بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

حذف صفحات پاپ آپ از سایت فاکتور جدید بهینه سازی سایت گوگل

امتیاز بدهید
(5 امتیاز)
حذف صفحات پاپ آپ از سایت فاکتور جدید بهینه سازی سایت گوگل حذف صفحات پاپ آپ از سایت فاکتور جدید بهینه سازی سایت گوگل بهینه سازی سایت

کمک به کاربران برای دسترسی آسان به محتوای گوشی تلفن همراه خود

در این مقاله در مورد فاکتور جدید گوگل برای سئو وب سایت در صحبت خواهیم کرد

در جستجوی گوگل، هدف ما کمک به کاربران برای پیدا کردن هر چه سریع تر بهترین پاسخ ها به سوالات خود، صرف نظر از ابزاری که از آن استفاده می کنند، می باشد. امروز، ما 2 تغییر پیش رو را در نتایج جستجوی تلفن همراه اعلام می کنیم که پیدا کردن محتویات را برای کاربران آسان تر می کند.


ساده کردن نتایج جستجوی تلفن همراه

حدف بر چسب موبایل فرندلی از نمایش جستجو

2 سال پیش، ما یک برچسب موبایل فرندلی  را برای کمک به کاربران در پیدا کردن صفحاتی که متن و محتوا بدون قابلیت زوم کردن قابل اضافه شدن باشد به صفحات نمایش نتایج جستجو گوگل اضافه کردیم. از آن موقع تا کنون، ما شاهد تکامل این سیستم بوده ایم و اخیرا دریافته ایم که 85% از تمام صفحات در نتایج جستجوی تلفن همراه اکنون با این معیار مواجه شدند و برچسب موبایل فرندلی را نشان می دهند. برای اینکه نتایج جستجو منظم باقی بماند، ما این برچسب را حذف خواهیم کرد، اگرچه موبایل فرندلی هم چنان یک سیگنال رتبه بندی خواهد بود. ما همچنین گزارش قابلیت استفاده تلفن همراه را در کنسول جستجو و آزمون تلفن دوستانه ارائه می دهیم تا به مدیران سایت برای ارزیابی تاثیر سیگنال موبایل فرندلی در روی صفحاتشان کمک کنیم.


کمک به کاربران در پیدا کردن محتوای مورد نظر


اگرچه اکثر صفحاتی که امروزه حاوی متن و محتوا بر روی صفحه ای که بدون زوم کردن قابل خواندن می باشد، هستند، ما اخیرا شاهد نمونه های بسیاری بودیم که این صفحات نشان گر بینابینی های ناخواسته ی کاربران می باشد. در حالی که محتوای اصلی بر روی صفحه موجود است و برای اینکه توسط گوگل فهرست بندی شود، قابل دسترسی است، محتوا ممکن است به صورت عینی توسط یک بینابینی پنهان شود. این امر می تواند کاربران را نا امید کند زیرا آنها قادر به دسترسی آسان به محتوای مورد نظر خود هنگامی که روی نتیجه ی جستجو کلیک می کنند، نیستند.
صفحاتی که  نشان دهنده ی بینابینی های ناخواسته هستند، تجربه ی ضعیف تری را نسبت به صفحاتی که محتوای آنها به سرعت قابل دسترسی است، به کاربران ارائه می دهند. این امر میتواند بر روی دستگاه های تلفن همراه که صفحه نمایش آنها اغلب کوچک تر است، مشکل ساز شود. برای بهبود تجربه جستجوی در تلفن همراه، پس از 10 ژانویه 2017، صفحاتی که محتوای آنها به سادگی برای یک کاربر که در گذر از نتایج جستجوی تلفن همراه خود است، قابل دسترسی نیست، ممکن است رتبه بسیار بالایی نداشته باشد.


در اینجا چند نمونه از تکنیک هایی که دسترسی به محتوا را برای کاربر کمتر می کند، وجود دارد :

  1. نمایش یک بینابینی مستقل که کاربر باید قبل از دسترسی به محتوای اصلی آن را رد کند.
  2. نشان دادن یک پنجره در بالا که محتوای اصلی را می پوشاند، یا بلافاصله پس از اینکه کاربر در حال گشتن بر روی یک صفحه از نتایج جستجو است یا هنگامی که آنها در حال بازدید از صفحه هستند.
  3. استفاده از طرحی که در بخش بالایی صفحه ظاهر می شود که شبیه بینابینی مستقل است، اما محتوای اصلی در زیر آن پوشش قرار می گیرد.


نمونه هایی از بینابینی هایی که باعث می شوند محتوا کمتر قابل دسترسی شود

نمونه ای از یک پنجره ی مزاحمنمونه ای از یک پنجره ی مزاحم

نمونه ای از یک بینابینی مزاحم مستقل
نمونه ای از یک بینابینی مزاحم مستقل
نمونه ی دیگری از یک بینابینی مزاحم مستقل
نمونه ی دیگری از یک بینابینی مزاحم مستقل

 
در مقابل، در اینجا چند نمونه از تکنیک هایی وجود دارد که در صورت استفاده مسئولانه، توسط سیگنال جدید تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت :

  1. بینابینی هایی که به نظر می رسد در پاسخ به یک الزام قانونی، مانند یک استفاده ی خاص و یا برای تایید سن می باشد.
  2. ورود گفتگوهایی در سایت هایی که محتوای آن ها به طور عمومی قابل فهرست بندی نیستند. برای مثال، این ممکن است شامل محتوای خصوصی مانند ایمیل یا محتوای غیر قابل فهرست بندی ای باشد که پشت یک قسمتی هستند که از قبل پرداخت شده است.
  3. آگهی هایی که از مقدار معقولی فضای صفحه ی نمایش استفاده می کنند و به سادگی قابل رد شدن هستند. برای مثال، اعلان های نصب نرم افزار که توسط safari و کروم ارائه شده اند، نمونه هایی از اعلان هایی هستند که از مقدار قابل توجهی از فضای صفحه نمایش استفاده می کنند.


نمونه های بینابینی هایی که با سیگنال جدید در صورت استفاده ی مسئولانه، تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت

نمونه ای از بینابینی برای استفاده خاص
نمونه ای از بینابینی برای استفاده خاص
نمونه ای از بینابینی برای تایید سن
نمونه ای از بینابینی برای تایید سن
نمونه ای از بینابینی برای تایید سن
نمونه ای نمونه ای از اعلانی که از مقدار قابل توجهی از فضای صفحه ی نمایش استفاده می کند

ما قبلا یک سیگنال را کشف کردیم که برای بینابینی هایی که از یک کاربر برای نصب نرم افزار تلفن همراه سوال می کرد، بررسی شده بود. همانطور که ما تلاش های توسعه خود را ادامه دادیم، نیاز گسترش توجه خود را به بینابینی ها به طور کلی تر مشاهده کردیم. بر این اساس، برای جلوگیری از تکرار در سیگنال های ما، بررسی بینابینی های نصب نرم افزار را از آزمون تلفن دوستانه خود حذف نمودیم و آن را در این سیگنال جدید در جستجو گنجاندیم.
به یاد داشته باشید، این سیگنال جدید فقط یکی از صدها سیگنالی است که در رتبه بندی استفاده می شود. هدف مسئله جستجو هنوز یک سیگنال خیلی قوی است، بنابراین یک صفحه ممکن است هنوز هم ممکن است اگر محتوای بزرگ و مرتبطی داشته باشد، شامل رتبه بندی بالایی باشد.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت