برندینگ تأییدی
که از آن بهعنوان برندینگ تباری،خانهای و پشتنویسی نیز یاد میشود از هر دو ایده استفاده میکنند و نام شرکت در کنار نام برند،جا میگیرد.
وقتی شرکتی از برندینگ تأییدی استفاده میکند کالاها بهصورت منفرد و قابلتشخیص و جداگانه عرضه میشوند اما نام سازمان برای تأیید اصل بودن و بالا بودن کیفیت،همهجا حضور یافته و این شعر نظامی را متبادر مینماید که "آنکس ک ز شهر آشنایی ست ،داند که متاع ما کجایی است " .
این شیوه معمولاً در صنایع خودرو ،هتلها و مؤسسات مالی بیشتر دیده میشود و اجازه میدهد در عین اینکه برند هویت و جایگاه خود را دارد از ارزشهای برند گروهی قوت گرفته و به مشتریان در خصوص کیفیت اطمینان بدهد.برندینگ تأییدی به عرضه و معرفی کالاهای جدید در بازارهای اشباعشدهای که در آنها شکستن یخ بازار بدون تأیید و امضا یک نام معتبر و قوی سخت است ،کمک میکند. یکی از مشکلات این استراتژی وقتی رخ میدهد که کالای جدید محبوب و مقبول نباشد و به خرابی برند مادر منتج گردد.امضا برند والد بایستی در چشم مشتریان اعتباری به برند امضاشده اضافه کند.
این استراتژی به شرکتها اجازه میدهد بهگونهای در طبقات مختلف عمل کنند که کالاهای متفاوتشان را متمایز نموده و جایگاهیابی کنند . در استفاده از این استراتژی در شرکتهای ایرانی میتوان به پاکسان،ایرانخودرو و سایپا اشاره کرد. پاکسان پس از پایان تبلیغاتش در مورد هر برندی ، شعار پاکسان بهسلامت خانواده میاندیشد را اضافه میکند.
روشهای مذکور از هم جدا نبوده و بخشی از یک پیوستارند.برندینگ گروهی متمایل به آخر پیوستار،جایی که همهی ارتباطات شرکت روی همهی برندها اثر دارد بوده در سر دیگر پیوستار برندینگ کالایی است که هر برندی سرنوشت مستقل خود رادار است.
منبع : آموزش بازاریابی