بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

URL و محتوای تکراری در جوملا

امتیاز بدهید
(4 امتیاز)
URL و محتوای تکراری در جوملا URL و محتوای تکراری در جوملا بهینه سازی وب سایت

محتوای تکراری در جوملا


اگر خاطرتان باشد ما تابه‌حال چندین مثال درباره این موضوع بیان کرده‌ایم. حال بیایید به سایت تستی خودمان برگردیم و نگاهی به یکی از مقالات آن بی اندازیم. فرض کنید ما به سایتی واردشده‌ایم که دارای یک سری اطلاعات است، این سایت می‌تواند به‌طور مثال شامل یک مقاله با عنوان sample Sites باشد و این مقاله به منویی بانام sample Sites لینک شده است. مفهوم این موضوع این است که سایت از طریق URL/sample-site قابل‌دسترسی است.(برای خوانایی بیشتر، نام دامنه را نیاورده‌ایم) مسیرهای زیادی برای دسترسی به مقاله وجود دارد:
•    موردی که در بالا ذکرشده است                        /sample-sites
•    مانند مورد بالایی ولی به همراه index.php                /index.php/sample-sites
•    به‌صورت article view        /index.php?option=com_content&view=article&id=2
•    مشابه بالا ولی با ID آیتم، به منو لینک شده  
/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=10
•    دسترسی به یک مطلب یکسان از طریق url بدون www و با www
•    از طریق آدرس با Slash پایانی و یا بدون آن ( / پایان url را trailing slash نیز می‌نامند.)

احتمالات زیادی برای duplicate شدن مقالات وجود دارد. در اغلب سایت‌های از نوع بلاگ، آیتم منوی Home، یک نمای کلی از مقالات برجسته و یا همان featured Article است، این مسئله سبب  خواهد شد که home-page شما و url زیر، دچار duplication یا همان تکرار شود:
/component/content/?view=featured
همان‌طور که قبلاً مشاهده کردید، چندین مسیر برای یک url وجود دارد. دوباره می‌گویم که نیازی نیست که خیلی فوری وحشت‌زده شوید. گوگل اغلب می‌داند که عملکرد جوملا به این صورت است و به خاطر همین مسئله مجازات سنگینی برای شما در نظر نخواهد گرفت. هرچند ممکن است برخی اوقات، اخطارهایی درباره این موضوع در اکانت Google Webmaster Tools خودتان دریافت کنید. درصورتی‌که شما واقعاً در بهینه‌سازی وب‌سایتتان برای موتورهای جستجو جدی هستید، باید سعی کنید این‌گونه duplicateها را برطرف نمایید.
خوشبختانه برای اینکه به هدفتان برسید چندین روش وجود دارد. درواقع تعداد کمی از duplicateها، توسط ابزارهای جوملا و پلاگین ها قابل‌رفع می‌باشند و برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از جوملا بگیرید، احتمال نیاز خواهید داشت که از افزونه‌های نسبتاً تخصصی‌تر و بزرگ‌تر درزمینهٔ SEO/SEF استفاده کنید. افزونه‌هایی مانند SH404SEF، MijoSEF

منبع : کناب رازهای پنهان گوگل

برچسب : رفع مشکل URL تکرار در جوملا  - رفع مشکل محتوای تکراری در جوملا

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت