بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

بهینه سازی سایت + تبلیغات کلیکی = بازگشت سرمایه

امتیاز بدهید
(5 امتیاز)
بهینه سازی سایت + تبلیغات کلیکی = بازگشت سرمایه بهینه سازی سایت + تبلیغات کلیکی = بازگشت سرمایه بهینه سازی سایت + تبلیغات کلیکی = بازگشت سرمایه

بهینه سازی سایت + پرداخت به ازای کلیک ( PPC : Pay Per Click ) = درآمد  به دست آمده از طریق صفحات حاصل شده از موتور جستجو ( SERP : Search Engine Results Page و بازگشت سرمایه ( ROI: Return On Investment   )می باشد.

نکته ما در این مقاله پرداخت به ازای کلیک ( PPC) را تبلیغات کلیکی می نامیم که منظور همان تبلیغات کلیکی گوگل است

 

بیشتر فروشنده ها موافق هستند که در رقابت باشند . ما فقط در یک یا دو محیط عمل نمی کنیم .

این انتخاب بین بهینه سازی سایت (SEO ) یا شبکه های اجتماعی ، یا  بهینه سازی سایت و تبلیغات کلیکی ( PPC) نیست . فهمیدن این که این شبکه ها چگونه با هم کار می کنند تا بر روی شبکه دیگر اثر کنند ، و همچنین توانایی یک وبسایت در شناور ماندن در نتایج جستجوی در حال رشد ، لازم و ضروری است .

افزایش در بازاریابی محتوا ، که شامل تمرکز بر روی محتوای ارگانیک ( محتوای ارگانیک به صفجاتی از وبسایت گفته می شود که توسط کاربران ، کلید واژه مربوطه در موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو و ... نوشته شده و جستجو می شود .) و همچنین رسانه های اجتماعی به عنوان دو جزء لاینفک می باشد ، احتمالا توجه و تمرکزی به غیر از تاثیر هم زمانی که بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و پرداخت به ازای کلیک ( PPC ) با هم دارند را می طلبد .

اعداد به ما دروغ نمی گویند . برندها همچنان سرمایه گذاری بسیار سنگینی بر روی شبکه های اجتماعیPPC) می کنند و بسیاری از برندها ترجیح می دهند از همین روش بیشتر استفاده کنند ، تا این که راهبردهایی را اتخاذ کنند که از دو روش جستجوی ارگانیک و جستجوی به ازای پرداخت ( نوعی از تبلیغات به صورت متن که در آن صاحبان وبسایت ها مبلغی را بابت هزینه تبلیغات پرداخت می کنند ، که معمولا بر اساس تعداد کلیک ها یا ، به نمایش گذاشته شدن تبلیغات سایت ،که باعث می شود نتیجه حاصل از جستجوی وب سایت در بالاترین جایگاه موتور جستجو قرار گیرد پرداخت می شود .) به صورت توأم استفاده کنند . در واقع انتشار اطلاعاتی در سایت Kenshoo درباره این که رشد درآمد از هزینه های انجام شده برای پرداخت به ازای کلیک به صورت سالیانه در آمریکا سریع تر است ، باعث روشن تر شدن بازگشت سرمایۀ پرداخت به ازای کلیک گردید .

برندها همچنان سرمایه گذاری بسیار سنگینی بر روی پرداخت به ازای کلیک ( PPC ) می کنند

 

تحقیقاتی که در آژانس جستجو ( Search Agency ) انجام شده است نشان می دهد که هزینه ها بر ای جستجو به ازای پرداخت به صورت سالیانه در سه ماهه اول سال 2014 روند صعودی داشته است ، که این افزایش به میزان 35 درصد در هزینه های کل می باشد . علی الخصوص ، تبلیغات سایت Bing ، 60 درصد رشد در هزینه ها را به خود دید ، که در مقایسه با تبلیغات گوگل که رشد 29 درصدی داشت بیش از دو برابر رشد را تجربه کرد .

افزایش سود تبلیغات کلیکی در جسجتوگرهای مختلف

طبق  گزارش SEMPO State of Search Marketing Report 2013 ( گزارشی از وضعیت بازاریابی جستجو سال 2013 در SEMPO ) بسیاری از برندها از تاثیر دو ابزار  هم زمان یعنی سئو و تبلیغات کلیکی راضی هستند و 80 درصد  این برندها معتقدند بازاریابی جستجوی ارگانیک به وسیله تبلیغات کلیکی گوگل کامل می شود.

تاثیر بازاریابی با موتورهای جستجو

هنوز بعضی از برندها به طور کامل بررسی نکرده اند که چطور هر دو ابزار می توانند برای پیشبرد استراتژی با هم به صورت همزمان عمل کنند. یکی از تیم ها می توانند بر روی بخش تبلغات کلیکی  تمرکز کنند و تیم دیگر بر روی جستجوی ارگانیک ؛ و هر دو آن تیم ها ممکن است ارتباط بسیار کمی داشته باشند و یا هیچ ارتباطی ارتباطی نداشته باشند .

بنابراین بیایید بررسی کنیم که چرا بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و پرداخت به ازای کلیک ( PPC ) باید با هم همکاری داشته باشند و چطور شما می توانید برای پیشبرد استراتژی آنها را به صورت هماهنگ با هم به کار بگیرید .

تأثیر: چطور بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) وتبلیغات کلیکی گوگل ( PPC ) برای افرایش بازدید به  صورت یک مجموعه و پشت سر هم کار می کنند.

1. کلیک ها

اطلاعات 2012 گوگل رابطه جالبی بین رتبه بندی ارگانیک و ترافیک ناشی از پرداخت به ازای کلیک را نشان می دهد . تحقیقات گوگل نشان می دهد که تبلیغات کلیکی  قادر به بالا آوردن بعضی از سنگین ترین متعلقات وبسایتها ( websites depedent ) ، بسته به این که نتایج جستجوی ارگانیک چقدر قوی باشد ، می باشد. طبق گزارشی که سایت Search Enigine Land داده است :

82 درصد از تبلیغات کلیک شده زمانی که نتایج جستجوی ارگانیک متناظر بین رتبه 2 و 4 قرار می گیرند افزایشی هستند ، و 96 درصد کلیک ها زمانی که نتایج جستجوی ارگانیک برندها در رتبه پنجم و بالاتر آن قرار گیرد افزایشی هستند . گوگل می گوید : به عبارت دیگر ، این گونه بازدید ها ، بدون کمپین تبلیغاتی ممکن است اتفاق نیفتد .

تاثیر تبلیغات کلیکی گوگل بر افزایش بازدید

 

در سپتامبر 2013 سایت Kenshoo در مورد همکاری توأم بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و پرداخت به ازای کلیک ( ppc ) گزارش داد ( به ویژه مطالعه عملکرد بازاریابی Hewlett- Packard ) ، اطلاعاتی که از مفهوم رتبه بندی جستجوی ارگانیک و کمپین کلیک به ازای پرداخت پشتیبانی می کند ، ترافیک در پرداخت به ازای کلیک به ویژه صعود و سقوط در ارتباط با نتایج جستجوی ارگانیک را نشان می دهد .

اقزابش بازدید از طریق SEOیا SEM

 


2. تبدیل ها (
Conversions )

دیدن تأثیری که بهینه سازی وب سایت ( SEO ) و تبلیغات کلیکی ( PPC ) می توانند با هم بر روی تبدیل ها داشته باشند کار سختی نیست . فقط کافی است که به سیستم Google Analytics وارد شوید و به multi-channel funnels report ( گزارش قیف چند کاناله ) نگاهی بیندازید .

بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و پرداخت به ازای کلیک ( PPC )

بازاریاب ها از اطلاعاتی در این گزارش استفاده کردند تا اهمیت یک طرح بازاریابی دیجیتال کل نگر را زمانی که اطلاعات برای اولین بار در دسترس است را توضیح دهد . گزارش قیف چند کاناله (multi-channel funnels report ) یک راه برای ایجاد استدلال قابل سنجش که در آن موفقیت منحصر به یک کانال نمی باشد ، است .

اگر این آنالیز بازگشت سرمایه را یک مرحله جلوتر ببریم ، و از قیف چند کاناله ( Multi channel funnel) که به گزارش تبدیل ها کمک می کند ، استفاده کنیم ، می توانیم متوجه شویم که کدام قسمت های می تواند برای وب سایت ما مفید باشد

آنالیز بازگشت سرمایه برای سئو وب سایت

حالا ما می توانیم مرحله بعدی تحلیل را با مدلسازی تخصیص ( attribution modeling ) بررسی کنیم ، بنابراین ما می توانیم بر روی ابزار ها یا کانال های متفاوتی برای افزایش بازدیدکنندگان استفاده کنیم

چگونه بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و پرداخت به ازای کلیک ( PPC ) به کمک هم استراتژی را روشن می کنند.

بهینه سازی موتور جستجو و پرداخت به ازای کلیک هر دو از کلید واژه استفاده می کنند. این عمل برای سهولت در دیدن این که کدام کلید واژه ها منجر به افزایش بازدیدها  ، در بهینه سازی موتور جستجو یا پرداخت به ازای کلیک می شود، ؛ در نتیجه گوگل آنالیتیک برای اطلاع از  تعداد بازدید از کلمات کلیدی از طریق سئو یا تبلیغات کلیکی پیدا کنیم

اگر چه گوگل اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد انتقال اطلاعات پرس و جوی ( query data ) جستجو ، درکلیک هایی که در سیستم جستجو به ازای پرداخت ( paid search clicks ) می شود را متوقف کند ، اما این کار فقط محدود به اطلاعات پرداخت به ازای کلیک ( PPC ) که ما در Google Analytis می بینیم ، می شود. این بدین معنی است که برندها همچنان به اطلاعات کلید واژه ها در Adwords dashboard level ( داشبورد پنلی برای کنترل تجزیه و تحلیل های مربوط به Google Adwords و ... می باشد .) دسترسی دارند و در آینده نیز دسترسی خواهند داشت.

ولی با دادن اطلاعات کلید واژه های مربوط به جستجو به ازای کلیک محدود شده در Google Adwords ، اطلاعات مربوط به بهینه سازی موتور جستجو ( SEO data ) می توانند باعث روشن تر شدن استراتژی پرداخت به ازای کلیک (PPC ) شود . بسیاری از شرکت های ابزار آلات ( tools company ) به این چالش وارد شده اند. ما در شرکت BrightEdge کلید راه حل Secure Search ( جستجوی امن ) در ترکیب با Google Webmaster Tools را که به تطبیق مشتری با تغییرات بازار کمک می کند ، توسعه دادیم .

ما می دانیم که اگر اطلاعات تجزیه و تحلیل وب ( Web analytics ) که ترافیک و تبدیل ها ( conversions ) را نشان می دهد در دست داشته باشیم ، می توانیم آن ها را برای صفحات به صورت نامحدود ترسیم کنیم . انتقال تمرکز از کلید واژه ها به صفحات ، بعدا در الگوی اطلاعات کلیدواژه ای ( آن دسته از اطلاعات که ارایه نشده است ) اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد .

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که هنوز کمی اطلاعات کلید واژه ارگانیک داشته باشید ، حتما از آن استفاده کنید. اگر شما دارای کلید واژه های با تبدیل عالی ( high-converting ) که در سمت ارگانیک جستجو نشان داده می شود ، باشید ، به هر وسیله ای که شده بروید و برای آن ها که در پرداخت به ازای کلیک هستند پیشنهاد قیمت دهید تا تئوری خود را در این مورد آزمایش کنید .

اما در غیاب این اطلاعات کلید واژه ای ، ممکن است شما هنوز دارای صفحات وب با تبدیل عالی ( high converting ) باشند . و این گونه ای از اطلاعات است که بسیاری از تجارت ها با آن شروع می کنند ، اگر آنها فقط بر روی جستجوی ارگانیک ( و نه بر جستجوی به ازای پرداخت ) تمرکز کنند.

با این اطلاعات که در دست است ، یکی از راه هایی که تجارت ها می توانند استراتژی پرداخت به ازای کلیک را روشن کنند این است که تصویر بهتری را از این که کدام صفجات ترافیک پرداخت به ازای کلیک بیشتری را درخود دارند ، داشته باشند. ( فرض کنید که عاملی برای شکستن ارتباط مساوی برای تبلیغات وجود دارد و دلیلی برای ترافیک بیشتر وجود دارد. )

و همچنین راه های دیگری برای برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل دوباره صفحات به دست آمده برتر توسط کانال ها به منظور دادن تصویر کلی از آنها وجود دارد .در پست مفید دیگری که توسط Kaushik نوشته شده است ، او به صورت اجمالی گزارشی در مورد چگونگی مقایسه متقابل بهینه سازی موتور جستجو و پرداخت به ازای کلیک بر پایه صفحات به دست آمده ( در جستجو ) با به کار بردن گزارشات صفحات به دست آمده مرسوم به لندینگ پیج یا صفحات فرود  ، تهیه کرد . و سپس قسمت جستجوی ارگانیک و قسمت جستجوی به ازای پرداخت خود را برای تهیه گزارشی شبیه به گزارش زیر به کار ببرید :

این گزارشات ترافیک دریافتی از جستجوی ارگانیک و جستجوی به ازای پرداخت از صفحات به دست آمده برتر ، و همچنین معیارهای گرایش های کاربران ( نرخ جهش ( bounce rate )، زمان تجزیه وتحلیل بر روی صفحه ( time on page ) ، ارزش صفحه ( page value ) و .... ) را فراهم می آورد .

گزارش تبلیغات کلیکی برای صفحات فرود

بعلاوه بررسی صفحات به دست آمده در تبدیل برتر در جستجوی ارگانیک ( top-converting landing pages ) می تواند بینش ما را به این که چطور صفحات به دست آمده در پرداخت به ازای کلیک باید بهبود یابند ، معطوف کند. المان های کلیدی در آن صفحه چه چیزهایی هستند ؟ آیا چیزی وجود دارد که بتوان از آن صفحات وب به دست آورد تا تبدیل ها را در صفحات به دست آمده مخصوص پرداخت به ازای کلیک بالا برد ؟

ما همچنین می دانیم بهینه سازی موتور جستجو با روش های دیگری با پرداخت به ازای کلیک ارتباط دارد. AdWords Quality Score (امتیاز کیفیت Adwords ) را در نظر بگیرید ، که ارزیابی می کند چطور یک صفحه به تبلیغاتی که به آن اشاره می کند ، وابسته است. که در واقع تاکتیک های بهینه سازی اساسی بر روی صفحات ، به تضمین این نوع از وابستگی کمک می کند.

و بالاخره ، شما می توانید رتبه بندی ارگانیک خود را برای تعیین کردن و کنترل بودجه پرداخت به ازای کلیک استفاده کنید. اگر شما در جستجوی ارگانیک در جایگاه اول قرار دارید ، ممکن است تصمیم بگیرید که نیازی به حفظ جایگاه اول در پرداخت به ازای کلیک برای یک کلید واژه را ندارید. از اطلاعاتی که قبلا ارائه شدند ، اهمیت ارتباط بین رتبه بندی ارگانیک و ترافیک پرداخت به ازای کلیک را دریافتیم .

یکپارچه سازی می کند و نه تفکیک

یکپارچه سازی هوشمندانه فعالیت های جستجوی ارگانیک و جستجوی به ازای پرداخت خود ، باعث هم افزایی (سینرژی ) و فراهم آوردن نتایج مهم تری برای تسلط بر صفحات حاصل شده از موتور جستجو (SERP : Search Engine Results Page ) می شود. بعد از همه ، این ها همه قسمتی از همان اموالی هستند که برند شما نیاز به سرمایه گذاری در آن را دارد . در واقع محتوا چسبی است که بهینه سازی موتور جستجو و استراتژی پرداخت به ازای کلیک را به هم می چسباند.

مسأله ای که در این جا اهمیت دارد تنها تشخیص دادن این که چگونه دو کانال بر کانال دیگر اثر می کنند ، نیست، بلکه این که چگونه شما می توانید استراتژی خود را در بهینه سازی موتور جستجو یا پرداخت به ازای کلیک یا هر دو بر اساس اطلاعاتی که از کانال دیگر به دست می آید روشن کنید.

نهایتا ، ما این را می دانیم که اهمیتی ندارد چقدر سایت شما چشمگیر و مستعد باشد ، اگر این سایت به صورت مؤثر در نتایج جستجوی ارگانیک یا جستجوی به ازای پرداخت رتبه بندی نشود ، به احتمال زیاد مورد توجه قرار نخواهد گرفت.  

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت