فصل نهم : ابزارهایی جهت تست بهینه سازی نرخ تبدیل سایت
این فصل را بهعنوان راهنما و کاتالوگ در نظر بگیرید. اگر به دنبال توضیحات سادهای در مورد عملکرد ابزارها هستید، می توانید آن را در این فصل بیابید. در این فصل توصیه هایی نیز آمده است.
برای دبدن جدیدترین مباحث این دوره بصورت کامل ، کافی است عضو شوید (عضویت رایگان است برای عضویت در وب سایت تخصصی بهینه سازی سایت اینجا کلیک کنید)
گفتن اینکه برای هر کاری یک ابزار وجود دارد، به نوعی کتمان حقیقت محسوب می شود. شما با ابزارهای بیشماری مواجه خواهید شد که از بسیاری از آنها استفاده ای نخواهید برد. بعد از مطالعه این فصل قادر خواهید بود تا از بین تعداد زیادی ابزار، ابزار مناسب برای کار خود را انتخاب کنید.
اگر بدون مطالعه 8 فصل گذشته، مستقیماً از این فصل کار خود را شروع کنید، بهاحتمال زیاد اشتباهات ابتدایی در زمینه تست CRO، یعنی بکار ابزارها و تاکتیک ها بدون داشتن برنامه، را مرتکب خواهید شد. بنابراین اگر اینگونه است، بهتر است که به فصل 1 برگردید و با آگاهی قبلی، برای استفاده از ابزارهای معرفیشده در این فصل اقدام کنید.
ابزارهای ابتدایی معرفیشده در فصول 4 و 7 را به خاطر بیاورید. در آنجا ابزارها را به سه دسته کلی تجزیه و تحلیل، نظرسنجی از کاربران و اجرای تست طبقه بندی کردیم. در این دسته ها ممکن است بسته به نیاز و بودجه شما ابزارهای متنوعی وجود داشته باشد.
اکنون به این دسته ها باز می گردیم.
تجزیه و تحلیل (Analytics)
ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین ابزار است، نرم افزارهای تجزیه وت حلیل، به صورت شبانه روزی وضعیت وبسایت را پیگیری و گزارش میکنند. شما به یک بسته تجزیه و تحلیل نظیر Google Analytics، KISSMetrics، Mixpanel و یا مشابه آن، که برای شما پارامترهای ابتدایی نظیر نرخ جهش و همچنین امکانات پیشرفته تر نظیر دسته بندی مخاطب، پیگیری تبدیل و تجزیه و تحلیل گروهی در اختیار دهد، نیاز دارید.
دسته بندی می تواند داده ها را برای مجموعه های مختلفی از افراد تولید کند و شما را قادر سازد تا ایرادات و خطاها را در کانون تبدیل سریعتر تشخیص داده و به رفع آن بپردازید. تجزیه و تحلیل گروهی به شما این امکان را می دهد که مجموعهای از کاربران با یک ویژگی مشترک را در یک گروه قرار دهید و با تغییر دادن آن ویژگی، رفتار آنها را بررسی کنید.
یک مثال ساده برای تجزیهوتحلیل گروهی، بررسی تعداد افرادی است که در یک ماه اپلیکیشن شما را دانلود کرده اند. می توانید کاربرانی که در ماه آگوست این اپلیکیشن را دانلود کرده اند با گروهی که آن را در ماه سپتامبر دانلود کرده اند از لحاظ میزان درگیر بودنشان با وبسایت و یا میزان سود دهی مقایسه کنید. شما می توانید با این اطلاعات، میزان اثر محصول را بر رفتار کاربران، بررسی کنید.
• Google Analytics (free)
• KISSMetrics
• Mixpanel
• Segment.io
• Chartbeat
• Clicky
• RJ Metrics
• Woopra
• Chart.io
• Custora
• Sumall
• GoodData
• Omniture
بسته به ابعاد تجارت شما، نوع تجارت و ترافیکی که باید بررسی کنید، نرم افزارهای متنوعی وجود دارد. برای بسیاری از شرکتها نرم افزار Google Analytics کفایت می کند. اگر قصد انجام تجزیه و تحلیل گروهی را دارید باید از ترکیب نرم افزارهای Google Analytics و KISSMetrics استفاده کنید.
نظرسنجی از کاربران
تجزیه و تحلیل تنها می تواند شما را از نیازهای کاربران آگاه سازد، شما نیاز به ابزاری دارید که توسط آن بتوانید به صورت مستقیم و در هر لحظه از نظرات کاربران آگاه شوید، در اینجا نظرسنجی از کاربران وارد میدان می شود.
برای مثال ...
برای مشاهده ادامه مطلب باید عضو شوید و لاگین کنید (عضویت در این سایت رایگان است و کمتر از یک دقیقه خواهد بود )
برای عضویت در وب سایت تخصصی بهینه سازی سایت اینجا کلیک کنید
لطفا برای بهبود عملکرد ما نظرات خود را کامنت کنید و این مطلب را اشتراک بگذارید
فصول گذشته
فصل 1 بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟فصل2 چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟فصل3 مبانی بهینه سازی نرخ تبدیل سایتفصل4 ساختن و ارزیابی یک برنامه بهینه سازی فصل5 تجربه کاربری و بهینه سازی کانون فصل6 بهینه سازی صفحه فرودفصل7 کاهش نرخ خروج و جهش وب سایت فصل 8 رازهای بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت فصل9 ابزارهای تست بهینه سازی نرخ تبدیل سایت فصل10اندازه گیری بهینه سازی نرخ تبدیل سایت فصل 11 نکات و ترفند های بهینه سازی نرخ تبدیل سایت فصل12 نتیجه گیری