بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

10 عامل بهینه سازی وب سایت

امتیاز بدهید
(6 امتیاز)

بهینه سازی وب سایت به عوامل بسیاری بستگی دارد که در کتاب جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو به صورت کامل توضیح داده شده است. اما در این مطلب 10 عامل بهینه سازی وب سایت یا سئو بررسی شده است

ابزار وبمستر تولز گوگل

بهینه سازی رابطه کاربری

بهینه سازی کد و محتوا

بهینه سازی نشانه‌گذاری‌هایschema

بهینه سازی جاوا اسکریپت

بهینه سازی لینک‌های داخلی

بهینه سازی سرعت سایت

رفع مشکلات عنکبوت‌ها ( Spider )

بهینه سازی ساختار آدرس‌های پیوند :

استفاده از عناصر HTML مناسب برای قالب صفحات

ابزار وبمستر تولز گوگل

مطمئن شوید که سایت شما در ابزار وبمستر تولز گوگل ثبت‌شده و فعال‌شده باشد. این ابزار به گوگل اجازه می‌دهد تا با شما در رابطه با هر مشکلی که سایتتان با آن برخورد کرد ، در تماس باشد.

حتماً سایتتان sitemap.xml داشته باشد  و  به گوگل وب مستر سایت مپ  را معرفی کنید

بهینه سازی رابطه کاربری

هرچه سایت شما برای انسان‌ها قابل‌استفاده‌تر باشد ، برای موتورهای جستجو جذاب‌تر و خوش‌نما تر است. گوگل در الگوریتم پاندای خود سیگنال تجربه-کاربری را نیز قرار داده است. این خیلی مهم است که مطمئن شوید سایت شما نیاز کاربران و روبات‌های موتورهای جستجو را با تکریم، احترام و انجام یک تجربه بسیار خوب و عالی برطرف می‌کند. راه‌حل : با توجه به اهداف سایت خود باید تجربه کاربری را انجام دهید. شما با استفاده از ابزارهای تحلیل می‌توانید تشخیص دهید که سایتتان در تجربه-کاربری موفق بوده و اگر نیست مشکل را پیدا و نسبت به رفع آن اقدام کنید. شما می‌توانید افرادی را استخدام تا سناریوهای شرکت شمارا یافته ، بازخورد گرفته و پیاده‌سازی کند. در سایت خود امکان جستجو را فراهم کنید.با این کار افراد احساس زنده‌بودن سایت شمارا می‌کنند. سپس مطمئن شوید برای کلماتی که در آن جستجو می‌شود مطالبی برای نمایش وجود داشته باشد تا کار به‌درستی انجام‌شده باشد

بهینه سازی کد و محتوا

 اگر به سایت‌های تجارت الکترونیک دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که محصولات خود را بر اساس دسته‌ها و زیر دسته‌هایی طبقه‌بندی کرده‌اند و زیر این محصولات بخشی برای متن تبلیغاتی در نظر گرفته‌شده است. این برای انسان‌های بسیار مناسب است اما برای موتورهای جستجو این‌طور نیست. محتوایی که در زیر محصولات قرار می‌دهید دارای اهمیت کمی برای موتورهای جستجو است پس سعی کنید محتوا را قبل از محصول خود و برای انسان‌ها بنویسید. راه‌حل : با استفاده از HTML بخش توضیحات محصول خود را به قبل از عکس محصول انتقال دهید و سعی کنید متن خود را به‌صورت تبلیغاتی زیبا بنویسید.

بهینه سازی نشانه‌گذاری‌هایschema

در سال ۲۰۱۱ گوگل ، یاهو و بینگ برای ایجاد یک کد HTML جدید که برای درک بهتر وب به آن‌ها کمک کند باهم همکاری کردند. نتیجه این همکاری Schema.org بود. الگو ( schema ) یا طرح‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محصولات ، سرویس‌ها و یا خدمات خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. طبق گفته موتورهای جستجو برای انتقال از وب حال حاضر به یک وب معنایی ، بسیار حیاتی است که صفحات سایت‌های شما بر اساس schema.org نشانه‌گذاری شده باشند. راه‌حل : کدهای Html سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که بر اساس نشانه‌گذاری‌های schema ایجادشده باشند.همچنین از ابزار کوچک دستی که می‌تواند به شما کمک کند، می‌توانید استفاده کنید.از اعتبارسنج الگوی گوگل نیز می‌توانید برای انجام درست نشانه‌گذاری استفاده کنید.

بهینه سازی جاوا اسکریپت

خزنده‌های موتورهای جستجو برای خزیدن و هدایت کدهای جاوا اسکریپت زمان زیادی صرف می‌کنند. اگرچه جستجوها بهتر انجام می‌شوند اما این عیب را نیز دارند. بعلاوه کدهای جاوا اسکریپت گاهی اوقات از خزیدن مطالب مهم و لینک‌ها توسط عنکبوت‌های موتورهای جستجو جلوگیری می‌کنند. اگر سایت شما کدهای جاوا اسکریپت زیادی دارد مطمئن شوید که این کدها از خوانده شدن اطلاعات توسط روبات موتورهای جستجو جلوگیری نکنند. اگر جلوگیری می‌کنند سعی کنید کدها را بهینه بنویسید یا راه‌های دیگری برای دسترسی روبات به مطالب بیابید. در غیر این صورت با شکست بزرگی مواجه خواهید شد. برای مثال : شرکت ما کدهای جاوا اسکریپت را برای موتورهای جستجو مخصوصاً روبات گوگل بهینه می‌کند تا حدی که نزدیک ۱۰۰ درصد خطایی وجود نداشته باشد و همه مطالب به بهترین نحو ممکن ایندکس شوند.

بهینه سازی لینک‌های داخلی

رنک صفحه اصلی

پیج رنک یکی از امتیازاتی است که گوگل در رتبه‌بندی از آن استفاده می‌کند.پیج رنک بالاتر فرصت بهتری به شما برای افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو را می‌دهد.پیج رنک هر صفحه امتیازی است که به صفحه‌های داخلی بر اساس فرمولی داده می‌شود.یعنی مقدار پیج رنک یک صفحه بر اساس فرمول زیر به صفحاتی که در آن صفحه لینک داده‌شده‌اند امتیاز می‌دهد.

فرمول :

مقدار امتیازی که پیج رنک به لینک‌های داخلی می‌دهد = پیج رنک / تعداد لینک‌های داخلی مثال : پیج رنک ۸ / ۴۰ لینک داخلی = ۰٫۲ امتیاز به هر لینک داخلی پیج رنک ۸ / ۱۰ لینک داخلی = ۰٫۸ امتیاز به هر لینک داخلی راه‌حل : ساختمان لینک‌های داخلی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به صفحات غیرضروری لینک نداده باشید.

بهینه سازی سرعت سایت

یکی از پارامترهای بسیار مهم و حیاتی که در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل نقش بسزایی دارد سرعت لود صفحات سایت شماست. راه‌حل : با استفاده از ابزار رایگانی که گوگل در اختیار عموم قرار داده سرعت صفحات سایت خود را بررسی کنید و طبق توصیه‌های آن نسبت به بهبود سرعت سایت خود اقدام نمایید. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights /

رفع مشکلات عنکبوت‌ها ( Spider )

گاهی اوقات برای سایت‌هایی اتفاق می‌افتد که می‌خواهند چیزهای باارزشی مثل عکس‌ها ، صفحات پرینت و … را به‌صورت پاپ-آپ نمایش دهند اما متأسفانه لینکی برای بازگشت به سایت در نظر نمی‌گیرند. به همین دلیل ممکن است با موتورهای جستجو به مشکلاتی بخورید زیرا این خلل ممکن است شمارا از پاپ-آپ به سمت محتوای دیگری هدایت کند.بعلاوه موتورهای جستجو صفحاتی را که تجربه کاربری خوبی برای کاربران خود رقم نمی‌زند را در نتایج جستجو نمایش نمی‌دهد. راه‌حل : درصورتی‌که از پاپ-آپ استفاده کردید آن را در فایل robos.txt اعلان و یا با استفاده از تگ nofollow از دنبال شدن توسط روبات‌ها جلوگیری کنید.

بهینه سازی ساختار آدرس‌های پیوند :

بهینه سازی آدرس‌های سایت

گاهی اوقات سیستم مدیریت محتوای سایت ، آدرسی غیرضروری همراه با کاراکترهایی بی‌ربط و بی‌معنی را در جعبه آدرس بار نمایش می‌دهد. آدرس‌های پیوند برای عمل خزیدن و برقراری ارتباط با سایت‌ها و صفحات دیگر بسیار مهم هستند. راه‌حل : مطمئن شوید آدرس‌های صفحات شما برای موتورهای جستجو اصلی بهینه‌شده‌اند.

استفاده از عناصر HTML مناسب برای قالب صفحات

موتورهای جستجو با استفاده از عناصر HTML محتوا و رابطه متن‌ها را باهم می‌فهمند.استفاده از عناصر مناسب HTML در قالب صفحات ، محتوای شمارا بهینه می‌کند و ارتباط آن را با دیگر صفحات افزایش می‌دهد. راه‌حل : مطمئن شوید که در قالب‌های خود از تگ‌های عنوان H1 تا H6 ، تگ توضیحات و تگ alt برای تصاویر استفاده کرده باشید.

منبع : بهینه سازی وب سایت

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت