بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

5 تکنیک اساسی بهینه سازی سایت در سال 2015

امتیاز بدهید
(7 امتیاز)
5 تکنیک اساسی بهینه سازی سایت 5 تکنیک اساسی بهینه سازی سایت آموزش سئو سایت

5 تکنیک اساسی بهینه سازی سایت ( SEO: Search Engine Optimization ) برای تسلط یافتن در سال 2015

  • بهینه سازی موتور جستجو  یا سئو به درستی به عنوان یک کانال بازاریابی به خود آمده است ، ولی این بدان معنی نیست که دیگر هیچ تلاشی نکنیم و به همین موفقیت ها راضی شویم.

هر سال ، بهینه سازی سایت پیشرفت و رشد بیشتری را برای تبدیل شدن به سیستمی با نظم و هماهنگی سطح بالاتر نشان می دهد. همانطور که بازاریاب ها مجموعه مهارات خود را اصلاح و پالایش می کنند و موتور های جستجو محصولات جستجوی خود را ارتقاء می دهند ، و همچنانکه برندها در صنایع به مشاهده تأثیری که جستجوی ارگانیک می تواند بر رشدشان داشته باشد ادامه می دهند ، بهینه سازی موتور جستجو از سطح بسیار پایین شروع شده و به حوزه شناخته شده استراتژیک در بازاریابی تبدیل شده است.

گذشته و حال جستجوی ارگانیک

هیئت مدیره صنایع در سال 2014 از بهینه سازی موتور جستجو سود زیادی بردند و هیچ نشانی از کاهش سرعت در سال 2015 نیست. بر اساس این مطالعه که توسط National Retail Federation ( فدراسیون خرده فروشی ملی ) انجام شده است ، بازاریابی جستجو که شامل بهینه سازی موتور جستجو می شود- مؤثرترین منبع برای به دست آوردن مشتری های جدید برای 85 درصد از خرده فروش های آنلاین در سال 2014 بود.

دیگر داده هایی که در سال گذشته به آنها اشاره شد، نشان می دهد جستجوی ارگانیک نقطه شروع کلیدی برای برندها می باشد ، تا بتوانند محصولات و خدمات خود را مقابل مشتریان هدف قرار دهند. بر اساس این اطلاعات از سایت Kenshoo ، جستجو نقطه آغازی برای اکثریت اشخاصی است که به دنبال رزرو بلیط ، هتل و .... برای مسافرت خود هستند ( 58 درصد از مسافران که برای فراغت و سیاحت سفر می کنند و 64 در صد از مسافران که برای تجارت سفر می کنند.)

در مطالعه ای که توسط BrightEdge ( کارفرمای من ) انجام شد ، ما دریافتیم که جستجوی ارگانیک بزرگترین محرک ترافیک و درآمد برای تقریبا هر صنعتی که تجزیه و تحلیل شده است ، می باشد. برای بازاریاب های B2B (  Business- to- Business یا تجارت به تجارت نوعی از تجارت است که فقط بین تاجران اعم از تولید کننده ، عمده فروش ، خرده فروش و ... انجام می گیرد ). ، جستجوی ارگانیک بیش از 51 درصد از ترافیک را موجب می شود.

بنابراین ، شاغلان در بهینه سازی وب سایت ( SEO ) چه کارهایی را می توانند برای ثابت نگه داشتن مقدار شتاب حرکت ( مومنتوم ) در سال جدید انجام دهند؟ در زیر 5 حوزه در بهینه سازی موتور جستجو که باید در لیست هر بازاریابی برای مسلط شدن در سال 2015 قرار گیرد ، آمده است.

1. استراتژی نقشه ها برای مخاطبان و بینش های رقابتی

در طول سال ها ، بهینه سازی موتور جستجو در فهم بهتر منظور کلید واژه ها و تقسیم کردن استراتژی بازاریابی برای تطبیق دادن با منظور و مفهوم مورد نظر ، به سطح خوبی رسیده است.

با از دست دادن داده های کلید واژه ای در Google Analytics ، و پیشرفت عمومی بهینه سازی موتور جستجو به عنوان یک رشته علمی ، ما شروع به ادغام بیشتر مفاهیم سنتی بازاریابی با بهینه سازی موتور جستجو کردیم تا بتوانیم روشی جدید برای تقسیم بندی مخاطبان ایجاد کنیم.

هم اکنون ما باید داده های کمی، پیرامون موضوعاتی که تقاضای جستجو را ایجاد می کنند، با هم ترکیب کنیم و آنها را با بینش بازار در مورد این که چه کسانی مخاطبان ما هستند و چه نوع اطلاعاتی در فرآیند خرید آن ها مفید می باشد ، تطبیق دهیم .

بعلاوه ، ما نیاز داریم تا بفهمیم ، که رقابت می تواند چه تأثیراتی بر روی موضوعاتی که باعث ایجاد تقاضا می شوند، داشته باشد . همانطور که همه ما می دانیم جستجو یک بازی مجموع- صفر ( در نظریه بازیهاو علم اقتصاد ، یک بازیمجموع-صفر، یک مدل ریاضیاز وضعیتی است که سود (یا زیان) یک شرکت کننده، دقیقاً متعادل با زیان های (یا سودهای) شرکت کننده (های) دیگر است. اگر مجموع سودهای شرکت کننده ها با هم جمع شود و مجموع زیان ها از آن کم شود، حاصل برابر صفر خواهد بود. ) است.

این بدان معناست که پیدا کردن نقاط داده ها می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم :

  • راه های جدید را برای مقابله با بازارهای مجاور شناسایی کنیم
  • کلید واژه های جدید را برای هدف گذاری پیدا کنیم
  • متوجه شویم که چه نوعی از محتوا را اجرا کنیم
  • ببینیم که کجا رقابت خوب عمل می کند و کجا شما می توانید آن را بهبود ببخشید

بهینه سازی سایت پیشرو به این معنی است که بازاریابی فنی ، تحلیلی و سنتی همه به صورت یک عامل واحد عمل کنند .

2. محتوا و تیم های بهینه سازی سایت  خود را با هم تطبیق دهید

در واقع تلاش های بهینه سازی موتور جستجویتان ، فقط به خوبی تجربه ای است که شما برای اشخاص (مشتریان) هدف خود ایجاد می کنید . به همین دلیل است که یک بهینه سازی موتور جستجوی بزرگ و معتبر نیاز دارد تا پشت سر یک محتوای بزرگ و عالی کار کند. اگر شما برای بررسی مرحله اول از این مقاله زمان صرف کرده اید پایه خوبی برای تطبیق محتوا و بهینه سازی موتور جستجو ،که بر روی کاربر تمرکز می کند ، دارید.

داده هایی که از سایت Content Marketing Institute ( مؤسسه بازار یابی محتوی) در سال 2014 منتشر شد نشان می دهد که واژه های تجارت با تجارت ( B2B: Business to Business ) و تجارت با مصرف کننده ( B2C: Business- to- Consumers مدلی از تجارت الکترونیک است که به معاملات مالی یا فروش آنلاین بین یک کسب وکار و مصرف کننده می پردازد. ) ، محتوایی به شکل پست های یک وبلاگ و محتوای وب به عنوان رویه ای کلیدی از بازاریابی محتوا را در بر می گیرد.

بسیاری از ما اعتقاد داریم که بهترین رویکرد، شروع کردن با محتوای استراتژیک و به کار بردن بهترین روش های بهینه سازی موتور جستجو برای کمک به بیشینه کردن اعتبار خود و قابلیت دیده شدن آنلاین ، می باشد. الگوریتم های گوگل مانند پاندا به ما می گوید که تجربه و کیفیت کاربران آن چیزی است که همه ما باید برای آن کوشش کنیم.

و در حالی که گرد هم آمدن پیشنهادات برای ایجاد محتوای خلاقانه و بهینه سازی موتور جستجوی تخصصی در تئوری بسیار عالی به نظر می رسد، بسیاری از برندها همچنان با اینکه کدام بخش ها یا تیم ها چه کاری انجام دهند و آن را با چه نظم وترتیبی انجام دهند ، درگیر هستند.

در مورد این مسأله در مقاله ای که در سال 2014 درباره محتوا و بهینه سازی سایت ( content and SEO ) منتشر شد، صحبت کردم. جایی که من به یک راه حل برای اطمینان از اینکه تیم های آفریننده (creative ) و فنی پشت سر هم کار می کنند، رسیدم ، که عبارت است از : فراهم نمودن یک گردش کار واضح وشفاف از ایجاد محتوا تا بهینه سازی.

من می خواهم یک واقعیت کلیدی مهم از گفتگوی انجام شده در مورد برندها ، که سعی دارد مشخص کند چگونه تیم های فنی و آفریننده می توانند با هم کار کنند را یادآوری کنم : همه وظایف و مجموعه مهارت ها را در تیم بازاریابی دیجیتال مشخص کنید ، و ببینید که کجا فرصت های آموزش چند منظوره و مشترک وجود دارد ، تا گروه آفریننده بهینه سازی موتور جستجو را یاد بگیرد و گروه بهینه سازی موتور جستجو کار گروه آفریننده را یاد بگیرد.  

 

3. بهینه سازی موتور جستجوی موبایل را یک اولویت برای خود قرار دهید

برای سال هاست در مورد این موضوع می شنویم که: وبسایت ها و برندها باید استراتژی بازاریابی موبایل داشته باشند. در سال 2015 ، این درست است که بگوییم سالی که پیش روی ماست سال موبایل است.

در واقع ، زمان روزمره گذرانده شده با موبایل از زمان روزمره گذرانده شده با سایر دستگاها در رسانه های دیجیتال طبق comScore پیشی گرفته است :

ماه می سال 2014 ، ماهی شاخص برای موبایل از کار در آمد ، همانطور که این ماه بعضی از وقایع بزرگ را با خود آورد که تأکید می کرد چقدر نفوذ وسیله ها در چند سال اخیر تأثیرگذار بوده است. زیر ساخت های موبایل تلفن های هوشمند و تبلت ها به صورت ترکیبی 60 درصد از زمان کل گذرانده شده ی رسانه های دیجیتال را شامل می شود ، که بیشتر از سال گذشته که 50 درصد محاسبه گردیده بود ، می باشد.

وقتی نوبت به بهینه سازی موتور جستجو می رسد، درست کردن یک سایت موبایل باید در هسته هر برنامه بهینه سازی موتور جستجوی قوی و یکپارچه ای درسال 2015 قرار گیرد. ولی مواظب پیکربندی ( configuration ) خود باشید تحقیقاتی که در سایت BrightEdge در سال گذشته انجام شد نشان دادند که ، خطاهای پیکربندی موبایل ( mobile configuration errors ) منجر به افت میانگین 68 درصد در ترافیک گوشی های هوشمند شده است.

با این که گوگل یک طراحی پاسخگو را توصیه می کند، ممکن است شما رویکرد ترکیبی را مناسبترین روش برای نیازهای بازاریابی خود بیابید.

و به یاد داشته باشید ، هر کدام از مسیرها را ،که شما انتخاب کنید، گوگل سایت هایی را می خواهد که ، محتوای بالای صفحه ( above-the-fold content در واقع اولین محتوایی است که در هنگام بالا آمدن یک وبسایت، بدون هیچ حرکتی ، برای مخاطبان ظاهر می شود و معمولا بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان دارد ) را در کمتر از یک ثانیه منتقل کرده و ارائه دهند. سایت های با سرعت پایین می توانند تأثیر منفی بر روی رتبه بندی ها در موبایل داشته باشند.

4. یافتن معیارهای اندازه گیری و گزارش کردن این کارها

در حالی که مطالعات تحقیقاتی که ما در مورد تأثیر جستجوی ارگانیک می خوانیم در اندازه گیری این که ما به عنوان یک صنعت چطور عمل کردیم مهم می باشد، ما همچنان به عنوان برند و بازاریاب با اندازه گیری نتایج ، تعیین کمیت تلاش هایمان و ادامه تثبیت جایگاهمان برای بودجه های بهینه سازی موتور جستجو درگیر هستیم.

حتی اگر به سال 2013 برگردیم، ما در مورد نیاز برای بازاریاب ها با مهارت های تجزیه و تحلیل صحبت کردیم. و در واقع، طبق اطلاعات سایت CMOSurvey.org ، 44 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اذعان داشنتد که ،آنها برای نشان دادن تأثیر بازاریابی در سال 2014 ، دچار کمبود معیار های اندازه گیری هستند.

این اطلاعات که در سایت نظرسنجی Adobe در سال 2014 منعکس شد ، نشان می دهد 49 درصد از بازاریاب ها زمانی که می خواهند تصمیم بگیرند که کجا هزینه های بازاریابی را سرمایه گذاری کنند از شهود (درک مستقیم) خود ( و نه از داده ها ) استفاده می کنند.

لازم نیست که گزارش های ارائه شده به طور فزاینده ای پیچیده شوند. در سال 2015 ، بهینه سازی های موتور جستجو باید بر روی ساده سازی منابع داده های خود تمرکز کنند و همچنین بر روی پیدا کردن اطلاعات صحیح به وسیله منابع داده های ساختار یافته کار کند.

این بدین معنی است که شناسایی شاخص های عملکرد کلیدی ( KPI: Key Performance Indicator نوعی از اندازه گیری عملکرد است که موفقیت یک سازمان یا فعالیت مشخص در آن سازمان را محاسبه می کند.) برای تثبیت تلاش ها در بازاریابی ( آن دسته از شاخص ها که بر روی کسب وکار (تجارت) اثرگذار است.). و به دست آوردن تکنولوژی که بتواند منابع داده های گوناگون را به یک سطح بیاورد تا بینشی واقعی از عملکرد فراهم آورد ، امری بسیار مهم می باشد.

5. داده های بهینه سازی سایت را در بین تیم ها یکپارچه کنید

فراموش نکینید که شاغلان یا تیم بهینه سازی موتور جستجو همانند دیگر تیم ها برای رسیدن به اهداف مشترکی کار می کنند. زمانی که این تیم های بازاریابی مختلف آموخته های خود را با هم به اشتراک می گذارند و به صورت متوالی برای بازاریابی کانال متقابل ( cross-channel marketing به معنی استفاده از یک شبکه بازاریابی مانند اینترنت برای پشتیبانی از ارتقاء شبکه دیگر مانند خرده فروشی می باشد.) کار کنند ، تلاش های هماهنگ آنها می تواند قوی تر از وقتی باشد که به تنهایی کار می کنند.

بهینه سازی وب سایت ( SEO ) و پرداخت به ازای کلیک ( PPC ) به عنوان مثالی از دو کانال با رابطه همزیستانه می باشند. داده های بهینه سازی موتور جستجو می توانند اطلاعاتی از پرداخت به ازای کلیک به ما بدهند و برعکس. گزارش های سایت های Google , Kenshoo و دیگر سایت ها نشان می دهد که چه اندازه جستجوی ارگانیک و جستجوی به ازای پرداخت می توانند بر موفقیت یکدیگر تأثیرگذار باشد.

آیا روش هایی وجود دارد تا شما بتوانید داده های بهینه سازی موتور جستجوی خود را با دیگر تیم ها، برای ایجاد یک تلاش هماهنگ در کمپین بازاریابی خود، در سال 2015 به اشتراک بگذارید ؟  

گام های کوچک برای مسلط شدن در بهینه سازی وب سایت بردارید

ضرب المثلی قدیمی که می گوید :" زندگی یک سفر است ، نه یک مقصد" همچنین می تواند برای بهینه سازی سایت  به کار رود.

بهینه سازی سایت جستجو باید بخشی از یک وبسایت در طول عمرش باشد ، و به طور پیوسته قابلیت هایش را برای دیده شدن بیشتر برند ( و محتوای آن ) و ایجاد تجربه بهتر برای کاربران بهبود بخشد.

شما نمی توانید در یک روز به بهینه سازی سایت مسلط شوید، ولی شما می توانید تصمیم بگیرید که گام های کوچکی در هر یک از حوزه های بهینه سازی وب سایت بردارید ، که باعث شود در سال 2015 سایت شما بهتر و تلاش های شما مؤثرتر باشد.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت