بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

چگونه در نود دقیقه کلیدواژه های مناسبی برای سئو وب سایت خود بیابیم

امتیاز بدهید
(10 امتیاز)
چگونه در نود دقیقه کلیدواژه های مناسبی برای سئو وب سایت خود بیابیم چگونه در نود دقیقه کلیدواژه های مناسبی برای سئو وب سایت خود بیابیم آموزش بهینه سازی وب سایت

چگونه نود دقیقه کلیدواژه های مناسبی برای بهینه سازی وب سایت خود بیابیم؟

بهینه سازی وب سایت دارای فاکتور های موفقیت بسیاری است که بنظر ما پس محتوا مهمترین مسئله در بهینه سازی سایت انتخاب کلمه کلیدی مناسب است.

اگر کلمه کلیدی شما مناسب با صنف کاری و موضوع وب سایت شما نباشد این کلمه برای شما موفقیتی ایجاد نخواهد کرد یا حتی انتخاب کلمه کلیدی که جستجوی کمی را به همراه دارد و بازدید بسیار کمی را به وب سایت شما روانه میکند .

ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم ظرف مدت بک مسابقه فوتبال (90 دقیقه) چگونه کلمات کلیدی مناسبی برای وب سایت خود پیدا کنیم .

 

یافتن کلیدواژه مناسب یا تحقیق روی کلید واژه چیست ؟ (Keyword Research )

تحقیق کلیدواژۀ ( یا keyword researchدر واقع تکنیکی است که توسط متخصصان سئو انجام می گیرد و برای یافتن دقیق عبارات جستجویی است که توسط اشخاص در موتورهای جستجو وارد می شود)

چگونه می‌توانید یافتن کلیدواژه مناسب (Keyword Research ) را در نود دقیقه انجام دهید.


هر فردی تا کنون در موقعیتی قرار گرفته است که صفحات بسیاری را در جستجو، پیش روی خود داشته باشد، و با این وجود همچنان مشتری ( یا شما ) نیاز به تحقیق کلیدواژۀ درجه یک دارد. بنابراین جایگزینی برای انجام این کار نیاز است. جستجوی در اینترنت و یاد گرفتن دربارۀ به روزترین جوانب تحقیق کلید واژه (که بسیار مهم است و باید حتما با آن مواجه شویم، حتی اگر قبلا این کار را کرده اید یا این که برای اولین بار است که این کار را انجام می دهید ) می تواند زمان بسیار زیادی بگیرد. میلیون ها مطلب در این مورد وجود دارد که می توانید بخوانید؛ در واقع 15.4 میلیون مطلب مرتبط( اگر بخواهیم دقیق باشیم )درباره این موضوع وجود دارد.

انتخاب کلید واژه مناسب

 

متأسفانه، هیچ‌کس آن‌قدر وقت ندارد که 15400000 نتیجۀ جستجو را بررسی کرده و نتایج مربوط یا حتی صحیح را شناسایی کند. این همان دلیلی است که من محدودیت‌هایی را قراردادم، تا بتوانم به برنامه‌ای منسجم ، مشخص و مؤثر برای شناسایی و ارائه مؤثرترین کلیدواژه‌ها در جستجوی ارگانیک برسم. (بدون توجه به نوع کاربر.)

ما این مطالعه موردی را با یک مشتری ساختگی شروع می‌کنیم، Joey Antipodean ، که در محله منهتن نیویورک زندگی می‌کند و واقعاً به کانگوروها علاقه دارد. درواقع ، او آن‌قدر این حیوانات را دوست دارد که تصمیم گرفته است که یک وب‌سایت بانام www.kangaroosnyc.com برای دیگر طرفداران اینجانور کیسه‌دار بسازد ( نه به‌صورت واقعی و در دسترس برای فروش در GoDaddy )، تا بتوانند سؤالات خود را درباره این حیوان بپرسند، داستانمایشان را به اشتراک بگذارند و گروهی پر جنب‌وجوش و وظیفه‌شناس داشته باشند.

از مجموعه ابزارهای گوگل استفاده کنید ( 40 دقیقه)

40 دقیقه وقت بگذاریم (حدود یک نیمه مسابقه فوتبال ) و از ابزارهای رایگان انتخاب کلید واژه گوگل استفاده کنیم.

فرض می‌کنیم که، Joey به‌درستی گوگل آنالیتیک ( GA ) و ابزار وبمستری گوگل ( GWT ) را تنظیم کرده است. و این شروع خوبی است، تا بتوانیم متوجه شویم که کدام صفحات و چه عباراتی بیشترین ترافیک ارگانیک را جذب می‌کنند.

چون گوگل نمایش کلیدواژه‌هایش را در گوگل آنالیتیک متوقف کرده است و آن‌ها را با "not provided " جایگزین کرده است ، از گوگل آنالیتیک برای یافتن کلیدواژه مناسب ای (keyword research ) که شامل مقداری " educated guesswork" (تخمین منطقی) هست، استفاده کنید. مراحلی که می‌خواهیم انجام دهیم، به‌صورت زیر است:

1. به‌حساب کاربری Joey در گوگل آنالیتیک وارد شوید و بر روی گزینه “ acquisition” در قسمت هدایت (navigation) سمت چپ کلیک کنید.

2. در زیر گزینۀ “acquisition” ، بر روی گزینۀ “Source/Medium” کلیک کنید.

3. درداده های اولیۀ روی صفحه، بر روی گزینه " google/organic " کلیک کنید. ( شکل یک )

4. بر روی گزینۀ "Secondary Dimension " کلیک کنید، در زیر گزینۀ "Behavior " شما صفحه فرود (Landing Page ) را خواهید یافت. ( شکل 2 )

قسمت source medium گوگل آنالیتیک

 

شکل یک

گزینۀ Secondary Dimension کلیک کنید در زیر گزینۀ Behavior شما صفحه فرود Landing Page گوگل انالیتیک

شکل دو

آنچه باقی می‌ماند صفحات فرود عالی ( top landing page ) هست ( برخلاف صفحات مقصد ( destination pages )، که برای جستجوی داخلی ( internal search) هست )، و ازاینجا می‌توانیم پی ببریم که کدام کلیدواژه‌ها و متغیرهایشان باعث می‌شوند ترافیک در سایت به وجود بیاید. همچنین می‌توانیم بر اساس محتوای این صفحات متوجه شویم که قصد کاربران (users’ intent)چیست و در چه نقطه‌ای از قیف تبدیل ( conversion funnel) قرار دارند.

 

حتی ما می توانیم اطلاعات مشخص تری را به دست آوریم. ابزار وبمستری گوگل اطلاعات مشخصی را در مورد

واژه های پرسشی جستجو (search quries)، impression ها کلیک ها، کلیک از طریق نرخ ( CTR: Click- Through Rate)، جایگاه متوسط در صفحه در اختیار ما می گذارد.

جدول سرچ ارگانیک گوگل آنالیتیک

impressionچیست؟

impressionها مبحثی در تبلیغات آنلاین می باشد که تعداد دفعات نمایش یک تبلیغ را بدون در نظر گرفتن کلیک شمارش می کند و هر بار که یک تبلیغ به نمایش در می آید به عنوان یک impression محاسبه می شود.

average position یا جایگاه متوسط در صفحه چیست ؟

average position یا جایگاه متوسط در صفحه آماری که نشان می دهد تبلیغ شما در برابر دیگر تبلیغات چگونه رتبه بندی می شود. این رتبه بندی مشخص می کند که به چه ترتیبی تبلیغات در صفحه نمایش داده شوند.

 

 

یک‌ بار دیگر حساب کاربری Joey را پیداکرده و این بار بر روی "search traffic" در قسمت هدایت سمت چپ کلیک کنید تا متن پیوند ( anchor text) را برای " Search Queries" ( واژه های پرسشی جستجو) نشان دهد.

کلیک بر روی " Search Queries" گنجینه‌ای از اطلاعاتی را در اختیارمان قرار می‌دهد، که می‌توانند به‌راحتی طبقه‌بندی و دانلود شوند. فیلترها می‌توانند برای حذف ترافیک برند ( branded traffic) اعمال شوند و آنچه باقی می‌ماند واژه های جستجوی خالص و بدون برندی است که توسط اشخاص واقعی استفاده‌شده است، تا حداقل بتوانید صفحات حاصل از موتور جستجو ( SERP ) را برای www.kangaroosnyc.com مشاهده کنید.

Search Queries امکانات گوگل کنسول

همچنین می‌توانیم بر روی tab کلیک کرده تا "Top pages " را جایگزین " Top queries " کنیم. و می‌توانیم یک‌بار دیگر صفحات برتر در جستجوی ارگانیک را مشاهده کنیم. تفاوت بین این داده ما و لیست URL های گوگل آنالیتیک این است که با کلیک بر روی URL های منحصربه‌فرد، ابزار وبمستری گوگل، لیستی از کلیدواژه‌هایی را فراهم می‌آورد که برای ایجاد Impression ما و کلیک ما استفاده می‌شود.

حال بعضی از کلیدواژه‌های ساختگی را، که در حساب کاربری ساختگی Joey در گوگل آنالیتیک و ابزار وبمستری گوگل یافتیم، در صفحات گسترده گوگل داکس قرار می دهیم. دوباره به این اطلاعات باز می گردیم و یکی از جستجوهای ماهانه را به این داده ما ضمیمه می‌کنیم. حال می دانیم که با چه اطلاعاتی روبرو هستیم و می‌توانیم شروع به بهبود انتخاب کلیدواژه‌ها کنیم.

Top pages امکان جدید گوگل کنسول

 

گوگل داکس یا Google Docs spreadsheet چیست ؟

برنامه واژه‌پرداز و صفحات گسترده به‌صورت بر خطرتوسط گوگلاست. در ۲۷سپتامبر۲۰۰7انتشار عمومی یافت. از قابلیت‌های مهم این برنامه می‌توان به ذخیره با پسوندهای .xls و .doc اشاره کرد.گوگل داکس به کاربران این امکان را می‌دهد که اسناد را به‌صورت آنلاین ایجاد یا ویرایش کنند، در محیطی نه چندان غیرمتفاوت با مایکروسافت ورد.

استفاده از Google Keyword Planner ؟

یکی از ابزارهای محبوب من Google Keyword Planner) GKP ) هست. و در حالی که این نرم افزار به هیچ وجه کامل نیست، ولی می‌تواند نقطه خوبی برای شروع باشد. در ابزار GKP ، بر روی " Search for keyword and ad group ideas " کلیک کنید و " kangaroos " را به‌عنوان محصول یا سرویس خود به باکس وارد کنید. می‌توانیم فعلاً بقیۀ این قسمت را خالی بگذاریم. به‌هرحال راه های بسیار دیگری برای واردکردن دیگر باکس ما در این صفحات برای یافتن کلیدواژه مناسب وجود دارد.

ابزار google adwordsا برای شناسایی کلمات کلیدی

ابزار google adwordsا برای شناسایی کلمات کلیدی

بعد از این‌که بر روی " Get idea " در پایین صفحه کلیک کردیم، اتفاق جالبی می‌افتد. بر روی " Avg. monthly searches " کلیک کنید تا واژه های پرسشی ( queries) را به ترتیب دیده شدن از بیشترین به کمترین مرتب کند.

اگر بر روی گروه های تبلیغاتی برتر " kangaroo " کلیک کنیم، کلیدواژه‌های دنباله کوتاهی (short-tail) را خواهیم دید که سهم عمدۀ واژه های پرسشی جستجو ( search queries ) را در برمی‌گیرد، ولی نسبت به گروه های رده پایین، واژه های پرسشی دنباله بلند ( long-tail quries ) کمتری را می بینیم ( مانند where do kangaroos live” " که 1000 جستجو در ماه را دریافت کرده است.). اگر بخواهیم واقع بین باشیم و مخاطبان سایت خود را بشناسیم، باید بیشتر بر روی واژه های پرسشی دنباله بلند تمرکز کنیم. این کار شانس بیشتری را به ما می‌دهد تا بتوانیم در صفحات حاصل از موتور جستجو ( SERP )، با توجه به رقابت کمتر سایت‌هایی بزرگی مثل National Geographic ، Wikipedia و ... ، رقابت کنیم.

قسمت Get ideas از گوگل کیورد پلنر

 

 

 

استفاده از Google Instant

یکی دیگر از ابزار های ارائه‌شده توسط گوگل برای یافتن کلیدواژه مناسب، که نسبتاً ناشناخته مانده است ، Google Instant هست. گوگل، آنچه را که افراد جستجو می‌کنند، پیگیری و دنبال می‌کند؛ و به‌محض این‌که شروع به تایپ واژه جستجوی موردنظر می‌کنیم، گوگل شروع به پیش‌بینی باقیماندۀ واژۀ جستجو بر اساس جستجوهایی که دیگر افراد انجام می‌دهند، می‌کند. این تاکتیک برای شناسایی کلیدواژه‌های دنباله بلند بسیار عالی و کارآمد است.

Google Instant ابزار تشخیص کلمات کلیدی

فرض می‌کنیم که این کلیدواژه را قبلاً داشته‌ایم ( قبل از شروع به یافتن کلیدواژه مناسب ) و آن را به قسمتی از ابزار GKP وارد می‌کنیم تا بتوانیم ترافیک جستجو را، برای واژۀ پرسشی مشخص، پیدا کنیم. تمام‌کاری که لازم است انجام دهیم این است که بر روی " modify search " کلیک کنیم و قبل از بالا آمدن صفحۀ مربوط به کلیدواژۀ موردنظر، بر روی گزینۀ " Get search volume for a list of keywords or group them into ad groups " کلیک کنیم.

 

واقعیت را ارزیابی کنید تا متوجه شوید، آیا لازم است صفحات موجود را بهینه‌سازی کنید یا اینکه صفحات جدیدی درست کنید؟ ( 15 دقیقه )

می‌خواهیم آنالیزی سریع انجام دهیم تا متوجه شویم در چه جایی می‌توانیم در صفحات حاصل از موتور جستجو (SERP ) رقابت کنیم. آیا دامنه ما ( domain ) قوی و معتبر هستند یا نسبتاً ضعیف و ناشناخته هستند؟ Moz’s Open Site Explorer گزینه ای خارق العاده برای بررسی قدرت رقابت در SERP هست و همچنین می‌توانیم از این طریق متوجه شویم که آیا شانسی برای قرار گرفتن در صفحه اول برایمان وجود دارد یا خیر؟ برای واژۀ جستجوی " what do kangaroos eat " ، که 2400 بار در ماه جستجو شده است، نتایج، رقابت نسبتاً ساده ای را نشان می‌دهد. البته سایت ما وجود خارجی ندارد، بنابراین امکان این‌که بالاتر از سایت های واقعی رتبه‌بندی شود، وجود ندارد؛ ولی این نکته قابل توجه است که بعضی از صفحات ضعیف تر در SERP می‌توانند از دیگر صفحات پیشی بگیرند.

ما به لیستی از کلیدواژه‌ها نیاز داریم که در Google Docs جمع آوری شده است و به‌صورت نزولی با توجه به حجم جستجوی ماهیانه مرتب شده است. از این اطلاعات می‌توانیم دید بهتری از کلیدواژه‌های مترادف یا کلیدواژه‌های مرتبط و حجم جستجویشان به دست آوریم. اگر صفحاتی یکسان، برای واژه های جستجوی مختلف، بار ما و بارها به نمایش درآید، می‌توانیم نتیجه بگیریم که به قرار دادن واژه های جستجوی مختلف در صفحات مجزا نیاز نداریم. می‌توانیم بعضی از این کلیدواژه‌ها را در جای خود باقی بگذاریم، زیرا این کلیدواژه‌ها به‌صورت طبیعی از طریق سیستم پیشرفتۀ گوگل در درک معنای کلمات ، ترافیک ارگانیک را دریافت می‌کنند.

بررسی میزان نتیلیج جستجوی گوگل

 

 

استقاده از ابزار انتخاب کلید واژه سایت Moz

و در آخر، می‌خواهیم کلیدواژه‌های اجراشدۀ برتر را ( از لیست کلیدواژه‌های موجود که باعث ایجاد ترافیک در سایت شده و مسیر جستجو را نشان می‌دهند) انتخاب کنیم. آیا برچسب های عناوین ( title tags ) به‌طور کامل برای کلیدواژه‌ها بهینه‌سازی شده‌اند، یا نیاز به مقداری تنظیم شدن دارند( در حالی که دیگر عناوین فرصت خوبی در اختیاردارند)؟ اگر هیچ صفحه‌ای برای این عناوین وجود نداشته باشد آیا باید صفحه‌ای برای این عناوین ایجاد کرد؟ این سؤالاتی است که در ادامه به آن‌ها پاسخ می دهیم.

 

به مخاطبان ایده آل خود توجه کنید (15 دقیقه)

درواقع کارهای انجام‌شده، بیانگر این موضوع است که ما دربارۀ خواستۀ مخاطب آنچه فکری می‌کنیم و چگونه آن نتایج را در گوگل دنبال می‌کنیم. ولی ممکن است در این نتایج، تحت تأثیر عوامل دیگر قرارگرفته باشیم. پس اکنون زمان این است که این اطلاعات را از منبعی معتبرتر به دست آوریم . رسانه اجتماعی ابزار بسیار پرقدرتی است، ولی بیشتر بازاریاب ما و فروشنده ما این رسانه را، فقط به‌عنوان ابزاری برای انتشار محتوا می‌شناسند. با استفاده از هشتک ما و کلیدواژه‌ها می‌توانیم پی ببریم که، چگونه افراد در مورد چیزهایی که به آن علاقه دارند، صحبت می‌کنند. در حالت ایدئال این داده ما را به سمت تأثیرگذاران این رسانه ما یا افرادی با تعداد دنباله کننده های زیاد هدایت می‌کند؛ و صفحات این افراد بر اساس آنچه در مورد آن‌ها گفته می‌شود قضاوت می‌شوند. بنابراین می‌توانیم پی ببریم که چه چیزهایی در این صفحات برای مخاطبآنجالب‌توجه بوده، و باعث شده است که این جایگاه را به دست بیاورند.

برای مثال با تایپ کردن " kangaroo pet" در قسمت جستجوی توئیتر، می‌توانیم ببینیم که تقاضای واقعی برای این لغت ما وجود دارد و درواقع در اینجا می‌خواهیم مفهوم را مشاهده کنیم، و به دنبال عمل ( مثلاً نوازش کردن حیوان) نیستیم. این پست که توسط Ann Smarty نوشته‌شده است، بعضی از دیگر انواع رسانه های اجتماعی را، که می‌توانند برای انجام یافتن کلیدواژه مناسب مورداستفاده قرار گیرند، به تفصیل شرح می‌دهد. ولی برای رسیدن به برنامه زمانی 90 دقیقه، فعلاً فقط بر روی شبکه اجتماعیTwitter تمرکز می‌کنیم. جستجوی در توئیتر ایده‌هایی را به ما می‌دهد و یا تأیید می‌کند که این ایده ما، باید بتوانند برای اضافه شدن به لیست کلیدواژه‌های بالقوه، در ابزار GKP ( Google Keyword Planner ) واردشده و از آن عبور کنند. به‌هرحال این اطلاعات به ما نشان می‌دهد که بیشتر واژه های پرسشی دنباله بلند ( long-tail queries ) ترافیک دریافتی کافی، برای ساخت یک صفحه جدید بادوام را ندارند. ولی اگر موضوع راجع به رسانه های اجتماعی باشد، این اطلاعات می‌توانند به‌خوبی برای یک وبلاگ به کار روند. محتوای بادوام (برای افرادی که با آن ناآشنا هستند) محتوایی است که برخلاف وبلاگ های وابسته به زمان به‌ندرت باگذشت زمان ارزش و ارتباط خود با موضوع را از دست می‌دهند.

کاربرد فروم ما ( forums ) نسبت به کاربرد رسانه های اجتماعی و توییتر مقداری متفاوت است. ماهیت غیررسمی این رسانه ما باعث طرح سؤال ما و جواب‌هایی می‌شود که درواقع توسط افراد پاسخ داده می‌شود( و این‌گونه نیست که توسط ربات ما فهرست بندی شده و به‌وسیله تعدادی الگوریتم مطرح شود)، که این جواب ما معمولاً با جزئیات زیاد و کاملاً مربوط به سؤال مطرح‌شده می‌باشند. اگر سؤال مطرح‌شده شامل در چند رشته باشد یا واقعاً جالب‌توجه باشد، این سؤال می‌تواند به‌عنوان عاملی برای ایجاد یک صفحه بادوام یا یک وبلاگ باشد. ما به این نکته پی بردیم که واژه های پرسشی دنباله بلند برای این نوع از کاربران بهتر از واژه های پرسشی دنباله کوتاه خواهد بود، بنابراین نیاز داریم تا از پیشرفت های گوگل در جستجوی معنایی بهره ببریم؛ که این کار را می‌توانیم باعرضۀ محتوایی معتبر انجام دهیم، که این محتوا باید هم جالب‌توجه باشد و هم این‌که پاسخگوی سؤالات متداولی باشد که توسط اعضای مخاطبان ایدئال( ideal audience ) مطرح می‌شود.

Wayne Gretzky نقل‌قول معروفی دربارۀ این‌که چه چیزی او را به بازیکن هاکی بزرگی تبدیل کرده است، دارد. او می‌گوید: "من به سمتی در بازی اسکیت می‌کنم که قرار است گوی به آن سمت برود، نه به‌جایی که گوی در آنجا بوده است. " اگر ما بیشتر از آن‌که به سمت مکان بعدی گوی حرکت کنیم، به سمتی حرکت کنیم که گوی در آنجا بوده است، این امکان را به دیگر سایت ما خواهیم داد تا اعتبار و نفوذشان را در مورد یک موضوع ( پیش از این‌که ما این کار را انجام دهیم) ارتقاء دهند. اگر سایت Joey روی موضوعات کوچک تمرکز نکرده باشد، ولی جایگاه ویژه‌ای را با نوشتن وبلاگ دربارۀ این موضوع به دست آورده باشد، باگذشت زمآن‌که این موضوع قسمتی از بخش اصلی یا جریان اصلی سایت Joey می‌شود، گوگل این سایت را به‌عنوان سایت تخصصی دربارۀ این موضوع خواهد شناخت زیرا زمانی دربارۀ این موضوع مطلب نوشته است که هیچ کس دیگری مطلبی در این مورد ننوشته است. " تفاوت والابی ( نوعی کانگورو ) با کانگورو چیست؟ " یا " آیا نگهداری والابی در ایالت متحده به‌عنوان حیوان خانگی قانونی است؟ " نمونه ای از این موضوعات هستند.

نمایش اطلاعات برای رشد و پیشرفت بهینه سازی سایت ( 20 دقیقه )


تا کنون تحقیق کلیدواژه را انجام داده ایم و از نحوۀ انجام این کار رضایت داریم. ولی چگونه می توانیم متوجه شویم که Joey Antipodean به درستی به این سایت توجه کرده یا اینکه می تواند توجهات را به سایت خود جلب کند ؟ بهینه ساز های وب سایت معمولا فقط در دنیای کوچک خود غوطه ور هستند، بنابراین بعضی اوقات درک این موضوع که افراد در دنیای واقعی کمتر به معنی و مفهوم کلید واژه ها و بیشتر به خود داده ها و تصاویر ساده قابل تشخیص توجه می کنند، می تواند برای بهینه ساز های موتور جستجو مشکل باشد.

یک سایت تجارت الکترونیکی باید مقدار سفارش متوسط (AOV: Average Order Value) را برای یک معامله فراهم آورد، ولی هر سایتی که شامل سایت Joey می‌شود نرخ تبدیل را بر حسب دلار محاسبه نمی‌کند. در این مورد، می‌توانیم بگوییم سایت www.kangaroosnyc.com به دنبال ثبت نام ایمیل ما در سایت هست و نرخ تبدیل برای سایت 3 درصد هست. همچنین فرض می‌کنیم که پنج تا از سایت های ساختگی که دارای صفحات بهینه‌سازی شدۀ بدون کلیدواژه(non- keyword optimized pages ) می‌باشند، جایگاه چهارم را در صفحات حاصل از موتور جستجوی گوگل، برای دو تا از واژه های پرسشی جستجو، به دست آورده اند.

اگر از داده های تخمینی کلیک از طریق نرخ (click-through rate ) منتشر شده توسط Advanced Web Ranking ، که شبیه به گراف زیر هست، استفاده کنیم؛ خواهیم دید که جایگاه چهارم دارای مقدار کلیک به ازای نرخ میانگین 6.97 درصد هست. فرض کنید تعداد ده هزار impressions ،برای پنج صفحه برتر، در یک ماه وجود دارد، که از این تعداد 697 نفر به سایت اصلی می روند. از این 697 نفر تنها 3 درصد یا تقریبا 21 نفر در سایت ثبت نام کرده و ایمیل و حساب کاربری خود را خواهند داشت.

 

نمایش اطلاعات برای رشد و پیشرفت بهینه سازی سایت

درواقع این بهترین کاری نیست که می‌توانیم انجام دهیم. ما پیش‌بینی می‌کنیم که کلیدواژه‌هایی که می‌خواهیم رتبه‌بندی کنیم، می‌تواند در نهایت سایت ما را تا جایگاه اول نیز بیاورد. تحقیقی که در بالا دربارۀ سایت ما ذکر شد، نشان می‌دهد که جایگاه اول در گوگل، دارای مقدار کلیک از طریق نرخ 31.24 درصد هست. برای اینکه بتوان به جایگاه اول صعود کرد ( تنها 3 رتبه صعود) لازم است که 3124 کلیک از میان ده هزار Impression انجام گیرد، که از این میان حدود 94 ثبت نام ایمیل خواهیم داشت و یا به عبارتی 73 مورد ثبت نام بیشتر با بهینه‌سازی کلیدواژه، در مقابل رها کردن صفحات به‌صورت بهینه‌سازی نشده را خواهیم داشت. این داده ما، از نوع داده هایی هستند که باید در یک سند یافتن کلیدواژه مناسب، روی آن ما تأکید شود. برای مشتریان تجارت الکترونیکی، بیشتر از آن‌که به تعداد ثبت نام های ایمیل توجه کنیم بر روی درآمد محتمل آیندۀ این تجارت تمرکز خواهیم کرد.

نمایش اطلاعات برای رشد و پیشرفت بهینه سازی سایت

 

مثال kangaroos NYC ، ترافیک ساختگی اش و نرخ تبدیل آن فقط یک مثال هست، ولی مفهوم کلی تقریبا برای تمام مشتریان صادق هست. روش کلی به این صورت است که باید مقدار کلیک از طریق نرخ و نرخ تبدیل را برای مشتریان خود به دست آورید و نشان دهید که چگونه این داده ما با هم مقایسه می‌شوند تا از این طریق بتوانید، مقدار کلیک از طریق نرخ را برای صفحات حاصل از موتور جستجو، در اولین صفحه به دست آورید. فراموش نکنید که تمامی دلیلی که یافتن کلیدواژه مناسب را انجام می دهیم این است که بتوانیم رتبۀ سایت را برای عباراتی که باعث ایجاد ترافیک می‌شود به بالاترین رتبۀ ممکن ارتقا دهیم. بنابراین برای این‌که بتوانید نشان دهید که چه مقدار فضا برای رشد و پیشرفت وجود دارد، لازم است که این تغییرات تکمیلی را انجام دهید.

تکنیک ما و ترفندهای سریع و کارآمد شما برای یافتن کلیدواژه مناسب چیست؟

هر فردی تا کنون در موقعیتی قرار گرفته است که صفحات بسیاری را در جستجو، پیش روی خود داشته باشد، و با این وجود همچنان مشتری ( یا شما ) نیاز به تحقیق کلیدواژۀ ( یا keyword research در واقع تکنیکی است که توسط متخصصان سئو انجام می گیرد و برای یافتن دقیق عبارات جستجویی است که توسط اشخاص در موتورهای جستجو وارد می شود) درجه یک دارد. بنابراین جایگزینی برای انجام این کار نیاز است. جستجوی در اینترنت و یاد گرفتن دربارۀ به روزترین جوانب تحقیق کلید واژه (که بسیار مهم است و باید حتما با آن مواجه شویم، حتی اگر قبلا این کار را کرده اید یا این که برای اولین بار است که این کار را انجام می دهید ) می تواند زمان بسیار زیادی بگیرد. میلیون ها مطلب در این مورد وجود دارد که می توانید بخوانید؛ در واقع 15.4 میلیون مطلب مرتبط( اگر بخواهیم دقیق باشیم )درباره این موضوع وجود دارد

منبع: بهینه سازی سایت

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت