بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

disavow Links چیست ؟

امتیاز بدهید
(6 امتیاز)
disavow Links چیست ؟ disavow Links چیست ؟ آموزش بهینه سازی سایت

disavow Links چیست و چه تاثیری بر بهینه سازی سایت دارد

disavow کردن بک لینک‌ها

گوگل به سختی تلاش می‌کند که فعالیت‌های سایت‌ها ی دیگر بر یک سایت تأثیر منفی نگذارد. در برخی مواقع لینک‌های دریافت شده بر نظر گوگل درباره‌ی اهمیت یک سایت یا صفحه تأثیر می‌گذارد. برای مثال ممکن است شما و یا سئوکار سایت شما از لینک‌ها ی خریداری شده و یا link schemes که مخالف دستورالعمل‌های گوگل می‌باشد، استفاده کرده باشد. در درجه نخست گوگل توصیه می‌کند که این لینک‌های اسپمی و یا بی کیفیت را تا آنجایی که ممکن است از وب سایت حذف کنید.
اگر شما تاجایی که ممکن بود این لینک‌ها را از سایت خود برداشتید و امکان حذف بقیه‌ی این لینک‌های ساختگی وجود نداشت می‌توانید به گوگل در خواست disavow کردن لینک‌ها را دهید. به بیان دیگر می‌توانید از گوگل درخواست کنید که هنگام بررسی سایت شما، این لینک‌ها را نادیده بگیرد.
این یک امکان پیشرفته است و هنگام استفاده از این خصوصیت باید محتاط بود. اگر به اشتباه از آن استفاده کنید ممکن است به کارآیی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ضربه بزند. ما به شما توصیه می‌کنیم تنها در صورتی بک لینک‌ها را disavow کنید که باور دارید تعداد قابل توجهی از بک لینک‌های کم کیفیت، مصنوعی و اسپمی به سایت شما وارد شده است. وهمچنین اگر اطمینان دارید که این لینک‌ها باعث ایجاد مشکل برای سایت شما می‌شوند.
در اغلب موارد گوگل خود می‌تواند بدون نیاز به راهنمایی اضافی ارزیابی کند که به چه لینک‌هایی می‌تواند اطمینان کند، بنابراین بسیاری از سایت‌های نرمال و معمولی احتیاجی به استفاده از این ابزار ندارند.


disavow  کردن بک لینک‌ها در گوگل سرچ کنسول

در اینجا دو مرحله وجود دارد.

لینک‌های وارده به سایت خود را دانلود کنید،
فایل حاوی لینک‌هایی که می‌خواهید disavow شود، ایجادکنیدو آن را در گوگل آپلود کنید.

دانلود لینک‌های سایت:


در صفحه اصلی ابزار گوگل وبمستر، بر روی سایت مورد نظر کلی کنید.
در منوی اصلی روی گزینه‌ی Search Traffic و بعد آن Links to Your Site. کلیک کنید.
در زیرعبارت Who links the most، بر روی more کلیک کنید.
بر روی عبارت Download more sample links وارد شوید. اگر بر روی Download latest links کلیک کنید، می‌توانید تاریخ‌ها را نیز مشاهده کنیدشما یک فایل حاوی تمام صفحاتی که به سایت شما لینک کرده‌اند را دانلود می‌کنید. از این برای ایجاد یک فایل متنی استفاده کنید (نوع فایل می‌بایست.txt باشد و باید با UTF-8 یا 7-bit ASCII اینکد شده باشد. شامل لینک‌هایی که شما قصد دارید disavow کنید-هرخط یک لینک. اگر می‌خواهید که گوگل همه‌ی لینک‌ها در همه‌ی دامنه‌ها را نادیده بگیرداز “domain:example.com” استفاده کنید. فایل متنی شما می‌تواند حاوی اطلاعاتی اضافه‌تر باشدکه با “#” مشخص می‌شوند. (هر خطی که با “#” شروع شود نادیده گرفته می‌شود.) همه ی لینک‌های وارده به سایت خود را آپلود نکنید: فایل متنی که شما آپلود می‌کنید لیستی از لینک‌ها است که می‌خواهید گوگل آنها را نادیده بگیرد.

نمونه
در اینجا نمونه‌ای ازفایل های معتبر وجود دارد:
# example.com removed most links, but missed these
http://spam.example.com/stuff/comments.html
http://spam.example.com/stuff/paid-links.html
# Contacted owner of mrsz.iron 7/1/2012 to
# ask for link removal but got no responsedomain:mrsz.ir


اگر شما می‌خواهید که گوگل همه‌ی لینک‌های سایت شما در همه‌ی دامنه‌ها نادیده بگیرد، خط domain:example.com. را هم اضافه کنید.

آپلود لیست لینک‌ها جهت  disavow کردن:

1.    وارد صفحه‌ی disavow links tool page شوید.
2.    وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
3.    بر روی Disavow links کلیک کنید.
4.    بر روی Choose file. کلیک کنید.

نکته: آپلود یک فایل جدید، جایگزین فایل آپلود شده‌ی قبلی می‌شود

ممکن است روند پردازش اطلاعاتی که شما آپلود کرده‌اید کمی برای گوگل به طول بینجامد،خصوصاً اینکه این اطلاعات در فهرست بررسی گوگل گنجانیده می‌شود تا صفحات مربوطه‌ی سایت مجدداً بررسی شوند که ممکن است چند هفته طول بکشد.
این لینک‌ها در بخش لینک‌های داخلی گوگل سرچ کنسول باقی می‌مانند.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت