بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

دوره رایگان بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت

امتیاز بدهید
(6 امتیاز)
دوره رایگان بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت دوره رایگان بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت آموزش بهینه سازی وب سایت

دوره رایگان بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت

این دوره شامل 12 جلسه است که بصورت رایگان و هفتگی در وب سایت تخصصی بهینه سازی قرار داده می شود برای دبدن جدیدترین مباحث این دوره بصورت کامل ، کافی است عضو شوید (عضویت رایگان است برای عضویت در وب سایت تخصصی بهینه سازی سایت اینجا کلیک کنید)

Wink توجه ! این مطلب حاوی پادکست صوتی است !!!!Laughing

شروع Laughing

راهنمایی مبتدی برای بهینه سازی نرخ تبدیل

یک اندازه‌گیری دقیق از هزاران نظر کارشناسانه ارزشمند تر است. دریاسالار گریس هاپر

راهنمای مبتدی برای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) یک دوره‌ی آموزشی دقیق است که برای کمک به شما در تبدیل هر چه بیشتر کاربرهای منفعل به کاربرهای فعال که با ایده های شما سروکار دارند یا کالاهای شمارا خریداری می کنند، طراحی شده است.

12 فصل، گام به گام با بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت ، دیدن لیست کامل فصول

این راهنمایی شمارا با مبانی CRO آشنا و همراه خواهد ساخت؛ زیرا در وهله ی اول شما باید با چگونگی ساخت یک برنامه ی آزمون و بهینه سازی برای خودتان آشنا شوید.

شما اطلاعاتی به دست خواهید آورد که توسط آنها قادر خواهید بود عملکرد وب سایتتان رو بهبود دهید. این اطلاعات عبارت‌اند از : بهینه سازی صفحه‌های فعال و تجربه‌ی کاربری، و همچنین ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت در این زمینه.

این راهنما شمارا یاری خواهد کرد تا بتوانید مسیر خود را از میان CRO های متداول که دارای نقص و تصورات غلط می‌باشند پیداکرده و سپس با شروع از مراحل پایه بتوانید تغییرات چشمگیری در عملکردتان ایجاد و نموده و درنهایت در هر قدم از مسیر خود کارایی و اثربخشی تغییرات ایجادشده را موردسنجش قرار دهید.

اول، تعریف سریع:

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست

Conversion Rate Optimization یا CRO عبارت است از یک روش استفاده از تحلیل و منطق و بررسی بازخورد کاربر به‌ منظور بهبود عملکرد یک وب‌سایت. CRO برای بهبود هر پارامتری از وب‌سایت شما که برای کسب‌وکارتان حائز اهمیت است و شما قصد تقویت آن پارامتر رادارید، مورداستفاده قرار می‌گیرد (که معمولاً نشانگر عملکرد کلیدی KPI نامیده می‌شود)، اما این امر همواره با یافتن مشتریان جدید، ثبت‌نام‌ها، دانلودها و ... مرتبط هست. به‌عبارت‌دیگر، درصد بازدیدکنندگان از سایت را که به‌صورت آنی جذب وب‌سایت شده و آن را مورد تأیید قرار می‌دهند که این‌یک لحظه جذب شدن آنی منجر به تبدیل کاربران منفعل و غیرفعال به کاربران ارزشمند و فعال می‌شوند.

در قدم اساسی اول، CRO به معنی پی بردن به چیزهایی ست که کاربران نیاز دارند هست، تا سعی کنید وقتی‌که به وب‌سایت شما می آیند آن را به کاربران سایتتان بدهید. CRO شکل های مختلفی به خود می‌گیرد، که برحسب KPI ای که شما درصدد بهبودش هستید متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات این امر با آشکار تر ساختن فراخوانتان یا قرار دادن فراخوانتان در یک سایت پر بازدید (اما غیر بهینه) مرتبط خواهد بود. گاهی اوقات هم این امر مستلزم بازگردانی یا بازنشانی گام های غیرضروری و وقت‌گیر از کانون مورد نظر هست چون اصطکاک و کندی می‌تواند از به وقوع پیوست یک تبدیل مثبت جلوگیری کند.

در مورد چه چیزهایی باید اهمیت دهید؟

شما باید در مورد CRO به چند دلیل اهمیت به خرج دهید. دلیل اول این است که شما به احتمال زیاد در قبال ترافیک و بازدید از سایتتان از یک مسیر خاص یا مسیرهای دیگر پول پرداخت می کنید و یک نرخ تبدیل بالاتر به معنی

بازگشت بهتر سرمایه ایست که خرج کرده اید (Return On that Investment = ROI) .

همچنین، بسیار مقرون‌به‌صرفه تر است که به‌جای جذب بازدیدکننده‌ی جدید، درصد بالاتری از بازدیدکننده‌هایی که در حال حاضر دارید را تبدیل به بازدیدکننده‌های فعال و مفید کنید. علاوه بر آن، برای تقویت ROI خود، بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت شمارا یاری خواهد کرد که در مقابل بازه ی زمانی توجه محدودی که بازدیدکننده‌هایتان به بازدید از سایت اختصاص می‌دهند و بعدازآن خسته شده و سایت را ترک می کنند، مقابله کنید و چیزهایی را که بازدیدکننده‌ها به آن نیاز دارند را بتوانید به آن ها بدهید.

CRO مهم است!

نرخ تبدیل بالاتر=ROI بهتر

روش یافتن بازدیدکننده‌ی مقرون‌به‌صرفه تر

در مقابل آستانه ی بردباری محدود بازدیدکننده‌ها مقابله می کند

قابل توجه است که، بهینه سازی در مورد به دست آوردن انواع بهتری از مشتری هاست-نه صرفاً بهینه سازی کورکورانه‌ی نرخ تبدیل یک صفحه‌یا کمپین داده‌شده. اگر مردمی که در حال جذبشان هستید برای کسب‌وکار شما گزینه‌ی مناسبی نباشند هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت. حائز اهمیت است که بر روی بهینه سازی به‌منظور یافتن مشتری‌های بیشتری که تولیدات شمارا پسندیده و شمارا در گسترشتان یاری می کنند، تمرکز شود. هر کار دیگری مساوی است با اتلاف زمان و منابع خود.

این 12 فصل شامل موارد زیر است :

فصل 1

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

در مقدمه، CRO به عنوان روش استفاده از منطق و تحلیل و بررسی بازخورد کاربران به منظور بهبود عملکرد وبسایت تان تعریف شده است. در فصل1، CRO را با عبارات ساده تر و ملموس تر برای شما مورد بحث قرار خواهیم داد.

فصل2

چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟

احتمالا در موقعیتی قرار بگیریدکه نتوانید بی درنگ با چیزی که به زعم شما بزرگترین مسئله ی بهینه سازی می باشد مواجه شوید و در ابتدا به ساختن یک پرونده برای CRO نیاز داشته باشید.

فصل3

مبانی بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

بسیاری از افراد در موقع تعیین نرخ تبدیل، از بازدید کننده های منحصر به فردی استفاده می کنند. اما هر قالبی که در نهایت شما بر مبنای آن تصمیم بگیرید، انسجام موضوع کلیدی خواهد بود. به خواندن خود ادامه دهید تا مبانی بهینه سازی نرخ تبدیل را به خوبی یاد بگیرید.

فصل4

ساختن و ارزیابی یک برنامه بهینه سازی

وقتی بحث به ساختن یک برنامه ی بهینه سازی نرخ تبدیل می رسد، افرداد معمولا یکی از این دو رهیافت را انتخاب می کنند: اعمال تاکتیک های بهینه سازی نرخ تبدیل محبوب و عامه پسند، یا ساختن یک برنامه ی بهینه سازی نرخ تبدیل.

فصل5

تجربه کاربری و بهینه سازی کانون

وقتی در مورد تجربه ی کاربر (UX) صحبت می کنیم، منظورمان فراتر از نگاه و بازدید صرف کابر است. منظور ما در حقیقت تجربه ی کلی و جامع کاربر است که در بازدید از سایت شما به دست آورده است.

فصل6

بهینه سازی صفحه فرود

شانس به این صورت تعریف می شود که: اگر یک صفحه ی غیر بهینه در سایت شما موجود باشد، صفحه ی فرود شما همان خواهد بود. همواره برداشت اولیه ی بسیاری از کاربران به صورت قابل توجهی به همین صفحه ی فرود اتفاقی، وابسته می باشد.

فصل7

کاهش نرخ خروج و جهش وب سایت

علی رغم ژرفای اینترنت و میلیاردها صفحه ی در دسترس، کاربرها به صفحه ی شما راه پیدا می کنند و سپس بدون هیچ توضیحی سایت را ترک می کنند. چرا؟

فصل8

رازهای بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت

در این راهنما، ما با بسیاری از نظرهای غیر علمی در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل مواجه شده ایم. با این وجود، در این فصل کمی بیشتر در مورد آن ها با جزییات بیشتری بحث خواهیم کرد.

فصل9

ابزارهای تست بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

اگر به دنبال یک توضیح پایه ای برای اینکه هر ابزاری چه کاری را چگونه انجام می دهد، آن توضیحات را در این قسمت خواهید یافت. اگر به دنبال توصیه های مفید هستید، توصیه های مورد نظر هم در این قسمت خواهید یافت. گفتن این مطلب که برای هر کاری ابزاری وجود دارد هم بدیهی است.

فصل10

اندازه گیری بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

شما چگونه می فهمید که کدام آزمون ها باعث تقویت می شوند و کدام ها یک از آزمون ها هیچ بازده مثبتی ندارند؟ و مهم تر آن، وقتی که اولین مجموعه از آزمون ها را بهینه سازی کرده و برنده ها فراخوانی کردید، در این زمان چه کار خواهید کرد؟

فصل11

نکات و ترفند های بهینه سازی نرخ تبدیل سایت

در اینجا یک لیست متنوع از ترفند ها و روش های اضافی که جمع آوری نموده ایم را ارایه می دهیم، تا شما را همواره در سطح بالایی از پیشرفت نگه دارد.

فصل12

نتیجه گیری

هم اکنون که در زمینه ی CRO یک فرد حرفه ای شده اید، گام بعدی چیست؟

نکات مقدماتی بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت

ما از جملات و عبارات بسیاری برای توصیف تبدیل ها و افراد بازدید کننده از دارایی آنلاین شما استفاده خواهیم نمود.

در هر گام هم یه مثال ارایه شده است و صرفا به صورت مفاهیم تعریفی نیستند. به عنوان مثال، اگر بگوییم:عملکرد وبسایت خود را بهبود بخشید؛ این جمله می توان برای بهبود دادن عملکرد وبسایت، صفحات فرود، درخواست در سایت، فرم ثبت نام و... به کار برد.

علاوه بر این، وقتی در مورد یک بازدید کننده یا کاربر صحبت می شود، ممکن است برای اشاره به فردی که از دارایی آنلاین شما بازدید می کند، آن ها را به صورت جایگزین هم به کار ببریم (مگر در جایی که تفاوتشان ذکر شده باشد) . به خاطر تقویت خوانایی متن حاضر و حفظ شیوایی کلام ما از این جایگزینی استفاده کرده ایم. لطفا توجه فرمایید که وقتی نویسندگان به یک کلمه می رسند، همانند کاربران به طور روتین با خود می گویند"بازدید کننده ها، کاربران ثبت نام کرده یا..." . از لطف شما در مورد این جایگزینی کلمات ممنونیم.

 


فصول گذشته

فصل 1 بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟فصل2  چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟فصل3 مبانی بهینه سازی نرخ تبدیل سایتفصل4 ساختن و ارزیابی یک برنامه بهینه سازی فصل5 تجربه کاربری و بهینه سازی کانون فصل6 بهینه سازی صفحه فرودفصل7 کاهش نرخ خروج و جهش وب سایت  فصل 8 رازهای بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت  فصل9 ابزارهای تست بهینه سازی نرخ تبدیل سایت  فصل10اندازه گیری بهینه سازی نرخ تبدیل سایت        فصل 11 نکات و ترفند های بهینه سازی نرخ تبدیل سایت   فصل12 نتیجه گیری

رسانه مطلب

دوره رایگان بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت آموزش بهینه سازی وب سایت

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت