زوربا یکی دیگر ازانواع مشتریان بد می باشد
بعضیها از بدو تولد،زوربا هستند.بعضیها در طول زمان،زوربا میشوند.همه آنها هم بهطور دائم،اطلاعات غلط به اطرافیانشان میدهند و بر درست بودن آن پافشاری میکنند.
زورباهایی که من یکبار با او روبهرو شدم،نزدیک بیست سال بود که در شرکتش به کار تصویب طرحهای تبلیغاتی مشغول بود.شرکتی که او در آن کار میکرد،تولیدکنندهی یک آبجوی درجهی دو بود و این آقای زوربا،بهترین کاری که در زندگیاش انجام داده بود،این بود که یکبار خودش سالها پیش،یک آگهی تلویزیونی برای محصول خودشان تولید کرده بود و همیشه هم به این کار افتخار میکرد.در کاری که او ساخته بود،دخترهای خوشگلی در حال رقص بودند و تمام دکور این کار،یک پارتی ساحلی بود و درصحنه آخر،ساقی با دو لیوان در دستش به دوربین نزدیک میشد و این سه کلمه را میگفت:"شناسنامه این محصول".
آقای زوربا از این کار افتضاح،بهعنوان شابلون استفاده میکرد و بقیه کارها و طرحهای ارائهشده را با این کار میسنجید..."بله آقایان می خواین به شما بگم که چرا این کار آنقدر موفق بود؟دلیلش،استفاده از دخترای خوشگل بود".
درواقع این آقای زوربا،مصرفکننده را احمق فرض میکرد و بدین ترتیب آژانس ما را به سمت آنچه خودش میخواست هدایت کرد.درنتیجه،همانطور که میتوانید حدس بزنید،کار افتضاح شد.
در طول زندگی حرفهای خود،با راین تیپ مشتری روبرو خواهید شد.اینها درحالیکه هیچچیز درباره کارهای تبلیغاتی نمیدانند،خود را مغز متفکر این کار میدانند.در اینگونه آدمها،هیچ ظرافت هنری و احساسات شاعرانهای وجود ندارد.اگر روزی هوشمندی موجود در کارهای تبلیغاتی بمیرد،باید این زورباها را مقصر دانست و به محاکمه کشید.