بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تاثیر محتوا بر بهینه سازی سایت

امتیاز بدهید
(6 امتیاز)
تاثیر محتوا بر بهینه سازی سایت تاثیر محتوا بر بهینه سازی سایت آموزش بهینه سازی سایت

در این مقاله ویژگی های محتوا مناسب برای بهینه سازی بهتر وب سایت قرار داده ایم

محتوا: کیفیت

کیفیت موضوع پربحث و داغی در سال 2015 بود، به خصوص موضوعاتی که مرتبط با میزان کلمات و محتوای عمیق می شدند. این گونه به نظر می رسد که بعد از پاندا دیگر دوران ارائه مقالات کوتاه و بی ربط به هسته مرکزی به سر رسیده باشد. هر چند در بسیاری از سایت ها به خصوص در سایت های مربوط به کسب و کار این موضوع را دیده ام که بسیاری از این آن ها در تلاش هستند با ارائه محتوای جدید این رویه را ادامه دهند. من به تازگی در وبلاگی که مربوط به یک موسسه بود مطلبی شامل لیست ده کتاب پرمخاطب در یک موضوع خاص را پیدا کردم، این مطلب شامل ده تصویر کوچک از این کتاب ها و نام آن ها می شد که به یک فروشگاه آنلاین کتاب لینک شده بودند. شما نمی توانید برای تازه کردن مطالب و صرفا برای داشتن یک محتوا، اقدام به تولید چنین مقالاتی بکنید. این نوع مقالات طعمه خوبی برای مجازات های پاندا (Panda-Penalty) به شمار می آیند.

در طرف دیگر یک مقاله مناسب و عمیق با تعداد کلماتی حدود 1500 که میزان مناسبی به شمار می رود، مقاله بسیار مفید خواهد بود. وب سایت های زیادی با ارائه چنین مقالاتی توانسته اند پله های ترقی را بپیمایند، در حقیقت این مساله عقلانی تر خواهد بود که به جای اتلاف وقت برای تولید مطالب و پست های کوتاه و نامربوط، مطالبی طولانی تر و با میزان اثربخشی بیشتر تولید کنید. هر آن چه که می نویسید باید محتوایی باشد که به خوبی پرداخته شده باشد، مسائل املایی و گرامری حتما باید به خوبی رعایت گردد. سعی کنید چیزی که بدون تحقیقات و حقایق کافی به آن رسیده اید را هیچ گاه در مطالب خود ذکر نکنید و همیشه سعی کنید مطالب پربارتری برای جذب خواننده ایجاد کنید. شخصا هرگاه نتوانم در هنگام نوشتن مقاله تعداد کلمات را به راحتی به 450 برسانم، ممکن است تصمیم بگیرم این مطلب را با مطالب دیگر ترکیب کنم و یا این که نوشتن در مورد این موضوع را بی ارزش تلقی کرده و این مطلب را کنار بگذارم.

برای توصیف ها و مطالب حوزه تجارت الکترونیک (e-commerce) بهترین میزان کلماتی که می توان در نظر گرفت 250 کلمه می باشد. امروزه نگرانی اصلی تعداد کلمات مطالب نیست بلکه تمرکز بیشتر بر روی نوشتن مطالب مناسب است که می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد.

 

محتوا: کلیدواژه ها

تحقیقات کلیدواژه هنوز هم به عنوان پایه و اساس تمام فعالیت های درون صفحه ای سئو مطرح می باشد، با این تفاوت که بعد از به روزرسانی مرغ مگسخوار (Hummingbrid update) ما بیشتر در مورد نقش این مساله که موضوعات و عناوین در صفحات نتایج جایگزین کلیدواژه ها شده اند به بحث و گفت و گو می پردازیم.

گوگل پیشرفت های قابل ملاحظه ای در شناسایی مترادف ها و گروه بندی مفاهیم داشته است. برخی افراد ظهور این فعالیت های گوگل را مرگ کلیدواژه های موسوم به Long-tail Keywords می دانند (اما با توجه به مصادیق مرگ در این حوزه، به نظر می رسد این نگرش در مورد مرگ این نوع کلیدواژه ها کمی اغراق آمیز باشد).

توصیه من به شما این است که مطمئن شوید هر صفحه برای خودش یک موضوع داشته باشد. به منظور بهینه سازی کلیدواژه های مختلف، هیچ گاه صفحات چندگانه و متعدد در مورد یک چیز یکسان ایجاد نکنید. سعی کنید با یکپارچه کردن مطالب و نوشتار مناسب صفحات موضوع، کلیدواژه های متعدد و چندگانه برای صفحات انتخاب کنید. این مساله می تواند دلیل مناسب دیگری برای استفاده از محتوای طولانی باشد.

 

محتوا: تعامل (Engagement)

تعامل در حقیقت به این مساله باز می گردد که آیا کسانی که از سایت شما دیدن می کنند برای خواندن مطالب شما زمان صرف می کنند یا سریعا از سایت شما خارج می شوند. در مساله تعامل نیز محتوای پرمعنی و مناسب اهمیت خود را نشان می دهد. آیا شما مطالبی ارائه می دهید که مخاطبان و افراد خاصی به خواندن آن علاقه مند هستند یا صرفا برای پر کردن وب سایت تان این کار را می کنید. آیا به این دلیل که اخیرا محتوای جدیدی تولید نکرده اید اقدام به تولید محتوا می کنید یا هدف دیگری دارید؟

مساله تعامل فقط به متن محتوای نوشته شده شما مربوط نمی شود بلکه طراحی صفحه نیز اهمیت بالایی در این بخش دارد. دقت داشته باشید که کلمات هیچ گاه نمی توانند تعامل لازم را با مخاطب برقرار کنند مگر این که از نظر ظاهری به خوبی پرداخته شده باشند. مساله خوانایی مواردی مانند صفحه آرایی، انتخاب فونت، فاصله گذاری خطوط و ... را شامل می شود. سعی کنید به جستجوی بین مطالب و ارائه لینک هایی به مطالب دیگر حتما توجه کنید زیرا این گونه مسائل تاثیر زیاد و قابل توجهی در نرخ بیرون رفتن از سایت (bounce rate) و دیگر المان های تعیین کننده تعامل مانند زمان ماندن در سایت و صفحه دارند.

 

محتوا: تبلیغات

یکی از بخش های مهم در طرح بندی صفحات، قرار دادن تبلیغات در صفحه است. موتورهای جستجو شما را به خاطر داشتن تبلیغات جریمه نمی کنند بلکه این اتفاق فقط زمانی می افتد که در این کار زیاده روی کنید. پس توجه داشته باشید که موتورهای جستجو عموما برای استفاده از تبلیغات نامناسب و استفاده بیش از حد آن ها مجازات های مختلفی در نظر می گیرد.

از نظر شخصی شانس زیادی در این حوزه با توجه به تغییرات سیاست موتورهای جستجو پیش بینی نمی کنم. برای نمایش تبلیغات به صورت لینک های متنی بهتر است با احتیاط برخورد کنید. از محتوای مناسب و منطبق بودن تبلیغات بر قوانین اطمینان حاصل کنید و به خاطر داشته باشید که آن ها را nofollow کنید. اگر از لینک های تبلیغاتی خودکار در محتوای خود استفاده می کنید، شدیدا توصیه می شود که این تبلیغات را حذف کنید. اگر از تبلیغات بین دو صفحه مطلب استفاده می کنید (Interstitial ads) و یا اگر احیانا از تبلیغات pop-up استفاده می کنید، حتما اطمینان حاصل کنید که این تبلیغات تداخل و مزاحمتی برای کراول سایت تان ایجاد نکنند.

 

محتوا: تازگی

موضوع تازگی محتوا فقط به تولید محتوا و پست در مورد موضوعات داغ مربوط نمی شود بلکه به انتشار منظم و مکرر مطالب نیز مرتبط است. مطالب جدید نه تنها برای جذب خواننده اهمیت دارند بلکه باعث بهبود تعداد دفعات کراول سایت شما و عمق آن خواهند شد. پیش از این نیز به شما توصیه کردیم که هیچ گاه صرفا برای داشتن مطلب جدید اقدام به تولید محتوا نکنید.

به محتوایی که تولید می کنید به چشم یک ابزار برای آگاهی بخشی و افزایش اعتبار نگاه کنید. به بیان دیگر نباید فقط به نوشتن مطالب در مورد شرکت تان و محصولات و سرویس هایی که ارائه می دهد، بسنده کنید بلکه باید پا را فراتر از نوشتن یک مقاله اختصاصی بگذارید. سعی کنید بازه گسترده تری از افراد و مشاغل را پوشش دهید و به یک مرجع تبدیل شوید که به صورت صادقانه و ماندگار برای بازار و افراد هدف خود فعالیت می کند. استفاده از این دیدگاه به شما اجازه می دهد که موضوعات بیشتری برای نوشتن پیدا کنید و بتوانید هرچه بهتر و بیشتر به موضوعات مورد علاقه بازار هدف تان توجه کنید. این نوع از تولید محتوا می تواند به ایجاد مخاطب جدید به شما کمک کند.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت