بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

اهداف بازاریابی چیست؟

امتیاز بدهید
(19 امتیاز)

اهداف بازاریابی چیست؟

موارد مربوط به اهداف بازاریابی

مثال‌هایی از اهداف بازاریابی

 

 

اهداف بازاریابی چیست؟

اهداف مواردی هستند که ما می‌خواهیم به آن‌ها دست‌یابیم.استراتژی‌ها چگونگی رسیدن به آن اهداف هستند.یک هدف بازاریابی به تعادل بین محصولات و بازارهایشان مربوط می‌شود و می‌گوید چه محصولاتی را می‌خواهیم در چه بازارهایی به فروش برسانیم.استراتژی‌های بازاریابی،ابزارهای دستیابی به این اهداف با استفاده از عوامل قیمت،ترویج و توزیع هستند.در مرحله پایین‌تر،اهداف کارکنان و استراتژی‌های کارکنان،اهداف تبلیغات و استراتژی‌های تبلیغات و غیره قرار خواهند داشت. سپس تاکتیک‌ها،برنامه‌های اقدام و بودجه‌ها خواهند بود که همگی ما را قادر می‌سازند به اهدافمان دست‌یابیم.

 

اهداف بازاریابی به هریک از موارد زیر مربوط می‌شوند

 

فروش محصولات موجود در بازارهای موجود

فروش محصولات موجود در بازارهای جدید

فروش محصولات جدید در بازارهای موجود

فروش محصولات جدید در بازارهای جدید

 

اهداف بازاریابی باید قابل‌تعریف و قابل‌اندازه‌گیری باشند.به‌طوری‌که یک هدف دست‌یافتنی وجود داشته باشد که بتوانیم به سمت آن نشانه بگیریم.این اهداف باید طوری تعریف شوند که هرگاه برنامه بازاریابی‌تان اجرا می‌شود،بتوان عملکرد واقعی آن را باهدف مقایسه کرد.اهداف بازاریابی باید در قالب مفاهیمی چون ارزش یا سهام بازار بیان شوند و نباید از مفاهیم سهمی مانند افزایش،بهبود یا به حداکثر رسانی استفاده شود.

 

موارد ذیل،مثال‌هایی از اهداف بازاریابی می‌باشند.

 

افزایش فروش محصول در انگلستان سالانه با نرخ 10 درصد در شرایط واقعی،هرسال برای سه سال آینده

افزایش فروش محصول در سراسر دنیا با نرخ 30 درصد در شرایط واقعی در مدت پنج سال

افزایش سهم بازار برای محصول در آمریکا از 10درصد در سال در شرایط واقعی برای سه سال بعد

دو برابر کردن فروش شیرفلکه‌های ساچمه‌ای به صنعت آب در طول سه سال

افزایش فروش بسته‌های محصول به 50 واحد در طول سه سال

دو برابر کردن سهم بازار برای پالایه‌ها در صنعت آب تا سال 2012

دو برابر کردن فروش توزیع‌کنندگان در اسکاتلند و ایرلند شمالی تا سال 2012

افزایش سودهای ناخالص کل از 39درصد به 43 درصد تا سال 2012

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت

برچسب بازاریابی