بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تاثیر تگ های html بر بهینه سازی سایت

امتیاز بدهید
(6 امتیاز)
تاثیر تگ های html بر بهینه سازی سایت تاثیر تگ های html بر بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

نوع کد نویسی و قرار داد مناسب تگ های HTML تاثیر مناسب و مستقیمی بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو دارد در این مقاله 4آیتم مهم و وابسته به تگ های HTML که ارتباط مستقیمی با بهینه سازی وب سایت دارد را مورد بررسی قرار داده ایم

HTML: عنوان ها و هدرها

تگ های عنوان (title tag) امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند، اما قوانین و اصول نوشتن تگ های عنوان بهینه شده و هدرها تغییر چندانی نداشته است. پیش بینی می شود موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) تگ های بیشتری را به صورت الگوریتمیک بازنویسی می کنند. اگر شاهد این بودید که گوگل تگ های عنوان شما را بازنویسی کرده است، به صورت آزمایشی HTML های خود را با توجه متن های ارائه شده در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) تغییر دهید. منظور از آزمایشی این است که با تغییر چند مورد بتوانید نتیجه حاصل از آن را مشاهده کنید و اگر در آن بهبودی مشاهده کردید، حتما به نتایج این فعالیت های بهینه سازی تگ های عنوان پی خواهید برد.
وقتی شما اقدام به بهینه سازی تگ های عنوان می کنید باید به این نکته توجه کنید که از تقسیم بندی کلیدواژه ها به خوبی مطلع باشید و بدانید کدام کلیدواژه ها برای تگ های عنوان H1 مناسب هستند و کدام یک مناسب نیستند. آرزو داشتیم بتوانیم فرمول مشخصی برای این کار ارائه دهیم اما متاسفانه چنین فرمولی وجود ندارد. همانطور که به مساله ترادف کلمات توجه می کنید، به این مساله نیز توجه داشته باشید که کدامین عبارات همخوانی بیشتری با جستجو دارند و برای این کار مناسب تر هستند.

HTML: تگ توصیف یا توضیحات

توصیفات متا (meta describtion) تغییرات چندانی نسبت به گذشته نداشته است و تقریبا بی تغییر مانده است. به عنوان یک توصیه سعی کنید همیشه توصیفات منحصر به فردی برای هر صفحه بنویسید. این مساله ممکن است رتبه بندی شما را تغییر ندهد ، ولی یک توصیف مناسب می تواند باعث افزایشclick through rate بشود. تاکید ما پیوسته بر طولانی بودن متون می باشد در این مورد نیز تعدادی کلماتی در حدود 150 مناسب به نظر می رسد. در حقیقت طول واقعی به ترکیب عرض پیکسل های تمام کاراکترها بستگی دارد، اما از نقطه نظر عملی فقط کافی است مطمئن شوید توصیف تان به صورت بریده در نتایج نشان داده نشود.
برای صفحاتی که در لینک های سایت نمایش داده می شوند، از این مساله که بخش های توصیفی که در زیر هر کدام از لینک ها قرار می گیرند به صورت منسجم و یکپارچه به نظر برسند حتما اطمینان پیدا کنید. اینجا بهترین جایی است که بسیاری از سایت های تجاری و همچنین عناوین تجاری می توانند فعالیت های خود را گسترش دهند.

HTML: داده های ساختار یافته

هرساله یکی از موضوعات مهم در سئو مربوط به داده های ساختار یافته می شود. در اولین قدم فرد باید از خود سوال کند که آیا باید از بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک (نتایج ارگانیک نتایجی هستند که فقط به خاطر ارتباط شان با اطلاعات مورد جستجو در نتایج نمایش داده می شوند) استفاده کرد یا خیر. برخی متخصصان قدیمی به این نوع داده ها یا زبان قابل خواندن توسط ماشین علاقه چندانی ندارند زیرا قصدشان این نیست که به موتورهای جستجو برای ارائه اطلاعاتی که برای وب سایت شان مخاطب و بیننده ایجاد نمی کند، کمک بکنند.
برای مثال، اگر شما نام تیم هاکی مورد علاقه خود را تایپ کنید، گوگل برای شما اطلاعاتی در مورد آن تیم نشان می دهد، این اطلاعات ممکن است شامل بازی های آینده آن تیم باشد که در صفحه نتایج نشان داده می شود. مثال دیگری که از روی علاقه به خاطر دارم این است که روزی شخصی از من پرسید اگر شما قصد داشته باشید یک سایت مربوط به باغ وحش راه اندازی کنید، دوست دارید گوگل ساعات کاری شما را در نتایج نشان دهد یا این که علاقمندید که مخاطبان خود وب سایت را که اطلاعات بیشتری در آن وجود دارد را ببینند؟ این سوال، سوالی منطقی است و جوابی منطقی نیز دارد، هرچه بتوانید اطلاعات بیشتری بدهید بدون شک بهتر خواهد بود.
گوگل، بینگ و یاهو داده ها را آن گونه که خودشان می خواهند و صرف نظر از این که ما چه احساسی داریم برای کاربران نشان می دهند. شخصا ترجیح می دهم به عنوان یک منبع مورد اعتماد مطرح باشم ولو اینکه وسیله ای برای نمایش اطلاعات وب سایت من در صفحه نتایج باشد. به همین دلیل است که من از طرفداران جدی ابزارهای مربوط به داده ها ساختاریافته مانند Schema.org و RDFa هستم. اشکال دیگر ابزارهای مربوط به این داده ها مانند تگ مولف (author tag) و تگ ناشر (publisher tag) خیلی بحث برانگیز نیستند ولی توصیه می شود برای پیشبرد اهداف تان از آن ها استفاده کنید.

 

HTML:keyword stuffing  و المان های پنهان

دو فاکتور keyword stuffing (مربوط به بن کردن سایت ها به دلیل استفاده نادرست از کلیدواژه ها در تگ ها می شود) و المان های پنهان از جمله قدیمی ترین فاکتورهای منفی به شمار می آیند که متخصصین حرفه ای در زمینه سئو سعی در زدودن آن از پیکره بهینه سازی جستجو دارند اما متاسفانه این کار ساده ای نخواهد بود.
Stuffing  یکی از مسائل مهمی است که در مورد سبدهای خرید در سایت های تجارت الکترونیک مطرح می گردد. این روش می تواند به عنوان یک حیله برای استفاده نکردن پی در پی از یک کلمه و عبارت در توضیح و طبقه بندی محصولات مورد استفاده قرار گیرد. سبدهای خرید متفاوت، مرتبه های کنترلی متفاوتی دارند و برخی نسبت به دیگری راحت تر بهینه سازی می شوند. در صفحات طبقه بندی این کار را به سادگی با محدود کردن تعداد محصولات هر صفحه انجام داد. بدون این که بخواهیم وارد مبحث تخصصی در مورد سبدهای خرید در تجارت الکترونیک بشویم، توصیه من به شما این است که اگر در دو سال اخیر از سبد جدید در وب سایت تان استفاده نکرده اید، حتما اطمینان پیدا کنید پلتفرم تجارت الکترونیک شما به همان شکل باقی مانده باشد و تغییری نکرده باشد.
جالب است که در بسیاری از مواقع شاهد کلاکینگ (cloaking) غیرعمدی هستیم و این کار عموما نتیجه استفاده از یک عادت عجیب توسط قالب نویسان و طراحان در سیستم مدیریت محتوا است. همچنین بسیاری از اوقات لینک های استاتیکی در قالب ها دیده می شود که به نظر می رسد کلاک شده اند: هیچ کدام از صفحاتی که روی صفحات دیگر ظاهر می شوند، به عواملی مانند طبقه بندی منوط نمی شوند. اگر در صفحه ظاهر شوند باید در HTML باشند و در غیر این صورت نباید باشند.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت