به هدف توسعه نام تجاری و برند تولید کرد. هدف و مأموریت نهایی Copywriting در حقیقت فروش یک ایده هست و برخلاف آن هدف اصلی Content Writing کمک به فروش برند است و بیشتر برای کمک به مخاطبان برای فهم یک نام تجاری و ایجاد علاقه‌مندی نسبت به آن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته Copywriting یکی از بخش‌های تبلیغات محسوب می‌شد. اما امروزه برای ایجاد تعامل و فروش مؤثرتر مورد استفاده قرار می گیرد. سئو Copywriting شامل استفاده از عبارات هدف برای جستجو می شود، این کار به بهینه‌سازی شما کمک می کند و باعث می شود عملکرد بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.

Copywriting برای برندینگ بسیار مهم است.

بهترین دلیلی که برای استفاده از این روش دارید باید برندینگ باشد. این روش زمانی که برای برندینگ مورد استفاده قرار گیرد شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. برندینگ به این معناست که به مخاطبان بگویید چرا نام تجاری یا برند شما اهمیت دارد.

 به مانند Content Writing مطالب شما باید به گونه ای باشد که نظر مخاطبان را به خود جلب کند، اما در اینجا باید پا را کمی فراتر گذاشته و علاوه بر جلب توجه مخاطب، آن ها را به انجام کار عملی در راستای هدفتان تشویق کنید.

خصوصیات Copywriting

این روش قدرت تعامل با مخاطب را داراست و این مساله دقیقا دلیل اصلی محبوبیت روزافزون آن است. برای داشتن یک کار خوب در این زمینه باید به برخی خصوصیات آن خوب توجه کرد. شما به وسیله محتوی‌تان در حقیقت برای مخاطبان یک تجربه ایجاد می کنید و Copywriting برای هر چه بهتر شدن این تجربه می تواند بسیار موثر باشد.

در قسمت زیرین تعدادی از بایدها و نبایدها برای داشتن یک Copywriting مؤثرتر برای شما ذکرشده است:

1.عناوین جذاب انتخاب کنید.

2.از کلمات و عبارات واضح استفاده کنید و شفاف سخن بگویید.

3.سعی کنید با محتوایتان با مخاطب صحبت کنید.

4.محتوایتان به‌گونه‌ای باشد که مخاطب را به انجام کار عملی تشویق کند.

5.محتوای شما باید بتواند اعتبار برند شمارا ارتقا دهد.

6.از باشکوه بودن پرهیز کنید.

7.از کهنه بودن، نامفهوم بودن، فنی بودن سخنان و لحن عامیانه اجتناب کنید.

8.کلمات ساده به کار ببرید، مخاطبان خود را با کلمات دشوار و گیج‌کننده سردرگم نکنید.

آیا ما نیز باید از Copywriting استفاده کنیم؟

مطمئناً شما نمی‌توانید تنها از Content Writing استفاده کنید و فقط بر روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید. این کار خیلی مفید نخواهد بود و در درازمدت برای رسیدن به اهداف فروشتان حتماً نیازمند استفاده از Copywriting در کنار محتوایتان هستید.

تقابل Content Writing و Copywriting

اساساً فرق این دو بیشتر در اهدافشان برای اطلاع‌رسانی نهفته است. شما به‌وسیله Content Writing سعی دارید اطلاعاتی را به مخاطبان خود انتقال دهید، اما در Copywriting قصد شما آشکارسازی  بزرگی‌های نام تجاری هست.

Copywriting همه چیز نیست.

Copywriting همه چیز نیست.بله درست است Copywriting همه چیز نیست ، به این دلیل این حرف را می زنیم چون ما فقط برای تبلیغات و اهداف برندینگ اینجا نیستیم. تمرکز کردن روی یک روش بدون توجه به دیگری ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. این کار به این دلیل ممکن است کارآمد نباشد که شما همیشه فروش نخواهید داشت.

هر چه شما در کلماتتان قصد فروش داشته باشید، مخاطبانتان بیشتر از شما دور می‌شوند. هیچ‌کس علاقه ندارد که پیوسته به او چیزی فروخته شود. امروزه خریداران می‌خواهند به‌خوبی درک کنند که شما چیزی به آن‌ها می‌گویید. بدون استفاده از روش درست ارتباطی نمی‌توانید ارتباط مؤثری برقرار کنید و قطعاً در ایجاد اعتبار برای نام تجاری‌تان به مشکل برمی‌خورید.

دقت کنید، زمانی که شما محتوایی برای یک وب‌سایت می‌نویسید، هدفتان فقط نباید بودن در موتورهای جستجو باشد. حتماً به خاطر داشته باشید نباید پیوسته درباره هدف اصلی‌تان که فروش به آن‌هاست صحبت کنید، زیرا در این صورت آن‌ها به‌راحتی شمارا پس خواهند زد.

Content writing را نادیده نگیرید

بازاریابان این مفهوم را به خوبی فهمیده‌اند که امروزه خریداران بخش بزرگ‌تری از بازاریابی را به خود اختصاص می‌دهند، زیرابه خاطر روندهای رقابتی و دشوار بازاریابی، مخاطبان باهوش‌تر شده‌اند و می‌دانند به‌راحتی می‌توان در فضای محتوای خاصی را یافت. امروزه خریداران تحقیقات جامعی را انجام می‌دهند و برای استفاده از سایت‌ها دقت کافی را به کار می‌بندند.

کارهایی که لازم است انجام دهید:

1.Content Writing شما باید قوی باشد، سعی کنید ساختار آن را در بهترین شرایط نگه‌دارید زیرا تمام اهداف تجاری‌تان به آن وابسته است.

2.هرکدام از روش‌های بالا را که انتخاب می‌کنید، هدف نهایی شما چیزی جز ارتقای جایگاه برند شما نباید باشد.

3.با بازار وارد رقابت نشوید و سعی کنید محتوای غیر مقایسه ای به مخاطبان ارائه دهید.

4.تمرکز خود را بر روی مشکلات مخاطب بگذارید و تقدم را به فروش مستقیم ندهید.

نکته کلیدی

این دو در کنار هم برای شما موفقیت را به ارمغان خواهند آورد. کلمات مؤثرترین ابزار برای ارائه آنلاین برند شماست. هردوی روش های گفته‌شده برای برندینگ و بازاریابی شما مؤثر خواهد بود. شما باید هردوی این‌ها را به شکل مؤثری باهم ترکیب کنید و از آن‌ها برای اهدافتان استفاده کنید.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت