بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

7 ابزار بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(7 امتیاز)
7 ابزار بهینه سازی وب سایت 7 ابزار بهینه سازی وب سایت آموزش بهینه سازی سایت

7 فعالیت کلیدی بهینه سازی سایت که اکنون می تواند به صورت خودکار صورت گیرد

برخی موارد مورد علاقه خود را از جنبه های متنوع بهینه سازی خودکار موتور جستجو، به اشتراک می گذارد.

اگرچه وفق دادن خود با تعداد روز افزون ابزار های سئو و بهینه سازی وب سایت که در طول سال های اخیر اجرا شده اند (در کنار عملکرد های جدید ابزار های کنونی)، بسیار دشوار است، اما برای اینکه تشخیص داد ابزار های جدید چگونه می توانند در عملکرد بهتر و بهینه تر فعالیت های سئوی ما یاری رسان باشند، آزمایش کردن آن ها بسیار ضروری بنظر می رسد.

این امر به خصوص وقتی با وظایفی رو به رو هستیم که برای فرآیند بسیار حیاتی و سود رسان هستند اما شامل پیچیدگی فراوان هستند و یا اجرای آن ها بسیار زمان بر است، اهمیت می یابد.

به همین دلیل می خواهم 7 نمونه از وظایف سئویی را که اکنون با کمک برخی از ابزار ها بصورت جزئی یا کلی به صورت خودکار صورت گیرند، با شما در میان بگذارم.

1- ارزیابی ترافیک بالقوه پیشه شما

یکی از اولین فعالیت هایی که به هنگام راه اندازی یک وبسایت جدید یا کمپین بهینه سازی وب سایت صورت می گیرد، ارزیابی ترافیک بالقوه (در حالت ایده آل به ازای هر کانال) و شناسایی رقبای بالقوه بازار می باشد. تخمین این مورد به خصوص وقتی می خواهید در بازاری شروع به کار کنید که اطلاعاتی در مورد آن ندارید، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

با این حال، گزارش “Industry Analysis” شرکت SimilarWeb می تواند با قادر ساختن شما برای کسب مهم ترین داده های ترافیک برای هر صنعتی در بسیاری از کشور ها، کار گشا باشد؛ این گزارش هم چنین ترافیک به ازای منابع، مشهور ترین سایت ها به ازای هر کانال و ترند ها را نشان می دهد.

هر چند به یاد داشته باشید که این اعداد را به عنوان مرجع در نظر بگیرید و نه موارد مطلق؛ و هر لحظه که قادر بودید این اعداد را با داده هایی از منابع دیگر صحه گذاری کنید.

industry analysis min

2- شناسایی فرصت های کلیدواژه ای برای سایت شما

شناسایی فرصت های جدید کلیدواژه ای هنگامی که فرآیند سئوی خود را متمرکز می کنید و اهداف سودآور و دست یافتنی در نظر می گیرید، بسیار مهم است.

در گذشته انجام این گونه تحلیل ها بسیار زمان بر بود اما امروزه با ابزار “Opportunities” شرکت Sistrix می تواند به صورت خودکار انجام گیرد. با این ابزار، شما می توانید تا 3 رقیب را در نظر بگیرید و این ابزار به شما نشان خواهد داد که چه کلیدواژه هایی را هنوز هدف قرار نداده اید اما این رقبا در حال حاضر رتبه بندی کرده اند و سطح فرصت ترافیک و رقابت را نیز نشان می دهد.

seo opportunities sistrix min

 

3- شناسایی عبارات مرتبط با انجام تحلیل TF-IDF صفحات با رتبه های برتر برای هر Query جهت استفاده در محتوای شما

عبارت TF-IDF مخفف “term frequency” و “inverse document frequency” می باشد. طبق نوشته موجود در OnPageWiki:

با استفاده از رابطه TF*IDF، می توانید تشخیص دهید که در چه نسبتی کلمات معینی داخل یک متن یا وبسایت نسبت به دیگر اسناد محتمل، وزن بیشتری دارد. جدا از چگالی کلیدواژه، این رابطه برای بهینه سازی OnPage جهت افزایش میزان مرتبط بودن یک وبسایت در موتور های جستجو نیز می تواند استفاده شود.

اگرچه معروف است که TF-IDF برای ایندکس کردن صفحات بکار می رفته است، ابزار نام آشنایی برای شناسایی تغییرات عبارت مرتبط موضوعاتی که ما بایستی استفاده کنیم، وجود نداشته است. این اطلاعات می تواند برای بهبود میزان مرتبط بودن سایت ما برای عبارات دیگری که مخاطب ما استفاده می کند مفید باشد.

وبسایت OnPage.org شامل یک ابزار TF-IDF در قسمت تحلیل on-page و مونیتورینگ پلتفرم می باشد که می توان از آن برای شناسایی تغییرات عبارت یا ترکیب هایی که رقبای ما در حال حاضر بکار می برند، اما ما بکار نمی بریم (از طریق تحلیل 15 صفحه نتایج برتر و صفحه دلخواهی که می خواهیم در آن رتبه بندی شویم) استفاده کرد. با تمرکز بر عباراتی که مرتبط با کلیدواژه های اصلی ما هستند، می توانیم میزان مرتبط بودن محتوای سایت خود را با موضوع دلخواه افزایش دهیم.

tf idf analysis min

 

4- نمودار کردن Linking درونی سایت شما

در گذشته در مورد نمودار کردن صفحات یک سایت و لینک های آن به صورت گراف برای تسهیل فرآیند تحلیل Linking درونی یک وبسایت، مطلبی را نوشته ام، عملی که هر چند دشوار ولی امکان پذیر بود. این فرآیند نیازمند صدور URL های Crawl شده و سپس پردازش آن ها به کمک ابزار های نمودارسازی (Visualization) می باشد.

اما این فرآیند اکنون با قابلیت “Visualizer” وبسایت OnPage.org بسیار ساده شده است. این قابلیت نه تنها شما را قادر می سازد که به صورت خودکار گراف لینک های درونی هر وبسایتی را تولید کنید، بلکه امکان


جستجو، فیلتر عدد، نمایش ارتباط لینک ها و نمایش گره ها (سایت ها) به تنهایی که از الگوی خاصی پیروی می کنند نیز به شما می دهد.

این می تواند برای درک بهتر اینکه یک سایت چگونه بصورت درونی لینک شده است، کاردینالیتی لینک ها، در صورت وجود “orphan pages” یا ناحیه هایی از سایت که به بخش های دیگر متصل نیستند و غیره، مفید باشد.

 link graph min

 

5- جمع آوری همه بهینه سازی های کلیدی، محبوبیت لینک، داده های ترافیک اجتماعی و ارگانیک برای صفحات برتر سایت شما در یک مکان

جمع آوری داده به هنگام انجام بازرس سئو می تواند بسیار زمان بر باشد. این داده ها شامل بهینه سازی فنی یک وبسایت، محتوا، محبوبیت لینک، ترافیک جستجوی ارگانیک کنونی و رتبه بندی موتور جستجو می باشد، برای انجام این کار ما قبلا از منابع داده مختلف و غیر متصل استفاده می کردیم که یکپارچه سازی آنها چالش دیگری محسوب می شد.

این فرآیند جمع آوری داده اکنون می تواند در گسترده ای به کمک  که بصورت مستقیم بخش اعظمی از داده های مورد نیاز را حین ترکیب داده ابزار های دیگر بازیابی کند، بصورت خودکار انجام گیرد. به عنوان مثال برای جمع آوری همه متریک های کلیدی سئو برای بالا ترین حد پدیداری صفحات سایت خود، می توانید فایل CSV با نام “top pages” را از قسمت “Search Console” از گزارش آنالیز جستجو دانلود کنید، آن ها را به Crawler سئوی Screaming Frog بصورت “list mode” وارد کنید و آن ها را crawl کنید.

سپس می توانید آن ها را با گزینه “Import from Screaming Frog SEO Spider” به صورت مستقیم وارد URLProfiler کنید. سپس باید متریک های اضافی را که می خواهید برای این صفحات به دست آورید، انتخاب کنید: محبوبیت لینک Mozscape و متریک های social share، داده ترافیک جستجوی ارگانیک Google Analytics (قادر خواهید بود که دسته دلخواه خود را انتخاب کنید) و Google PageSpeed و صحه گذاری Mobile. (این ها نیازمند اضافه کردن API رایگان از Moz و Google خواهند بود).

url profiler min

اکنون می توانید URLProfiler را اجرا کنید و نتایج را در چند دقیقه به صورت یک spreadsheet دریافت کنید: همه داده ها از Screaming Frog، Google Analytics، لینک MozScape و social share ها،Google PageSpeed، و صحه گذاری موبایل برای صفحات برتر شما با بالاترین میزان پدیداری در Search Console گوگل. این نتایج به صورت زیر خواهد بود (و من نمی توانم تصور کنم که چه مقدار زمان نیاز داشتم تا همه این ها را به صورت دستی وارد کنم):

هیچ عذری برای توسعه ندادن یک بازرسی سریع سئو برای مهمترین صفحات شما و در نظر گرفتن همه متریک های کلیدی، وجود ندارد.

 

 

6- بدست آوردن دورنمای لینک های مرتبط با ملزومات دلخواه و اطلاعات تماس مستقیم

بدست آوردن لیستی از سایت هایی که با کسب کار شما مرتبط هستند نباید کار دشواری باشد اما بدنبال سایت های معتبر و توانمند از یک کشور خاص با اطلاعات تماس آشکار (در بین سایر معیار ها) بودن، کمی پیچیده است.

همه این ها اکنون با ابزار LinkRisk Peek که فیلتر های پیشرفته ای برای بدست آوردن سایت هایی مرتبط و در دسترس برای استفاده جهت توسعه ، فراهم می کند، به سادگی قابل انجام است.

linkrisk peek min

7- پیگیری رتبه بندی روزانه از SERP های کامل برای کلیدواژه های مرتبط شما

زمانی بود که ما رتبه بندی مهم ترین کلیدواژه های سایت های خود و رقبای برتر خود را پیگیری می کردیم. به دلیل نوسان مداوم رتبه بندی، گاهی اوقات ما رقبایی داریم که آن ها را پیگیری نمی کنیم، و این تشخیص ارتباط سود و زیان با آن ها را دشوار می کند.

علاوه بر این، پس از کسب اطلاعات در مورد رتبه بندی، باید برای تشخیص دلایل تغییرات رتبه بندی صفحات را آنالیز کنیم. ما این کار را با استفاده از ابزار هایی برای بدست آوردن محبوبیت لینک دامنه/صفحه در بین سایر عوامل انجام دادیم.

انجام این کار اکنون با ابزار هایی مانند SERPWoo ساده تر است. به جای پیگیری URLهای خاص (URL شما و رقبای شما)، SERPWoo به صورت پیش فرض 20 نتیجه اول را برای کلیدواژه های شما پیگیری می کند. این امر همچنین شامل متریک های مفید مانند محبوبیت لینک صفحه و دامنه، Social Share ها و غیره برای کمک به بازاریاب ها جهت آنالیز ساده تر دلایل بالقوه نوسان رتبه بندی ها، نیز می شود.

serp tracking min

امیدوارم این قابلیت ها برای شما نیز مانند من کار گشا بوده باشد! هم اکنون کدام یک از فعالیت های سئو برای شما بصورت خودکار صورت می گیرد که در گذشته بسیار زمان بر بوده اند؟ لطفا این موارد را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

 منبع : بهینه سازی وب سایت

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت