بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تاثیر الگوریتم کبوتر در بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(5 امتیاز)
تاثیر الگوریتم کبوتر در بهینه سازی وب سایت تاثیر الگوریتم کبوتر در بهینه سازی وب سایت تاثیر الگوریتم کبوتر در بهینه سازی وب سایت

هر چیزی که شما نیاز دارید تا در مورد الگوریتم محلی گوگل ( که Pigeon یا کبوتر نام دارد ) بدانید .

مقاله نویس نیل پتل ( Neil Patel ) خلاصه ای از آن چه که ما در مورد پایگون می دانیم را فراهم کرده است ، الگوریتم طبقه بندی جستجوی محلی جدید گوگل که در جولای 2014 به بازار عرضه شد .

جستجوی محلی مهم می باشد از این رو همیشه وجود داشته و وجود خواهد داشت . حتی برای متخصصین نیروی کار سیار ، نتایج محلی اهمیت دارند .

الگوریتم محلی جدید گوگل ، جستجوی محلی را کاملا به سطح جدیدی از لحاظ ویژگی و دقت برده است . در اینجا هر چیزی که نیاز است شما در مورد به روز رسانی های الگوریتم بدانید آمده است .

1. پایگون در 24 جولای عرضه شد .  

2. الگوریتم بر روی نتایج جستجو در هر دو جستجوی نقشه گوگل (Google Maps ) و جستجوی صفحات وب گوگل اثر تأثیر گذاشت .

3. نتایج جستجوی محلی به صورت نزدیکتری به علایم رتبه بندی سنتی وب گره خورده است .

4. به روز رسانی نتایج دقیق تری را برای جستجوهای مخصوص سایتYelp فراهم آورده است.

5. به روز رسانی همچنین شناسایی نتایج جستجوی بزرگتری را به دیگر راهنماهای محلی می دهد .

6. الگوریتم جستجوی محلی بزرگترین به روز رسانی جستجوی محلی است که گوگل منتشر کرده است .

7. قوس ها در نقشه ها ، پارامترهای رتبه بندی مکان و فاصله را بهبود بخشیده است .

8. بسیاری از نتایج محلی جانشین نتایج درهم شده اند .

9. بعضی از انواع خاص تجارت ، تنزل در رتبه بندی بهینه سازی سایت را تجربه کردند.

10. بسته های محلی کاهش یافته است .

11. تعدادی از نتایج که بی ربط( spammy ) هستند در نتایج جستجو ظاهر شدند .

12. به روز رسانی الگوریتم پایگون یا کبوتر در سراسر دنیا منتشر نشده است .

نتیجه

 

 

 

1. پایگون در 24 جولای عرضه شد .  

در تاریخ 24 جولای 2014 ، گوگل الگوریتم جستجوی محلی جدیدش را بیرون داد . بری شوارتز بعد از ظهر همان روز خبر را درسایت Search Engine Land منتشر کرد ، و سایت بعدا این الگوریتم به روز رسانی شده را ((پایگون)) نام نهاد .

گزارش تغییرات الگوریتم موز( Moz’s algorithm change report ) به روز رسانی را توضیح می دهد : گوگل دنیای بهینه سازی موتور جستجوی ( SEO: Search Engine Optimization ) محلی را با به روز رسانی که شامل دگرگون ساختن بعضی از نتایج جستجوی محلی به طور چشمگیر ، اصلاح نمودن چگونگی به کار بردن آنها و تفسیر اشاره های موقعیت می باشد ، تکان داد . گوگل مدعی شد که پایگون وابستگی های نزدیکتری را بین الگوریتم محلی و الگوریتم های هسته ایجاد کرده است .

بعدا در تاریخ 1 آگوست ، با وجود این که مشخص شد که پایگون به روز رسانی شده است ، اما این خبر رسما توسط گوگل تأیید نشد .

2. الگوریتم کبوتر  بر روی نتایج جستجو در هر دو جستجوی نقشه گوگل (Google Maps ) و جستجوی صفحات وب گوگل اثر تأثیر گذاشت .

جستجوی گوگل و جستجوی نقشه گوگل اغلب مجموعه ای بسیار مختلف از نتایج را فراهم می آورد. این مشکل بعد از به بیرون دادن پایگون تغییر کرد. الگوریتم به صورت پیوسته تری به جستجوی صفحات وب و جستجوی نقشه ها متصل می شود .

3. نتایج جستجوی محلی به صورت نزدیکتری به علایم رتبه بندی سنتی وب گره خورده است .

نتایج اصلاح شدة جستجوی محلی گوگل که از الگوریتم پایگون جدید منتج شده است به رتبه بندی های صفحات در جستجوی صفحات وب گوگل شباهت دارد . همانطور که در گزارش سایت Volume Nine توضیح داده شده است .

سایت Search Engine Land خبر داد که " این به روز رسانی به صورت نزدیکتری به استانداردهای علایم رتبه بندی وب گره خورده است ."

الگوریتم جستجوی محلی جدید به صورت عمیق تری به قابلیت های جستجوی وب در سایت گوگل ، اعمال نفوذ صدها علایم رتبه بندی ، همراهی خصوصیات جستجو مانند قابلیت های تصحیح املا ، کلمات مترادف و گراف های علمی گوگل گره خورده است .

4. به روز رسانی نتایج دقیق تری را برای جستجوهای مخصوص سایتYelp فراهم آورده است.

سایت Yelp در اواسط 2014 مخالفت خود را با بی اعتنایی آشکاری که گوگل به سایت مرورگزارشات محلی اصلی در نتایج جستجویش کرد نشان داد . این کمپانی گوگل را متهم به بالاتر بردن سایت مرور مقالات ( review ) خود از سایت مرور مقالات Yelp کرد ، حتی در مواقعی که جستجو کننده به طور خاص در جستجویش Yelp را در خواست می نمود.

پایگون این مشکل را رفع کرد ، و حالا جستجوهای مخصوص سایت Yelp را در بالای جستجوهای خود قرار داد .

5. به روز رسانی ، شناسایی نتایج جستجوی بزرگتری را ، به دیگر راهنما های محلی می دهد .

Yelp تنها سایت مرور مقالات محلی نیست که ترفیع در نتایج را به دست آورد . سایتهایی مانند Urbanspoon, opentable, TripAdvisor, Zagat, Kayak و .... قابلیت دیده شدن بیشتری را در نتایج جستجو با توجه به منتشر ساختن Pigeon به دست آوردند .

کلمات مورد جستجو که به این نتایج بر میگردد ممکن است به عمومیت مثلا رستوران سنفرانسیسکو باشند ، به عبارت دیگر ، کاربر ممکن است حتی برای مقالات انتقادی( review ) یا سایتهای مقالات به صورت صریح جستجو نکند. در اصل ، این بدین معنی است که الگوریتم بیشتر توجه خود را معطوف به راهنماها و فهرست کردن راهنماها کرده است .

6. الگوریتم جستجوی محلی بزرگترین به روز رسانی جستجوی محلی است که گوگل منتشر کرده است .

اطلاعاتی از سایت Mozcast نوسانات بزرگی را پیرو به روز رسانی انجام شده ثبت کرد . این نمودارها تغییرات را در سرویس های Local Pack , Carousel , One-box نشان می دهد :

نمودارها تغییرات را در سرویس های Local Pack , Carousel , One-box

 

7.   قوس ها در نقشه ها ، پارامترهای رتبه بندی مکان و فاصله را بهبود بخشیده است .

بر طبق آن چه که سایت Search Engine Land گفته است " گوگل گفته است که این الگوریتم جدید پارامترهای رتبه بندی مکان و فاصله را بهبود بخشیده است. " در حالی که کاملا واضح نیست که منظور از " پارامترهای رتبه بندی مکان و فاصله " چیست ؟ احتمالا این طور به نظر می رسد افزایش اختصاصی بودن بر روی متراکم کردن همسایگی ها تأثیر گذار باشد ، که به عنوان " حریم خصوصی " شناخته می شود .

اندرو شاتلند سال گذشته در مورد حریم خصوصی و به روز رسانی الگوریتم محله ( neighborhood algorithm ) نوشت:

در دنیای داده های جستجوی محلی ، محله به عنوان حریم خصوصی شناخته می شود . این بدان معنی است که هیچ مرز استانداردی وجود ندارد . بنابراین تعریف این که چه جایی محله شروع و متوقف می شود میتواند برای هر شخصی متفاوت باشد. این مشکل فراهم کردن صحیح مسایل مربوط به محله را برای سرویس هایی مانند گوگل بسیار سخت کرده است .

پیش از پایگون ، تجزیه نتایج محلی به دست آمده از این فضاهای متراکم دشوار بود . هم اکنون با اختصاص افزایش یافته توسط پایگون ، الگوریتم دقیق تر شده است. ولی این دقت چه چیزهایی را شامل می شود؟ من حدس های زیر را پیشنهاد می کنم :

الگوریتم برای پرس و جوهایی که از هر دو عبارات قراردادی برای محله بومی و همچنین از عبارات محاوره ای برای همان محله استفاده می کند نتایج بهتری را در بر خواهد داشت .

بسته به این که با چه کسی صحبت می کنید ، واژه محله می تواند با چندین نام متعدد شناخته شود . یک نقشه خوان غریبه ممکن است از یک منطقه جدید بازدید کند و آن را بالای شهر بنامد ، همانطور که نقشه اش به او می گوید. اما افراد محلی ممکن است فکر کنند : بالای شهر؟ هیچ وقت چنین چیزی نشنیده اند . ما چنین منطقه ای را Trackville می نامیم . دو نام برای یک مکان .کدام یک صحیح می باشد ؟ با الگوریتم به روز رسانی شده هر دو صحیح می باشد .

الگوریتم همچنین نتایج جستجوی محلی را برای مناطقی که کمی از جستجو برای محله مورد نظر خارج باشند فراهم خواهد آورد .

بیایید فرض کنیم شما در محله شهری هستید که به دنبال یک کافی شاپ می گردید. ممکن است اتفاق بیفتد که شما دقیقا در نزدیکی مرز محله دیگری همانطور که در نقشه ها تعریف شده است قرار داشته باشید .  

شما به این که علامتگذاری محلی نقشه چه می گوید توجه نمی کنید ؛ شما یک قهوه لاته می خواهید.

بنابراین ، حتی اگر شما کلمه ‘Soho Coffee’ را در گوگل جستجو کنید ، گوگل ممکن است نتایج جستجویی را بدهد که با فاصله کمی از محله سوهو در محله Little Italy قرار داشته باشد و خارج از محدوده رسمی محله سوهو ( یکی از محله های شهر نیویورک ) باشد . بسته به این که شما کجای محله سوهو قرار داشته باشید ، محله little italy ممکن است به هر حال به شما نزدیک تر باشد .

این نوعی ویژگی غیر مشخص و شناختی بر اساس موقعیت مکانی می باشد که به نظر می رسد پایگون بر روی آن متمرکز شده است . Shotland آن را این طور تعبیر می کند : گوگل در دانش الگوریتم نامحدود خود ، حتی یک ناحیه کوچک جستجو را در نظر گرفته است ، مانند یک محله ، و می خواهد نتایجی خارج از محله مورد نظر را برای آن که مجموعه قوی تری را در اختیار جستجو کنندگان قرار دهد ارائه کند .

الگوریتم توجه بیشتری به تجارت های محلی که دارای کلید واژه ها و نقل قول های متمرکز شده بر روی محله هستند خواهد کرد .

به علت فشردگی ترکیبی محلی(hyperlocal ) الگوریتم ، من فکر می کنم تجارت های محلی رتبه بندی بهتری خواهند داشت اگر آنها صفحه های اجتماعی ، نقل قول ها و پروفایل Google+ خود را به روشی که موقعیت مکانی خاص آنها را در محله ای از یک شهر یا یک ناحیه ( و نه فقط با نام آن شهر یا آن ناحیه ) بیان می کند ، بهینه سازی کنند . هم اکنون جستجوی ترکیبی محلی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد .

8. بسیاری از نتایج محلی جانشین نتایج در هم شدند .

بعضی از تجارت ها شاهد ارتقای رتبۀ خود بعد از منتشر شدن پایگون بودند. در مقابل بعضی نیز شاهد ناپدید شدن در لیست بودند. در این جا بعضی از نظرات از سایت Search Engine Land آمده است :

  • Shawn M فقط تعداد کمی از مشتریان از خبر آگاه شدند و هر کدام از آنها شاهد بهبود در عبارات جستجوی خود بودند .... بعضی از تغییرات قابل توجه بودند.
  • · Linda B تمامی بسته های محلی که من برای اهداف تحقیقاتی بهینه سازی موتور جستجو           ( SEO) دنبال می کردم ، به هم ریختگی زیادی داشته اند.
  • Jim k من فقط یکی از مشتریانم که دندانپزشک است را بررسی کردم و فهرست بندی محلی گوگل او ناپدید شده بود.
  • Robert فهرست بندی G+ من به صورت بدی انجام شد. از 1# تا نشان داده نشدن . ما یک کسب و کار محلی با فروشگاه های متعدد هستیم. چه چیزی جایگزین ما شده است ؟ فهرست بندی که بدون آدرس فیزیکی شده است ! عجیب است !
  • Nico این ها الگوریتم های شگفت انگیزی هستند که چیزی از دنیای واقعی نمی فهمند . من واقعا متأسفم.
  • James دسته نقشه ها برای عبارت جستجوی اصلی من رفته است ولی اگر مخفف ایالت را اضافه کنید یا آن را به صورت کامل بنویسید دسته نقشه ها باز می گردد .
  • Jason بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) به رستوران های محلی توجه کمی کرده است . به این علت که رستوران سه هفته پیش به کلی از نوار کناری ناپدید شد . ولی همین امروز در جستجو به صفحه اول و جایگاه سوم برای رستوران ها در شهر ایالت برگشت. به هر حال، مقداری آن را عقب تر انداخت .
  • Bryan جابجایی های بزرگی در رتبه بندی برای مشتریان من اتفاق افتاد . بعضی از بزرگترین جابجایی هایی که تا به حال دیده ام .

شما بعضی چیزها را به دست آوردید ؛ و بعضی چیزها را از دست داده اید . تغییرات الگوریتم این ها را انجام داده است.

9. بعضی از انواع خاص تجارت ، تنزل در رتبه بندی را تجربه کردند.

بنابر سیل نظرات در سایت Search Engine Land و بعضی از کارهای سنگینی که توسط Darren Shaw انجام گرفت ، بعضی از انواع کسب وکار از پایگون ضربه خوردند . در این جا بعضی از زمینه های از قلم افتاده که Shaw آنها را به عنوان زمینه هایی که رتبه محلی خود را از دست داده اند مشخص کرده ، آمده است :

  • پاک کردن و حذف کپک ها و قارچ ها
  • وکیل افرادی که تحت تأثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی رانندگی کرده و جرمی مرتکب شدند ( dui lawyer : driving under the influence ( of drugs or alchohol ) )
  • ·وکیل افرادی که تحت تأثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی رانندگی کرده و جرمی مرتکب شدند ( dui attorney : driving under the influence ( of drugs or alchohol ) )
  • ·دلال معاملات املاک و مستغلات ( real estate/ realtors )
  • لوله کش اضطراری
  • تجاری ( نقاشی ، ساخت وساز ، بازسازی و ....) هر چیز تجاری اولویت دارد .

10. بسته های محلی کاهش یافته است .

یکی از جالب توجه ترین نتایج پایگون کاهش در بسته های محلی است . Darren Shaw در سایت Whitespark بیست و سه درصد سقوط را گزارش داد. سایت Mozcast ، شصت  درصد سقوط را ثبت کرد ! Mike Blumenthal نقطه نظرات مفیدی را برای این تنزل عجیب در اعداد ارایه داد ، ولی همچنین کاهش در 7 بسته را اعلام کرد .

11. تعدادی از نتایج که بی ربط( spammy ) هستند در نتایج جستجو ظاهر شدند .

به سرعت بعد از تغییر الگوریتم ، شکایات از این که نتایج بی ربط بالاترین جایگاه ها را در نتایج جستجو به دست آورد ، بالا گرفت . حتی دفتر مرکزی کمپانی Expedia بعد از منتشر شدن پایگون به هتل تبدیل شد .

واضح است که به روز رسانی الگوریتم، برای این که نتایج نا مربوط و نا شناس را هدف بگیرد ، طراحی نشده است. بنابراین ، ممکن است بعضی از نتایج نامربوط و ناشناس به صورت ناخواسته وارد نتایج می شود. Barry Schwartz ، که تفسیر خروجی قوی از پایگون ارایه داده است ، نوشت : " مثل راه اندازی هر الگوریتم جدید دیگری ، همیشه ایراد ها ( bugs ) ، نتایج غیر منتظره و نتایجی با ارتباط کم وجود دارد ."

و همچنین مانند هر به روز رسانی الگوریتم جدیدی ، این الگوریتم دائما پست های داده شده را تصحیح و پاک می کند. از ابن رو پایگون در همان ابتدا آنها را از حافظه جمع می کند ، و بسیاری از گزارش ها از نتایج نا مربوط ناپدید شدند ( و موضوع Expedia به خوبی اصلاح شد ). به نظر می رسد که الگوریتم با نشان دادن صرف نتایج با کیفیت بالا ، به ثبات برسد .

12. به روز رسانی در سراسر دنیا منتشر نشده است .

راه اندازی پایگون در 4 جولای 2014 فقط در ایالت متحده منتشر شد. در دسامبر گذشته ، پایگون در انگلستان ، کانادا و استرالیا گسترش یافت . تا زمان نوشتن این مقاله پایگون در هیچ جای دیگری منتشر نشده است.

نتیجه

من با نظریه کلی John A. Quelch و Katherine E. Jocz که در عنوان کتاب خود ادعا کرده اند که : " مطالب و موضوعات مربوط به مکان بیشتر از هر موقع دیگر در سرتاسر دنیای مجازی قرار گرفته است " موافق هستم .

آنهایی از ما که به سنفرانسیسکو سفر می کنند ، با همکاران در تل آویو صحبت می کنند ، وبسایت یک مشتری را در لندن نتظیم می کنند ، و کنفرانس تصویری از راه دور با ارائه دهندگان خدمات در پرت و نیویورک همچنان نیاز به به دست آوردن و فهم ارزش جستجوی محلی دارند .

پایگون یا هر چه که شما برای نامیدن آن انتخاب می کنید ، جستجوی محلی را به سمت جلو پیش برده است . و این مساله بسیار عالی می باشد . این تصفیه و پالایش در جستجوی محلی بر تجارت شما چگونه اثر خواهد کرد ؟

منبع : بهینه سازی سایت

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت