بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی

امتیاز بدهید
(8 امتیاز)

مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی :

  1. اهداف سازمانی را تعیین کنید
  2. تحقیق بازاریابی درونی را انجام دهید.تحقیق بازاریابی بیرونی را انجام دهید.
  3. تحلیل SWOT را انجام دهید.
  4. فرضیه سازی کنید.
  5. اهداف بازاریابی را تعیین و نتایج قابل انتظار را برآورد کنید.
  6. استراتژیهای بازاریابی و برنامه های اقدام را ایجاد کنید.
  7. برنامه ها،شامل برنامه های تبیلغاتی/ترویجی را تعریف کنید.
  8. بودجه را تعیین کنید.
  9. برنامه را بنویسید.
  10. برنامه را تفهیم کنید.
  11. سیستم کنترل را به کار گیرید.
  12. برنامه را بازنگری و به روز کنید.

 

اهداف شرکت را تعیین کنید.   

اهداف سازمانی،به‌وسیله مدیریت ارشد تعیین می‌شوند و ممکن است در دستور کار شما قرار نداشته باشند.باوجوداین،شما باید از اهداف سازمانی شرکت خودتان اطلاع داشته باشید و بهتر است برنامه نهایی در راستای آن‌ها باشد.

تحقیق بازاریابی بیرونی را انجام دهید

ازآنجاکه شرکت‌ها در محیط بازاریابی ایجاد می‌شوند و شروع به کار می‌کنند،نخستین گام در تدوین برنامه بازاریابی،انجام تحقیق در آن محیط است.تحقیق ابتدا در خود محیط صورت می‌گیرد و سپس اطلاعات جمع‌آوری‌شده در محیط بازاریابی محصولات تحلیل می‌شود.

تحقیق بازاریابی درونی را انجام دهید

چه‌بسا اطلاعات گذشته موجود در محیط داخل،مهم‌تر از اطلاعات عام بازار باشد.این اطلاعات ممکن است داده‌های "فروش/سفارش" و داده‌های "سود خالص/حاشیه سود" مرتبط با محصولات و مناطق برنامه موردنظر باشد.این اطلاعات باید در محیط،به شکل سهام بازار و بر اساس منطقه جغرافیایی و نوع صنعت برای تک‌تک محصولات و کل آن‌ها قرار گیرد.

تحلیل SWOT را انجام دهید

وقتی تمام اطلاعات و نظرهای کارشناسی از طریق تحقیق بازار جمع‌آوری شد،باید به شیوه تجزیه‌وتحلیل ارائه شوند که به اتخاذ بهترین تصمیمات کمک کنند.این کار را می‌توان از طریق انتخاب اطلاعات کلیدی و تجزیه‌وتحلیل SWOT انجام داد.

فرضیه‌سازی کنید

برنامه خود،مبتنی بر مجموعه‌ای از فرضیه‌های کاملاً قابل‌درکی است که به عوامل اقتصاد خارجی و نیز عوامل فنّاوری و رقابتی مرتبط هستند.

اهداف بازاریابی را تعیین و نتایج قابل‌انتظار را برآورد کنید.

گام بعدی،کلید کل فرایند بازاریابی است.تعیین اهداف بازاریابی،این همان چیزی است که شما می‌خواهید به آن دست‌یابید.

استراتژی‌های بازاریابی و برنامه‌های اقدام را ایجاد کنید.

استراتژی‌های بازاریابی روش‌هایی هستند که شمارا قادر به دستیابی به اهداف بازاریابی‌تان می‌سازند.آن‌ها به چهارعنصر آمیزه بازاریابی،یعنی محصول،قیمت،ترویج، و مکان مربوط می‌شوند.برای هر یک از اهداف،استراتژی‌ها باید با توجه به تک‌تک این عناصر توسعه یابند.

برنامه‌ها را تعریف کنید

تعریف برنامه‌ها به آن معناست که معلوم کنیم چه کسی،چه چیز را،چه وقت،کجا و ... چگونه انجام می‌دهد.

بودجه را تعیین کنید

می‌توان اهداف را تعیین و استراتژی‌ها و برنامه‌های اقدام را مشخص کرد،اما باید مقرون‌به‌صرفه باشد.تعیین بودجه،منابع موردنیاز را برای انجام برنامه را تعریف و مقدار هزینه و همچنین مخاطرات مالی احتمالی را مشخص می‌کند.

برنامه را بنویسید

وقتی تمام این مراحل انجام شد،در موقعیتی هستید که برنامه مکتوب را آماده کنید.برنامه مکتوب فقط باید شامل اطلاعات کلیدی باشد که لازم است تفهیم شوند.

برنامه را تفهیم کنید

اگر برنامه برای کسانی که آن را اجرا خواهند کرد به‌درستی تفهیم نشود،با شکست مواجه خواهد شد.

برنامه را بازبینی و به‌روز کنید

شرایط و موقعیت‌ها تغییر خواهند کرد و برنامه باید به‌طور منظم با در نظر گرفتن موقعیت‌های متغیر،بازنگری شود.

خلاصه

برنامه‌ریزی بازاریابی مستلزم به‌کارگیری منابع بازاریابی به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی است.برنامه ریزی بازاریابی برای تحقق موارد زیر بکار می رود:

*بخش‌بندی بازارها

*شناسایی موقعیت بازار

*پیش‌بینی اندازه بازار

*برنامه‌ریزی برای سهم بالقوه بازار در هر بخش بازار

برنامه بازاریابی،سندی است که برنامه‌ای را برای بازاریابی محصولات و یا خدمات تدوین می‌کند.

برنامه بازاریابی شرکت،اهداف بازاریابی شرکت را برمی‌شمارد و استراتژی‌هایی را برای دستیابی به آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

یک‌رویه ثابت برای انجام فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی وجود دارد که شمارا قادر به تهیه برنامه بازاریابی می‌سازد و فرآیند برنامه‌ریزی،رویه‌ای مرور پذیر است.

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت

برچسب بازاریابی