بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

7 عامل مهم بهینه سازی سایت

امتیاز بدهید
(4 امتیاز)
7 عامل مهم بهینه سازی سایت 7 عامل مهم بهینه سازی سایت آموزش بهینه سازی سایت

راهنمای رتبه بندی گوگل برای پرسنلش !


این مجموعه قواعد لو رفته حاوی اطلاعات ارزشمندی راجع به این که چطور گوگل کیفیت یک سایت را رتبه بندی می‌کند هست. آیا وب‌سایت شما به‌اندازه‌ی کافی الزامات گوگل را رعایت می‌کند؟


قواعد رتبه بندی کیفیت چه چیزهایی هستند؟


گوگل افرادی را برای تعیین کردن رتبه‌ی کیفیت سایت‌ها استخدام می‌کند. این افراد به صورت دستی نتایج جستجوی گوگل را چک می کنند تا اطمینان پیدا کنند که الگوریتم های رتبه بندی درست کار می کنند.
کارمند کنترل‌کننده‌ی کیفیت ، سایت‌هایی که گوگل به‌عنوان نتیجه‌ی جستجو نمایش می‌دهد را می‌بیند و سپس بر اساس ارتباط صفحه با جستجوی انجام‌گرفته آن را ارزیابی می‌کند. اگر یک سایت شرایط مطلوب نتایج جستجو را نداشته باشد ، ارزیابان گوگل آن را به‌عنوان اسپم نشانه‌گذاری می کنند.
قواعد رتبه بندی کیفیت شامل راهنمایی‌هایی است که کارکنان ارزیابی گوگل از آن‌ها برای ارزیابی سایت‌ها استفاده می کنند. اگرچه گوگل خیلی سریع پس از انتشار این راهنما لینک آن را حذف کرد ، اما ما توانستیم نگاهی به آن بی اندازیم. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکات “راهنمای قواعد رتبه بندی گوگل” را شرح می‌دهیم:


۱-  گوگل چند سطح از “ارتباط” را به کار می‌گیرد.


گوگل به کارکنان بخش ارزیابی خود آموزش داده است تا ارتباط یک سایت با یک موضوع را به‌عنوان “حیاتی”، “مفید”، “مرتبط”، “کمی مرتبط” و “غیر مرتبط” تعیین کنند. علاوه بر ارتباط ، گوگل صفحاتی که بسیار جذاب ، معتبر ، سرگرم‌کننده و یا جدید هستند را ترجیح می‌دهد.


۲- اگر کلمه‌ای بیش از یک معنی داشته باشد گوگل رایج ترین معنی را برداشت می‌کند.


مثلاً ، گوگل تصور می‌کند که اکثر افرادی که کلمه apple را جستجو می کنند به دنبال شرکت کامپیوتری apple می‌گردند نه میوه‌ی سیب ، لذا نتایجی که در مورد معانی دیگر هستند نمره‌ی ارتباط کمتری دریافت می کنند.


۳- صفحات مرتبط هم می‌توانند spam باشند.


گوگل بین مرتبط بودن و اسپم تفاوت قائل است. با توجه به مقاصد یک صفحه ، آن صفحه می‌تواند اسپم باشد ، درحالی‌که محتوای مرتبط با جستجو دارد. اگر در سایتتان از تاکتیک های زیر استفاده می کنید ، ممکن است گوگل آن را اسپم تشخیص بدهد:
متن یا لینک مخفی.
ریدایرکت کردن چندین آدرس به یک سایت.
گردش دامنه ی هدف. (یعنی مثلاً مدتی تمام سایت‌هایتان را به site.ir ریدایرکت کنید ، سپس مدتی دیگر همه را به site.com سپس به site2.com و…)
انباشته کردن صفحه از کلمات کلیدی.
تبلیغات نامرتبط.
محتوا و یا حتی تبلیغات کپی شده.
گذاشتن تبلیغات در فید یا خبرنامه.
صفحات دروازه. (صفحاتی که فقط برای یک کلمه بهینه شده اند با هدف کسب ورودی بالا از گوگل)
نظرات کپی شده.
وبلاگ های قلابی.
سایت‌های همکاری در فروش کم محتوا که فقط برای کسب درآمد ایجاد شده اند.
نداشتن محتوای واقعی و منحصربه‌فرد.
صفحات صرفاً تبلیغاتی بدون مطلب.
دامین پارک شده.


۴- برخی نتایج جستجو برای گوگل “حیاتی” هستند.


همان‌طور که گفته شد گوگل پنج سطح برای مرتبط بودن دارد. سطح “حیاتی” برای سایت‌هایی است که حتماً باید در نتایج جستجو ظاهر شوند. مثلاً apple.com باید نتیجه‌ی نخست در جستجوی کلمه‌ی apple باشد.
طبق قواعد رتبه بندی کیفیت گوگل ، پروفایل های شرکت ها در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک ، نمی‌توانند “حیاتی” شمرده شوند.
کلمات عمومی نتیجه‌ی “حیاتی” ندارند. عباراتی مانند “مقصد سفر” همیشه عمومی هستند. نتیجه‌ی حیاتی برای این جستجوها وجود ندارد و حتی یک سایت بانام دامنه کاملاً یکسان نیز نمی‌تواند یک نتیجه‌ی حیاتی برای این جستجوها به‌حساب بیاید.


۵- گوگل بین سه نوع عبارت در جستجوها تمایز قائل می شود.


گوگل می گوید که عبارات مورد جستجو می‌تواند بر سه قسم باشد : جستجو برای اقدام (Do) ، جستجو برای اطلاعات (know) و جستجو برای رفتن به مسیرهای جدید (go). هر عبارت تنها می‌تواند یکی از این سه نوع باشد و نوع عبارت تعیین می‌کند که چه نتایجی بیشتر به آن مرتبط هستند. برای مثال ، عبارات نوع Do مانند خرید mp3 player باید نتایج قابل اقدام (مانند فروشگاه های اینترنتی) داشته باشد.


۶- صفحات مرتبط باید بدون خطا ، دارای زبان درست و هدف مشخص باشند.


اگر گوگل تصور کند که یک عبارت جستجو اشتباه تایپ‌شده است ، نتایج را بر مبنای نزدیک‌ترین عبارت به مقصود کاربر نمایش می‌دهد.
صفحاتی که با زبان عبارت مورد جستجو منطبق نباشند ، نمره‌ی ارتباط پایینی می‌گیرند. اگر عبارت جستجو شامل نام یک کشور خاص باشد ، نتایج مرتبط نیز باید با آن کشور منطبق باشند.
نتایج جستجو با عبارات جستجو متناسب هستند ؛ جستجوی یک عبارت چندکلمه‌ای و خاص ، صفحات خاصی را نتیجه می‌دهد و عبارات عمومی صفحات عمومی‌تری را نتیجه می‌دهد.


۷- بعضی عبارات جستجو خودبه‌خود محلی هستند.


بعضی عبارات حتی اگر حاوی کلمه‌ی مشخص مربوط به یک محل نباشند هم خودبه‌خود محلی محسوب می‌شوند. یک مثال برای چنین عبارتی “ورزشگاه” است. گوگل تصور می‌کند که نتایج جستجوی “ورزشگاه” باید نزدیک به محل جستجو کننده باشد و نتایج مربوط به سایر مناطق ، غیر مرتبط یا بی‌استفاده است.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت