فصل پنجم : تجربه کاربری و بهینه سازی کانون
وقتی در مورد تجربهی کاربر (UX) سخن می گوییم، منظورمان کلیت تجربه کاربر ها از سایت شما است. بیشتر از اینکه ظاهر سایت مدنظر باشد، UX شامل مواردی مانند سادگی در استفاده، سرعت در استفاده و چگونگی کاهش اصطکاک و اتلاف وقت در طی زمان عملی که کاربران به خاطر آن به سایت شما آمده اند، است.
برای دبدن جدیدترین مباحث این دوره بصورت کامل ، کافی است عضو شوید (عضویت رایگان است برای عضویت در وب سایت تخصصی بهینه سازی سایت اینجا کلیک کنید)
به خاطر اینکه تجربهی کاربر در بهینه سازی کانون کاربرد دارد، اهمیت UX نیازی به توضیح بیشتر ندارد. با ساختن رابط کاربری دقیق، می توان به این اطمینان دست یافت که کاربر در حالت کار میماند و به حرکت در کانون ادامه می دهد. و در هر گام اطلاعات و گزینه های کافی به کاربر داده می شود.
در تلاش برای انجام بهینه سازی کانون، شما در ابتدا بر روی دو جنبه از UX تمرکز خواهید کرد:
1.کاهش اتلاف وقت و اصطکاک: که معمولاً به شکل کلیک های اضافه، صفحات اضافه، استارت های نادرست، رفتن به صفحات غلط، بارگذاری کند صفحات و سایر موارد اتلاف که موجب از دست رفتن کاربر می شود شده اند.
2.کاهش مشغله های ذهنی: شکل دیگری از اتلاف است که موجب ایجاد شک و عدم قطعیت در ذهن کاربر شده و موجب تردید آن ها در تبدیل شدن به کاربر دائم می شود.
برای مشاهده ادامه مطلب باید عضو شوید و لاگین کنید (عضویت در این سایت رایگان است و کمتر از یک دقیقه خواهد بود )
برای عضویت در وب سایت تخصصی بهینه سازی سایت اینجا کلیک کنید
لطفا برای بهبود عملکرد ما نظرات خود را کامنت کنید و این مطلب را اشتراک بگذارید
فصول گذشته
فصل 1 بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟فصل2 چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟فصل3 مبانی بهینه سازی نرخ تبدیل سایتفصل4 ساختن و ارزیابی یک برنامه بهینه سازی فصل5 تجربه کاربری و بهینه سازی کانون فصل6 بهینه سازی صفحه فرودفصل7 کاهش نرخ خروج و جهش وب سایت فصل 8 رازهای بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت فصل9 ابزارهای تست بهینه سازی نرخ تبدیل سایت فصل10اندازه گیری بهینه سازی نرخ تبدیل سایت فصل 11 نکات و ترفند های بهینه سازی نرخ تبدیل سایت فصل12 نتیجه گیری