شاید باورش خیلی سخت باشد که زمان انقدر با سرعت میگزرد و به یک چهارم پایانی سال 2016 نزدیک می شویم و باید بهینه سازی وب سایت خود را بر اساس سئو وب سایت 2017 آماده کنیم
غرور ، به راحتى رتبه شما را از بین می برد و این موضوع ، به شدت براى هر وبمستری که تمایل به باقى ماندن در عرصه کار مدرن را دارد ، دارای اهمیت است.
با توجه به اینکه ٩٣٪ از تجارب آنلاین ، با جستجو اولویت بندى بهترین شیوه در فروش اینترنتى شروع میشوند ، بهینه سازى سایت ، یک امر مشهود در موفقیت وب سایت است.
از آنجایى که داریم به یک چهارم اخر ٢٠١۶ نزدیک می شویم ، ایده خوبى است که روند و توسعه اى که در این سال دیده ایم ، نگاهى کنیم تا متوجه شویم داریم به کدام سو می رویم.
ما در این مقاله ، بعضى روندهاى مهم را برای شما آماده کرده ایم.
Schema یا وب معنایی
قبلا در مورد اهمیت Schema بر بهینه سازی سایت مطالبی ارائه دادیم
استفاده از schema markup ، با روند استفاده کنندگان و تغییراتى که گوگل دارد ، به شدت حائز اهمیت می شود.
Schema ، کار موتور هاى جستجو را براى درک بهتر سایت شما ، آسان تر می کند و به شما اطمینان می دهد که محتواى شما به درستى نمایش داده می شوند.
Schema ، می تواند وقتى گوگل تصمیم دارد پاسخ هایى از جمله پاسخ سریع به کاربر تحویل دهد ، مفید باشد.
گوگل دوست دارد پاسخ هایى که به راحتى به کاربر کمک میپکند تا چیزى که دنبالش است را پیدا کند. اخیرا ، قطعه هاى کوچکى از دستور العمل ها ، ویدئو ها ، مقالات AMP ، شغل هاى محلى ، آهنگ ، نظرات و فیلم ها نمایش داده میشوند. البته ، ممکن است این موضوع تغییر کند ، ولى Schema به شما این اطمینان را به شما می دهد که سایت شما ، همیشه آماده است.
گوگل در حال افزایش استفاده از پاسخ هاى سریع بوده ، به طورى که در دسامبر ٢٠١۴ ، استفاده از پاسخ هاى سریع ، ٢٢٪ و در ابتداى ٢٠١۶ ، بالاى ۴٠٪ شده بود. Schema میتواند به واضح کردن مطلب و محتواى سایت شما کمک کند (سئو ۲۰۱۷)
البته ، ما نمیتوانیم از روند بهینه سازی سایت ٢٠١٧ بدون صحبت درباره هوش مصنوعى و رتبه بندى هوشمند غفلت کنیم.
از آنجایى که فراگیرى ماشین ، در حال حاظر، سومین فاکتور رتبه بندى مهم گوگل است ، برند ها باید اطمینان حاصل کنند که وبسایت آنها ، به راحتى توسط ماشین ، درک می شود. Schema می تواند به تحقق این موضوع کمک کند. از آنجایى که ظاهرا ، هوش مصنوعى در آینده پیشرفت زیادى خواهد کرد ، استفاده از Schema ، می تواند سایت شما را براى هر امکانى که قرار است بیاید ، آماده میکند.
افزایش بازدهى و عملکرد ( هیبریداسیون) و شکستن موانع
از آنجایى که کاربران به صورت گسترده و سریع ، آنلاین م یشوند و تقاضاى فروش دیجیتالى ، حرفه اى ها را به یکدیگر نزدیک تر میکند ، واضح است که بزرگ شدن برندها در فروش دیجیتالى ، سیلوهاى جدا کننده ى دپارتمان هاى فروش دیجیتال را از بین می برد.
کاربران موبایل ها ، به ایمیل هاى خود دسترسى دارند. کاربران دسکتاپ ، کوپن هاى رسانه هاى اجتماعى را بازخرید می کنند و آنهایى که بر روى تبلیغات کلیکى شما ، کلیک میکنند ، انتظار یک تجربه کاربرى استوار نسبت به آن چیزى که داشته اند را دارند.
براى دستیابى به این مشتریان ، حدود ٨٠٪ از فروشندگان دیجیتال در سراسر دنیا ، انتظار اداره کردن کمپین هاى پر بازده را دارند و حرفه اى ها باید آماده اینگونه تغییرات باشند.
براى اطمینان از در صدر بودن تیم شما :
- آموزش هاى میزبانى ، جایى که شما به اعضاى تیم هاى مختلف کمک میکنید که استراتژى ها و هدف هاى یکدیگر را بدانند.
- پروژه هاى مشترک درست کنید. جایى که اعضاى تیم هاى مختلف ، بتوانند براى هدف هاى مشترک با یکدیگر ادغام شوند.
- مدارک مشترک بین تیم هاى مختلف ایجاد کنید که کلمات ، اصطلاحات و سایر نقش ها را توضیح دهد. در نتیجه ، همه میتوانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند.
تاثیر موبایل و سرعت سایت بر بهینه سازی سایت
از زمانى که گوگل ، پروژه Google AMP را در ٢٠١۵ معرفى کرد ، اهمیت سرعت ، مخصوصا براى تلفن های همراه و تبلت های هوشمند ، افزایش یافت.
گوگل ، همیشه میدانسته که سرعت بارگذارى پایین ، به تجربه کاربرى (UX) صدمه میزند ، به همین دلیل ، ١ ثانیه تاخیر ، ٧٪ کاهش در مکالمات را نتیجه میدهد. با پروژه AMP ، گوگل در سئو ۲۰۱۷ می تواند اهمیت سرعت را افزایش دهد.
پروژه AMP ، در ابتدا براى سایت هاى خبرى ساخته شده بود. فرمت آن ، تمام زائد هاى یک وبسایت را ، ازبین میبرد و به افزایش سرعت آن کمک میکند. طبق گفته گوگل ، استفاده از AMP ، می تواند سرعت سایت را از ١۵ الى ٨۵ درصد افزایش دهد.
هم چنین ، اهمیت موبایل و تبلت ها بسیار بیشتر شده است.
لحظات ، واکنش افراد در قبال نیاز پاسخ سریع به یک نیاز را توضیح میدهد.
این نیاز ها ، به دسته هاى زیر تقسیم میشوند :
لحظات ” میخواهم انجام دهم
لحظات ” میخواهم بدانم
لحظات ” میخواهم بروم
لحظات ” میخواهم بخرم
وقتى وب سایت شما بتواند به این نیاز ها پاسخ دهد ، قادر خواهید بود که تجربه موبایلى بهینه شده را فراهم کنند و اعتبار و شهرت خود را افزایش دهند.
خصوصا ، این صفحات AMP براى لحظات ” میخواهم بدانم ” استفاده میشوند. اخیرا ، AMP ، این موضوع را به لحظات ” میخواهم بخرم ” گسترش داده. با بهینه سازى میلیون ها صفحه توسط eBay براى کاربران تجارت الکترونیک.
از آنجایى که سرعت ، به دلیل بهینه سازى AMP ، شروع به چیره شدن بر اکوسیستم موبایل هاى دیجیتال میکند ، در سئو ۲۰۱۷ موضوع کم کردن زمان بارگذارى سایت براى برندها ، مهم تر از قبل میشود.حتى برندهایى که از AMP استفاده نمیکنند ، به دلیل افزایش توقع مشتریان براى افزایش سرعت سایت لود بالاتر سایت ، تحت فشار قرار میگیرند.
براى اطمینان از اینکه برند شما آماده است ، در نظر داشته باشید :
از عکس هاى غیر ضرورى دورى کنید و از تعداد عکس هایى که قرار داده شده ، بکاهید.
از عکس هاى پیچیده که زمان زیادى براى بارگذارى نیاز دارند ، دورى کنید.
فقط کوکى هاى ضرورى را نگه دارید.
اگر ممکن است ، وب سایت خود را فشرده کنید.
سئو وب سایت در سال ٢٠١٧ ، جالب خواهد بود . برندها نیاز دارند تا از زمان استفاده کنند. با این حال ، وب سایت خود را براى روند آینده نیز قوى تر کنید.