بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

فاکتورهای جریمه شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل

امتیاز بدهید
(4 امتیاز)
فاکتورهای جریمه شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل فاکتورهای جریمه شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل آموزش بهینه سازی سایت

تعداد افراد کمی بر این باور هستند که یک موتور جستجو را اسپم کرده اند. بسیار بد و درناک است که به صورت اتفاقی و تصادفی اسپم بکنید و موتورهای جستجو با بررسی فاکتورهای مختلف تشخیص دهند که شما مستحق یک مجازات سنگین هستید. پس بیایید در مورد کارهایی که نباید انجام دهید کمی صحبت کنیم.

قبلا مطلبی در مورد برندهای معتبری که توسط گوگل جریمه شده اند قرارداده بودیم و متوجه شدیم که گوگل با هیچ شخص یا برندی تعارف ندارد و پنالتی شدن می تواند بر روی سئو وب سایت ما تاثیر منفی ایجاد نماید (تاثیر منفی پنالتی گوگل در بهینه سازی وب سایت)

در زیر 8 عامل مهم جریمه شدن سایت در گوگل را توضیح داده ایم

  1. Vt: محتوای سطحی
  2. Va:تبلیغات/صفحه بندی سنگین
  3. Vs: Keyword stuffing
  4. Vh:متون پنهان
  5. Vc: کلاکینگ
  6. Vp:paid links
  7. Vl:لینک اسپم
  8. Vd:دزدی ادبی

Vt: محتوای سطحی

با گله مندی های بسیاری که به سبب نتایج ضعیف و نامناسب به سوی گوگل روانه شد، گوگل تصمیم گرفت در فوریه 2011 به روزرسانی "پاندا" را برای اصلاح این نتایج راه اندازی کند. پاندا به طور خاص محتواهای سطحی و سبک و محتواهای ناموجود را هدف قرار می دهد.
این مجازات های domin level (مجازاتی که به کل سایت اثر کرده و تمام آن را در رتبه بندی تنزل می دهد) سایت هایی را هدف قرار می دهند که غالب محتوای آن ها نه خوب و نه باشد، اما در اصل به دنبال سایت هایی هستند که از تکنیک های واضح اسپم استفاده می کنند. امروزه دیگر این سوال که آیا یک واقعا مرتبط است یا این که برای کاربر ارزشمند است یا نه مطرح نیست.

Va:تبلیغات/صفحه بندی سنگین

 آیا تا به حال سایت هایی رفته اید که یافتن محتوای خاصی در آن ها به دلیل خیل عظیم تبلیغات موجود در آن برای شما آزار دهنده و مشکل باشد؟ بله موتورهای جستجو برای این مساله نیز راه حلی دارند. این مساله همان چیزی است که الگوریتم Page Layout هدف قرار می دهد. Mat Cutts رئیس بخش اسپم در گوگل در این مورد می گوید:
ما شکایت هایی از سوی کاربران مبنی بر این که با کلیک روی نتیجه و وارد شدن به سایت، برایشان یافتن محتوای مورد نظرشان سخت است را دریافت کرده ایم و این کاربران از تجربه ناراحت کننده در این سایت ها گله مند بودند. کاربران خواهان این بودند که به جای گشتن کل صفحه برای مشاهده محتوا، محتوای موردنظرشان درست در بالای صفحه و جلوی چشمان شان قرار بگیرد. بنابراین سایت هایی که که محتوای خود را در جای مناسب و آشکار در بالای سایت نشان نمی دهند قطعا تحت تاثیر قوانین جدید قرار خواهند گرفت. اگر بر روی سایتی کلیک کنید و در قسمتی از آن در ابتدا می بینید محتوای قابل توجهی مشاهده نکنید و غالب قسمت های صفحه با تبلیغات پر شده باشد در این صورت قطعا تجربه خوبی از وبگردی خود نخواهید داشت. این گونه سایت ها نباید در رتبه بندی جایگاه مناسبی داشته باشند.
اغلب اوقات این نوع مجازات برای سایت هایی که به وسیله تبلیغات فراوان، تجربه نامناسبی برای کاربران ایجاد می کنند در نظر گرفته می شود. پس کاربران خود را مجبور نکنید به دنبال محتوا در سایت تان بگردند.

Vs: Keyword stuffing

این مورد یکی از قدیمی ترین تاکتیک های اسپم به شمار می رود. هرکجا حرفی از استفاده نادرست از کلیدواژه ها در تگ ها و... به میان باشد این تاکتیک اسپم موجودیت پیدا می کند. موتورهای جستجو به ما می گویند از کلمات مهم تان در صفحات استفاده کنید. خوب حالا اگر من این کلمات را به صورت پی در پی و در حدود صدبار این کار را انجام دهم گوگل چه خواهد کرد؟
گوگل در این مواقع ممکن است شما را با مجازات هایی جریمه کند. حال مساله این است که چه میزان استفاده، زیاد تلقی می گردد؟ برای این سوال جواب آشکاری وجود ندارد اما می توان گفت استفاده بیش از حد و افراطی می تواند برای تان مشکل ساز شود. این کار در اغلب مواقع توسط افراد غیر متخصص در سئو که اطلاعات کمی دارند و با نوشتن پی در پی یک کلمه انجام می شود.

Vh:متون پنهان

شما که از تکرار پی در پی کلیدواژه استفاده کرده اید شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که "چرا این متون را پنهان نکنم که هیچ انسانی قادر به دیدن آن نباشد؟". شما ممکن است متن را سفید کنید تا با پس زمینه یک رنگ شود به خاطر داشته باشید با این کار دست به اقدام خطرناکی زده اید و موتور جستجو را اسپم کرده اید.
موتورهای جستجو از چیزهای پنهان اصلا خوششان نمی آید. آن ها می خواهند همه چیز را به همان شکل که مردم می بینند، مشاهده کنند. بنابراین متنی را پنهان نکنید، فرقی ندارد که با تغییرات در ابزار فونت یا display:none این کار را بکنید.

Vc: کلاکینگ

بیایید در مورد پنهان سازی پیچیده و غیرطبیعی صحبت کنیم. نظرتان در مورد تقلب سایت تان با نشان دادن دو نسخه متفاوت به موتورهای جستجو کاربران چیست؟ به این کار کلاکینگ گفته می شود، موتورهای جستجو واقعا از این کار بدشان می آید در حقیقت این کار یکی از بدترین کارهایی است که برای مجازات شدن توسط آن ها می توانید انجام دهید. گوگل همیشه بیان کرده است که برخورد سختی با متخلفان در این زمینه خواهد داشت.
ممکن است افراد زیادی به طور تصادفی و بدون هیچ عمدی اقدام به اسپم بکنند ولی در مورد کلاکینگ این قضیه کاملا عمدی است، به همین دلیل موتورهای جستجو برای این چنین تخلفی مجازات های سختی در نظر می گیرند. در حقیقت شما با این کار در حال تغییر نتایج جستجو هستید و این اصلا کار خوبی نیست.

Page cloaking چيست؟ 

Page cloaking فني است كه با استفاده از آن صفحات وب را مي توان به روش هاي متفاوت نمايش داد. از اين فن معمولاً به دو دليل استفاده مي شود:
1.    صاحبان وب سايت ها سورس كد صفحاتشان را براي موتور هاي جستجو بهينه سازي مي كنند تا بتوانند در بين رقبا رتبه بهتري كسب كنند ولي آنها نمي خواهند رقبا از اين كد ها با خبر شوند و شيوه آنها را استفاده كنند به همين دليل از Page Cloaking استفاده مي كنند تا از دسترسي رقبا به رمز و راز كار خود مانع شوند.
2.    بعضي طراحان وب سايت متن هايي در صفحات خود قرار مي دهند كه سبب بهبود رتبه آن صفحات در نتايج جستجو مي شوند و ترافيك بيشتري به سايت آنها روانه خواهد كرد ولي اين متون لزوماً براي خواننده آن صفحات جالب نيستند بنابراين از اين روش استفاده مي كنند تا مانع از ديده شدن بعضي از محتويات يك صفحه توسط بازديد كنندگان شوند در حاليكه موتور هاي جستجو اين نتايج را مي بينند.
اما زمانيكه يك وب سايت از اين روش در صفحات خود استفاده مي كند مانع از اين مي شود كه موتور هاي جستجو همان محتوياتي را ببينند كه كاربر آن را مي بينند. و اگر موتور جستجو نتواند اين وظيفه را بدرستي انجام دهد اعتماد بازديد كنندگان خود را از دست خواهد داد بنابراين در صورتي كه موتور هاي جستجو متوجه شوند شما از چنين روش هايي يا همان Page Cloaking در صفحات وب سايت خود استفاده كرده ايد ممكن است وب سايت شما را از ليست خود حذف كنند. بنابراين هيچگاه به استفاده از چنين روش هايي فكر نكنيد چون ممكن است همه زحمات شما را يك شبه بر باد دهد.

Vp:خرید لینک

 اینجا حتی صحبت از بن شدن گوگل توسط خودش نیز به میان می آید مانند چیزی که برای بخش ژاپن گوگل اتفاق افتاد و این بخش به دلیل تخلفات در خرید و فروش لینک به مدت یازده ماه بن شد.
کمی قبل تر در سال 2011 شاهد مجازات سه ماه ای برای JC Penny بودیم. در حقیقت مجازات های دیگری نیز پس از این خرید و فروش لینک برای این شرکت به وجود آمد و مقاله مفصلی در نیویورک تایمز ضربه محکمی به آن وارد کرد، علاوه بر این انتقادهای فراوان در محیط مجازی و مقاله وال استریت ژورنال کار را برای آن سخت تر نیز کرد.
بحث بر سر این که گوگل چطور باید با این خرید و فروش ها برخورد کند مساله ای ادامه دار است. به خاطر داشته باشید اگر از قوانین گوگل تخطی کنید قطعا گوگل هیچ گونه رحمی در حق شما نخواهد کرد. به برنامه هایی که ادعا می کنند بدون شناسایی شدن این کار را برای شما می کنند هیچگاه اعتماد نکنید. بینگ هنوز رسما وارد مساله مجازات های خرید و فروش لینک نشده است ولی به نظر می رسد در حال فعالیت روی آن است.

Vl:لینک اسپم

آیا وسوسه شده اید با رها سازی لینک ها در انجمن ها و وبلاگ ها به وسیله آنچور تکست های کاملا بهینه شده و با کمک نرم افزارهای خودکار فعالیت به ظاهر سئو انجام دهید؟
اشتباه نکنید شما در حال انجام سئو نیستید. همه افراد از اسپمی که در ورای چیزی که ادعا می کنید سئو است، بدشان می آید. اطمینان داشته باشید اگر این کار را انجام دهید نه تنها به اعتباری که مدنظرتان است نخواهید رسید بلکه خود را در مقابل مجازات های مختلف قرار داده اید.
این مجازات ها اهمیت و اعتبار بیشتری در این نسخه از جدول تناوبی پیدا کرده اند و دلیل این اهمیت تلاش های گوگل برای تنظیم و مجازات لینک اسپم ها و به ویژه آغاز کار به روزرسانی پنگوئن گوگل بوده است.

Vd:دزدی ادبی/DMCA Takedowns

به روزرسانی "دزد دریایی" سایت هایی که قانون کپی رایت را زیر پا گذاشته باشند را هدف قرار می دهد. تحت فشار RIAA (Recording Industry Associate of America)، دولت ها و هالیوود، گوگل تصمیم گرفت مجازات هایی برای سایت هایی که شکایت های فراوانی از سوی DMCA(Digital Millenihium Copyright Act) دریافت کرده اند در نظر بگیرد.
متاسفانه بسیاری از سایت ها با این موضوع درگیر هستند برای دوری از هرگونه مجازات سعی کنید به اخطارهای دریافت شده از سوی DMCA در ابزار وب مستر گوگل تان توجه کافی داشته باشید.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت