بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

تاثیر لینک بر بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(4 امتیاز)
تاثیر لینک بر بهینه سازی وب سایت تاثیر لینک بر بهینه سازی وب سایت آموزش بهینه سازی سایت

تاثیر لینک بر بهینه سازی وب سایت

لینک ها اولین گروه اصلی از فاکتورهای رتبه بندی "بیرون صفحه ای" محسوب می شوند. گوگل اولین موتور جستجویی نیست که لینک ها را به مانند رای مورد شمارش قرار داده و استفاده کرده است اما می توان گفت که گوگل نخستین موتور جستجویی است که به آنالیز لینک (یا همان گراف لینک) برای بهبود تشخیص ارتباط استناد کرده است.
با وجود صحبت های زیادی که در مورد سیگنال های دیگر انجام می شود، همچنان لینک ها به عنوان مهمترین سیگنال خارجی برای موتورهای جستجو مطرح بوده و هستند. شما در ادامه خواهید فهمید که برخی از لینک ها نسبت به بقیه ارزشمندتر هستند.

تاثیر لینک بر بهینه سازی وب سایت
Lq: کیفیت لینک ها (Link Quality)
Lt: متن لینک/ Anchor text (متن با قابلیت کلیک در هایپرلینک ها)
Ln: تعداد لینک ها

 

Lq: کیفیت لینک ها (Link Quality)

زمانی که شما بیمار می شوید به کدام یک از موارد اعتماد بیشتری می کنید؟ به توصیه های پنج نفر پزشک در مورد بیماری تان بیشتر اعتماد می کنید یا به توصیه های پنجاه فرد معمولی که در خیابان با آن ها روبرو می شوید؟
به جز موارد خاصی که ممکن است شما تجربه واقعا بدی از پزشک ها داشته باشید، شما احتمالا به توصیه ها و نظرات پزشکان استناد خواهید کرد. با وجود این که شما تعداد نظرات کمتری را دریافت می کنید، اما چون این توصیه ها و نظرات از جانب کارشناسان آن حوزه است کیفیت این نظرات و پیشنهادات به مراتب بیش تر از نظرات مردم عادی است.
همین مساله را می توان به مساله لینک ها و موتورهای جستجو تعمیم داد. موتورهای جستجو اقدام به شمارش تمام لینک های (به جز لینک هایی که با استفاده از nofollow یا دیگر متدها مسدود شده اند) که به یک وب سایت خاص اشاره دارند، می کنند. نکته مهم این است که موتورهای جستجو این لینک ها را یکسان نمی دانند و برای لینک های با کیفیت بالاتر ارزش بیشتری قائل هستند.

منظور از کیفیت یک لینک چیست؟

یکی از مسائلی که در مورد کیفیت لینک می توان گفت این است که باید بتوان با دیدن آن به خوبی آن را فهمید. سایت های بزرگ و معتبر همواره در تلاش هستند که لینک هایشان از نظر معیارهای کیفیت در سطح بالاتری نسبت به لینک های معمولی قرار بگیرند. این مساله را همیشه مدنظر قرار دهید که لینک هایی از سایت همسایه، یعنی سایتی که از نظر موضوع با سایت شما مرتبط است، نیز ممکن است بیشتر شمارش شوند.

Lt: متن لینک/ Anchor text (متن با قابلیت کلیک در هایپرلینک ها)

سایت آمازون میلیون ها لینک مرتبط به خود دارد. اما این سایت هیچگاه برای کلمه "ماشین ها" رتبه بندی نمی گردد بلکه همیشه برای کلمه ی "کتاب ها" رتبه بندی می شود. اما چرا این گونه است؟ بسیاری از لینک هایی که به آمازون دلالت دارند شامل کلمه "کتاب ها" در لینک های خود هستند و این درحالی است که تعداد بسیار اندکی از لینک های آمازون مربوط به ماشین می باشد. با این حساب می توان گفت که آمازون ماشین نمی فروشد.
کلمات درون لینک ها (آنچور تکست یا متن لینک) به این دلیل توسط موتورهای جستجو بررسی می شوند که می توان از آن ها به عنوان راهی برای تشریح یک سایت توسط سایت دیگر از آن ها استفاده کرد. این مساله دقیقا مشابه آن است که در زندگی واقعی فردی شما را با بیان موضوع کتاب خطاب کند و به عنوان یک کارشناس در مورد کتاب شما را معرفی کند. شاید بیشتر اوقات قادر به کنترل کلماتی که افراد برای لینک کردن به شما استفاده می کنند، نباشید. با توجه به این عدم کنترل بهتر است که از فرصت ها برای تاثیرگذاری بر Anchor text ها بهترین استفاده را بکنید.
متن لینک (Link text) فاکتوری مهم و قدرتمند به شمار می آید اما در این ویرایش از جدول تناوبی ما، وزن و اهمیت آن از سه به دو نزول کرده است. این کاهش ارزش به دلیل تلاش های انجام شده توسط گوگل است، گوگل به وسیله آپدیت های پنگوئن سعی در شناسایی Anchor text های بهینه سازی شده دارد همچنین گوگل تلاش دارد بتواند تعداد الگوهای طبیعی بیشتری از متن لینک ها  را ببیند.

Ln: تعداد لینک ها

بسیاری از سایت ها به این نکته پی برده اند که دریافت تعداد بسیار زیادی لینک می تواند باعث ارتقای آن ها در سئو شود. این تاثیر زمانی بیشتر می شود که شما از سایت های مختلفی لینک داشته باشید. در شرایط کاملا یکسان، دریافت هزار لینک از یک سایت تاثیر خیلی کمتری از هزار لینک از هزار سایت مختلف دارد.
پیش از این در گذشته تعداد لینک های خالص اهمیت زیادی داشت اما با تلاش های موتورهای جستجو برای ارزیابی بهتر کیفیت لینک ها این اهمیت و ارزش کاهش یافته است. تاکتیک هایی مانند استفاده از linkbaiting (لینک بیت مطلب، مقاله یا تصویری است که به دلیل جذاب بودن باعث دریافت لینک برای شما می شود)، استفاده Badge ها و Widget ها همگی تکنیک هایی هستند که به صورت موثری در افزایش دریافت لینک ها می توانند مفید باشند.
هیچگاه برای بدست آوردن لینک از نرم افزارهای تولید خودکار لینک که با ایجاد اسپم سعی در افزایش لینک ها برای شما دارند استفاده نکنید.

منبع: بهینه سازی سایت

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت