بهینه سازی سایت اخبار
  • سفر به اروپا
    وقت سفارت ایتالیا مسافران عزیزی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند ، برای…

برای اطلاع از آخرین اخبار سئو وب سایت و بازاریابی اینترنتی ایمیل خود را وارد کنید (هفته ای یک خبرنامه ارسال می گردد)

کمپین خرید ایده آل شما : تصمیم تقسیم بندی حیاتی

امتیاز بدهید
(3 امتیاز)
کمپین خرید ایده آل شما : تصمیم تقسیم بندی حیاتی

ستون نویس، کری آلبرایت ملاحظات مهم در مورد ساختار کمپین تبلیغاتی از جمله مزایا و معایب برند، دسته بندی و تقسیم بندی محصول را شرح می دهد.

اگرچه کمپین خرید گوگل قریب به یک سال است که در حال گسترش می باشد (بینگ نیز در حال نزدیک کردن خود می باشد)، کماکان نحوه صحیح معماری و بهینه سازی کمپین های خرید برای بسیاری به مانند راز و رمز باقی مانده است.

قدم اول معمولا ایجاد یک کمپین "همه محصولات" جهت پی بردن به اینکه فید شما در اصل چگونه عمل می کند. اما ادامه راه از این قسمت یک تصمیم بسیار حیاتی و مهم می باشد، یک تصمیم اشتباه می تواند منجر به خلق یک دوره طولانی از بهینه سازی های ناکارآمد و مدیریت کمپین پر ایراد گردد.

بنابراین بسیار مهم است که قبل از ایجاد اولین کمپین های خود، مدتی را برای یافتن استراتژی مناسب برای کالاهای موجود خود صرف کنید.

عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  1. حجم کالاهای موجود. آیا بحث 50 کالاست یا 50000 ؟
  2. میزان تکرار در تغییرات موجودی کالا. آیا باید تغییرات فصلی سنگینی را به حساب آورید؟ کالاهای ویژه زیادی دارید یا صرفا تعداد زیادی محصول در گردش دارید ؟
  3. توانایی شما در تغییر دادن فید. بعنوان مثال اضافه کردن ستونهای جدید داده.
  4. دانش شما در مورد میزان سود مرتبط با محصولاتی که می فروشید. آیا مجموعه ای از محصولات را دارید که بیشترین درآمد را عاید شما کند؟
  5. قصد مدیریت چه حجمی از داده را دارید. کل فید؟ بخشی از فید؟ فقط محصولات فصلی یا جدیدترین محصولات؟ خبرنگار رسانه ای Search Engine Land، گینی ماروین، در مورد تبعات تمرکز صرف بر روی محصولات پرفروش در مقابل متد تمرکز بر کل موجودی، اطلاعاتی را به تفکیک فراهم کرده است.

پس از اینکه محصولات، محتوا و معیارهایی که کمپین را پیش خواهند برد، مشخص شدند، می توان ساختارهایی را برای استفاده در رابط پلتفرم در نظر گرفت. امروز سه نوع تقسیم بندی زیر را پوشش خواهیم داد:

  • برندها
  • دسته بندی ها و انواع
  • ID محصولات

برند محصولات

اولین قدمیست که بسیاری در جهت تقسیم بندی کمپین های خرید بر می دارند. اگر برند شما از طریق نام برند قابل شناسایی باشد، مانند نایکی، سونی یا کلتی، این امر می تواند یک روش سریع

و ساده برای ایجاد دیدپذیری و کنترل در حدود حساب شما می باشد.

در Google Shopping، شما صرفا یک گروه محصول براساس برند ایجاد می کنید:

بازاریابی اینترنتی

مزایا:

مهم ترین مزیت این تقسیم بندی ساده، تخصیص بودجه بهبود یافته است. چون کمپین با تمام محصولات این اجازه را می دهد که بیشترین هزینه صرف محصولات با خواهان بیشتر گردد، یک کمپین تقسیم بندی بر اساس برند می تواند این امکان را فراهم آورد که بودجه صرف قسمت های سزاوار گردد، اغلب همراه با برندهایی که فروش و بازگشت هزینه صرف شده در تبلیغات بالایی دارند.

مزیت دوم پیشنهاد قیمت بالاتر در طول کمپین می باشد. بله شما می توانید برای داشتن بینش در مورد بخش های مختلف فید از برگه مشهور Dimensions استفاده کنید، اما با ساختن کمپین شامل بخش ها، می توانید سریعا مزایده ها را همزمان با بررسی داده ها تطبیق دهید.

معایب :

اگر تنها تقسیم بندی که در نظر می گیرید، برند باشد، در اینصورت خود را در برابر ناکارآمدی

های دیگر، آسیب پذیر ساخته اید.برای مثال، ممکن است تمایل داشته باشید با در نظر گرفتن فصول جدید ورزشی،

موجودی خود از تجهیزات ورزشی جوانان را در آغاز فصل پاییز گسترش دهید. اگر در یک کمپین تقسیم بندی شده بر اساس برند، این محصولات به خصوص را کنار بگذارید، ممکن است فرونشان گردند. اگر بودجه کمپین بصورت مداوم صرف یک سری محصول ثابت گردد، ممکن است محصولات فصلی فرصت درخشش و فروش را نداشته باشند.

مثال:

به محض ایجاد یک کمپین خرید اولیه، همه محصولات طی 90 ماه از طریق یک کمپین (کل محصولات) ارائه می شدند. پس از 3 ماه، برند نایکی در کمپین خود به موفقیت دست یافت و از کمپین کل محصولات حذف شد. در طول این 90 روز شاهد افزایش 90 درصدی نرخ Conversion در عملکرد محصولات نایکی در این کمپین بودیم.

بازاریابی اینترنتی

همچنین شاهد یک کاهش جزئی در CTR بودیم، اما بدلیل اینکه ما طی 90 روز حجم Impression را با یک نرخ تقریبا ثابت دو برابر کردیم، این کاهش را بی اهمیت جلوه می دهد. همچنین این افزایش باعث کاهش 61 درصدی در CPA و افزایش 116 درصدی در ROAS که شد که هر رو دو نشان دهنده افزایش بهره وری می باشد.

طبق بندی های ناشرین

گوگل و بینگ هر دو در فید محصولات طبقه بندی هایی را تحت عنوان "انواع محصولات" ارائه می دهند. این طبقه بندی ها را می توان در طول کمپین و در داده های Dimension بکار گرفت. علیرغم اینکه امکانات بینگ تا حدودی ابتدایی است، کماکان امکان طبقه بندی وجود دارد که می تواند در بهبود عملکرد بسیار مفید باشد.

بازاریابی اینترنتی

مزایا:

یکی از مزایای استفاده از طبقه بندی ناشرین این است که می توانید در کمپین هایی که ممکن است برند های شناخته شده ای در آن موجود نباشد، تقسیم بندی مناسبی ایجاد کنید. تمام کسب و کارها برندهای شناخته شده ای مانند پوما یا Bose یا Fossil نمی فروشند. گاهی ممکن است محصولی با کیفیت ولی با برندی ناشناخته داشته باشید. در چنین مواردی بهترین راهکار برای ایجاد تقسیم بندی نیمه عمومی استفاده از طبقه بندی ناشرین می باشد.

با کمپین های خرید و گروه های تبلیغاتی براساس "انواع محصول"، تشکیلات شما بیشتر حول نوع موجودی در حال گردش خواهد بود. آیا تعدادی از اقلام شما "گران قیمت" محسوب می شوند؟ آیا قطعات یدکی و اقلام مکملی دارید که با سطح عایدی کلی کم فروش می روند؟

بعنوان مثال، دو کمپین زیر دستگاه اسپرسو و قهوه ساز و لوازم جانبی آن را ارائه می کنند:

بازاریابی اینترنتی

وقتی می دانید که تعدادی از محصولات شما ی توانند بصورت سلسله مراتبی گروه بندی شوند، تقسیم بندی "انواع محصولات" می تواند در اداره بهینه هر کدام از انواع بسیار مفید باشد.

معایب:

اولین دغدغه در مورد این متد استفاده از طبقه بندی محصول پیش نوشته، می باشد. آیا محصولات شما دقیقا با این طبقه بندیها مطابقت دارند؟ بسته به نوع موجودی شما، ممکن است با انتخاب این متد خود را درگیر مرتب سازی و طبقه بندی از نوی محصولات کنید. اگرچه این اتلاف وقت محسوب نمی شود اما بسته به حجم محصولات ممکن است مجبور باشید زمان قابل توجهی را صرف آن کنید.

علاوه بر این، حین بکارگیری تقسیم بندی هایی که روی "انواع محصولات" تمرکز دارد، مانند مردانه، زنانه، چکمه ها، کلاه ها، لزوم ایجاد استثناها بسیار حائز اهمیت می شود. گروهی از محصولات که شامل صندل بانوان می شود باید به دقت با یک بخش صندل غیر بانوان همراهی گردد.

بازاریابی اینترنتی

این کار باعث می شود جستجوهایی نظیر صندل مردان، داده های شما را مختل ننموده و باعث ایجاد انواع اصلاحات نا درست براساس این نوع محصول نگردد.

ID محصول

استفاده از ID محصول این امکان را می دهد که بتوانید یک محصول خاص را که در حال فروش آن هستید هدف قرار دهید. در صنعت پوشاک این کار ممکن است به یک سایز خاص یا رنگ پیراهن اشاره کند. در صنعت لوازم خانگی ممکن است جایگزینی یک تنگ شیشه ای با یک فرنچ پرس باشد.

مزایا:

در مواقعی که یک فید دارای برندهای مرتبط نباشد، یا به انواع مختلف محصولات تقسیم نگردد، تقسیم بندی براساس ID محصول بهترین انتخاب است. این کار امکان گنجاندن مجموعه ای از محصولات و هدف گذاری تک تک آنها برای بهترین برگشت را می دهد.

ID محصولات امکان نشانه گذاری محصولاتی را که موفق هستند نیز می دهد. در کمپین های

گسترده تر، مانند کمپین خرید برند محصول، ممکن مانند نمونه زیر از طریق گزارش ID مجموعه ای از محصولات را که خوب عمل کرده اند بیابید.

بازاریابی اینترنتی

با استفاده از لیست بالا می توانیم کمپین را روی محصولاتی که عملکرد خوبی داشته اند متمرکز کنیم تا اطمینان خاطر داشته باشیم که بودجه و توجه کافی به آنها جذب خواهد شد.

مثال:

محصولات پرفروش را شناسایی کرده و کمپین مخصوص آن ها را ایجاد نمودیم:

بازاریابی اینترنتی

پس از 90 روز بهینه سازی مقدماتی، نحوه عملکرد کمپین کل محصولات را بررسی نموده و آن را با عملکرد محصولات پرفروش مقایسه کردیم. نتیجه تقریبا با پیش بینی های ما از این مقایسه 90 روزه مطابقت داشت:

بازاریابی اینترنتی

نرخ Conversion به محض گسترش محصولات پرفروش، افزایش 2.3 برابری داشت. هزینه به ازای فروش افت شدیدی داشت، باید اشاره کنیم که هدایت محصولات پرفروش به کمپین های گسترد تر باعث عملکرد کلی ناکارآمد CPA می شود. همگام با تمرکز روی محصولات پرفروش، شاهد بهبود در عملکرد کل محصولات نیز هستیم. پس از 90 روز از شروع تمرکز روی محصولات پرفروش، شاهد کاهش 40 درصدی CPA و کاهش 33 درصدی نرخ Conversion در کل محصولات هستیم.

معایب:

معایب این استراتژی بسیار ساده است: در صورت استفاده از متد ID محصول، لیست طویلی از محصولات خواهید داشت که باید بصورت مداوم پیگیر آن باشید. بسته به حجم موجودی این کار به سرعت می تواند از کنترل خارج شود. اگرچه تقسیم بندی و سفارشی سازی عوامل حیاتی برای ایجاد یک حساب کارآمد هستند، اما ضروری است که به پیامد کاری که می کنید واقف باشید.

تقسیم بندی 15000 محصول براساس ID، تلاش برای تخصیص بودجه مناسب برای هر کدام و بررسی هر کدام از این تقسیم بندی ها مانند Dayparting و Geotargeting تقریبا غیر ممکن است.

به همین شکل، اگر موجودی محصولات بصورت منظم در حال تغییر باشد، باید بصورت مداوم یگیر کمپین خرید خود باشید. هرچقدر که میزان آگاهی شما نسبت به عملکرد محصولات خود افزایشمی یابد، روش های بیشتری برای تنظیم کمپین خرید جهت بهبود عملکرد و افزایش درامد وجود خواهد داشت.

تصویر بزرگ

بعد از بررسی این وارد، در مورد اینکه کدام استراتژی بهترین راهکار برای شما خواهد بود، ایده هایی خواهید داشت. عوامل زیادی در موفقیت کمپین های خرید دخیل هستند: نگهداری یکی از مهمترین آنهاست و از آن مهمتر ساختار کمپین است. با یافتن بهترین ساختار برای کسب و کار خود، پی خواهید برد که مدیریت و کسب موفقیت در کمپین های خرید ساده تر از آن چیزیست که فکر می کنید!

 

برای اطلاع از آخرین مقالات بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی:

درباره ما

سایت بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی پس از موفقیت سایت طراحی وب پارسیان در زمینه طراحی وب سایت و سئو وب سایت توسط شخص مهندس محمدرضا سمیعی زفرقندی ایجاد شد تا در زمینه های آموزش بهینه سازی وب سایت ، آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش طراحی وب سایت مطالب و مقالاتی در شکل های متن ، فایل pdf ، فایل صوتی و تصویری و ارائه کتاب های بهینه سازی وب سایت به شکل E-BOOK و یا نسخه چاپی ارائه می شود.مشاوره در زمینه طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegram

follow fb 2

rss reader

محصولات بهینه سازی سایت