بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

بازاریابی چیست ؟

امتیاز بدهید
(8 امتیاز)

فروش چیست؟

فروش مفهومی روشن است که ترغیب مشتری به خرید محصول را در بر دارد و موجب "سفارشهای روزانه" می گردد.اما این مفوم،تنها یکی از جنبه های فرآیند بازاریابی است.

بازاریابی چیست؟

تعریف لغت نامه بازاریابی عبارت است از:"فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان"به بیان دیگر،بازاریابی شامل درک خواسته های مشتری و تطابق محصولات شرکت،برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرآیند سودآوری برای شرکت است.بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است،از این رو موجب سفارشهای آینده می شود.

بازاریابی،فرآیندی است که بین تواناییهای شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می کند.شرکت ها به منظور دستیابی به این تعادل در بازار باید انعطاف پذیر باشند.آنها باید آماده تغییر محصولات،معرفی محصولات جدید و یا ورود به بازارهای جدید باشند و بتوانند مشتریان و بازار را پیش بینی کنند.این فرآیند تعادل سازی،در "محیط بازاریابی"روی می دهد که تحت کنترل شخص یا شرکتی نیست و پیوسته در حال تغییر و تحول است.از این رو باید به طور مستمر بر آن نظارت کرد.

 

فروش بازاریابی است اما بازاریابی فروش نیست

 

بنابراین بازاریابی شامل موارد زیر است:

*تواناییهای شرکت

*نیازهای مشتری

*محیط بازاریابی

سازمان بازاریابی،تواناییهای شرکت را مدیریت می کند.آنها می توانند چهار عنصر اصلی عملیاتی شرکت،مرسوم به آمیزه بازاریابی را کنترل کنند.

 

آمیزه بازاریابی به عناصر زیر مربوط است:

*محصول فروخته شده(محصول)

*سیاست قیمت گذاری(قیمت)

*چگونگی ترویج محصول (ترویج)

*روشهای توزیع(مکان)

 

عناصر "ترویج" و "مکان" مربوط به دستیابی به مشتریان بالقوه تان در نخستین مرحله است و "محصول" و "قیمت" به شما امکان می دهند تا نیازهای مشتریان را برآورده سازید.

"آمیزه بازاریابی" اغلب به 4 پی معروف است.اینها 4 متغیر قابل کنترل هستند که شرکت را قادر می سازند تا به کارگیری سیاستی که هم سودآور است و هم رضایت مشتریان را در پی دارد،توسعه یابد.

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت

برچسب بازاریابی