بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی استارتاپ ها

امتیاز بدهید
(2 امتیاز)
بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی که استارتاپ ها بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی که استارتاپ ها بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی که استارتاپ ها

بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی که استارتاپ ها انجام می دهند

هفت اشتباهی که در ادامه در مورد آن خواهید خواند توانایی این را دارند که شما را از تبدیل شدن به بهترین استارتاپی که می توانید باشید بازدارند.

طبق منحنی یادگیری این واضح است که اگر شما یک فعالیت اقتصادی را شروع کنید و اشتباهی انجام ندهید در حقیقت به اندازه کافی ریسک نکرده اید. تعداد زیادی از این استارتاپ ها هر ساله می آیند و می روند، در میان آن ها نمونه های خوب و بد زیادی دیده می شود. وقتی صحبت از بازاریابی شرکت نوپای شما به میان می آید، موارد مهمی مطرح می شود که با اجتناب از آن می توانید به استارتاپ بهتری تبدیل شوید. در ادامه برخی از این اشتباهات برای شما ذکر می گردد.

اشتباه اول: فراموش کردن مسائل مربوط ایجاد کشش قبل از شروع

اشتباه دوم: شکست در ایجاد مخاطب

اشتباه سوم: توجه بیش از اندازه به وب سایت تان

اشتباه چهارم: محتوای کم ارزش

اشتباه پنجم ایجاد ارتباط بدون داشتن استراتژی

اشتباه ششم: قراردادن اشتباه افراد در پست هایشان

اشتباه هفتم: دید دقیقی به رقابت داشته باشید

 

اشتباه اول: فراموش کردن مسائل مربوط ایجاد کشش قبل از شروع

وقتی شما مشغول ساختن استارتاپ خود هستید احتمالا آخرین چیزی که با آن فکر خواهید کرد بازاریابی باشد. ایجاد کشش و جاذبه دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. شاید با خود بگویید تا زمان مناسب شدن اوضاع صبر می کنیم، این حرف کاملا منطقی و منصفانه است اما اگر تا عالی شدن اوضاع صبر کنید (این کار ممکن است زمان زیادی طول بکشد) شما دوران با ارزشی را برای ایجاد کشش اولیه از دست داده اید. پس دست روی دست نگذارید، این مساله را فراموش نکنید و نام خود را بر سر زبان ها بیاندازید.

اشتباه دوم: شکست در ایجاد مخاطب

حتی قبل از این که محصولی داشته باشید شما نیازمند مردم هستید. شما نیازمند این هستید که آنچه در حال تولید دارید توسط افراد مختلف تست شود تا بتوانید از فیدبک های دریافتی برای بهبود خود استفاده کنید. وقتی مساله جذب سرمایه گذار مطرح می شود اطمینان داشته باشید آن ها از شما میزان مخاطبان شما را سوال خواهند کرد. در حقیقت سرمایه گذاران از شما مدرکی برای اثبات ارزشمندی ایده های تان می خواهند و این مدرک می تواند میزان مخاطبان شما باشد. بدون داشتن آمار فروش، تنها چیزی که می تواند میزان موفقیت و توان شما را نشان دهد جذب مخاطب می باشد.

اشتباه سوم: توجه بیش از اندازه به وب سایت تان

این درست است که شما دوست دارید وب سایت یکدست و جذابی داشته باشید ولی توجه بیش از اندازه و خارج از عرف به بعد آنلاین کسب و کارتان خیلی کار درستی نخواهد بود. جمله مشهوری در این مورد وجود دارد که می گوید "بی نقص بودن دشمن خوب بودن است"، توجه کنید چیزی که به عنوان یک استارتاپ باید بیشترین تمرکز را روی آن داشته باشید محصولات تان است، کیفیت محصولات و میزان ارزشمندی آن را افزایش دهید. سعی کنید توجه خود را به ایجاد شهرت و اعتبار برای شرکت تان معطوف کنید. زمانی که شما چیزی تولید می کنید که برای مردم جذاب و هیجان انگیز است قطعا مردم در مورد آن صحبت خواند کرد و این اصلا مهم نیست که وب سایت شما چه ظاهری داشته باشد.

به جز مورد بالا، سعی در بی نقص عمل کردن در برندینگ نیز در این شرایط کاری بیهوده است و نتیجه آن اتلاف زمان ارزشمند شما به عنوان یک استارتاپ است. بسیاری از شرکت ها در طول تکامل خود ممکن است در برخی از اصول خود تغییراتی ایجاد کنند بنابراین همیشه فرصت برای برندسازی دوباره و داشتن یک وب سایت عالی وجود خواهد داشت. در پایان باز ذکر می کنیم وب سایت را اولویت خود قرار ندهید.

اشتباه چهارم: محتوای کم ارزش

بازاریابی محتوا را حتما در نظر داشته باشید، این بهترین راه برای الف) داشتن یک سئوی قابل اطمینان و مطلوب ب) توسعه و افزایش میزان اعتبارتان. خودتان را برای ایجاد محتوایی که ارائه دهنده بینش شما و به روزرسانی های شرکت تان باشد آماده کنید. به وسیله کلیدواژه ها و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، محتوای تان را بهینه سازی کنید.

اشتباه پنجم: ایجاد ارتباط بدون داشتن استراتژی

شاید این جمله بسیار پیش پا افتاده باشد "زمان، ثروت است" این مساله در فشار بالای کار و اوایل راه برای یک استارتاپ کاملا ملموس خواهد بود. قبل از شروع برقراری ارتباط، از شناخت دقیق اهدافتان اطمینان حاصل کنید تا بتوانید زمان تان را در بهترین جای ممکن صرف کنید. یک فهرست اولویت بندی شده از کسانی که باید با آن ها صحبت کنید و بهترین جایی که می توانید آن ها پیدا کنید، تهیه کنید. ناگفته نماند بهتر است در این فهرست چیزی که قرار است از این تعامل ها برای شما حاصل شود ذکر شود. در پایان اطمینان حاصل کنید به تعداد کافی کارت در اختیار دارید یا خیر.

اشتباه ششم: قراردادن اشتباه افراد در پست هایشان

پیش از هر سخنی باید باید به شما بگوییم شما نمی توانید همه کارها را خودتان به تنهایی پیش ببرید. اشتیاق و تلاش شما ستودنی است اما تبدیل شدن شما به یک فرد همه کاره می تواند مانع پیشرفت شما شود. حتی اگر کسب و کارتان کوچک باشد، یک تیم اختصاصی برای بازاریابی استخدام کنید تا شما را در رسیدن به اهداف جذب مشتری تان کمک کنند. شما برای راه اندازی یک شرکت نوپا علاوه بر این که وظیفه بزرگی پیش رو خواهید داشت به تخصص نیز نیاز دارید. توجه کنید که کارها را به افراد متخصص و با مهارت در آن کار واگذار کنید به عنوان مثال همه چیز را برای اداره شبکه های اجتماعی به یک دانشجوی کارآموز واگذار نکنید زیرا این شبکه ها تریبون برند شما هستند.

اشتباه هفتم: دید دقیقی به رقابت داشته باشید

به خاطر بیاورید در زمان تحصیل به ما گفته می شد " سرتان روی برگه خودتان باشد" در اینجا نیز مساله بی شباهت به این جمله نیست. کاملا طبیعی است که شما علاقه مند به برانداز کردن تلاش های رقبایتان باشید و یا علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد به روز رسانی های آن ها باشید. در اینجا اصلا قصد نداریم شما را از انجام این کار کاملا منع کنیم. مشکل اینجاست که اگر شما پیوسته چشم تان به رقبا باشد سرانجام خود را در یک بازی بی فایده گرفتار خواهید یافت. استارتاپ شما مخصوص شماست و ممکن است راه هایی که برای دیگران چاره ساز است برای شما بی نتیجه باشد. نکته مهم نوآوری است نه کپی برداری، پس اگر کار خود را اصولی و درست انجام دهید نیازمند این گونه توجه ها در رقابت نیستید.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت

برچسب بازاریابی