بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

10 برند بزرگی که توسط گوگل مجازات شدند

امتیاز بدهید
(20 امتیاز)
10 برند بزرگی که توسط گوگل مجازات شدند| 10 برند بزرگی که توسط گوگل مجازات شدند| آموزش بازاریابی اینترنتی|

سال 2013 از نظر مجازات برندهای بزرگ سال پر سروصدایی بود، اولین نام بزرگ در این لیست Rap Genius است که به واسطه مجازات های اعمالی توسط گوگل ضربه سختی خورد. Expedia نیز برای انجام برخی تخطی ها مورد اتهام واقع شد که به نظر می رسد همین کار باعث صدمه زدن به میزان ترافیک آن شد. برندهای بزرگ که از قوانین گوگل تخطی کنند، قطعا دچار مشکل خواهند شد ولی به دلیل بخشش گوگل و پس از تنبیه شدن سرانجام دوباره به نتایج باز خواهند گشت.

در ادامه تعدادی از این مجازات ها را که از جدید به قدیم طبقه بندی شده اند را خواهیم دید. این مجازات ها به دلایل مختلفی صورتی قرار گرفته است و ممکن است برخی از آن ها عمدی نبوده باشد.

10. Rap Geniusو لینک هایی برای توییت

9.Mozilla و اسپم از نوع UCG (محتوای تولید شده توسط کاربر)

8. BBC و لینک های غیرطبیعی

7.Interflora و لینک های ادورتوریال (Advertorial Links)

6.OverStock و تخفیف برای لینک ها

5. JC Penny و Paid links

4. Washington Post و فروش لینک

3.BMW و کلاکینگ

2.WordPress و اسپم از نوع Doorway

1.SearchKing و فروش لینک

 

 

10شرکت rap genius توسط گوگل مورد مجارات قرار گرفت. Rap Geniusو لینک هایی برای توییت

Rap genius بلاگرها را به اضافه کردن لینک ها به محتوای مربوط به متون موسیقی شان دعوت می کرد و در عوض این سایت اقدام به توییت کردن پست هایی از این بلاگرها می کرد. بعد از این که در شب کریسمس 2013 این مساله فاش شد، Matt Cutts رئیس تیم اسپم های وب گوگل اعلام کرد از این سایت تحقیقاتی به عمل خواهد آمد.

در روز کریسمس، Rap Genius توسط گوگل مورد مجازات قرار گرفت و اعتبار خودش در جایگاه های بالای نتایج را از دست داد. این وب سایت همچنین میزان زیادی از ترافیک خود را که مربوط به جستجوهای متون موسیقی ها می شد را نیز از دست داد. پس از این که این وب سایت اقدام به حذف این لینک های غیرطبیعی کرد، گوگل پس از ده روز این محدودیت ها را برداشت.

  • زمان: دسامبر 2013
  • نوع تخطی: لینک های غیرطبیعی
  • مجازات: بخش عمده ای از سایت در رتبه بندی در صفحه اول گوگل تنزل پیدا کرد و برای نام خود مورد رتبه بندی قرار نگرفت.
  • مدت اعمال مجازات: ده روز

شرکت mozilla توسط گوگل مورد مجارات قرار گرفت9.Mozilla و اسپم از نوع UCG (محتوای تولید شده توسط کاربر)

بله درست است Mozilla شرکت تولید کننده مرورگر منبع باز فایرفاکس توسط گوگل مجازات شد. برخلاف Rap genius این بار شرایط ویژه ای رخ داده بود و در یک صفحه از محتوای تولید شده توسط کاربر بیش از اندازه اسپم وجود داشت.

موضوع زمانی روشن شد که این وب سایت اخطاری از طرف گوگل دریافت کرد. برای نمونه پیامی دریافت کرد با این مضمون که برخی از کارشناسان در زمینه اسپم به این نتیجه رسیده اند برخی از موارد دیده شده در سایت، شما را مستحق مجازات کرده است. پس از این پیغام ها Mozilla به دنبال راهنمایی در انجمن های مربوط به وب مستر گوگل می گردد. گوگل به سرعت موضوع را روشن می کند که تنها در یکی از صفحات Mozilla  این تخلف دیده شده است. یک ماه بعد مجازات مشابهی در حوزه UCG به سرعت به مرحله اجرا درآمد و اینبار وب سایت Digg تماما در گوگل نزول کرد بعد از این اشتباه گوگل باز هم اعلام کرد که تخلف فقط در یکی از صفحات دیده شده است.

  • زمان: آپریل 2013
  • نوع تخطی: اسپم UCG
  • مجازات: ظاهرا یک صفحه در رتبه بندی نزول کرد.
  • مدت اعمال مجازات: نامشخص، زیرا صفحه پاک شده بود.

8. bbcتوسط گوگل مورد مجارات قرار گرفتBBC و لینک های غیرطبیعی

آیا گوگل واقعا این شرکت معتبر رسانه ای را مجازات کرده است؟ بله خاطرجمع باشید که این اتفاق افتاده است. به مانند Mozilla این بار هم مجازات یک صفحه را در بر می گرفت اما این بار دلیل مجازات لینک های غیر طبیعی ای بود که به این صفحه اشاره داشت.

این بار نیز به مانند مورد قبلی اخطاری توسط گوگل دریافت شد و BBC همان کاری را انجام داد که Mozilla انجام داده بود و به انجمن های وب مستر گوگل مراجعه کرد. نتیجه این بود که گوگل اعلام کرد که فقط یک صفحه مورد مجازات قرار گرفته است. چگونه حل شدن این مساله هنوز هم نامشخص است و صفحه ای که مورد توبیخ قرار گرفته بود نیز آشکار نشد. به احتمال فراوان این مجازات در زمان اندکی پس از اعمال توسط گوگل لغو شده باشد.

  • زمان: مارچ 2013
  • نوع تخطی: لینک های غیرطبیعی
  • مجازات: ظاهرا یک صفحه در رتبه بندی دچار نزول شده است.
  • مدت اعمال مجازات: نامعلوم

Interflora و لینک های ادورتوریال (Advertorial Links)7.Interflora و لینک های ادورتوریال (Advertorial Links)

به مانند مورد Rap Genius، Interflora زمانی که خود را در مقابل مجازات اعمال شده توسط گوگل یافت دیگر به واسطه نامش رتبه بندی نشد و این مساله تا حدودی برای جستجوهای مرتبط با گل نیز صدق می کرد. نه گوگل و نه Interflora هیچ گاه دلیل مشخصی برای این مجازات اعلام نکردند.

گوگل به سرعت در مورد محتوای ادورتوریال اخطار داد و اعلام کرد سایت هایی که از nofollow و تکنیک های دیگر استفاده نمی کنند ممکن است برخی لینک های آن ها نتوانند اعتبار لازم برای رتبه بندی را کسب کنند. بعد از آن که برخی لینک ها حذف شد، مجازات های این سایت بعد از یازده روز برداشته شد.

  • زمان: فوریه 2013
  • نوع تخطی: احتمالا Paid link در ادورتوریال ها و جاهای دیگر باعث این مجازات باشد
  • مجازات: تقریبا بخش عمده ای از سایت در رتبه بندی افت کرد و با نام خودش رتبه بندی نشد.
  • مدت اعمال مجازات: یازده روز

6OverStock و تخفیف برای لینک ها و مجازات توسط گوگل.OverStock و تخفیف برای لینک ها

OverStock پس از اینکه یکی از رقبایش پی برد که این سایت به مدارس برای لینک دادن به سایتش تخفیف هایی می دهد، دردسر بزرگی را پیش روی خود احساس می کرد. این لینک ها به محصولات خاصی با آنچور تکست های بسیار خاص اشاره داشته است و این لینک ها به این سایت کمک می کرد تا در عباراتی مانند "جاروبرقی" رتبه بالایی در نتایج کسب کند. وال استریت ژورنال این مجازات را علنی کرد و به احتمال زیاد همان شرکتی که گزارش تخلف OverStock  را داده بود این خبر را در اختیار وال استریت ژورنال داده باشد.

این شرکت از برداشته شدن مجازاتش پس از دو ماه بسیار شادمان بود و اعلام کرد که به واسطه همین مجازات ها ضربه شدیدی خورده است و چیزی در حدود پنج درصد از درآمدهای شرکت با مشکل روبرو شده است. می توان این مجازات ها را عامل اصلی کاهش درآمدهای سالانه این شرکت در سه ماه اول و دوم سال 2011 دانست.

  • زمان: فوریه 2011
  • نوع تخطی: paid link، به طوری که به ازای دادن تخفیف به نوعی لینک دریافت کرده است.
  • مجازات: قسمت اعظمی از سایت از نمایش در صفحه اول نتایج محروم گشت.
  • مدت اعمال مجازات: دو ماه

 JC Penny و Paid links5JC Penny و Paid links

مقاله چاپ شده نیویورک تایمز جزئیات این که چگونه این کمپانی خرده فروشی برای ارتقای جایگاهش در نتایج گوگل اقدام به خرید لینک می کرده است را فاش کرد. در این مقاله چگونه حتی به گونه ای می توانستیم تصدیقی از تخطی این شرکت از قوانین گوگل را نیز مشاهده کنیم. در زمان انتشار این مقاله این مجازات ها از قبل به اجرا گذاشته شده بودند. بعد از پاکسازی این لینک های خرید شده و توبیخ JC penny توانست بعد از نود روز باز هم به صدر بسیاری از رنکینگ ها باز گردد.

  • زمان: فوریه 2011
  • نوع تخطی:خرید لینک
  •  مجازات: قسمت اعظمی از صفحات سایت از صفحات اول نتایج حذف شد.
  • مدت اعمال مجازات: نود روز

Washington Post و فروش لینک4. Washington Post و فروش لینک

در اکتبر سال 2007 گوگل اقدام جدیدی انجام داد و بیان کرد اگر سایت ها اقدام به فروش لینک به یکدیگر بکنند و هدفشان از این کار کمک به ارتقای رتبه بندی در گوگل باشد، فروشنده این لینک ها ممکن است توسط گوگل مجازات شود. بعد از اعلام این موضوع تعدادی از سایت ها مشمول این مجازات های جدید شدند از میان آن ها می توان به Forbes، Engadget اشاره کرد. یکی دیگر از سایت های بزرگی که این مجازات را تجربه کرد Washington Post بود.

بر خلاف مثال های ذکر شده در بالا که سایت ها به طور کلی افت شدیدی در رتبه بندی نداشتند و شما هنوز هم می توانستید صفحه اصلی این سایت ها و بسیاری از محتوای شان را در جستجوی گوگل پیدا کنید. در عوض در اینجا شاهد کاهش PageRank هستیم، این فاکتور در حقیقت نشان دهنده اهمیت وب سایت ها نزد گوگل است و یکی از فاکتورهایی به شمار می رود که گوگل برای تصمیم گیری در مورد چگونگی رتبه بندی از آن ها استفاده می کند. سایت هایی که PageRank شان افت می کند ارزش کمتری برای خرید لینک خواهند داشت.

  • زمان: اکتبر 2007
  • نوع تخطی: فروش لینک
  • مجازات: PageRank این سایت از PR7 به PR5 کاهش پیدا کرد.
  • مدت اعمال مجازات: نامشخص است و ممکن است چند ماه به طول انجامیده باشد، میزان کنونی PageRank این وب سایت PR8 می باشد.

3.BMW و کلاکینگ3.BMW و کلاکینگ

کلاکینگ (Clocking) در حقیقت تکنیکی است که یک سایت برای این که چیز متفاوتی با آنچه که به کراولرهای گوگل ارائه می دهد به بازدیدکنندگان انسانی نشان دهد از آن استفاده می کند. گوگل اصلا این کار را دوست ندارد و بارها اعلام کرده است که این عمل مستحق مجازات می باشد. گوگل تمام سایت را حذف کرد و باعث ایجاد جنجال بزرگی شد. بعد از این اقدام گوگل ما می دانستیم که گوگل به سرعت اقدام به بازگرداندن آن خواهد کرد زیرا جستجوکنندگان انتظار داشتند بتوانند BMW را در نتایج پیدا کنند. سه روز بعد BMW دوباره بازگشت.

  • زمان: فوریه 2006
  • نوع تخطی: کلاکینگ
  • مجازات: حذف شدن سایت
  • مدت اعمال مجازات: سه روز

WordPress و اسپم از نوع Doorway2.WordPress و اسپم از نوع Doorway

صفحات Doorway صفحاتی هستند که به عنوان پل برای ورود به صفحات دیگر استفاده می شوند و هدف از ایجاد آن ها چیزی جز افزایش رتبه سایت نیست. آیا واقعا برنامه محبوب بلاگرها به راستی توسط گوگل مجازات شده است؟

در اوایل فعالیت WordPress که این شرکت نوپا بود اقدام به میزبانی صفحات برای کمپانی دیگری که در رتبه بندی جایگاه بهتری داشت می کرد. این رتبه بندی ها زمانی که مقالات در خود سایت WordPress قرار داشت، راحت تر کسب می شد. در حقیقت صفحات دارای لینک های پنهانی به محتواهای دیگر بودند.

اندی بایو فهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و به سرعت هرج و مرج و مناقشات در این مورد شکل گرفت. برای بنیان گذار این شرکت یعنی مت مولونگ که به تازگی تعطیلات خود در ایتالیا را به پایان رسانده بود سخت بود به این واکنش ها عکس العمل نشان دهد. او به سرعت دلیل این کار را اینگونه بیان کرد که این مساله یک آزمایش اجتناب ناپذیر در تبلیغات بوده است و برای این اتفاق عذرخواهی کرد.

  • زمان: مارچ 2005
  • نوع تخطی: صفحات موسوم به Doorway
  • مجازات: صفحه اصلی برای نامش رتبه بندی نشد و PageRank آن از PR8 به صفر کاهش یافت.
  • مدت اعمال مجازات: دو روز

SearchKing و فروش لینک1.SearchKing و فروش لینک

شاید با خودتان بگویید که SearchKing به مانند بقیه مواردی که در بالا گفته شد یک برند بزرگ محسوب نمی شود پس چرا در لیست ده تایی ما قرار گرفته است. دلیل این امر این است که SearchKing یکی از اولین و معروف ترین مجازات هایی که گوگل برای تخطی از قوانینش تا به حال انجام داده است را با خود یدک می کشد.

SearchKing موتور جستجوی کوچکی محسوب می شد، این وب سایت از طریق راه هایی که برای خرید و فروش لینک استفاده می کرد امید داشت رتبه را در گوگل افزایش دهد. گوگل این کار را دوست نداشت و در سپتامبر 2002 با کاهش PageRank این سایت از PR8 به PR4 این سایت را مجازات کرد. به همین شکل در اکتبر 2002 این کاهش ادامه پیدا کرد. تقریبا چهار سال بعد SearchKing اقدام به ترک مدل فروش لینک خود کرد و بار دیگر PageRank خود را افزایش داده و تا PR7 رشد کرد.

  • زمان: سپتامبر 2002
  • نوع تخطی: فروش لینک
  • مجازات: صفحه اصلی سایت برای نامش رتبه بندی نمی شد و از PR8 به صفر نزول کرد.
  • مدت اعمال مجازات: سه سال و هفت ماه

گوگل بارها خودش را مجازات کرده است. سایت های زیادی عمدا در حال اسپم کردن گوگل هستند و این مساله می تواند شامل برندهای بزرگ نیز بشود. اما در این بین سایت هایی نیز وجود دارند که عمدی در صدمه زدن ندارند و بدون قصد و نیت خاصی دچار دردسر می شوند. این سایت ها ممکن است کارهایی بکنند که بدون هیچ عمدی آن ها را در مقابل قوانین گوگل قرار دهد.

بهترین نمونه برای این گونه سایت ها خود گوگل است، گوگل پنج بار مجبور به واکنش نسبت به خودش شده است، دلیل این مجازات ها عمدتا خرید لینک و کلاکینگ بوده است.

اما در مورد Expedia چه اتفاقی افتاد؟

شاید این سوال مطرح شود که چرا در لیست بالا نام Expedia دیده نمی شود؟ در پاسخ باید گفت که مجازات این سایت هیچگاه تائید نشده است. از دیگر وب سایت هایی که مجازاتشان تائید نشده است می توان به Interflora اشاره کرد. اما برخلاف Expedia، صفحه اصلی وب سایت Interflora برای مدت طولانی توسط گوگل ناپدید شد و این خود می تواند به نوعی تصدیق کننده اعمال مجازات برای این وب سایت باشد.

آن چیزی که گمان می رفت Expedia درگیر آن شده باشد مساله Paid Link ها بود. نه گوگل و نه Expedia هیچ کدام مجازات شدن این سایت را تائید نکردند ولی به نظر می رسید قابلیت رویت این سایت در گوگل کاهش پیدا کرده است ولی با این وجود هنوز می توانستیم این سایت را با نام خودش جستجو کنیم.

شاید سوال شما این باشد که سرانجام آیا مجازاتی در کار بوده است یا خیر؟ در پاسخ فقط می توانیم به شما بگوییم شاید. شاید گوگل با انجام یک سری اقدامات پاک سازی در مقابل لینک های مشکل دار برای مدتی Expedia را در برخی از موارد ضعیف کرده باشد. زمانی که از مدیر Expedia در مورد مجازات پرسیده شد او به درستی به این سوال پاسخ نداد و به گونه ای از پاسخ به آن خودداری کرد و به بیان اینکه ما هر سال شاهد رشد ترافیک مان از سوی گوگل هستیم (او از گوگل با نام شریک بزرگ یاد کرد) و این روند صعودی هنوز هم ادامه دارد.

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت