بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

بهينه سازي برنامه فروشگاه (ASO) چيست؟

امتیاز بدهید
(5 امتیاز)
بهينه سازي برنامه فروشگاه (ASO) چيست؟ بهينه سازي برنامه فروشگاه (ASO) چيست؟ آموزش بازاریابی اینترنتی

بهینه سازی برنامه فروشگاهapp store optimization-یک قطعه بسیار مهم از پازل برنامه بازاریابی تلفن همراه

با وجود بیش از 2 میلیون برنامه‌های تلفن همراه در فروشگاه های بزرگ برنامه، یکی از بزرگ‌ترین مسائل پیش روی ناشران نرم‌افزار امروز تلفن همراه ،كشف برنامه‌هاي خود است.اگر شما در فضای نرم‌افزار تلفن همراه هستید، درک روش‌های مختلف برای بازاریابی برنامه شما مهم است.ما می‌خواهیم یک روش بسیار مهم را که تعداد بازديدكنندگان شما تا ابد افزايش يابد را به شما معرفي كنيم.

بهینه سازی برنامه فروشگاه یک قطعه بسیار مهم از پازل برنامه بازاریابی تلفن همراه

بهينه سازي برنامه فروشگاه(ASO) چيست؟

ASOروند بهینه سازی برنامه‌های تلفن همراه برای رسيدن به نتيجه بالاتر در رتبه‌بندی نتایج جستجو است. برنامه شما، در نتایج جستجو در صفوف بالاتر فروشگاه برنامه، براي مشتریان بالقوه بیشتر قابل‌مشاهده است. که افزایش تمایل بازدید باعث ترافیک بیشتر سایت و برنامه شما در فروشگاه می‌شود.

هدف از ASO راهي كردن ترافیک بیشتر به صفحه برنامه شما در فروشگاه App است، به‌طوری‌که جستجوگران بتوانند برنامه شمارا دانلود كنند.

چراASOمهم است؟

با توجه به فورستر، 63٪از برنامه‌ها از طریق جستجو در فروشگاه Appکشف می‌شوند.این باعث می‌شود جستجو، در فروشگاه App ، متداول‌ترین روش برای کشف و دانلود برنامه‌های جدید.باشدبه‌تازگی، در گوگل I / O، آنكيتجین گزارش داد که" به طور متوسط برای هر برنامه ، جستجو باعث اکثریت نصب می‌شود." به عبارت ساده، بدان معنی است که:

"اگر شما برای افزایش رتبه بندی جستجو برنامه خود ازASO استفاده نكنيد ، شما بزرگ‌ترین کانال دیسکاوری در دسترس براي برنامه تان را از دست مي دهيد."

باوجود صدها برنامه از هزاران برنامه از برنامه‌هاي هر فروشگاه كه براي رسيدن به یک رتبه بالاتر رقابت می‌کنند، واقعیت شگفت انگیز این است که اکثر ناشران در بهینه سازی اینترنتی برنامه ، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.بنابراین در اینجا هدیه ما به شما سلاح‌های مخفی ASO است.وقت خود را هر هفته صرف بهبود ASOكنيد، و شما به‌صورت معنادارتر تحت تأثیر موفقیت رتبه بندی و برنامه تان قرار خواهید گرفت.

مکانیکASOچیست؟

بياييد با شكستن componentهاي متنوعي كه روي ASO سايت شما تأثیر می‌گذارد شروع كنيم:

فاكتورهاي اصلي بهينه سازي برنامه فروشگاه:

  • عنوان -کلمه کلیدی قرار داده شده در عنوان باید یکی از سنگین ترین ترافیک جستجو را داشته باشد.صرف زمان تحقیق با کلمه کلیدی این است که، به دلیل تغییر عنوان كه اغلب شامل کلمات کلیدی مختلف است می تواند مضرباشد. براي اينكه برنامه تان به رتبه بالاتر برسد و بررسی بیشتر دست بياورد ،از اخبار برنامه تان آغاز خواهد شد. تغییرعنوان می تواند آن را برای گسترش کلمه مناسب برنامه تان دشواركند.
  • کلمات کلیدی - برايبهبود رتبه بندی جستجویتان، شما نیاز به دانستن کلمات کلیدی مرتبط داريد كه اغلب توسط مخاطبان مورداستفاده قرار می‌گیرد.این موضوع برای نظارت بر رقبا به منظور هماهنگ كردن هفتگي خود با آن‌ها بسیار مفید و کاربردی است.

علاوه بر این‌یکی از مهم‌ترین عوامل برای ASO، این واقعیت است که عنوان و کلمات کلیدی به‌راحتی می‌توانند تغییر کنند كه به اين معنی است که شما می‌توانید آن‌ها را به طور منظم بهینه سازی كنيد.

فاكتورهاي فرعي بهينه سازي برنامه فروشگاه:

  • مجموع# دانلودها-تعداد دانلودهاي شما براي ASOبسیار مهم است، اما شما کنترل کاملی بر روی آن‌ها نداريد.
  • رتبه بندی و بررسی- کنترل بسیار مهم و دشواراست.اگرچه، راه‌هایی برای تشویق کاربران راضي به‌سرعت و بررسی وجود دارد.

اجازه دهید در مورد کلمات کلیدی در عنوان بحث كنيم:ارزشش را دارد؟

با نمونه‌گیری از کلمات کلیدی، آن‌ها 25موقعیت‌های بالاي رتبه بندی را جستجو می‌کنند و درصد برنامه‌هایي كه در عنوان کلمه کلیدی دارند را محاسبه می‌کند. آن‌ها این‌طور كار نمی‌کنند.این کار يك نمره کل برای برنامه‌هايی كه در عنوان کلمه کلیدی دارند برنامه‌های بدون کلمه کلیدی در عنوان، محاسبه و ارائه می‌کند.

اجازه دهید در مورد کلمات کلیدی در عنوان بحث كنيم ارزشش را دارد

 

بر اساس این آزمون، برنامه‌هايي با کلمات کلیدی در عنوان به طور متوسط 10.3درصد بالاتر از برنامه‌هايي که بدون کلمه کلیدی در عنوان هستند قرار خواهند گرفت.

بنابراین، یک کلمه کلیدی در عنوان ارزش دارد؟ بله.

آیا برنامه‌های با رتبه بالاتر در نتایج جستجو بالاتر قرار می‌گیرند؟

این آزمون یک نمونه‌گیری تصادفی از کلمات کلیدی و طبقه بندی آن‌هاست كه مربوط به‌سختی نتیجه شمارش عنوان انجام شد.از نتایج کلمه کلیدی "آسان"در کمتر از 25 برنامه در تلاش بوديم تا آن کلمه کلیدی را رتبه بندی كنيم. کلمه کلیدی"متوسط"در25-100برنامه‌ها و کلمه کلیدی "رقابت" در100+برنامه بودند.

بر اساس این تست، یک روند روشن براي نشان دادن برنامه‌های با رتبه بالاتر نیز رتبه برای کلیدواژه "مشکل" در رتبه بالاتر قرار دارد.

آیا برنامه‌های با درجه بهتر ،رتبه بالاتری دارند؟ بله.

(اما به آن‌ها التماس نكنيد؛ راه درست کسب رتبه بالاتر برای برنامه‌هایتان است(

آيا دانلودهای بیشتر به بالا بردن رتبه بندی جستجو اینترنتی برنامه مرتبط است؟

تنها توسعه‌دهندگان و فروشگاه هاي برنامه مي دانند که چه تعداد دفعاتی یک برنامه دانلود شده است. ازآنجاکه ما تعداد دانلود برنامه را نمی‌دانیم، از تعداد رتبه‌های موجود به‌جای آن استفاده می‌کنیم.معتقديم كه، به طور متوسط ، نرخ تبدیل دانلود آن نسبت به برنامه‌هاي مشابه، امتیاز آن بیشتر یا کمتراست..بنابراین، دقیقاً به تعداد رأی یک پروکسی برای تعداد دریافت توجه می‌شود.

آیا برنامه های با رتبه بالاتر در نتایج جستجو بالاتر قرار مي گيرند

بازهم، نتایج حاصل از آزمون مشخص است.روند، بدون در نظر گرفتن مشکل، برنامه با دریافت بیشتر كه رتبه بالاتر دارد را نشان می‌دهد.

آیا برنامه‌های با درجه بهتر ،رتبه بالاتری دارند؟ بله.

نكته مهم تفاوت بین کلمات کلیدی "رقابتی" و مشکلات دیگر است.اگر کلمه کلیدی‌ای در دسته‌بندی "رقابت"قرار گيرد، شما نیاز به تعداد قابل توجه بيشتري از دریافت برنامه براي رسيدن به رتبه بالاترداريد.

به خاطر داشته باشیدکهASOطول می کشد:

ASOیک فرایند است که نیاز به بررسی مداوم بیش از یک دوره بهینه سازی دارد.مجموعه ای مطلوب از کلمات کلیدی خود را كه به ندرت استفاده مي كنيد مجموعه ايست که شما برای اولین بار انتخاب کرديد و در فروشگاه برنامه قرار داده ايد.

امروزه، رایج ترین روش ASOديگر كارآمد نيست.توسعه‌دهندگان اغلب کلمات کلیدی و توصیف را در آخرین لحظه ارسال در طول فرآیند ارسال انتخاب می‌کنند.در اغلب موارد، پژوهش کم یاهيچ پژوهشي در جستجو کلیدواژه قبل از ارسال برنامه رخ نمی دهد.

 

آيا دانلود هاي بیشتر به بالا بردن رتبه بندی جستجو اینترنتی برنامه مرتبط است

ما گفتگوي كوتاه با ایان سافرمن، مدیر عامل شرکت MobileDevHQ، داشتيم و او به ما گفت که چگونه با سرمایه‌گذاری در ASOمشتریان خود را تحت تأثیر قرارداده است.او گفت:

ASO "داشتن اثرات چشمگیری بر روی برنامه‌های سرویس گیرنده است.برای کسانی که براي درک، تکرار، و آزمون وقت ميگذارند ما دیده ایم بسیاری از برنامه‌ها دانلودشان افزایش مي يابد كه خود توسط یک عامل از 2X-تا 10x، و افزایش درآمد با نرخ مشابه، و یا بزرگتر، به دلیل افزایش در تعامل از کاربران توسط ASOبه دست آمده است .ASOیک فرایند ساده نيست، و شما نمي توانيد تأثیر یک شبه آن را ببینید، اما اگر شما مایل به سرمایه‌گذاری در آن هستید، نتیجه می تواند فوق العاده ارزشمند باشد."

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در طول زمان به طور مداوم پیگیری رتبه بندی خود و برتري از رقبای خود را نياز دارند.برنامه‌هایي هر روز منتشر می‌شوند، و تداوم هميشگي در رتبه بندی جدید، بررسی ها، و دانلودها می تواند بررتبه بندی جستجوشما تأثیر بگذارد. آزمایش مداوم و هدفدار با کلمات کلیدی به طور مداوم رتبه خوب و ترافیک بیشتررا به صفحه دانلودشما هدايت می‌کند .

نکاتی برای بهبودASO تان:

برای شروع، اجازه دهید در عوامل ASOو روش هايي كه شما می‌توانید برای بهبود در این مناطق استفاده کنید نگاهي بياندازيم:

فاكتورهاي اصلي:

  • عنوان- داشتن یک کلمه کلیدی درعنوان تان می تواند رتبه بندی جستجو برنامه تان را برای آن کلمه کلیدی به طور متوسط ٪بهبود بخشد.به عنوان بهترین عمل، شما به‌جای کلمه کلیدی مرتبط با عنوان خود می خواهید ، بدون در نظر گرفتن مشکل کلمه کلیدی ديگري جايگزين كنيد.
  • کلمات کلیدی- ردیابی پیوسته کلمات کلیدی شما و پيشي از رقبای خود زمان و تلاش مي خواهد. نياز به زمان براي تمرکزروي برنامه خود داريد و نه فقط در ASO، استفاده از یک سرویس مانند MobileDevHQبرای ردیابی رتبه بندی جستجو خود، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود، کلمات کلیدی بهتري را انتخاب کنید، و در مورد رقبای خود به روز باشيد.

فاكتورهاي فرعي:

  • مجموع# دانلودها- حالا که احساسات ما نسبت به داده هاي ثابت مشخص شد، چه می‌توانید منجربه دانلود بیشتر برای برنامه خود شويد؟ بهبود ASOخود یک نقطه عالی برای شروع است.فراتر از آن،اين موضوع در مورد بازاریابی نام تجاری و برنامه‌های خود برای بهبود شناخت، آگاهی، و درخواست تجدید نظر ، رتبه بندی / بررسی و حضور رسانه های اجتماعی است.برای یک نقطه عالی برای شروع، این سه استراتژی های بازاریابی ورودی برای برنامه‌های تلفن همراه را چك كنيد.
  • رتبه بندی و بررسی-همانطور که در بالا را دیديم، برنامه‌های با درجه بالاتر نیز رتبه بالاتري می‌گیرند.این امر یک معضل است: شما می خواهید برنامه‌ها رتبه بندی و بررسی بیشتر شود درصورتيكه آن‌ها منفی نیستند.بنابراین، شما نیاز به یک راه برای ارتباط با مشتریان خود در داخل برنامه تان قرار مي دهيد،كه به آن‌ها جایی برای بيان كردن و بحث به طور مستقیم با توسعه دهنده قرار می‌دهد.در سمت تلنگر، شما نياز به هدایت مشتریان راضی به بررسی مثبت برای خودتانداريد.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت