بهینه سازی سایت اخبار
  • وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

بهینه سازی سایت دروپال

(1 رای)

بهینه سازی سایت دروپال و سئو وب سایت دروپال یکی دیگر از خدمات وب سایت تخصصی بهینه سازی سایت است

بهینه سازی سایت دروپال

بعضی بر این باورند سئو سایت دروپال و بهینه سازی وب سایت دروپال قوی نیست و از مشکلات بزرگی برخوردار است . آنچه که حقیقت دارد در نگاه اول و با تنظیمات پیش فرض ، سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس از وضعیت بهتری در موتور های جستجو و مخصوصا گوگل برخوردار است . دلیل آن نیز کاملا واضح است . دروپال سیستمی برای حرفه ای ها است . دروپال همه چیز را به عهده مدیر سایت قرار داده است تا آنطور که میخواهد وب سایت خود را پایه گذاری کند .  نحوه تعامل گوگل با سایت دروپالی شما نیز از این قاعده مستثنی نبوده  و این شما هستید که مشخص خواهید کرد وضعیت سئو دروپال سایتتان در گوگل چگونه باشد .

سیستم مدیریت محتوا دروپال

دروپال یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند و قوی است . دروپال را می توان نوعی فریم وورک نامید . به کمک دروپال قادر به طراحی و ساخت وب سایت های بسیار بزرگ و با امکانات وسیع بپردازید . به عبارتی برای پروژه های وسیع کاربرد بیشتری دارد که معمولا بیزنس های بزرگ ، برند های معروف و سازمان های دولتی که از دروپال به عنوان سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنند . توجه بر اینکه استفاده از دروپال یک فضایی وسیع برای مطالب و امکانت ایجاد می کند پس بایستی مطالب و سایت طوری بهینه سازی بشوند که به راحتی در اختیار کاربران قرار بگیرید . این ارائه محتوا و اطلاعات سایت معمولا توسط گوگل و سایر موتور های جستجو انجام میگردد و بنا بر این عدم توجه به مفاهیم اصلی سئو دروپال نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت .

 

ماژول های بهینه سازی سایت دروپال

Seotools

The Seo Checklist

امکانات ماژول های بالا به شرح زیر می باشد :

جستجوی کلمات کلیدی

مدیریت کلمات کلیدی

ایجاد کلمات کلیدی از محتوا

بهینه سازی محتوا

گزارش های دقیق سئو

سیستم تگ پیشرفته

مدیریت لینک ها

ساخت لینک داخلی و خارجی اتوماتیک

عنوان های سفارشی در صفحات

متاتگ ها

نقشه سایت

سئو وب سایت دروپال
سئو وب سایت دروپال یکی از مهترین دانسته های یک وبمستر می باشد اگر کسی سئو را بخوبی بلد باشد می تواند سئو وب سایت دروپال را هم انجام دهد
در این بخش، مراحل ساختن یک وبسایت دروپالی را مرور می‌کنیم، و در این حین به بررسی اعمال شیوه‌های سئو بر روی سایت می‌پردازیم.
 
4.1. مشخص کردن هدف و مسیر ساخت سایت
4.1.1. هدف از ساختن سایت

قبل از هر کاری لازم است هدف‌تان را بطور کامل و واضح از ساختن وبسایت برای خودتان مشخص کنید. برای خودتان ایده‌آل و هدف نهایی سایتتان را روشن کنید، تا وقتی که به آن مرحله رسیدید، احساس پشیمانی نکنید و قصد تغییر در اهدافتان را نداشته باشید. برای مثال، برای خودتان مشخص کنید که کدام ویژگی سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است: قصد دارید سایت شما زیبا باشد، محتوای قوی داشته باشد، یا ویژگی دیگری؟ زمانی که سایت به پایان رسید، بازدیدکنندگان سایت شما چه استفاده‌ای از آن خواهند کرد؟

مشخص بودن هدف به شما کمک می‌کند تا در طول زمان طراحی و ساخت سایت یکپارچه و منظم عمل کنید، و نتیجه‌ی کار شما مورد قبول خودتان، بازدیدکنندگان سایتتان، و موتور‌های جستجو باشد. مشخص نبودن هدف سایت و تغییر در بخش‌های مختلف سایت زمان و منابع شما را هدر می‌دهد و معمولا باعث افت سئوی سایت می‌شود.

توجه: همانطور که قبلا اشاره شد، در این سری مقالات از سایت «دروپال کار» به عنوان سایت دروپالی نمونه‌ای که شیوه‌های صحیح سئو بر روی آن پیاده شده است استفاده خواهد شد:

در سایت دروپال کار: قبل از هر کار دیگری هدف از ساختن سایت مشخص شد و در سندی نوشته شد، تا در مدت زمان تعریف ویژگی‌ها، طراحی، و ساخت سایت مورد توجه قرار گیرند:

هدف کلی: ساختن سایتی دروپالی برای اعمال شیوه‌های سئو بر روی آن و بررسی نتایج آن.

اهداف دیگر: ارسال‌های مختلف در زمینه‌ی دروپال، مانند مطالب آموزشی، اخبار، مقالات، قالب‌های مناسب سایت‌های فارسی، معرفی ماژول‌های مفید، معرفی سایت‌های دروپالی، و بطور کلی هر آنچه می‌تواند برای افرادی که با دروپال کار می‌کنند مفید باشد.

سئو وب سایت دروپال  (www –  بودن یا نبودن)

بهتر است سایت شما یک آدرس با یا بدون www داشته باشد (example.com یا www.example.com). تفاوتی ندارد که شما آدرس با www را انتخاب می‌کنید یا بدون www را، مهم این است که یکی را انتخاب کنید و حالت دیگری را به حالتی که انتخاب کرده‌اید بفرستید (redirect نمایید).

برای فرستادن سایت با www به بدون www با بلعکس می‌توانید از فایل htaccess که همراه هسته‌ی دروپال است استفاده نمایید:

فرستادن آدرس سایت با www به آدرس سایت بدون www و بلعکس، توسط فایل .htaccess

اگر مایلید آدرس سایت شما بدون www به آدرس سایت با www ارجاع داده شود، دو خط کد اول را از حالت کامنت خارج کنید (علامت # ابتدای آنها را بردارید)، و اگر مایلید آدرس سایت شما از حالت با www به آدرس سایت بدون www فرستاده شود، دو خط کد دوم را از حالت کامنت خارج نماید

سئو وب سایت دروپال  و قابلیت Clean URLs

قابلیت "Clean URLs" در دروپال، آدرس صفحات دروپال را به شکل مناسب در می‌آورد. برای مثال، آدرس mrsz.ir/?q=user  را به mrsz.ir/user  تبدیل می‌کند.

اطمینان کسب کنید که قابلیت Clean URLs در سایت شما فعال است. اینکار توسط گوگل پیشنهاد شده است. اینکار باعث می‌شود موتورهای جستجو دسترسی راحت‌تری به صفحات سایت شما داشته باشند، و البته آدرس‌ها برای کاربران سایت بامعنی‌تر باشد.

برای اطمینان از فعال بودن Clean URLs به مسیر Configuration > Search and metadata > Clean URLs بروید.

سئو سایت دروپال  ماژول Meta tags quick‏‏‌

برای اضافه کردن متاتگ‌های Keywords و Description و متاتگ‌های دیگر به بخش‌های مختلف دروپال، می‌توانید از ماژول Meta tags quick استفاده نمایید.

ماژول Meta tags quick را بعد از اینکه انواع محتوای (Content Types) سایت خود را ساختید اضافه کنید.

بعد از نصب ماژول، به بخش تنظیمات آن بروید (Configuration > Search and metadata > Meta tags quick settings > General tab) و متاتگ‌هایی که مایلید را به بخش‌هایی از سایت که لازم است متصل (Attach) کنید، برای مثال، متاتگ‌های Keywords و Description را به نوع محتوای مقاله (Article) که زیرمجموعه‌ی Node است اضافه کنید. با اینکار دو فیلد جدید به مقالات اضافه می‌شود که می‌توانید برای هر مقاله متاتگ‌ها را وارد کنید.
برای اضافه کردن متاتگ‌ها به دیگر بخش‌ها می‌توانید از بخش Path-based Metatags استفاده کنید.

بهینه سازی سایت دروپال و جلوگیری از اسپم

اگر سایت شما فضای مناسبی برای ارسال هرگونه محتوای اسپم باشد، مقابله با اسپم‌ها وقت و انرژی شما را هدر می‌دهد، اگر هم با اسپم‌ها مقابله نکنید، احتمال اینکه تاثیر منفی بر سئوی سایت شما بگذارد زیاد است.

جلوگیری از اسپم‌ها مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بازدیدکنندگان سایت در انتشار محتوا مشارکت داشته باشند: اجازه‌ی نظردهی داشته باشند، اجازه‌ی مشارکت در فروم‌ها را داشته باشند، و از همه مهمتر اجازه‌ی ارسال مطلب داشته باشند.

برای مثال، اگر نظرات سایت را مدیریت نکنید، ممکن است اسپمرها از آن برای لینک دادن به سایت‌های اسپم استفاده کنند. گوگل این لینک‌ها را از سمت سایت شما می‌بیند و این تاثیر منفی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت.

برای جلوگیری از ارسال محتوای اسپم در سایت، علاوه بر اینکه مجوز‌ها را بررسی می‌کنید، می‌توانید از ماژول‌های زیر استفاده نمایید:
    ماژول CAPTCHA و زیرمجموعه‌های آن
    این روزها همه با کپچا آشنایی دارند. توسط ماژول CAPTCHA شما می‌توانید به فرم‌های مختلف در سایت کپچا اضافه کنید تا از ارسال محتوا توسط ربات‌ها جلوگیری کنید. بعد از نصب ماژول CAPTCHA به بخش پیکربندی (Configure) آن بروید، در اینجا می‌توانید کپچا را به هر فرمی از سایت (مثل فرم نظرات بخش‌های مختلف، فرم تماس با ما، ...) اضافه نمایید.
    ماژول CAPTCHA بطور پیشفرض دو نوع روش برای جلوگیری از اسپم‌ها دارد: ریاضی و عکس. برای حالت‌های دیگر می‌توانید از ماژول‌های مرتبط مانند Text CAPTCHA، Captcha Riddler، reCAPTCHA، و Draggable Captcha استفاده کنید.
    ماژول Mollom
    ماژول Mollom با بررسی محتوای در حال ارسال و ارسال‌کننده‌ی آن به اسپم بودن آن پی می‌برد. محتوایی که از دید Mollom مشکوک نباشد به سرعت منتشر می‌شود، و برای محتوایی که مشکوک باشد یا ارسال‌کننده‌ی آن قبلا یک اسپمر شناخته شده باشد کپچا نمایش داده می‌شود.

بهینه سازی وب سایت دروپال و ماژول Image Lazyloader

ماژول Image Lazyloader می‌تواند برای سایت‌هایی که عکس‌های زیادی در آنها منتشر می‌شود بسیار مفید باشد، و سرعت لود سایت را افزایش دهد.

این ماژول باعث می‌شود عکس‌های یک صفحه تا زمانی که کاربر به هر عکس نرسیده لود نشوند. برای مثال، اگر فردی در حال خواندن یک مطلب آموزشی با تعداد عکس‌های فراوان است، هر عکس زمانی لود می‌شود که آن فرد به آن قسمت از مطلب رسیده باشد و بخواهد عکس را مشاهده کند

سئو وب سایت دروپال ماژول Pathauto

مسیر (Path) هر محتوا در دروپال از اهمیت زیادی برخوردار است و بهتر است دارای معنی و نظم خاصی باشد، چرا که بخشی از آدرس صفحه (URL) است، و موتورهای جستجو همانطور که قبلا ذکر شد آدرس صفحات را برای پیدا کردن عبارات جستجو می‌کنند.

برای مثال، بهتر است تمامی مقالات سایت در مسیر articles/  قرار گیرند، و عبارات مهم در عنوان مقاله هم در مسیر صفحه آورده شوند. به عنوان نمونه: برای مقاله‌ای با عنوان «5 کاری که امسال برای سئوی بهتر سایتتان باید انجام دهید»، یک مسیر مناسب می‌تواند مشابه «articles/five-things-for-better-site-seo» باشد. (در مورد اینکه بهتر است مسیرها به فارسی نوشته شوند یا انگلیسی بعدا صحبت خواهد شد.)

هنگام اضافه کردن یک محتوا به سایت، شما می‌توانید توسط آدرس مستعار (URL alias) مسیر مورد دلخواه خود را برای آن محتوا تنظیم کنید، اما ممکن است گاهی فراموش کنید اینکار را انجام دهید؛ یا ممکن است مایل باشید اینکار بطور خودکار انجام شود. ماژول Pathauto اینکار را برای شما انجام می‌دهد.

چه نکاتی را برای سرعت و سئوی بهتر در دروپال رعایت کنیم؟

هرچه حجم صفحات را کاهش دهید، سرعت بارگذاری بیشتر، رنکینگ بهتر و بازدیدگنندگان بیشتری را بدست می آورید.استفاده از پوسته ای که کدهای html کمی داشته باشد، ایده ی خوبی است. همچنین عدم استفاده از ماژول هایی مثل dhtml_menu یا admin_menu می تواند کد های htm صفحات را کاهش دهد. البته همواره به خاطر داشته باشید که سهم html در کند شدن سایت سهم کمی است و اکثر کندی سایت ناشی از تصاویر/فونت های سفارشی/css و js می باشد.فعال کردن css & js aggregation در هسته ی دروپال موجب می شود که حجم فایل های دانلود شده از سایت کم شود.
ماژول speedy
 فایل های css و js ای که در هسته ی دروپال موجود می باشند، فشرده نیستند. ماژول speedy فایل های غیر بهینه ی موجود در هسته ی دروپال را با یک نسخه ی بهینه شده جایگزین می کند.ماژول labjs کمک می کند که فایل های javascript سایت شما به صورت موازی دانلود شوند.

 

ماژول های بهینه سازی سایت با اپن کارت

1- Pathauto
این ماژول یکی از ماژول های پرطرفدار دروپال است؛ وظیفه این ماژول تولید خودکار نشانی های مناسب ( URL ) برای دروپال است؛ تولید نشانی در این ماژول برای قسمت های مختلف ( مانند : node, taxonomy, terms, users ) بر اساس تنظیمات امکان پذیر است.

2- Pgae Title
انتخاب یک عنوان مهم ترین عامل بهینه سازی سایت درموتورهای جستجو است. ماژول PageTitle به شما اجازه میدهد تا عنوان node را ویرایش کنید و با توجه به سایت خود عنوان مناسب را انتخاب کنید. همچنین با انجام تنظیمات ماژول pagetitle ، این ماژول میتواند به طور خودکار عنوان صفحه را تولید کند.

3- Metatag
دروپال از ویرایش برچسب ها و متاتگ ها پشتیبانی نمی کند؛ شما با نصب این ماژول قادر خواهید بود متاتگ ها را ( مانند: pagetitle , description و keywords ) ویرایش کنید؛ همچنین با این ماژول میتوانید بخش های users , node ,taxonomy terms و views را کنترل کنید.

4- Search 404
ماژول Search 404 به شما این امکان را میدهد تا خطای 404 وب سایتتان رسیدگی کنید.
بعد از نصب این ماژول ، اگر بازدید کننده ای وارد یک URL شد که دارای خطای 404 است، بازدید کننده به طور خودکار توسط ماژول به یکی از مطالب مرتبط سایت منتقل میشود.
خطای 404 سایت ، باعث میشود کیفیت سایت شما نزد موتورهای جستجو پایین بیاید با نصب این ماژول ا این اتفاق جلوگیری کنید.

5- Redirect
وظیفه این ماژول این است که بدون بوجود آمدن خطای 404 یک آدرس را به یک آدرس دیگر تغییر و انتقال دهید یا به اصطلاح ریدایرکت کنید.

6- Global Redirect
این ماژول از تولید آدرس های مختلف برای یک مطلب جلوگیری میکند؛ چون اگر یک صفحه از وب سایتتان 2 آدرس ( URL ) داشته باشد، امکان دارد موتور های جستجو آن را به عنوان مطلب تکراری بشناسند و این مسئله روی سئو تاثیر منفی دارد.

7- Content Optimizer
ماژول Content Optimizer سایت شما را تجزیه و تحلیل میکند و آمار مربوط به وب سایت شما را نشان میدهد. اطلاعات بدست آمده توسط ماژول میتوانید در بهینه سازی سایتتان استفاده کنید.

8- SEO Checklist
ماژول SEO Checklist فهرستی از نصب ماژول های مورد نیاز برای سئو و مهم ترین کار هایی که برای سئو سایت باید انجام دهیدرا به شما گزارش میدهد؛ کار این افزونه فقط اطلاع رسانی است و جزء افزونه های اصلی سایت شما قرار میگیرد.

9- Drupal SEO Tools
در این افزونه همه ابزار های مورد نیاز سئو در دروپال، در یک مجموعه وجود دارد، بخش مدیریتی این ماژول تعداد زیادی توابع سئو مانند : keywords, titles, tags, paths, redirects, sitemaps, Google analytics و بسیاری از ابزار های دیگر که یک وبمستر مطمعنا به آن نیاز دارد، گنجانده شده است.
بعد از نصب دروپال ما نصب این افزونه را به شما پیشنهاد میکنیم.
توجه: قبل از نصب این افزونه نیاز است تعدادی از افزونه های پیش نیاز را نصب کنید.

10- Menu Attributes
ماژول Menu Attributes به شما اجازه میدهد ویژگی های خاص مانند: id, name, class, styles و rel را کنترل کنید. از لحاظ seo ، Menu Attributes به شما اجازه ی صفارشی سازی ویژگی ها را می دهد، به عنوان مثال rel =”nofollow” .

وظیفه rel =”nofollow” این است که لینکهای داخلی وخارجی را بی اهمیت میکند، تا روی سایت تان تاثیر منفی نگذارد.

11- Menu Breadcrumb ( منوی خرده نان )
نام این ماژول از داستان هانسل و گرتل گرفته شده ، در این داستان هانسل و گرتل برای اینکه راه بازگشت خود را گم نکنند، مسیر خود را با خورده نان علامت گذاری میکنند.

ماژول Menu Breadcrumb به کار بران کمک میکند تا جایگاه یا دسته بندی صفحه ای که در حال مطالعه هستند را پیدا کنند؛ همچنین با این ماژول موتور های جستجو می فهمند که این مطلب به کدام بخش یا با توجه به دسته بندی در مورد چه چیزی نوشته شده است.


12- Links Checker
لینک های شکسته در سایت شما باعث میشود رتبه سایت شما پایین آید ، با استفاده از این ماژول لینک های شکسته را پیدا و اصلاح کنید.

13- SEO Compliance Checker
این ماژول برای افراد مبتدی و وبمستر ها مفید است؛ وظیفه این ماژول بررسی همه فعالیت های شما است. بعنوان مثال این ماژول تگ های Alt تصاویر ، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ها و دسته بندی ها و چگالی کلمات کلیدی را بررسی میکند و به بهترین دیده شدن سایت شما در موتور های جستجو کمک شایانی میکند.

14- Xml sitemap
این افزونه برای سایت دروپالی شما یک نقشه سایت ( SiteMap.xml ) درست میکند؛ نقشه سایت باعث میشود ربات های جستجوگر گوگل راحت تر به سایت شما دسترسی داشته باشند و میان مطالب شما خزیدن کنند.

15- Site Verification
این ماژول به شما کمک میکند تا سایت خود را در موتور های جستجو ثبت کنید. با نصب این ماژول شما مطمئن میشوید که خزنده های موتور های جستجو به سایت شما دسترسی دارند؛ این ماژول از موتور های جستجوگر google , yahoo , Bing و Yandex پشتیبانی میکند.

16- Html Purifier
موتور های جستجوگر برای خواندن وبسایت از کدهای Html خام استفاده میکنند؛ پس شما باید همیشه مطمئن باشید که یک کد تمیز را در اختیار موتور های جستجو قرار میدهید و این کد ها دارای خطا و غیر استاندارد نیستند.
این ماژول به شما برای انجام این کار کمک میکند؛ همچنین این افزونه میتواند کد های مخرب را شناسایی کند.

17- Tag Clouds
این ماژول در سایت شما ایجاد ابر برچسب می کند. کار با این ماژول بسیار ساده است.

18- Taxonomy Title
با این ماژول شما میتوانید تگ عنوان ( H1 ) را ویرایش کنید. هیچگاه نباید اهمیت تگ H1 برای سئو نادیده گرفته شود.
شما باید یک ماژول اختصاصی برای تغییرات این تگ قرار دهید.

19- Google Analytics
با نصب این ماژول در سایت میتوانید گوگل آنالیتیکس را در سایت خود فعال کنید و از این سیستم برای مشاهده ترافیک کاربران ، موتور های جستجو و غیره .... استفاده کنید.

20- Mollom
این ماژول با شناسایی روبات های اسپم و اسپمر ها از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری میکند و بلافاصله آن ها را مسدود یا مجبور به وارد کردن کد امنیتی ( کپچا ) میکند.

21- Schedule
دروپال اجازه ویرایش تاریخ پست و ارسال پست در آینده را به شما نمیدهد. با استفاده از این افزونه شما میتوانید تاریخ ارسال مطلب خود را ویرایش کنید؛ و مشخص کنید که این مطلب ارسال شود و در سایتتان برای نمایش قرار گیرد

برای بهینه سازی و سئو وب سایت دروپال (ِDrupal) خود با شماره زیر تماس بگیرید

021-88359674

09124104461

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت