بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

مصاحبه Matt Cutts درباره سئو و بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(10 امتیاز)
آموزش بهینه سازی وب سایت| آموزش بهینه سازی وب سایت| آموزش بهینه سازی وب سایت|

آیا این یک مجازات است یا فقط تغییری در الگوریتم های گوگل است؟ این مساله به لطف به روزرسانی های پنگوئن و پاندا به یکی از موضوعات داغ در ماه های اخیر در حوزه بازایابی جستجو بدل شده است. ما امشب قصد داریم و از کنفرانس SMX Advanced  در سیاتل با شما همراه باشیم و به این موضوعات بپردازیم.

در خلال این همایش سالانه، Matt Cutts  رئیس بخش اسپم های وب گوگل برای Danny Sullivan سرپرست ویراستاران Search Engine Land اطلاعاتی در مورد تعریف  "پنالتی یا مجازات"  بیان می کند او همچنین توضیحاتی در مورد این که چه زمانی یک سایت برخلاف قوانین و دستورالعمل های گوگل عمل کرده است، داد. Matt در این همایش همچنین بیان کرد که نه پاندا و نه پنگوئن هیچ کدام مجازات نیستند بلکه هردو به نوعی به روزرسانی الگوریتمی به حساب می آیند.

مت کاتس و کنفرانس smx در مورد سئو وب سایت

او همچنین خاطر نشان کرد که گوگل برای بسیاری از بازاریابان جستجو خبرهای خوشی آورده است و در نظر دارد ابزاری را پیشنهاد دهد تا به وسیله آن وب مسترها بتوانند برخی از لینک ها را رد کنند و بیان کرد که این اتفاق احتمالا در چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

یکی از موضوعات دیگری که مورد بحث قرار گرفت این بود که چرا برخی از گزارشات اسپم مورد بررسی و برخورد عملی قرار نمی گیرند. گفت و گوهایی نیز درباره گوگل پلاس و +1 به عنوان سیگنال های رتبه بندی مطرح شد. در ادامه سعی شده است متن کامل این مصاحبه برای استفاده شما آورده شود.

سالن کاملا پر شده است و جای خالی در آن مشاهده نمی شود، این امر با توجه به اخبار و شایعاتی که در مورد پنگوئن و پاندا به سر زبان ها افتاده است کاملا عادی به نظر می رسد. این گفتگو برای کارشناسان و متخصصین قطعا نکات مفیدی خواهد داشت و سوالات بسیاری در آن پاسخ داده خواهد شد. ریاست جلسه و میزبانی آن را Danny Sullivan سرپرست ویراستاران Search Engine Land برعهده داشت.

جلسه با یک ویدئوی تاریخی که توسط Sam Applegate تولید شده است، آغاز می شود در این ویدئو Matt در حال توضیح در مورد این مساله است که چگونه می توان در رتبه بندی جایگاه نخست را کسب کرد. Danny و Matt به محل آماده شده برای مصاحبه می آیند، صحنه پر است از عروسک های پنگوئن های کوچک و بزرگ و کم کم به شروع جلسه نزدیک می شویم. Matt یکی از این پنگوئن ها را به سمت من پرتاب می کند که خوشبختانه از کنار سر من عبور می کند. این پرتاب نشان داد که او در مقابله با اسپم ها بسیار تواناتر از پرتاب پنگوئن است..

 مت کاتس و کنفرانس smx در مورد سئو وب سایت

Danny: از پنگوئن چه خبر؟ آیا یک مجازات است؟

Matt: ما به دنبال طراحی چیزی بودیم که به وسیله آن بتوانیم با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم. ما این ماموریت را با پاندا آغاز کردیم ولی دیدیم باز هم بسیاری از اسپم ها در حال فعالیت هستند بنابراین تصمیم گرفتیم با چیزی مثل پنگوئن این کار را تکمیل کنیم. این در حقیقت نوعی تغییر الگوریتمی به شمار می آید اما زمانی که ما از مجازات صحبت می کنیم منظور ما بیشتر Manual Action صادر شده از طرف تیم اسپم وب می باشد. ما فکر نمی کنیم برای این ها استفاده از عبارت مجازات درست باشد به عقیده ما این ها یکی از سیگنال های مورد استفاده ما به شمار می آیند.

Danny: پس منظورت این است که کلمه "مجازات" را فقط برای یک پدیده انسانی باید به کار ببریم؟

Matt: این تقریبا همان نگاهی است که ما به مساله داریم. در واقع اگر توجه کرده باشید ما خیلی از واژه "مجازات" استفاده نمی کنیم بلکه بیشتر از عبارت Manual Action استفاده می کنیم. یکی از دلایل اینکه این تفکیک رخ داده است که چگونه باید این مساله را صریح و شفاف متمایز کنیم. ما به صورت ماهانه بروزرسانی هایی برای اعمال تغییرات انجام می دهیم، در سالی که گذشت تلاش های ما در این راستا بود که در مورد این موضوع که چه زمانی Manual Action اعمال می شود شفافیت بیشتری به خرج دهیم.

Danny: آیا شما فقط یک به روزرسانی دیگر برای پنگوئن به اجرا خواهید گذاشت؟

Matt: خیر

Danny: این روزهای صحبت های زیادی در مورد مساله "سئوی منفی" به گوش می رسد، نظر شما چیست؟

Matt: برنامه امسال بیشتر در راستای افزایش شفافیت و کاهش ابهامات است، ولی در کنار این موضوع در تلاش هستیم که رهنمودهای کیفی خود را در فضای وب حاکم کنیم. مدت هاست که سوالاتی در مورد سئوی منفی به گوش می رسد. رهنمودهای ما به این مساله اشاره دارد که این کار تقریبا نشدنی است، اما مواردی نیز داشته ایم که این اتفاق افتاده است بنابراین ما بخشی از عبارات رهنمودهای مان را به این منظور تغییر داده ایم. برخی پیشنهاد کرده اند که گوگل می تواند لینک ها را رد کند. با اینکه ما محافظت های زیادی در برابر سئو منفی اعمال می کنیم، اما صحبت های زیادی پیرامون این مساله در حال انجام است که ما توانایی فراهم کردن آن در یک یا دو ماه یا کمی بیشتر را داریم.

Danny: پرسش هایی در مورد تفاوت بین لینک ها وجود دارد کمی در این مورد صحبت کنید؟

Matt: ما کارهای خوبی در ایگنور کردن  (نادیده گرفتن) BoilerPlate و لینک های SiteWide  انجام داده ایم. در چند ماه اخیر تلاش ما این بوده است که این نکته را تفهیم کنیم که فقط خرید لینک نیست که کار نامناسبی است بلکه سعی داشتیم بیان کنیم روش های دیگر اسپم لینک نیز می تواند باعث از بین رفتن سرمایه تان شود و هزینه هایی برای شما به همراه داشته باشد.

Danny: در مورد پیام رسانی در این زمینه کمی توضیح دهید؟

Matt: وقتی شما الگوریتم جدیدی ارائه می کنید قطعا ممکن است این تغییر شما روی میلیون ها سایت تاثیر بگذارد. این اصلا عملی نیست که مثلا پانصد تغییر الگوریتمی را در یک سال به صاحبان وب سایت ها اطلاع رسانی کنید و از تمام این تغیرات آگاه شان کنید اما این مساله که راهنما و دستورالعملی برای مقابله با بعضی از سایت ها وجود دارد را می توان به سادگی اطلاع رسانی کرد.

یکی از مواردی که دوست دارم برای شما کاملا روشن کنم این است که ما در ابتدای امسال چیزی در حدود 700000 اخطار ارسال کرده ایم. دلیل این تعداد بالای پیام این است که ما به تازگی شروع به ارسال پیام کرده ایم، ما حتی به مواردی که در آن استفاده از روش های کلاه سیاه واضح و آشکار بود نیز اطلاع رسانی کردیم. تلاش ما این بوده است با ارسال این پیام ها موضوع را برای طرف مقابل کاملا روشن کنیم و به عنوان نمونه اگر این سایت بعد از دریافت اخطار از طرف ما تلاشی در راستای بهبود اوضاع انجام ندهد قطعا نزولش در رتبه بندی چیز دور از انتظاری نخواهد بود.

Danny: چیز جدیدی در مورد Paid Link ها برای ما دارید؟

Matt: ما در گوگل پیوسته در حال توسعه ابزارهای خود هستیم. برخی از ابزارهایی که ما ایجاد کرده ایم مانند Spot Blog Network می تواند برای شناسایی و نشانه گذاری خرید لینک استفاده شود. افراد برخی اوقات این تصور را دارند که می توانند بدون به جای گذاشتن هیچ نشانی اقدام به خرید لینک بکنند اما به این موضوع دقت نمی کنندکه چه کسی در طرف مقابل حضور دارد. مردم باید این را درک کنند که ما ابزاری ایجاد کرده ایم که خرید لینک را برای آن ها به کار پرخطری تبدیل کرده است. ما سال هاست این مساله را بیان می کنیم اما به تازگی تلاش های خود را در این زمینه افزایش داده ایم.

اگر شما خواهان سئو هستید باید به شما بگویم که قطعا سئو نسبت به پنج سال گذشته بسیار سخت تر شده است، پس باید بدانید که جدیت گوگل در برخورد با خرید و فروش لینک نیز افزایش یافته است. الگوریتم پنگوئن نشان می دهد که بسیاری از این کارها شاید برای زمان کوتاه عملی باشد ولی در دراز مدت کارایی چندانی نخواهد داشت.

Danny: در مورد لینک های Affiliate آیا نیاز هست که همه آن ها را Nofollow کنیم کمی توضیح دهید؟

Matt: اگر موضوع یک شبکه بزرگ Affiliate باشد ما قطعا در مورد آن می دانیم و می توانیم به آسانی آن ها را شناسایی کنیم. اما بله توصیه ما این است این لینک ها را Nofollow کنید (البته این تفسیر من از سخن Matt بود اگر دقیق نیست از شما عذرخواهی می کنم).

Danny: آیا لینک به شکل گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد یا این که سیگنال های مربوط به شبکه های اجتماعی جایگزین آن ها خواهند شد؟

Matt:

Douglas Adams این گونه نوشته است " فضا بزرگ است و ما هیچ ایده ای در مورد بزرگ بودن آن نداریم"، فضای وب نیز به همین شکل است. کتابخانه کنگره که بزرگ ترین کتابخانه جهان است چیزی در حدود دویست و سی و پنج ترابایت اطلاعات دارد، این میزان در مقابل رشد فضای وب چیز اندکی است.

درصد واقعی لینک های Nofollow در فضای وب تک رقمی است و این بدان معناست که درصد کمی را تشکیل می دهند. بیان این که این لینک ها مرده حساب می شوند درست نیست و ما تا کنون وفات نامه ای برای لینکی صادر نکرده ایم!

Danny: آیا شما جدال های سی روزه را تا به حال انجام داده اید مثلا این که به مدت 30 روز از Bing استفاده کنید؟

Matt: خیر تا به حال این کار را انجام نداده ام و از انجام آن نیز می ترسم (حضار با صدای بلند می خندند و Matt برای آن ها توضیح می دهد که این فقط یک شوخی است و از تیم Bing تعریف کرد).

Danny از Matt و گوگل می خواهد که برای مدتی وب را از دید سئوکاران ببینند و Matt این گونه پاسخ می دهد که سئوکاران نیز باید وب را از دید Matt  ببینند.

مت کاتس و کنفرانس smx در مورد سئو وب سایت

Danny: چه خبر از جنگ تان با سئو کاران؟ یا چه خبر از نبرد با اسپم (خنده)؟

Matt: این یک نبرد سخت با اسپم هاست. اگر شما سری به فروم های کلاه سیاه زده باشید این فروم ها پر هستند از سوالاتی از این قبیل که چگونه می توان یک اعتماد دروغین ایجاد کرد؟ چگونه می توان فلان حقه را زد؟ و... در حقیقت سعی ما این است که اسپم را متوقف کنیم و تنها در این صورت است که افراد می توانند رقابت سالمی در سئو داشته باشند. نظر من این است فلسفه کار ما و شما تقریبا یکسان است.

Danny: نظرت در مورد توییت های اول امروز در مورد نرخ بیرون روی یا Bounce rate چیست؟ آیا شما به این مساله توجه دارید که چرا یک نفر سریعا از سایت خارج می شود و به صفحه نتایج باز می گردد؟

Matt: وب اسپم از Google Analytics استفاده نمی کند. قبل از این کنفرانس این سوال از من پرسیده شده بود و من گفتم که گوگل از این اطلاعات برای رتبه بندی استفاده نمی کند.

حال به سراغ سوالات حضار می رویم.

Danny: چند درصد از کوئری های ارگانیک (Organic Queries) در حال حاضر امن هستند؟

Matt: اجرایی کردن آن کمی عقب افتاد. این مساله تنها چیزی در حدود یک درصد از ترافیک در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهد پس ما تصمیم گرفتیم به صورت جهانی آن را اجرایی کنیم.

Danny: چرا WordPress و تمام بلاگ هایی که لینک های آن را در فوتر خود نشان می دهند را مجازات نمی کنید؟

Matt: اگر شما به حجم لینک ها نگاه کنید مشاهده خواهید کرد تعداد زیادی از آن ها از سایت های با کیفیت هستند و تقریبا کمی از این لینک ها از سایت های بی کیفیت گرفته شده اند.

Danny: چگونه است Adwords  از جهت کلیدواژه های ریفرال مسدود نمی شود؟

Matt: اگر این کار را انجام دهیم، همه تبلیغ کنندگان از یک Exact Match برای هر عبارت استفاده خواهند کرد و این کار باعث خواهد شد که دیتابیس Ad به صورت نمایی رشد کند. البته ممکن است گوگل در این مورد تجدیدنظر بکند.

سوال بعدی را از دست می دهم

Matt توضیح می دهد که تیم وب اسپم با گروه های دیگر همکاری نزدیکی دارد و بار دیگر به توضیح در مورد تفاوت میان مجازات و تغییر الگوریتم می پردازد.

Danny: آیا ما فاکتورهای رتبه بندی مثبت و منفی داریم؟

Matt: بله

Danny: سوالاتی در مورد Rich Snippet شده است

Matt: سوال های زیادی در مورد این که چرا دست یابی به Rich Snippets این قدر دشوار است شنیده می شود. ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم از سوءاستفاده جلوگیر کنیم و تصمیم داریم این قابلیت را برای دامنه هایی که قصد سوءاستفاده دارند غیرفعال نماییم.

Danny: سوال هایی در مورد حذف لینک ها بعد از گرفتن پیغام اخطار در ابزار وب مستری پرسیده شده است؟

Matt: قصد ما این است یک تلاش جدی برای حذف لینک ها ببنیم. زمانی که شما درخواست تجدیدنظر می دهید، ما برخی از این لینک ها را بازبینی می کنیم تا میزان پیشرفت شما برای رفع نقایص را ببینیم. ما در حال کار بر روی ایده هایی هستیم که راهی برای رد کردن این لینک ها به وجود آورد.

Danny: وقتی شما نمی توانید از شر لینک های بدی که به یک صفحه اشاره دارند خلاص شوید آیا ما باید این کار را انجام دهیم؟

Matt: اگر صفحه مهمی نباشد شما می توانید چنین کاری بکنید. حداقل می توانید تلاش های تان برای حذف این لینک ها را با ما به اشتراک بگذارید.

Danny: چند درصد از گزارش های اسپمی که دریافت می کنید به برخورد عملی منتهی می شود؟

Matt: ما لیست مناسبی از راهنمایی ها برای خودمان داریم. ما ده ها یا شاید صدها هزار دامنه که درگیر خرید لینک بودند را بستیم. زمانی که شما یک گزارش اسپم دریافت می کنید، شما می خواهید با آن برخورد کنید اما به دلیل خیلی جدی نبودن تخلف ممکن است برخورد شدیدی با آن ها انجام نشود. ما فاکتورهای چهارگانه ای استفاده می کنیم و به وسیله آن ها پتانسیل های برخوردمان را سنجش می کنیم و اگر این گزارش در مناطق انتهایی لیست ما قرار بگیرد ممکن است برخوردی با آن صورت نگیرد.

Danny: در مورد گوگل پلاس و ارتباط آن با سئو سوال شده است

Matt: وقتی به +1 ها نگاه می کنیم در می یابیم که این سیگنال ها هنوز لزوما اطلاعات درستی به ما نمی دهند.

Danny: سوال شده است برای اینکه به خوبی رتبه بندی شویم باید حتما گوگل پلاس داشته باشیم؟

Matt: نه!!! ما در مورد این که اطلاعات گوگل پلاس چگونه می توانند مفید باشند هنوز در ابتدای راه هستیم.

Danny: چرا نام پنگوئن را برای آن انتخاب کردید؟

Matt: برای پاندا این نام به خاطر نام یکی از مهندسان درگیر پروژه انتخاب شد، برای پنگوئن نیز ما فکر کردیم می توان باز هم نامی انتخاب کرد که شاید ارتباط چندانی به کارکرد آن نداشته باشد برای همین انتخاب این نام را باز به مهندس واگذار کردیم.

Danny: اگر هدف پنگوئن و پاندا قرار بگیریم باید تسلیم شویم؟

Matt: برخی اوقات لازم است این کار را انجام دهید و در آن شکی نیست، البته امکان ترمیم وجود دارد ولی اگر شما اسپمری هستید که طالب سود آنی هستید بهتر است از نوع شروع کنید.

Danny: نظرتان  در مورد Paid Inclusion (پرداخت پول به موتور جستجو به منظور رتبه بندی بهتر) چیست؟

Matt: چیزی که شما با این نام خواندید به عنوان یک موضوع جدا طبقه بندی می شود و در رتبه بندی هیچ نقشی ندارد. رتبه بندی گوگل به مانند ده سال گذشته خالص و بدون اما و اگر است و همین گونه خواهد ماند. من بار دیگر تاکید می کنم که شما نمی توانید رنک های بالاتر را خریداری کنید و این اصل سال هاست که بدون تغییر مانده است و گمان نمی کنم در آینده نیز تغییری در آن ایجاد شود.

Danny: اخیرا برخی از افراد از Matt  بدگویی می کنند دلیل آن چیست؟

Matt: تعداد زیادی از افراد در این سال ها با من مشکل داشته اند و من کاملا در این مساله پوست کلفت شده ام! افراد به خاطر بدذاتی شان نیست که مرا مورد هجوم قرار می دهند بلکه به خاطر ضربه ای است که از گوگل خورده اند ولی در هر صورت این کار اصلا درست نیست.

Danny: چه چیزی بیشتر از همه در دنیای جستجو برای شما هیجان انگیر است؟

Matt: برخی از کارهایی که هم اکنون مشغول انجام آن هستیم و هنوز اجرایی نشده اند را دوست دارم. همچنین علاقه خاصی به knowledge graph دارم. من واقعا از تلاش های جسورانه مان برای شفافیت بیشتر هیجان زده می شوم. شاید اگر ده سال پیش به شما می گفتیم ما روزی مچ هر اسپمری را خواهیم گرفت شما ما را دیوانه خطاب می کردید.

 

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت