بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

10 نکته کلیدی بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(17 امتیاز)

لیستی از نکات سئو را توضیح دهم که از وب‌سایت شما در مقابل بروز رسانی‌های جدید گوگل مثل پنگوئن و پاندا که باعث سقوط اکثر سایت‌ها در نتایج جست‌وجو می‌گردد محافظت می‌کند.

1. محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد تولید کنید.

مهم‌ترین نکته در سئو کپی نکردن مطالب است پس‌دست به قلم شوید و مطالب مفید کاربرانتان را خودتان تولید کنید. توجه داشته باشید وب‌سایت بدون مطالب مناسب ارزشی برای موتورهای جستجو ندارد. شما باید مطالبی بگذارید که بازدیدکنندگان را مشتاق کنید تا مطالب شمارا به اشتراک بگذارند.

 

2. تولید محتوای تازه و بروز رسانی وب‌سایت

وب‌سایتی که برای ماه‌ها تغییر نکند و مطلبی جدیدی نداشته باشد از دید کاربران و موتورهای جستجو یک وب‌سایت مرده است. موتورهای جستجو و کاربران عاشق مطالب تازه و بروز هستند و این کار بازدید و رتبه وب‌سایت شمارا نزد کاربران و موتورهای جستجو بالا می‌برد.

3. تمرکز بر روی یک عبارت کلیدی در هر صفحه

در هر صفحه فقط بر روی یک عبارت کلیدی تمرکز کنید که حداکثر 5 کلمه باشد مانند : آموزش پیانو در تهران و یا فروش دستگاه لاغری یا طراحی آرایه‌گری داخلی در اصفهان.

انتخاب یک عبارت کلیدی مناسب برای صفحه، پیش از نوشتن مطلب به شما کمک می‌کند تا مطلب را مرتبط‌ تر به عبارت کلیدی بنویسد و سعی کنید حداقل عبارت کلیدی را 5 مرتبه در متن تکرار کنید.

4. وب‌سایتتان در دسترس همه باشد

مطمئن شوید که مطالب شما ساده باشد و برای خوانندگان قابل‌فهم باشد. وب‌سایتتان را طوری طراحی کنید که با کامپیوتر، تبلت و موبایل به‌خوبی نمایش داده شود و موتورهای جستجو این را متوجه می‌شوند و به سایت شما اعتبار می‌دهد.

5. عنوان صفحه و متا توضیحات را با توجه به عبارت کلیدی صفحه وارد کنید.

از مهم‌ترین موارد سئو، عنوان صفحه و متا توضیحات است، پس حتماً برای هر صفحه آن‌ها را با توجه به عبارت کلیدی انتخاب‌شده وارد کنید. عنوان صفحه حداکثر 5 کلمه باشد و نام شرکت را فقط در عنوان صفحه اول وارد کنید به‌طور مثال : "پورتال ساز| سایت ساز | فروشگاه ساز". متا توضیحات حداکثر 40 کلمه باشد.

6. عبارت کلیدی را در آدرس صفحه (URL) بکار ببرید

آدرس صفحه مانند : http://www.mrsz.ir/fa/web-design که کلمات web-design کلمات کلیدی هست که در آدرس صفحه آورده شده‌اند و موتورهای جستجو به آن‌ها توجه زیادی می‌کنند. حتماً عبارت کلیدی را در عنوان صفحه، توضیحات، آدرس صفحه و متن صفحه وارد کنید تا موتورهای جستجو ارتباط بین آن‌ها را پیدا کنند.

7. از مایکروفرمت ها برای معرفی بخش‌هایی از صفحه به گوگل استفاده کنید.

یکی دیگر از ترفندهایی که از آن می‌توانید برای معرفی محتوای موجود در صفحات خود و یا بهتر بگوییم تعیین بخش‌های مهم صفحات وب خود و تعیین جنس آن‌ها به موتورهای جستجوگر مانند گوگل ، بینگ و یاهو استفاده کنید نشانه‌گذاری بخش‌های مختلف سایت خود با Microformat ها است که اگر می خواهید به‌صورت کامل با چگونگی انجام این کار آشنایی پیدا کنید می‌توانید از اطلاعات موجود در سایت schema.org استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ببینید که چگونه استفاده از نشانه‌گذاری محتوا می‌تواند در نمایش نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر به ما و مشتریان ما کمک کند می‌توانید از سرویس Google Rich Snippets استفاده کنید که با واردکردن آدرس یک صفحه می‌تواند نشان دهد که اطلاعات نشانه‌گذاری شده آن صفحه چگونه در موتورهای جستجوگر نمایش داده می‌شوند. مثلاً پیشنهاد می‌کنم در صفحات محصولات خود نام اصلی محصول ، دسته‌بندی ، تصویر و قیمت آن محصول را با استفاده از ساختارهای گفته‌شده نشانه‌گذاری کنید و سپس ببینید محتوای آن صفحه در موتور جستجوگر گوگل چگونه به بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود. بله شما هم حتماً مثل من شگفت‌زده خواهید شد.

8. مشارکت برای لینک

در وبلاگ‌ها و نظرآزمایی‌ها (تالار گفتگو) ما فعال باشید و نظرات مفید خود را وارد کنید و فراموش نکنید که هنگام نظر دادن لینک سایت خود را هم وارد کنید.

9. در شبکه های اجتماعی فعال باشید

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به نظر وقت‌گیر است اما ارزش تلاش کردن را دارد و رتبه‌بندی شمارا در موتورهای جستجو بالا می‌برد و ترافیک و بازدید سایت شمارا زیاد می‌کند و مشتریان بالقوه را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند پس فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اتلاف وقت نیست.

10. از عشق خود لذت ببرید

وب‌سایت شما عشق شماست و جستجوگرها نمی‌تواند شور و شوق را کم کنند حتی اگر رتبه پائینی دارید. پس محتوا خودتان را بنویسید و علاقه خود را به وب‌سایتتان نشان دهید. باصداقت کار خود را پیش ببرید و برای بازدیدکنندگان ارزش قائل شوید و مطالب مفید برایشان تولید کنید.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت