بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

پتانسیل های مجازات سئو و بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(9 امتیاز)
پتانسیل های مجازات سئو| پتانسیل های مجازات سئو| آموزش فاکتور های تخطی سئو|

پتانسیل های مجازات سئو

سازگاری با سیاست های موتورهای جستجو برای صاحبان کسب و کار کمی مشکل و دلهره آور است. ما در این مطلب سعی کرده ایم این کار را کمی از گذشته برای تان ساده تر کنیم. در ادامه مواردی که برای وب سایت شما و رتبه بندی آن ممکن است مضر باشد، آورده شده است.

مجازات های سئو زمانی برای یک وب سایت در نظر گرفته می شوند که آن وب سایت به نحوی قصد فریب موتور جستجو یا تاثیر گذاشتن غیر طبیعی بر روی نتایج آن را داشته باشد، به بیان دیگری اگر در اعمال شما نشانی از فریب کاری دیده شود به احتمال زیاد باعث مجازات تان از سوی موتور جستجو خواهد شد.

هر زمان که موتور جستجو اراده کند، می تواند تمام سایت شما را از لیست خارج کند و با این مجازات ضربه سختی به اعتبار و بازدهی سایت شما بزند. همیشه سعی کنید با بررسی فعالیت های تان در سئو از انجام ندادن فعالیت هایی که برای تان مجازات به همراه دارد دوری کنید. همیشه این امکان وجود دارد که صدمات ناشی از این مجازات ها را جبران کنید ولی پیشگیری همیشه موثرتر و کم هزینه تر خواهد بود.

این مجازات ها شامل موارد زیر می باشد

1.لینک ارزان

2.Paid linkهایی که برای پیج رنک بالاتر از آن ها استفاده شود

3.معاوضه لینک

4.پنهان کردن لینک ها در CSS، جاوا اسکریپت و دیگر فایل ها

5.توزیع ضعیف آنچورتکست ها (Anchor Text)

6.تولید لینک ها فراوان با سرعت بالا

7.لینک هایی از سایت هایی با زبان دیگر

8.لینک هایی از شبکه های وبلاگی

9.Sitewide و لینک های پاورقی

10.لینک هایی به و از سایت های همسایه بد

11.لینک های داخلی شکسته و ناقص

12.بهینه سازی درون سایتی بیش از اندازه و افراطی

13.مدت از کار افتادن سایت

14.کپی کردن و گرفتن محتوا از جای دیگری از وب

15.محتوای کم

16. محتوای اسپین شده (Spun Content)

17.تبلیغ برای فروش ملک و املاک

18.انباشت کلیدواژه در متا تگ

19.چندین تگ H1

20.صفحات کلاک شده

21.صفحات موسوم به Doorway

22.محتوای پنهان شده و دستکاری شده

23.سوء استفاده از ابزار کوئری اتوماتیک

24.وب سایت های هک شده

25.بهره گیری از تکنیک های کلاه سیاه

 

 

1.لینک ارزان

آیا تا به حال ایمیلی با این مضمون که "با پرداخت فقط 10 دلار 1000 لینک داشته باشید" دریافت کرده اید؟ هزینه کردن برای این گونه بک لینک ها نتیجه ای جز جلب توجه منفی برای وب سایت شما نخواهد داشت. این گونه لینک ها توسط یک نرم افزار ایجاد می شوند، نکته اول در مورد این لینک ها مربوط نبودن بسیاری از آن ها به حوزه فعالیت وب سایت شماست. نکته دوم این که شما لیستی از جاهایی که این لینک ها در آن ایجاد شده اند در دست نخواهید داشت بنابراین هیچ راهی جز پذیرش آسیب های ناشی از آن ها نخواهید داشت. اگر به همین ارزانی و سادگی امکان دسترسی به تعداد بالایی لینک وجود داشت، بسیاری از افراد باید صاحب میلیون ها لینک می بودند. استفاده از این گونه لینک ها مجازات سنگینی در پی خواهد داشت پس تا می توانید از این گونه لینک ها دوری کنید.

2.Paid link هایی که برای پیج رنک بالاتر از آن ها استفاده شود

خرید لینک برای اهداف تبلیغاتی خوب است، اما باید مطمئن شوید که این لینک ها به عنوان "Sponsor Links" مشخص شده باشند و به درستی از nofollow برای لینک ها استفاده شده باشد. خریدن لینک فقط به قصد افزایش پیج رنک نوعی تخطی از قوانین وب مستری گوگل محسوب می شود و قطعا برای وب سایت های خاطی مجازات هایی (گاهی ممکن است باعث ناپدید شدن شما از نتایج جستجو شود) به همراه خواهد داشت.

3.معاوضه لینک

همکاری با وب سایت های دیگر برای تبادل لینک، باعث جلب توجه شدید موتورهای جستجو به سمت شما خواهد شد. علاوه بر این که این کار ممکن است باعث تنزل شما در رتبه بندی شود در مواقعی که تعداد لینک های معاوضه شده بسیار زیاد باشد امکان حذف سایت از صفحه نتایج وجود دارد.

4.پنهان کردن لینک ها در CSS، جاوا اسکریپت و دیگر فایل ها

ربات های موتور جستجو تقریبا هر روز در حال تکامل و پیشرفت هستند و می توانند در صورت نیاز انواع فایل ها را کراول نمایند. پنهان کردن لینک ها در فایل های کمکی سایت (به خصوص آن هایی که اطلاعات مربوط به CSS و جاوا اسکریپت را به یک سایت ارائه می دهند) به عنوان یک راه فریبکارانه برای گنجاندن لینک ها مطرح است، این کار ممکن است برای شما مجازات هایی از سوی موتور جستجو به همراه داشته باشد.

5.توزیع ضعیف آنچورتکست ها (Anchor Text)

اگر ساخت و ترکیب لینک های شما به گونه ای است که فقط از چندین کلیدواژه و عبارت کلیدی در آنچور تکست های تان استفاده می کنید شما خطر کرده اید و مجازات هایی ممکن است برای تان در نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید به جای تکرار یک عبارت در آنچور تکست سعی کنید از ترکیب های مختلفی استفاده کنید. در صورت استفاده از ترکیبات مختلف شما قادر خواهید تعداد بیشتری از کلمات و عبارات کلیدی پوشش دهید. دلیل مهمی که می توان برای نامناسب بودن این تکرارها ذکر کرد این است که شاید بسیاری از کاربران از این عبارات تکراری برای جستجو استفاده نکنند.

6.تولید لینک ها فراوان با سرعت بالا

ساختن لینک های فراوان و با سرعت بسیار زیاد را می توان به عنوان شروع اقدامات شما برای دستکاری در نتایج در نظر گرفت. سعی کنید تمام تلاش های تان را روی تولید لینک های با کیفیت و مناسب متمرکز کنید. به خاطر داشته باشید یک تک لینک با کیفیت شانس موفقیت بیشتری دارد، کار کمتری می طلبد و زمان کمتری از شما می گیرد، پس به جای تولید چندین لینک بی کیفیت تعداد کمی لینک با کیفیت تولید کنید.

7.لینک هایی از سایت هایی با زبان دیگر

به دلیل اهمیت زیاد ارتباط بین لینک ها، وقتی شما لینک هایی با زبان دیگر دارید در حقیقت در حال نشان دادن پرچم قرمزی هستید که می گوید سایت من برای کاربرانش مفید نخواهد بود. در انتها توصیه می کنیم از داشتن لینک هایی به زبان های دیگر در وب سایت تان تا می توانید پرهیز کنید.

8.لینک هایی از شبکه های وبلاگی

برخی از شبکه های وبلاگی اخیرا از نظر ارزش در گوگل افت محسوسی پیدا کرده اند، از این لینک ها دوری کنید چون احتمالا موضوع مجازات های آینده گوگل همین لینک ها خواهند بود.

9.Sitewide و لینک های پاورقی

وقتی از وب سایت تان یا به آن لینک ایجاد می کنید، سعی کنید به جای این که آن ها را در سایدبار یا پاورقی بیاورید از آن ها در داخل متن استفاده کنید.

10.لینک هایی به و از سایت های همسایه بد

سعی کنید از لینک هایی از سایت های غیر اخلاقی، قماربازی و دیگر صنایع غیر قانونی دوری کنید، زیرا داشتن داشتن لینک هایی از این مکان ها برای شما امتیاز منفی از دید موتور جستجو محسوب می شود. توصیه می کنیم از این لینک ها به هیچ وجه استفاده نکنید.

11.لینک های داخلی شکسته و ناقص

به صورت منظم سایت تان را از نظر لینک های شکسته و دارای نقص بررسی کنید. تعداد بالای صفحات غیرقابل کراول برای بازدیدکنندگان تان تجربه ناخوش آیندی ایجاد خواهد کرد که این مساله افت جایگاه شما در نتایج جستجو را به دنبال خواهد داشت.

12.بهینه سازی درون سایتی بیش از اندازه و افراطی

بهره گیری از سئو برای بهبود وب سایت تان کار خوبی است ولی زمانی که در آن افراط شود موتور جستجو آن را به عنوان یک حیله برای فراتر از واقعیت نشان دادن وب سایت تان در نظر خواهد گرفت. پس تا می توانید سئوی درون صفحه ای تان را طبیعی و در حد نرمال نگاه دارید و هدف اصلی تان از آن را بهبود تجربه وب گردی کاربران تان درنظر بگیرید تا از مجازات های موتور جستجو در امان باشید.

13.مدت از کار افتادن سایت

اگر وب سایت شما برای مدت طولانی از کار افتاده باشد ممکن است باعث اعمال مجازات از سوی موتور جستجو شود، پس بهتر است با شرکت ارائه دهنده هاست و سرور خود در مورد طولانی شدن زمان از افتادن وب سایت ارتباط موثری داشته باشید.

14.کپی کردن و گرفتن محتوا از جای دیگری از وب

گرفتن محتوا از وب سایت های دیگر ممکن است به صورت مستقیم برای شما هیچ مجازاتی به همراه نداشته باشد بلکه مساله مهم این است که بهره این کار به منبع اصلی خواهد رسید و شما سود چندانی نخواهید برد. توجه کنید اگر وب سایتی گزارش سرقت محتوایش را به موتور جستجو بدهد، در صورت عدم تصحیح محتوا ممکن است وب سایت تان به طور کامل از موتور جستجو حذف شود. قانونا اگر وب سایت منبع که شما محتوای تان را از آنجا برداشته اید مشخص کند که شما این کار را کرده اید ممکن است مجازاتی بسیار فراتر از مجازات های رتبه بندی شامل حال شما بشود.

15.محتوای کم

گوگل و دیگر موتورهای جستجو این مساله را کاملا واضح بیان کرده اند که محتوای اندک و کمینه و از آن بدتر صفحات "به زودی" در صورت دیده شدن قطعا باعث کاهش رتبه خواهد شد. صفحات تان باید پر از محتوا باشد، اگر نمی توانید صفحات تان را حداقل با یک صفحه کامل مطلب که با مایکروسافت ورد نوشته شده است پرکنید، بهتر است در مورد داشتن کسب و کارتان تجدیدنظر کنید. شما می توانید صفحات تان را با پاسخ به سوالات مختلف و مهم در مورد کارتان پر کنید مثلا این که وب سایت شما برای چه کسی مفید است، چگونه می تواند به صرفه جویی در هزینه های فرد کمک کند یا بحث هایی در مورد خدمات و گزینه هایی که کسب و کارتان ارائه می دهد همه و همه مطالبی هستند که می توانید وب سایت تان را با آن ها پر کنید و از مجازات های مربوط به کمبود محتوا فاصله بگیرید.

16. محتوای اسپین شده (Spun Content)

این نوع محتوا توسط یک نرم افزار ربات برای بازنویسی محتوا ایجاد می شود به گونه ای که مقاله ای متفاوت به نظر برسد. ممکن است این تنبلی مجازات هایی برای شما به همراه داشته باشدو کل وب سایت یا قسمتی از آن را در رتبه بندی تنزل دهد. وقتی یک انسان این محتوا را می خواند ممکن است به دلیل نوشته شدن توسط ربات، برخی از قسمت های آن را به خوبی متوجه نشود و نتواند با این محتوا ارتباط برقرار کند در این صورت احتمال مجازات شما بالاست.

17.تبلیغ برای فروش ملک و املاک

اگر تصمیم گرفتید که از تبلیغات سایت هایی مانند Google Adsense استفاده کنید و از این تبلیغات به ازای دریافت پول در وب سایت خود بهره ببرید باید توجه کنی این تبلیغات باید فضای کمی از صفحه سایت را اشغال کند، این مساله به خصوص در مورد عنوان ها و تیترهای تبلیغات صدق می کند، گوگل بارها اعلام کرده است تبلیغات نادرست و غیر اصولی مجازات هایی را برای متخلفان به دنبال دارد.

18.انباشت کلیدواژه در متا تگ

استفاده از کلیدواژه در متا تگ یکی از کارهای قدیمی در سئو است و می تواند در صورت استفاده درست مفید باشد. تا زمانی که شما به استفاده از تعداد اندک کلیدواژه در متا تگ اکتفا کنید و اقدام به انباشت آن با تعداد زیادی کلیدواژه نکنید این کار برای شما مفید خواهد بود. این انباشت کلیدواژه به طور واضح اعلام می کند که شما قصد دستکاری در نتایج جستجو را دارید و موتورهای جستجو این کار شما را با مجازات وب سایت تان پاسخ خواهند داد. گوگل مدت هاست از تگ کلیدواژه استفاده نمی کند ولی موتورهای جستجوی دیگر هنوز از آن استفاده می کنند پس سعی کنید بی تفاوت از کنار آن رد نشوید و آن را خالی نگذارید.

19.چندین تگ H1

این توصیه را همیشه به خاطر داشته باشید "از رهنمودهای موتور جستجو پیروی کنید، آن ها برای کمک به شما در نظر گرفته شده اند نه برای هشدار به شما". H1 تگ ها یا همان تگ های عنوان به طور ایده آل در یک تک صفحه برای هر تگ یکبار مورد استفاده قرار می گیرد. این تگ ها می توانند سئوی شما را تا حد اندکی ارتقا دهند بنابراین بد نیست برای بهبود جایگاه تان در موتورهای جستجو از آن ها استفاده کنید. نکته مهم در مورد این تگ ها این است که سوءاستفاده از آن ها به سادگی توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی است پس بهتر است برای مجازات نشدن حتی به فکر استفاده نادرست از آن ها نیافتید.

20.صفحات کلاک شده

تمام صفحات وب سایت شما باید برای موتور جستجو در دسترس باشد. اگر شما به دلیل کلاکینگ تعدادی از صفحات را از دید کاربران پنهان سازید مطمئن باشید موتورهای جستجو در صورت پی بردن به این تخلف لحظه ای در مجازات شما تردید نخواهند کرد.

21.صفحات موسوم به Doorway

مشابه صفحات کلاک شده، این صفحات نیز باعث می شوند موتورهای جستجو چیز متفاوتی با آنچه که کاربر می بیند، مشاهده کنند. این راه جزو معروف ترین راه هایی است که می توانید مجازات های موتور جستجو را تجربه کنید.

22.محتوای پنهان شده و دستکاری شده

این مجازات شاید بسیار پر سر و صدا نبوده باشد و از آن کمتر شنیده باشید ولی ماهیت آن به گونه ای است که شایسته مجازات می باشد. به عنوان مثال پنهان شدن محتوا در رنگ پس زمینه می تواند برای شما مشکل ساز شود.

23.سوء استفاده از ابزار کوئری اتوماتیک

استفاده از این ابزار وقتی که بیش از اندازه باعث پینگ Google API  شود با قوانین موتور جستجو در تضاد است. یک نرم افزار برای بدست آوردن رتبه بندی ها نباید تعداد دفعات زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

24.وب سایت های هک شده

اگر نشانه هایی مبنی بر هک شدن وب سایت شما وجود داشته باشد به احتمال زیاد وب سایت تان در لیست سیاه گوگل جای خواهد گرفت و گوگل نمایش وب سایت شما در صفحه نتایج را متوقف خواهد کرد. گوگل شما را از این کار مطلع خواهد کرد تا این مشکل را برطرف کنید.

25.بهره گیری از تکنیک های کلاه سیاه

اگر شما از تکنیک های موسوم به کلاه سیاه برای رسیدن به رتبه بندی بهتر استفاده کرده اید آن را برای هیچکس بیان نکنید زیرا در صورت گزارش دادن این موضوع مشکلات فراوانی در پیش روی خواهید داشت. توصیه می کنیم از این تکنیک ها استفاده نکنید، این کار مانند شرط بندی می ماند و هر لحظه امکان آن وجود دارد که موتور جستجو از تخلف شما آگاه شود و شما را با سخت ترین مجازات ها تنبیه کند.

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت