بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

لوگوهای مختلف گوگل در جشن هالووین

امتیاز بدهید
(4 امتیاز)
لوگوهای مختلف گوگل در جشن هالووین لوگوهای مختلف گوگل در جشن هالووین آموزش بهینه سازی وب سایت

لوگوهای مختلف گوگل در جشن halloween

در این مطلب به لوگوهای مختلف گوگل در سال های گذشته در جشن هالووین می پردازیم

 

تاریخچه باستانی هالووین

همانطور که گفتیم، ریشه این مراسم به جشن شامهِین باز می گردد. قوم «سِلت» (Celts) که دو هزار سال پیش در منطقه ایرلند، بریتانیا و فرانسه کنونی زندگی می کرده اند، سال جدید را در روز اول نوامبر جشن می گرفتند. این روز شاخصی برای پایان تابستان و آغاز فصل تاریکی و سرما به شمار می رفت. به علاوه، در این فصل، مرگ و میر انسان ها نیز بیشتر می شد.

آن ها اعتقاد داشتند که شب قبل از سال نو، مرزهای میان جهان مادی و مرگ (دنیای پس از مرگ) کمرنگ می شود. به همین دلیل، سِلت ها شب ۳۱ اکتبر، مراسم مذکور را برگزار می کردند. اعتقاد بر این بود که در چنین زمانی ارواح مردگان به زمین باز می گردند. به علاوه، آسیب دیدن محصولات زراعی نیز باعث می شد که سِلت ها گمان کنند کشیش ها به خاطر حضور ارواح در این ایام، می توانند پیش بینی بهتری نسبت به آینده داشته باشند.

این پیش گویی ها برای مردمی که وابسته به دنیای مادی بودند، دلگرمی مهمی برای گذراندن فصل تاریک زمستان به شمار می رفت. برای برپایی این مراسم، کشیش ها آتش هایی با حالت روحانی آماده می کردند و مردم، محصولات کشاورزی همراه با حیوانات را برای خدایان سلتیک قربانی می نمودند. در طول این رویداد، مردم لباس هایی که با استفاده از پوست و سر حیوانات درست شده بود را به تن می کردند و تلاش داشتند طالع دیگران را برایشان بازگو کنند.

وقتی که مراسم به پایان می رسید، آن ها دوباره آتش ها را شعله ور نموده تا به این ترتیب، از مردم در برابر زمستان محافظت شود. در چهلمین سال بعد از آغاز عصر جدید، امپراتوری روم توانست بخش زیادی از قلمروی سِلت ها را تصرف کند. آن ها در طول حکمرانی ۴۰۰ ساله خود در این سرزمین ها، دو مراسم رومی را با رویداد سامهِین سِلت ها ادغام کردند. یکی از جشنواره رومی ها، «فِرالیا» نام داشت. رومی ها در روزهای آخر اکتبر عبور از مرگ را گرامی می داشتند

جشن دوم نیز برای گرامیداشت «پومونا» الهه میوه ها و درخت های روم برگزار می شد. نماد این الهه نیز یک سیب بود. ادغام آن با مراسم سِلت ها، احتمالا علت وجود جشن سیب در مراسم امروزی هالووین است.

۶۰۹ سال بعد از میلاد مسیح و روز ۱۳ می، پاپ بونیفیس چهارم به خاطر گرامیداشت کشته شدگان راه مسیحیت، مراسمی اختصاصی در نظر گرفت و آن را در کلیسای غربی برگزار کرد. بعدها پاپ گرِگوری سوم، این مراسم را گسترش داد و علاوه بر شهدا، تمام افراد مقدس را به آن وارد نمود. تاریخ آن نیز از ۱۳ می به اول نوامبر منتقل شد. در قرن نهم میلادی، نفوذ مسیحیت در سرزمین سِلت ها گسترش یافت و این مراسم، به تدریج جای رویدادهای قدیمی سلتیک ها را گرفت.

این کلیسا روز دوم نوامبر را برای بزرگداشت مرگ قرار داد. شواهد نشان می دهد که کلیسا قصد داشته جشن سلتیک ها را با آیینی مشابه جایگزین کند. روز بزرگداشت مرگ همانند مراسم سامهِین، با آتش ها و لباس های عجیب به شکل قدیس ها، فرشتگان و شیاطین برگزار می شد. این روز با نام «All-hallows» یا «All-hallowmas» نیز شناخته می شد (انگلیسی میانه به معنای روز تمام مقدسات.) شب قبل از آن یعنی همان شب سامهِین، «All-hallows Eve» و در نهایت «هالووین» امروزی نام گرفت.


ورود جشن هالووین به آمریکا


برگزاری مراسم هالووین در منطقه «New England» به خاطر باورهای خشک سیستم پروتستان حاکم در آن زمان؛ با محدودیت های بسیاری مواجه بود. این جشن در مری لند و مستعمرات جنوبی بسیار شناخته شده تر بود. به خاطر باورهای فرقه های اروپایی و بومی های آمریکا درباره پوشیدن لباس و دیگر موارد، نسخه ای خاص و آمریکایی ار هالووین کم کم شکل گرفت.

در نخستین مراسم که رقص و آواز نیز در آن وجود داشت، مردم برداشت محصولاتشان را جشن گرفته و داستان هایی درباره مرگ را برای یکدیگر تعریف می کردند. پیش گویی درباره آینده نیز از دیگر برنامه ها به شمار می رفت. در جشن های هالووینِ مستعمراتی، داستان سرایی درباره ارواح و دیگر کارهای خرافی نیز وجود داشت.

در اوایل قرن نوزدهم میلادی، جشنواره های سالانه پاییزی بیشتر فراگیر شدند. با این حال هالووین همچنان در تمام نقاط کشور ایالات متحده برگزار نمی شد. در همین زمان ها، آمریکا پذیرای خیل عظیمی از مهاجران بود. در میان آن ها ایرلندی های بیشماری وجود داشتند که به شناخته شدن جشن هالووین در سطح ملی کمک شایانی نمودند.

آمریکایی ها همانند سنت های انگلیسی و ایرلندی، لباس های عجیب پوشیدند و برای جمع آوری غذا و پول، به خانه های مختلف سر می زدند. این کار امروزه با نام «trick-or-treat» شناخته می شود. دختران جوان اعتقاد دارند که با انجام ترفندهایی با استفاده از سیب، نخ و آینه، می توانند در جشن هالووین نام همسر آینده خود را بفهمند.

هالووین در آن زمان، بیشتر به عنوان جشنی مفرح شناخته می شد و پرداختن به ارواح و داستان های عجیب، چندان مورد توجه قرار نمی گرفت. مدتی بعد، هم بزرگسالان و هم کودکان، هالووین را بهترین راه برای جشن گرفتن می دانستند. مراسم به بازی، خوراکی های فصل و لباس های جالب اختصاص داشت.

والدین توسط روزنامه ها و رهبران جامعه، برای استفاده از پوشش های عجیب و ترسناک تشویق می شدند. به خاطر این گونه موارد، هالووین در آغاز قرن بیستم دیگر نشانی از مراسم و اعتقادات مذهبی نداشت و به روزی برای تفریح تبدیل شده بود.


halloween-w600


بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰، هالووین به مراسمی سکولار اما مبتنی بر جامعه تبدیل شد. علی رغم تلاش های بسیار مدارس و جوامع، وحشی گری و کارهای ناپسند در مراسم هالووین شیوع پیدا کرد. در دهه ۱۹۵۰، مسئولین توانستند خشونت ها را مهار کنند و هالووین به جشنی مختص جوانان تبدیل گشت. به خاطر تعداد زیاد بچه ها، جشن ها به جای شهر در کلاس های درس یا خانه ها برگزار می شدند. بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰، برخی سنت ها نیز دوباره احیا شدند.

پوشیدن لباس و سر زدن به خانه ها، راهی ارزان برای به اشتراک گذاشتن جشن با دیگران به شمار می رفت. بنابراین نوع آمریکایی این جشن متولد شد و رشد خود را آغاز نمود. امروزه بیش از ۶ میلیارد دلار برای برگزاری هالووین هزینه می شود که همین امر، آن را به دومین تعطیلی تجاری آمریکا تبدیل کرده است.

 

تاریخچه جشن هالووین

جشن هالووین، از دو هزار سال پيش در كشورهای غربی رواج داشته و بيان‌كننده اعتقاد گذشتگان به ارواح و جهان پس از مرگ است. هالووین را براي نخستين بار، سال‌ها پيش از ميلاد مسيح (ع) قومی كاتوليك ساكن ايرلند و فرانسه اجرا كردند. افراد در آستانه سال جديد ميلادی ( آنان نوامبر را به جاي دسامبر آخرين ماه ميلادی می‌دانستند)، همه آشنايان و دوستان به ياد ارواح مردگان، دور هم سر سفره‌ای جمع مي‌شدند و با برپايی آتش، غذاهايشان را با يكديگر تقسيم می‌كردند. آنان بر اين باور بودند كه در این شب راه میان دو جهان باز می‌شود تا ارواح درگذشتگان‌شان نیز در جمعشان حاضر شوند ؛ پس کسانی که با سخاوت بیشتری در این جشن شرکت می‌کردند، مورد شفاعت درگذشتگان نزد خداوند قرار گرفته و تا پایان آن سال از گزند بدی‌ها و بلاها در امان می‌ماندند. رسم بر اين بود كه پس از اين دورهم جمع شدن، كشيش‌ها در شب زنده‌داری اين شب، وقايع آينده را پيشگويی كرده و با نماز و دعا، ارواح مقدس را از جهنم به بهشت هدايت می‌كردند.

منتقدان هالووین


اگرچه هالووين در بسياری از كشورهای آمريكايی و اروپايی سابقه ديرينه‌ای دارد، اما در محافل علمی، روانشناسی تربيتی، فرهنگی و مخصوصاً مسيحی- مذهبی منتقدان فراوانی دارد. روزنامه ای آلماني با انتقاد شديد از تحريف رسوم قديمي مسيحيت نوشت: «معنی واقعی ايام در مسيحيت، تغيير كرده است. مسيحيان پروتستان درصددند سنت "هالووين" را مخصوصاً براي نسل جوان، دوباره از نو احياء كنند.» در كشورهای اسپانيا، فرانسه، مكزيك و برزيل، گستردگی و عمق برگزاری اين جشن با آداب و رسوم شيطان‌پرستانه، بيش از ساير نقاط است. كشورهای معدودي نظير ايرلند و اسكاتلند هم هستند كه هالووين در آن‌ها همچنان یکی از روزهای مذهبی و محترم به شمار می‌رود و با برگزاری جشن هالووین کم‌کم به استقبال کریسمس و میلاد عیسی می‌روند.

 

خرافات جشن هالووین

هالووین جشنی است که موارد عجیب و جادویی در آن به وفور یافت می شود. این رویداد با خرافات سِلت ها آغاز شد. آن ها برای ارواح، جلوی درب خانه ها و یا در طول جاده، میز شام می چیدند. همچنین شمع هایی نیز روشن می شد تا ارواح مورد نظر بتوانند راه خود را برای بازگشت به دنیای دیگر پیدا کنند. ارواحی که امروزه در هالووین مورد توجه هستند، همانند لباس ها و اعتقادات ما ترسناک تر به نظر می رسند.

ما از گربه های سیاه دوری می کنیم، زیرا معتقدیم آن ها برای ما بدشانسی و بدیمنی به همراه دارند. ریشه این طرز فکر به قرون وسطی باز می گردد. مردم در آن زمان اعتقاد داشتند که جادوگران برای پنهان ساختن خود از انظار عمومی، خود را به شکل گربه های سیاه در می آورند. رد نشدن از زیر نردبان ها نیز دلایل مشابهی دارد. چنین تفکری به مصریان باستان باز می گردد.

آن ها اعتقاد داشتند که مثلث ها مقدس هستند، بنابراین رد شدن از زیر نردبان ها می تواند خطرناک باشد (هنگامی که نردبان را به دیوار تکیه دهید، یک مثلث شکل می گیرد). در روزهای منتهی به هالووین نیز ما از شکستن آینه ها، راه رفتن بر روی ترک ها و ریختن نمک، اجتناب می کنیم.

 

صندوق‌های کوچک یونیسف برای‌ هالووین

بنا بر این داستان، مردی به نام جک، محکوم شده بود تا پس از مرگ در دنیا سرگردان باشد. او فانوسی را که با کنده کاری بر روی ترب در دست داشت و به جک فانوسی معروف بود.
هنوز هم در ایرلند و اسکاتلند این فانوسها از ترب ساخته میشود اما مهاجرین ایرلندی، پس از رسیدن به آمریکا، کدو را برای این منظور مناسبتر و زیباتر دیدند و پس از مدتی، کدو تنبلهای بزرگ و زیبا جای ترب را گرفت.


جادوگرانی با جاروهای پرنده و گربه سیاه:


در قرون وسطا، ترس فراوانی از جادوگران وجود داشت. به خصوص که مردم اعتقاد داشتند جادوگران می‌توانند با جاروهای پرنده خود به همه جا بروند و با ارواح خبیث ملاقات کنند. عده ای هم گربه سیاه را جادوگری می‌دانستند که تغییر شکل داده یا حتا مرده ای است که به زندگی بازگشته است.

 

لوگو گوگل در سال مختلف مصادف با جشن هالووین halloween

  halloween99

halloween2000

halloween2001

halloween2002

halloween2003
halloween2007

halloween08

halloween-2011

halloween-2012

halloween-2014

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت