بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن:

امتیاز بدهید
(5 امتیاز)
اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن: اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن: بهینه سازی وب سایت

Authority و link building با الگوریتم جدید پنگوئن 4:

در گذشته مطالبی در مورد الگوریتم پنگوئن قرار دادیم و گفتیم که این الگوریتم در حال برروز رسانی می باشد  پس از آپدیت الگوریتم پنگون و حضور الگوریتم پنگوئن 4 و ایجاد تغییرات در موتور جستجوری گوگل در این مقاله به بررسی  Authority و link building با الگوریتم جدید پنگوئن می پردازیم

بعد از دو سال، الگوریتم پنگوئن به روزرسانی شد. گوگل اخیرا پنگوئن 4 را معرفی کرده است که فیلترهای خود را به صورت لحظه ای و در زمان واقعی انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.
گوگل بالاخره الگوریتم پنگوئن 4 را منتشر کرد . این آخرین به روزرسانی از الگوریتم پنگوئن است و به عنوان بخشی از هسته مرکزی الگوریتم رتبه بندی گوگل در لحظه به پردازش اطلاعات می پردازد. در ادامه می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلا الگوریتم پنگوئن چیست و به روزرسانی های جدید آن چه تاثیری بر روی جامعه بهینه سازی سایت (سئو ) و به طور کلی بازاریابی خواهد داشت.

مطالب مهمی گه در این مطلب  (اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن) فرا خواهید گرفت
اعلام به روزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن:
لینک ها هنوز هم یک مسئله مهم برای گوگل محسوب می شود:
تاکتیک های لینک بیلدینگ:
نتیجه گیری از مطلب اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن:

 

اعلام به روزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن:

در طول چند هفته اخیر شاهد تغییرات زیادی در نتایج جستجو بودیم. به روزرسانی که بیشتر افراد آن را پیش بینی کرده بودند بالاخره انجام شد .

پنگوئن 4 دو نکته کلیدی دارد :

1. الگوریتم جدید پنگوئن به صورت لحظه ای کار می کند.

این واقعا یک خبر خوب است. افراد زیادی هستند که برای سئو بی کیفیت (بهینه سازی سایت بی کیفیت )خود هزینه های زیادی را صرف کرده اند و حتی بعد از حذف تمامی بک لینک های اسپم باز هم سایت آنها به حالت اول برنگشته است. قطعا، خانه ای که بر روی ویرانه ها بنا شده باشد نمی تواند زیاد دوام داشته باشد. افرادی هم که سئو وب سایت خود را بر روی لینک های بی کیفیت بنا کرده اند نمی توانند موقعیت خوبی در نتایج جستجو به دست آورند. این افراد قادر نخواهند بود با حذف لینک های بی کیفیت به موقعیت اصلی خود بر گردند. با این حال، به نظر می رسد که کسب و کارهایی وجود دارد که در این میان مقصر نبوده اند. برای چنین کسب وکارهایی، شرایط جدیدی ایجاد شده است.

2. این نسخه از الگوریتم پنگوئن بیشتر از قبل دانه ای (granular) است:

این عنصر به توضیح بیشتری نیاز دارد. به نظر می رسد الگوریتم پنگوئن 2.0 پنالتی های مرتبط با کلیدواژه و در سطح صفحه را بیشتر از نسخه 1.0 آن اعمال می کرد. با این حال، شاهد هستیم که پیشرفت های زیادی در این حوزه رخ داده است. این که الگوریتم پنگوئن 4 بیشتر از قبل دانه ای شده است به این معناست که خزنده های گوگل تمامی صفحات موجود در سایت را مورد بررسی قرار می دهند و اگر صفحه نامناسبی پیدا کنند( علی رغم خوب بودن کل سایت) آن را در رتبه بندی نهایی مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین اگر یکی از صفحات شما برای مخاطبان نامناسب است باید منتظر تاثیر آن بر روی رتبه کلی خود باشید.
همچنین باید بدانید که این دو گزینه به خوبی خود را با 200 فاکتور رتبه بندی گوگل منطبق و هماهنگ کرده اند. در حال حاضر دو الگوریتم پاندا و پنگوئن در هسته اصلی الگوریتم رتبه بندی گوگل ادغام شده است بنابراین امکان دارد ارزش هر کدام از فاکتورهای رتبه بندی تغییر پیدا کند. چیزی که بیشتر برای سئوکاران جالب توجه خواهد بود این است که دیگر اعلان های زیادی برای به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن وجود نخواهد داشت. پنگوئن در حال حاضر با خزیدن گوگل در سایت ها، به طور مداوم به روز می شود بنابراین تغییرات کوچکی که در این سیستم ایجاد می شود دیگر به اطلاع عموم نخواهد رسید. من خودم شخصا بر این باورم که چنین چیزی می تواند یک خبر خوب برای افراد باشد. سئوکاران می توانند به سادگی بر روی انجام فعالیت های خوب بازاریابی تمرکز کنند و دیگر نگران به روزرسانی های گوگل نباشند.

لینک ها هنوز هم یک مسئله مهم برای گوگل محسوب می شود:

باید به خاطر داشته باشید که لینک ها هنوز هم در رتبه بندی گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردارند. گوگل بارها این موضوع را شفاف سازی کرده است. با اینکه بارها افرادی همچون مت کاتز، گری ایلیس و جان مولر از گوگل، به اهمیت لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی در موتورهای جستجو اشاره کرده اند اما به افراد هشدار می دهند که نباید انرژی خود را تنها بر روی لینک صرف کنند. اگر بتوانیم کمی به عقب برگردیم متوجه می شویم که این جملات معنای خاصی دارد. اگر شما یک سایت پنج صفحه ای داشته باشید و هیچ سیگنال اجتماعی یا روابط عمومی در مورد آن وجود نداشته باشد،

وجود 500 لینک در آن چه معنایی خواهد داشت؟

در سوی دیگر، اگر شما یک سایت معتبر داشته باشید و به شدت بر روی آن کار کنید، محتوای مناسبی ایجاد نمایید، صفحات متعددی بسازید،سیگنال های اجتماعی معتبر کسب کنید و لینک های متنی متعدد ایجاد نمایید، به دست آوردن 500 لینک برای شما طبیعی خواهد بود. اگر فعالیت اجتماعی و روابط عمومی را به تمامی فعالیت های بالا اضافه کنید، یک الگوی معتبر برای کسب وکار خود خواهید داشت. بنابراین لینک برای سئو مهم است اما لینک تنها یک مورد از فاکتورهای متعددی است که توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد و نمی تواند به تنهایی نشان دهنده اعتبار و هویت یک سایت باشد. در حقیقت، به دست آوردن لینک های بسیار ممکن است به خاطر فعالیت های بازاریابی عالی باشد. بنابراین بهتر است کلاه مهندسی معکوس را از سر بردارید و به دنبال یک کلاه هوشمند بازاریابی برای خود باشید  در این شرایط متوجه خواهید شد که در یک مسیر درست حرکت می کنید.

گوگل چه چیزی از ما می خواهد؟

تجزیه و تحلیل توصیه های گوگل بسیار ارزشمند است و می تواند بینش خوبی در اختیار شما قرار دهد.


• اگر نگاهی به اطلاعیه گوگل در مورد الگوریتم پنگوئن 4 بیندازید متوجه خواهید شد که این الگوریتم بیشتر بر روی ایجاد وب سایت های جذاب، شگفت انگیز و قانع کننده تمرکز دارد.
با مطالعه Link Schemes page می توان به این نتیجه رسید: برای اینکه بتوانید از سایر سایت ها لینک های با کیفیت و مرتبطی دریافت کنید، باید محتوای مرتبط و منحصر به فردی ایجاد کنید که بتواند در دنیای اینترنت محبوبیت زیادی کسب کند. ایجاد محتوای عالی بسیار ارزشمند است. اگر محتوایی که در سایت خود ایجاد می کنید مفید باشد، احتمال به دست آوردن لینک از طریق آن بسیار زیاد خواهد بود.
اگر نگاهی به راهنمای وبمسترها بیندازید به این نتیجه خواهید رسید: به این فکر کنید که چه چیزی سایت شما را منحصر به فرد، با ارزش و تعاملی می کند. کاری کنید که سایت شما در میان سایر رقبا متمایز باشد.
اگر نگاهی به اطلاعیه اصلی گوگل در مورد الگوریتم پنگوئن بیندازید به این نتیجه خواهید رسید: بر روی ایجاد سایت جذاب، شگفت انگیز و قانع کننده تمرکز کنید.


همانطور که می بینید، کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تنها به کیفیت سایت خود توجه نکنید، محتوا و لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند نیز باید با کیفیت باشد.بهترین روش برای به دست آوردن لینک های با کیفیت و ارزشمند، ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبطی است که بتواند محبوبیت طبیعی در اینترنت به دست اورد. این موضوع نیز بارها و بارها بیان شده است. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که گوگل کمی خوش بینانه رفتار می کند.

ایجاد محتوای عالی به تنهایی کافی نیست. شما باید کاری کنید که افراد محتوای شما را پیدا کنند و با آن تعامل داشته باشند. باید روابطی را ایجاد کنید که در آن از افراد علاقه مند استفاده می شود. ممکن است بخواهید با سایر وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها تعامل و رابطه داشته باشید. بعد از ایجاد چنین رابطه ای، قادر خواهید بود فرآیند لینک بیلدینگ خود را آغاز کنید و از افراد بخواهید به سایت شما لینک دهند. در نظر گوگل، کیفیت بالا به این معناست که سایت خود را به گونه ای ایجاد کنید که برای مخاطبان هدفتان ارزشمند و منحصر به فرد باشد. محتوایی را ایجاد کنید که واقعا برای مخاطبانتان ارزشمند است و می تواند به آنها کمک کند. بیشتر افراد تلاش می کنند فرآیند لینک بیلدینگ خود را بدون تولید محتوای مناسب و مفید آغاز کنند و این یکی از مشکلات بزرگی است که در مسیر تلاش های لینک بیلدینگ قرار دارد. راه حل این مشکل بسیار ساده است. سایت خود را ایجاد کنید، ارزشی را برای مخاطبان خود فراهم آورید و سپس لایه لینک بیلدینگ را روی آن بسازید. در این شرایط موفق خواهید بود.


تاکتیک های لینک بیلدینگ:

در ادامه مرور اجمالی بر روی تاکتیک های لینک بیلدینگی خواهیم داشت که هنوز هم ارزشمند هستند.

1. پیدا کردن منابع و لینک های جدید از تاکتیک های لینک بیلدینگ است:

با کاربرد محدوده وسیعی از اپراتورهای کوئری(query operators) پیشرفته ، شما می توانید صفحات منبع یا حتی دایرکتوری های با ارزش را پیدا کنید که مرتبط با محصول یا خدماتی هستند که شما فراهم می کنید. هر چقدر محتوایی که در سایت خود دارید بیشتر باشد، پیدا کردن افرادی که به شما لینک می دهند بسیار ساده تر و اسان تر خواهد بود. به همین خاطر بهتر است به دنبال کلیدواژه های خود+ منابع+ لینک ها+ دایرکتوری ها باشید. بعد از اینکار قادر خواهید بود تحقیقات لازم را انجام دهید.

2. پژوهش و آنالیز رقبا از تاکتیک های لینک بیلدینگ است:

اغلب مرور و بررسی لینک هایی که به سایت رقبای شما اشاره دارند بسیار مهم است و سایت هایی را برایتان آشکار می کند که ممکن است به سایت شما نیز لینک بدهند. باز هم باید مطمئن شوید که چیز با ارزشی در سایت خود دارید و سپس تقاضای لینک از سایر سایت ها بکنید. به خاطر داشته باشید که سایت های لینک دهنده به رقبای شما ممکن است تمایلی برای لینک دادن به محتوای موجود در سایت شما نداشته باشند. به کیفیت محتوای خود فکر کنید.

3. ایجاد پست مهمان از تاکتیک های لینک بیلدینگ است:

استفاده از پست مهمان هنوز هم یک روش عالی برای قرار گرفتن در معرض مخاطبان است و می تواند مخاطب زیادی وارد سایت کند. به خاطر داشته باشید که در این مورد نیز کیفیت حرف اول را می زند. اگر فرصتی برای لینک دادن به بخشی از محتوا را داشته باشید و انجام اینکار می تواند ارزشی را اضافه کند، حتما اینکار را انجام دهید تا بتوانید لینک متنی داشته باشید. به دنبال وبلاگ ها و سایت هایی در حوزه کاری خود باشید که به دنبال پست مهمان هستند. باز هم می توانید با جستجوی عبارت هایی همچون پست مهمان، توزیع کننده و غیره به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

4. یک محتوا مثبت توسعه دهید

بعد از اینکه محتوای عالی را در سایت خود منتشر کردید، می توانید سایت هایی را پیدا کنید که به سایر مقالات لینک داده اند و سپس با صاحبان آن تماس بگیرید. از آنها بخواهید به محتوای شما نیز لینک بدهند. تکنیک آسمان خراش می تواند در این زمینه به شما کمک کند هر چند یک روش کامل برای همه شرایط موجود نیست.

5. استفاده از لینک های شکستهاز تاکتیک های مثبت لینک بیلدینگ است:

این روش هم مانند تاکتیک شماره 4 است اما در این گزینه شما به دنبال لینک های شکسته در سایت های مختلف می گردید . این سایت ها می توانند لینک های با ارزشی برای شما فراهم آورند. زمانی که فرصتی یافتید، باید بتوانید با ایجاد محتوای مناسب خلاء موجود را پر کنید. این رویکرد می تواند برای شما بسیار مفید باشد. سایت هایی که دوست دارید از آنها لینک بگیرید را شناسایی کنید و سپس آن سایت ها را با ابزارهایی همچون Screaming Frog یا Xenu Link Sleuth بخزید تا بتوانید فرصت های موجود را بیابید.

6. سازمان های محلی تاکتیک های لینک بیلدینگ::

زمانی که کسب وکار محلی دارید، لینک هایی که بتواند شما را به یک موقعیت فیزیکی متصل کند بسیار با ارزش خواهد بود. در اغلب موارد شما می توانید باشگاه ها یا موارد این چنینی را پیدا کنید که حاضرند با شما همکاری کنند. با انجام اینکار قادر خواهید بود ارتباط خوبی با کسب وکارهای محلی داشته باشید. این موضوع باعث می شود افراد زیادی به کسب وکار شما توجه کنند.

7. نشریات و روابط عمومی از تاکتیک های ایده آل لینک بیلدینگ:

علاوه بر داشتن یک سایت شگفت انگیز، انجام فعالیت های مختلف در دنیای واقعی می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. حضور داشتن در نشریات و مطبوعات فرصت بسیار عالی برای شما فراهم خواهد کرد. در بیشتر موارد چنین فعالیت هایی باعث ایجاد لینک به سایت شما می شود و همین امر به شما کمک می کند اعتبار و اعتماد بیشتری کسب کنید.
مواردی که در این جا بیان کردیم لیست کاملی از تاکتیک های موجود برای لینک بیلدینگ نبود اما استفاده از این نکات می تواند مفید باشد. به خاطر داشته باشید که هر کسب وکاری باید از استراتژی های منحصر به فرد خود استفاده کند. ممکن است یک تاکتیک برای کسب وکاری نتایج عالی در پی داشته باشد اما برای کسب وکار دیگری چنین نتیجه ای ایجاد نکند. انجام تمامی این فرآیندها به خود شما و چیزی که برایتان مناسب است بستگی دارد. همچنین برای انجام این فرایندها باید مطمئن شوید که سایت شما بهترین است و می تواند با گرفتن لینک از سایر سایت ها بهبود یابد.

نتیجه گیری از مطلب اتوریتی و لینک بیلدینگ با الگوریتم جدید پنگوئن:

بهترین تمرینات سئو و بهینه سازی وب سایت به خود فرد و شرایط موجود بستگی دارد. استفاده از دایرکتوری های اسپم نمی تواند کمکی به شما بکند. این رویکردهای مضر بدین معنی است که سایت های مختلفی در اینترنت وجود دارد که لینک های بسیار زیادی دارند اما هیچ محتوای مناسبی در آن منتشر نمی شود. اگر زمان خود را بر روی چنین سایت هایی صرف کنید، ارزش واقعی به دست نخواهید آورد.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت