بازاریابی رسانه های اجتماعی
از گمانه زنی ها تا فروش واقعی ، فیس بوک اندازه گیری تبدیل پیشرفت (conversion lift measurement ) را آغاز کرد .
قابلیت های جدید برای تبلیغ کننده های بزرگتر فروش هایی را که توسط فیس بوک انجام می شود به دنبال خواهد داشت .
با وجود شواهد مبنی بر افزایش ارزش فیس بوک برای بازارباب ها ، این کمپانی همچنان با پرسش هایی در مورد بازگشت سرمایه ( Return Of Investment ) مربوط به آگهی هایش مواجه است . ابزاری که برای حل این گونه سوالات به نحوی بسیار موثر و قدرتمند معرفی می گردد معیار تبدیل پیشرفت نام دارد .
اندازه گیری تبدیل پیشرفت به بازاریاب ها اجازه دنبال کردن فروش آنلاین می دهد و به صورت روشن تر میزان فروش آفلاین که از تبلیغات فیس بوک به دست می آید را می دهد . این قابلیت جدید به صورت جهانی است ولی فقط برای فروشنده هایی که نمایندگی فروش فیس بوک را داشته باشند در دسترس خواهد بود . در حال حاضر کمپانی فیس بوک این سرویس را به مشتریان بزرگتر محدود کرده است .
برای پیگیری آنلاین و تجارت الکترونیک فیس بوک از پیکسل تبدیل یا پیکسل مخاطبان مشتری برای فروش آفلاین فروشندگان نیاز به ارسال اطلاعات فروش به فیسبوک خواهند داشت. که این عمل با رویکردی که کمپانی فیسبوک به سیستم مخاطبان مشتری ( Custom Audiences ) دارد ، سازگاری دارد . در واقع سیستم پیگیری فروش آفلاین فیسبوک توسعه و تعمیم یافته ی آن چه که فیسبوک با کاربران سیستم مخاطبان مشتری ( Custom Audiences ) انجام می دهد ، می باشد .
پیکسل تبدیل : ( علایمی در وب که به سرور سوم فرستاده می شود مبنی بر این که کاربر عملیات خود مانند خرید یا ثبت نام را انجام داده است. )
( Custom Audience pixel ) ( یک کد کوچک جاوا که با وارد کردن آن می توانید از افرادی که از وبسایت شما دیدن کردند با خبر شده و مجددا بازاریابی را انجام دهید . )
برای هر دو رویکرد این کمپانی گروه های آزمایش ( کسانی که در معرض این تبلیغات قرار دارند ) و گروه های کنترلی را ایجاد کرده است ، که اطلاعاتی را که اندازه گیری می شوند ، نمی بینند . تبدیل پیشرفت ( در هر دو حالت آنلاین و آفلاین ) با تجزیه و تحلیل فروش برای هر دو گروه تعیین می شود . هر گونه اختلافی که در میزان فروش گروه های در معرض تبلیغات مشاهده شود ، تبدیل پیشرفت ، که توسط تبلیغات فیسبوک به دست آمده است ، نامیده می شود.
روش ذکر شده یه صورت ساده شده بیان شد ، ولی این روش خلاصۀ روش ها و اصول به کار رفته می باشد .
اختلافات جزیی و اختلافات مشخص در تبلیغ کننده ها وجود دارد . مانند این که چه مدت زمانی اجازه باز گذاشتن پنجره های اندازه گیری یا تبدیل را می دهند . ( برای مثال خرید ماشین در مقابل مسافرت در مقابل اسباب و اثاثیه ) این موضوع به تبلیغ کننده ، محصولاتش یا سرویس هایی که ارایه می دهد و اهداف کمپینش - و بنابراین فرآیند برپایی و تأسیس و مشاوره ورایزنی- بستگی دارد ، که همه اینها دلیل بر این است که چرا برای زمان حال فقط تبلیغ کننده های بزرگتر به این سیستم دسترسی دارند .
فیسبوک از لحاظ روش شناختی بسیار دقیق می باشد و می توان گفت که اندازه گیری تبدیل پیشرفت قطعا رابطه علت و معلولی بین در معرض قرار گرفتن تبلیغات فیسبوک و فروش آنلاین و آفلاین را برقرار کرده یا آشکار می کند . فیسبوک نهایتا می خواهد این نگرش را در اینترنت توسعه دهد ( که بعضی از طبقه بندی های اطلس آینده به عنوان وسیله ارتباطی را پیشنهاد می دهد .)
فیسبوک همچنین خاطر نشان می کند که اطلاعات کاربران و فروش برای حفاظت از مشخصات فردی به صورت درهم و رمزگذاری شده می باشند . برای سهیم شدن فروشنده ها آنها قادر خواهند بود اطلاعات مربوط به تبدیل پیشرفت را در قسمت مدیریت آگهی های خودشان ببینند .
اگر قدمی به عقب برداریم خواهیم دید که فیسبوک و تعداد کمی از دیگر کمپانی ها ( برای مثال گوگل ) با معیارهای جدید و واقعی بیشتر ، ما را از عصر تاریک دیجیتال به بیرون سوق دادند- سیستم Store Visits یکی از مثال ها در مورد گوگل می باشد – که به اهداف دنیای واقعی فروشنده ها نزدیک تر است . در حالی که کلیک ها و اثرات مربوط به آن لزوما بلافاصله از بین نمیروند ، اما آنها در آینده نسبتا نزدیک اهمیت خود را از دست خواهند داد . هدف گیری مخاطبان و اندازه گیری فروش در دنیای واقعی پیشرو نگرش های جدید به خرید و اندازه گیری کارآیی آگهی های دیجیتال می باشند . با این خبر ، فیسبوک بقیۀ صنایع را برای قبول کردن تبدیل فروش به عنوان اندازه گیری استاندارد به مبارزه می طلبد .
در حالی که تمامی شبکه های آگهی و ناشران در موقعیت برابر برای انجام این کار نیستند ( و تمامی کمپین ها فروش بی واسطه را تولید نمی کنند ) این نگرش به اندازه گیری که به حل مشکلات مربوط به اسناد و جابجایی بیشتر آنلاین دلارهای تبلیغات برندها کمک خواهد کرد به طور کلی قوی تر می باشد .